האם מישהו שמע על VOWIFI(כאשר WIFI פגש את VOIP)? - מדע וטכנולוגיה - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

האם מישהו שמע על VOWIFI(כאשר WIFI פגש את VOIP)?


silky

Recommended Posts

חשבתי על זה שבפלאפונים החדשים(דור 3 , 3.5) אפשר לגלוש בצורה מלאה כמעט כמו בבית, ואז הסקתי, שבעזרת מכשיר בעל WIFI אפשר תיאורטית לעשות שיחות בחינם דרך הפלאפון...

מה אתם חושבים יקרה בעוד 5 שנים:

א: החברות הסלולריות יפשטו את הרגל?

ב: ישנו מתכונת?

ג: ימשיכו כרגיל בדור 4/5/6?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש כבר המון ניסיונות לשלב בין שתי הטכנולוגיות כבר מלפני שנתיים ויותר , הרעיון יכול להביא לפיתוח מכשרי סקייפ(שיחות חינם ברשת שהיא מעין שיתופית) .

אך כמו שאתה יודע , חברות הסלולר מאוד חזקות ויש המון התערבות של הממשלה (גם פה בארץ) ככה שכנראה אנחנו נצטרך עדיין להמשיך לשלם :(

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ימשיכו כרגיל בדור 4/5/6?

מה זאת אומרת כרגיל? מה נראה לך, שדור 4 לא יהיה שונה מדור 3? כל הרעיון של דור 4 (4G) זה בדיוק מה שאתה מתאר, ועובדים על זה כבר הרבה זמן - טלפונים מבוססי WiMax. כמובן שבארץ זה לא יקרה לעולם, כי עד שיהיה פה WiMax בפריסה ארצית (חחחחחחח... אוי אלוהים, עצם הרעיון גורם לי לדמוע מצחוק) אנשים כבר יגורו על מאדים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 1 חודש מאוחר יותר...

טלפון כזה קיים כבר מספר שנים. זה בעצם מחשב שכולל רק את התמיכה ב- VoIP ואם אתה בטווח קליטה של נקודה חמה או רשת אלחוטית לא מאובטחת אתה יכול לדבר למשל דרך או חברה דומה אחרת. חברות הפלאפון לא יכולות להתנגד לזה ולעתים גם משתפות פעולה עם זה - סך הכל לא בכל מקום יש לך כיסוי WiFi

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

silky,

התקשורת האלחוטית (סלולרית) צועדת לקראת פתרונות הנקראים seamless, כלומר ללא תפרים או Convergence. מעבר חלק בין סוגי רשתות ללא התערבות המשתמש.

זה אמנם עדיין לא קיים אבל מתפתח במהירות לכוון וכל החברות הגדולות משקיעות הרבה משאבים בנושא.

הרעיון הוא להתבסס על רשתות עירוניות מבוססות Wi-Fi (מערכת התקנים של 802.11) ולסגור "חורים" בכיסוי בעזרת WiMax (תקני 802.16). הסלולר לא ימות ועדיין גם הוא יהיה קיים אבל כמו שאמרנו הרשת תהיה seamless. למשתמש לא יהיה איכפת לאן הוא מחובר ברגע נתון, הוא יקבל את השירותים מהרשת בצורה שקופה.

לכן Voice over IP או VOIP ינתן על גבי תשתית Wi-Fi, WiMax או סלולרית אחרת.

לגבי המחיר, כדאי לזכור שאי אפשר לקבל שירותים עתירי השקעות בחינם. מישהו יצטרך לשלם על ההשקעה בתשתית.

ולכן המודל של התמחור כבר ימצא. צריך לזכור שלא מדובר כאן באיזה שרת קבצים שיכול לתת קבצים בחינם לכל דורש אלה השקעה אדירה בתשתית תקשורת מאוד יקרה והחברות כמובן מצפות להרוויח מזה.

http://www.motorola.com/networkoperators/Convergence_Voiceover_Final.swf

http://www.thefmca.com/

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...