איזה מין פרטישן צריך בשביל לינוקס - לינוקס, Mac ומערכות הפעלה אחרות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

איזה מין פרטישן צריך בשביל לינוקס


INFERNO

Recommended Posts

נדמה לי שהנושא הזה נדון ב - FAQ שבאתר הפינגווין, ובכל מקרה, ישנם כמה אפשרויות, אבל מערכות הקבצים המובילות והזמינות בד"כ בברירת מחדל הן:

1. native המוכרת כ - ext2 - ותיקה מאוד, עושה את העבודה, אבל מיושנת (בלי מנגנון ג'ורנלינג), וזה מוביל לכך שאם המחשב עבר כיבוי לא נקי, האתחול אח"כ יקח לא מעט זמן.... (ה fsck יכול לקחת דקות ארוכות בדיסקים גדולים... )

2. ext3 - זוהי למעשה ext2 אבל עם קובץ ג'ורנלינג, היתרון הוא בכך שהוכנס המנגנון הזה, שאמור לתת אמינות משופרת, כי כל פעולה של כתיבה לדיסק נרשמת בקובץ הג'ונלינג, ובעת נפילה של המחשב, למשל נפילת מתח פתאומית, לאחר האתחול הקובץ גו'רנלינג יסייע לחזור שלב אחד אחורה במקרים של כתיבה חלקית על הדיסק. למשל אם בדיוק בשניה של נפילת החשמל המחשב החל לכתוב / לשמור את הקובץ אופן שלנו, יתכן והוא לא נשמר כראוי ויכול לההרס.

קובץ הג'ורנלינג שומר את מצבו טרם התחלת הכתיבה, ובמידה והתכיבה לא הושלמה כראוי, בעת האתחול, בכמעט זמן אפס המחשב ישחר את החלקים שלא נשמרו כראוי (והאתחול בכל מקרה יקח בערך שניה או אפילו פחות יותר מאשר הפעלה לאחר כיבויי נקי, ולא דקות ארוכות....).

החסרון הוא שמשלמים במהירות עבודה (כי מנגנון הג'ורנלינג מוסיף עבודה על הדיסק... בקיצור, זה איטי יותר).

היתרון הוא תאימות מושלמת לאחור, אם רוצים לחזור ל EXT2 שמוכחת כיציבה וטובה, פשוט מבצעים לה mount כ ext2 וזהו !

3. ReiserFS - מערכת הקבצים שנקראת על שם המפתח שלה - הנס רייזר, מדובר במערכת קבצים חדשנית יחסית, שהיו ממנה המון ציפיות בתחום הביצועים והאמינות.

מדובר במערכת עם ז'ורנלינג, שלפי בדיקות שונות מהירה יותר מ ext3 אבל עדיין איטית יחסית ל ext2 (יש טענות שהיא יותר מהירה מ ext2 ... אבל בד"כ הבדיקות מראות אחרת).

החסרון הוא שהכלים לעבודה איתה, למשל ה fsck וכלים אחרים, הם יחודיים, כי מדובר במחיצה שונה לחלוטין מ ext2, ולפיכך, ייתכן וישנן בעיות אמינות, ובעיות של מערכת יחסית צעירה.... שלא הוכיחה את עצמה לאורך השנים.

עוד חסרון הוא שהמערכת הזאת לא נתמכת ישר מהקופסא בהפצות שונות (נדמה לי שכולל ראד האט, לא סגור על זה).

לסיכום, שלושת האפשרויות העיקריות הן אלו שהוזכרו.

ישנם עוד מערכות קבצים, לעיתים לא פחות טובות למטרות כאלה ואחרות (ישנן מערכות קבצים מצויינות לקבצים גדולים, ואחרות לקבצים קטנים), אבל שלושת הנ"ל הן בד"כ אלו שבשימוש במערכות ממוצעות.

אני אישית עובד עם ext3 ויכול לאמר, שאולי קשה לי לבחון את הביצועים שלה (בתור משתמש בייתי, קשה לי לשים לב לזה) אבל מבחינת האמינות, היא לדעתי ללא דופי.

בקשר להתקנה, כל תוכנית התקנה עובדת בצורה קצת שונה.

בהתקנה של ראד האט יש שלושה אפשרויות: אחת נותנת להתקנה לקבוע לבד את המחיצות של , זה מסוכן אם יש לך מערכת אחרת כבר מותקנת... (אין לך שליטה על הקביעה של המערכת), יש את האפשרות השניה שבא אתה קובע ידנית בעזרת הכלי הגרפי המצויין של ראד האט, המוכר כ disk druid , והוא בהחלט מומלץ אם אני נשאל.

בסה"כ לא קשה מדי לקבוע את המחיצות הנדרשות ללינוקס בעזרתו.

האפשרות השלישית, המיועדת למומחים, היא שימוש בעזרת fdisk, שאני אישית לא ממליץ עליו לניוביז, ולמעשה אני לא משתמש באופציה זו בעצמי

מקווה שעזרתי, בתשובה הזאת שהיא מעט "מגילתית" מדי אני חייב להודות... (-:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מחיצת ה swap משמשת ל "זכרון וירטואלי", מה שבחלונות הוא קובץ בלינוקס הוא מחיצה.

אין חובה ליצור מחיצה מסוג swap, והצורך ב swap קטן יותר בעידן של זיכרון גדול יותר.

מצד שני, מומלץ מאוד כן ליצור מחיצה כזאת, כשנוהגים היום ליצור מחיצה עם סדר גודל של 250 מגה בייט.

יש כאלה שעושים מחיצות גדולות יותר ויש כאלה שעושים את הסוואפ קטן יותר, זה תלוי בכמות זיכרון ה במחשב, ובסוג השימוש במחשב.

על מחשב ממצוע עם 128 או 256 מגה זיכרון אני אישית נוהג לשים סדר גודל של 250 מגה זיכרון .

ההתקנה של ראד האט, נוהגת לתת אזהרה כשכמות ה SWAP קטנה יותר מכמות ה RAM שזה עלול לפגוע בביצועים, אבל אין להתחייחס לאזהרה זו ברצינות גמורה.

למען האמת, אין לי מושג אם היא חוזרת על עצמה בראד האט 8, כי סיגלתי לעצמי שיטה קבועה, וזה להקצות כמה מגות יותר מהזכרון RAM שלי, בסביבות 270 מגה בייט (כשיש לי 256 מגה פנימי), סתם כדי להמנע מההודעה הלא ממש נכונה של ראד האט...

(-:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...