L1970HR ומסכים אחרים - תופעה מוזרה: מישהו נתקל? - מסכי מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

L1970HR ומסכים אחרים - תופעה מוזרה: מישהו נתקל?


סער_שי

Recommended Posts

תארתי כאן תופעה שאני מבחין בה במסך החדש שקניתי (L1970HR של LG), אבל הייתה קיימת גם במסכי LCD אחרים שהיו לי. דווקא במסך הזה, שהוא משמעותית יותר טוב ויקר היא בולטת יותר.

מדובר על "בלוקיזציה של צבע", אשר מופיעה כאשר העין נעה על פני המסך. התופעה בולטת כאשר יש תנועה במסך עצמו, כי אז העין זזה כדי לתפוס פוקוס, אבל ניתן להבחין בה גם כשהתמונה סטטית - אם העיניים חולפות מהר על פני המוניטור. מדובר בהפיכה של הצבע למעיין "לוח שח-מט" כאשר ה"לבן" הוא הצבע המקורי וה"שחור" הוא גוון אחד יותר כהה. אין לטעות - אין הכוונה למשהו עד כדי כך בולט אשר משנה לחלוטין את הצבעים, אך עדיין מדובר בתופעה ברורה וקיימת.

1. כאמור - מצאתי את התופעה גם במסכי LCD אחרים.

2. ניסיתי את המסך עם אחרים, אמנם כולם היו פחות טובים (לי יש את ה-6200LE). ההשערה החזקה ביותר היא שזה קשור לכרטיס מסך וכנראה כל כרטיסי המסך שהיו לי הם מאיכות ירודה. למרות שמצד שני - אין כאן קשר לתנועה על גבי המסך אלא לסוג של אשליה שנוצרת עם תנועת העין.

לא שמעתי על אף אחד שנתקל במשהו כזה ולכן אני מבקש את עזרתכם עם מישהו שמע על כזה דבר. נראה לי בלתי הגיוני שהעניין קשור לטכנולוגיית ה-LCD, שכן אז היו החברות מנסות להתגבר עליו ומתגאות בהצלחתן בכך (כמו למשל הורדת זמן התגובה)... לכן אני לא מבין מה לעזאזל קורה כאן.

אשמח לכל מידע בנושא \ ניסיון אישי או השערה או הצעה.

תודה.

???

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יכל להיות בעיה בכרטיס מסך או בשדה מגנטי או משהו בסיגנון

אגב יש לי מסך ליפני כמה שנים ושאני רץ עם המסך מהר אז זה נימרח אבל יש לי חדש עוד כמה ימים אז ...

ועכשיו שאני מנסה אני לא בטוח אם ללזה היתכוונת אבל אני רואה גלים סינוסואדלים שחורים בכל מיני זויות זה ביגלל הבהירות או משהו אחר :P

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תנסה לבדוק את זה עם כרטיס מסך חדש יותר... שמעתי כבר על אנשים שהחליפו לכרטיסים חדשים יותר והבעיות נעלמו...

ד"א אתה משתמש ביציאת DVI?

הרבה פעמים יש בעיות עם LCD שלא משתמשים ביציאה הזאת (לא מצאתי לזה הסבר נורמאלי אבל זה קיים)

גם אני רוצה לקנות את המסך הנ"ל ואני מנסה להשוות בינו לבין ה931BF...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז זהו... בהתחלה השתמשתי ב-VGA והיה באמת רעש סטטי כזה על המסך (הבזקים \ ריצודים של פיקסלים לבנים)... אבל כשעברתי ל-DVI זה עבר.

השערת השדה המגנטי גם פסולה כי השתמשתי עם המסך הזה גם בדירה אחרת והמצב היה דומה. והאמת - באותה דירה ראיתי מסך LCD של ושם לא הייתה את הבעיה הזו... וזה ישן, כנראה גם עם כרטיס מסך ישן יותר... ושם זה היה בסדר?! אז מה הקטע באמת? למרות שהשערת כרטיס המסך נראית לי הכי הגיונית (למרות ששוב בהסתייגות - התופעה לא קשורה לתנועה על המסך עצמו אלא לתזוזת עיניים: אם למשל אני מזיז את הראש מהר מצד לצד אני רואה את זה).

בקיצור אני חסר אונים. ואני מודה לכם על העזרה, אני כבר לא יודע מה לעשות.

(MBN - המסך כשלעצמו מאוד איכותי ומוצלח, ומומלץ. הבעיה היחידה זה מה שציינתי)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא בידיוק כמו שאתה אומר... אנשים דווקא נתקלו יותר בבעיות כאשר המסך היה צריך להחליף צבעים מהר (סרטים, משחקים) אבל כמעט כל דיון נגמר בזה שעם כרטיס מסך מדגם 7600GS/GT ומעלה המסך פעל מצויין... סביר להניח שגם דגמים ישנים יותר אבל זה דגם הכי ישן שראיתי שעזר...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נו, זה בדיוק מה שכל כך מוזר... אין כאן קשר להחלפת צבעים כי כפי שאמרתי - התופעה מתרחשת בתנועה העין, לא תנועה על המסך, בהכרח. כלומר - ניתן להבחין בזה גם כשהתמונה על המסך היא סטטית והעין צריכה לשמור על פוקוס - כמו למשל אם אני ממצמץ או מזיז את העין לנקודה אחרת במסך.

כלומר - אין כאן קשר לביצועים של המסך, או של הכרטיס מסך - וזו התעלומה הגדולה, בעצם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

(MBN - המסך כשלעצמו מאוד איכותי ומוצלח, ומומלץ. הבעיה היחידה זה מה שציינתי)

איך אפשר לומר שהמסך מומלץ עם בעייה שמהתיאור שלך נשמעת די אקוטית?

גם אני שוקל לקנות את המסך הזה (מתלבט בינו לבין ה-ViewSonic 930) ומה שתארת גורם לי לחששות בקשר למסך הזה.

נסה לבדוק את המסך עם מחשב אחר, אבל אם זה קורה גם ללא תנועה כנראה שזה קשור באופן הצגת התמונה של המסך - אולי משהו ברמה הפיזית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני ממליץ על המסך כי אני מאוד מאוד בספק שזו תכונה אופיינית לו. לא נראה לי הגיוני שמסך כל כך איכותי של חברה עם שם כזה יהיה בעל תופעה כזו.

מצד שני, כמובן, אני לא יכול להסביר את זה בשום אופן - גם כי ניתקלתי בזה במסכים אחרים, כלומר זו לא תקלה, או ספק מאוד (לא ייתכן שכל המסכים עם התקלה הספציפית הזו נופלים עלי). הייתי חושב שזה הכרטיס מסך, אבל זה לא קשור לתנועה על המסך (למרות שזה עדיין יכול להיות הגיוני - אולי עניין של תדר או משהו כזה).

בקיצור - אובד עצות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...