גם במסך CRT יש ניגודיות כמו בLCD? - מסכי מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

גם במסך CRT יש ניגודיות כמו בLCD?


roy7777777

Recommended Posts

ראשית עליך להבין את ההבדל המהותי בין מסך CRT ל LCD בשני המדדים ששאלת עליהם.

לגבי ניגודיות, היא נמדדת כהבדל בין רמת התאורה המינימלית (חושך) לבין המקסימלית במסך. מסך ה CRT עקב דרך הפעולה שלו הוא חשוך מטבעו - כלומר 0 בהירות ורק איזורים אותם רוצים להאיר "מפציצים" עם קרן האלקטרונים. מסך LCD לעומת זאת כולל מנורה הדולקת באופן קבוע מאחורי הפנל והמסך מנסה לחסום את האור כדי לייצר צבע שחור. ברור כי לא ניתן לחסום לגמרי את כל האור האחורי ולכן בטכנולוגיות הקיימות כיום, תמיד הניגודיות של CRT היא הרבה יותר גבוה מ LCD.

בעוד מסך LCD נמדד במאות (ניגודיות סטטית ולא דינאמית) מסך CRT ימדד באלפים.

לגבי זמן התגובה (MS) שוב יש הבדל מהותי בדרך הפעולה של המסכים. מסך CRT לא יכול להשאיר תמונה קבועה. למעשה התמונה תמיד דועכת מרגע יצירתה תוך זמן קצר מאוד הנמדד בד"כ במיקרו שניות (כלומר במיליוניות שניה, בד"כ כמה עשרות מיקרו-שניה) ולכן אין משמעות אמיתית לזמן תגובה היות ובד"כ הפיקסל כבר יהיה כמעט כבוי בפעם הבאה שהוא ירוענן - רק בזכות העין שלנו שלא יכולה להבחין בהחשכות האלה אנו רואים תמונה קבועה ויציבה. במהירויות רענון נמוכות כמו 60Hz, ניתן להבחין בבירור שהמסך מהבהב.

ב LCD המצב שונה. כל פיקסל למעשה "זוכר" את הצבע שהוא מציג והוא נשאר כך עד שלא יגיע מידע חדש. כלומר עבור תמונה קבועה אין צורך ברענון. ברגע שמגיע מידע חדש לוקח זמן לפיקסל לשנות את הצבע מהמצב הקיים לצבע החדש וזה הזמן אותו מודדים. (ראה הרחבה על הנושא כאן)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...