Internet Explorer 7 - העתקה ללא בושה - עמוד 5 - תוכנה - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

Internet Explorer 7 - העתקה ללא בושה


orlupo

Recommended Posts

וכדי לגרום לאנשים לעבור ממוצר שהם רגילים אליו, לא צריך להיות הכי טוב. צריך להיות מדהים, צריך להיות יותר טוב בסדרי גודל.

כדי לעבור מספיק שיקרו הדברים הבאים:

1. המוצר הקיים כבר לא נתמך ולכן מלא בחורי אבטחה שלא מתוקנים ולא ייתוקנו.

2. המוצר החדש יקר וקשה לפריצה.

במקרה כזה יש לך שתי אפשרויות. לשלם אלפי שקלים על המוצר החדש, או להשתמש בחינם במוצר מצויין חלופי (ולהסביר לעיתים לפריארים שכן ישלמו שאתה רוצה שהם ישמרו את הקובץ שהם רוצים לשלוח בפורמט אוניברסלי כמו RTF או פורמטים אחרים שהאיחוד האירופי יכפה על מיקרוסופט לשלב. אחרי זמן קצר כבר לא תצטרך להסביר, יהיו מספיק משתמשים אחרים שיידרשו לקבל קבצים קריאים).

אתה רואה את עצמך משלם 3000 ש"ח על ערכת חלונות + אופיס?

ואתה שוכח כמה שורות קוד כתובות לווינדוז, ואנשים פשוט לא יזנחו אותם.

הם לא יזנחו את המוצרים שלהם, אבל נתח השוק שלהם יילך ויתכווץ בהדרגה. זה לא ממש תלוי בהם.

אבל הבוטום ליין תדמיין לך אתה מפתח תוכנה, התוכנה שלך יותר טובה מהאחרים, והופכת להיות הנמכרת ביותר בקטגוריה.

לא אם היא (1) לא באמת הכי טובה ו-(2) עולה כסף כשחלופות חינמיות נותנות 99% ממה שמשתמש טיפוסי מחפש.

אני מסכים עם הנקודה שמיקרוסופט עלולים לאבד שליטה עוד כ-10 שנים, אולם אין סיבה טובה שזה יקרה.

יש יותר מסיבה אחת. ראה את הודעת התגובה הראשונה שלי בדיון.

מיקרוסופט לא מטומטמים. אם הם פשוט יורידו את המחיר של ווינדוס ואופיס נניח ב-60%, מעט מאוד ארגונים (כולל ממשלות/עיריות וכד' שכרגע מנסות ללכת נגד הזרם עם OpenOffice) ימשיכו בדרך האידיאולוגיה פשוט כי תמיד המוצרים של מיקרוסופט יהיו כ-5 עד 10 שנות פיתוח מתקדמים מהמתחרים החינמיים/כמעט-חינמיים.

גם ראשי ארגונים וחברות לא מטומטמים. ככל שלינוקס ואופן-אופיס יהפכו להיות יותר ויותר נפוצות בשוק הביתי כך המודעות אליהן תעלה וההתנגדות אל הלא-מוכר תלך ותעלם. זה יגרום לארגונים ולחברות להגר בקלות רבה יותר את קהל המשתמשים שלהם לתוכנות החינמיות ובכך ייאפשר להן להעביר את תקציבי הענק האלה לייעודים שבהם הם יהיו משמעותיים יותר.

ולא רק שהפער בין המוצרים של מיקרוסופט למוצרי קוד פתוח הוא לא 5 עד 10 שנים, הוא כמעט לא קיים. מדובר בהבדלים מזעריים וחסרי משמעות ברובם, ובחלק גדול מהמקרים היתרון דווקא בתוכנות הקוד הפתוח. אתה יודע מה היתרון הכי גדול של אופיס? זה הוא שהוא קורא טוב קבצי אופיס. בדומה לכך היתרון הכי גדול של אקספלורר הוא היכולת שלו לעשות את הפלא ולהציג טוב אתרים שנכתבו לאקספלורר. מכל בחינה אחרת המוצרים האלה חסרי ברק לחלוטין.

מה שהיום נחשב "מספיק טוב" (וורד 2000 נניח), לא ייחשב "מספיק טוב" בשנת 2016 כאשר סוף סוף OpenOffice יגיע לרמה של שמישות של MS Office 2000.

יש לי חדשות בשבילך. השתמשתי בכל הגירסאות של אופיס בעשר השנים האחרונות ואני משוכנע שעבור רוב המשתמשים מדובר במיחזור של אותם דברים. מלבד שינויים לשם שינויים בממשק, השיפורים שם משפיעים אולי על אחוז אחד מהמשתמשים. לצורך העניין, Word 97 לא באמת שונה מ-Word 2003, והוא בטח לא שונה מספיק כדי לגרום למשתמש ביתי בארץ מוכת-פירטיות כמו ישראל לשלם פתאום עוד 2000 ומשהו ש"ח עבור עותק של הגירסה החדשה.

לגבי השמישות של אופן-אופיס, כדאי שתקרא את הקטע הזה ואת הקטע הזה שנכתבו ע"י משתמש אופיס וותיק (כולל אופיס 2003). הוא גילה שאופן-אופיס שמיש יותר (במיוחד Writer מול Word), והוא כותב בפירוט מדוע.

אי אפשר אפילו לדמיין איזה פיצ'רים ממכרים מיקרוסופט יחדירו למוצרים שלהם עד אז.

אי אפשר, כי מלבד פיצ'ר באמת מזערי כמו ClearType אני לא רואה שום פיצ'רים שאפילו קרובים ל"ממכרים" במעבר בין חלונות 2000 לחלונות . מה גורם לך לחשוב שפתאום מיקרוסופט יסחפו את העולם עם תוכנות "ממכרות"? זה לא מה שהביא להם את ההצלחה. שיווק חכם ומוצרים בינוניים הספיקו בשביל זה.

קרוב לוודאי זיהוי קולי איכותי

זה טוב לסובלים מ-RSI, אבל לא הרבה מעבר לזה. אף אחד לא רוצה לשבת במשרד ולדבר בקול רם למחשב.

ואולי אפילו ניתוח סטייל כתיבה (מכתב עסקי, לרשויות, מאמר לאוניברסיטה, וכו') בצורה שתעזור לך להישמע (להיקרא) יותר טוב משאתה נשמע באופן טבעי.

קודם שרכיב בדיקת התחביר שלהם יעבוד כמו שצריך. בחמש הגירסאות האחרונות של הם עובדים ועובדים עליו והם עדיין לא קרובים למשהו באמת שמיש ומדוייק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 76
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

מיקרוסופט בסופו של דבר תנסה לגבות כסף (בכוח) גם מהלקוח הביתי שכרגע גונב אותם בסבבה, ואז נוכל לראות תחרות רצינית. עד אז אני בטוח שכולנו נהנה מאוד מהמוצרים המצויינים של מיקרוסופט (אופיס 2007, ויסטה, SQL2005, VS2005, אקסצ'נג, שירותי ה-Windows Live ועוד כהנה וכהנה). מאז WinXP אף אחד כבר לא בוכה שווינדוס לא יציבה (מה שהיה כביכול הסיבה העיקרית לעבור ללינוקס/מק בזמנו), ומ- אף אחד לא יבכה שווינדוס לא מאובטחת מספיק או לא סקסית מספיק כמו מקOS (מה שהיום כביכול הסיבה העיקרית לעבור ל....)... אח"כ מן הסתם יהיה העניין של המחיר, ומיקרוסופט פשוט תוריד אותו לרמה שלא יהיה שום היגיון לעבור מחנה על כל הכרוך בכך. יהיו שיעברו - אבל לא יעשו זאת בלב שלם וסביר שרבים גם יחזרו עם הזנב בין הרגליים...

עריכה - בתגובה להודעה מעליי: אנחנו כנראה מסכימים שרק תחליט אם מתחשק לה לשנות את הסטטוס קוו של העלמת עין לגבי הפיראטיות במגזר הביתי (וגם העסקי בארה"ב אגב.. בארץ איכשהו הם הצליחו לקבל אישור לבוא להפתיע בעלי עסק - באמריקה לא שמעתי על סיפור אחד בודד שכזה ואני מכיר המוןןן עסקים שמריצים תוכנות לא חוקיות של ושל אחרים). מה שזה אומר שהם תמיד יכולים לעשות ניסויים של אכיפה מוגברת או אכיפה מוחלשת/בלתי קיימת ולראות את ההשלכות בשוק. אין לי ספק שאם הסטטוס קוו הנוכחי יכניס להם יותר כסף הם ישמרו עליו (או יחזרו אליו ובמיידי! לפני שהם מאבדים שליטה) ולעומת זאת אם הם יגיעו למסקנה שעדיף להם לאכוף באגרסיביות ובו זמנית להפחית מחירים (כדי שלא יברחו למתחרים, לא לערער את דעת הקהל החיובית כלפיהם כרגע) אז זה מה שהם יעשו.

בשלב מסויים כולנו נקנה כל תוכנה שמותקנת במחשבנו ונשלם על כל שירות איכותי מקוון או שנגרום ליוצריהם לרווח כספי איכשהו (פרסומות, נידוב המשאבים הממוחשבים שלנו עבורם וכד). אין סיבה רציונאלית שבטווח הרחוק סרברים שמחזיקים מאות גיגות של חומר לא ינצלו הרד דיסק פנוי אצלך כדי לשרת את שכניך הקרובים פיזית ברשת (לצורכי גיבוי, הפצת תוכניות טיוי וכד). יעשה מה שיהיה צריך להעשות כדי לנצל את המשאבים של כולנו כדי לדחוף את המחיר של השירות למטה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

BOREN, פשוט לא רציני מה שכתבת.

אם כבר אתה רוצה ליראות את יורדת, תסריט יותר סביר הוא OSX שיכול להיות שתאפשר להריץ 95%+ מהיישומים של ווידנוז.

בכל מקרה רק היום ראיתי פה שירשור של מישהו שביקש הפצת שלא צריך להשתמש בCOMMAND LINE. אמרו לו משפט מאד נכון -בלינוקס לא תגיע רחוק ללא שורת הפקודה. הממשק פשוט עדיין לא שם, עדיין לא נועדה למשתמש בסיסי.

עכשיו אני אתן לך עוד תסריט שיותר מתאים:

אתה המשתמש האמריקאי הממוצע. ליד המחשב של אפל/דל/גייטויי יש לך . אתה מסנכרן אותו לITUNES. במהלך 5 שנים צברת בשיווי 500$ (הוצאה של 100$ לשנה נשמע סביר ביותר), אם אתה עוזב את ווינדוז/OSX אתה מאבד את כל המוזיקה הזאת שמוגנת בDRM.

אתה מאבד גם את תוכנת הPIENACLE STUDIO שבאה עם המחשב ועלתה לך עוד איזה 200$.

גם כל משחק מחשב שקנית כבר לא עובד עכשיו.

והXBOX שבסלון שלך לא מסוגל להסתכרן עם .

ואתה לא הולך לזנוח את החשבון שלך בWOW...

מוסיפים עוד 5 תוכנות כאלו - וקיבלת הפסד די רציני.

לדעתי השנאה שלך למיקרוסופט מעוורת אותך למציאות. יותר מדי קוד עסקי/פרטי כתוב לווינודז - אף אחד לא מתכוון לזנוח אותו.

קח לדוגמא .NET, היא יצאה הרבה אחרי ג'אווה. כלומר כל אחד שבחר לתכנת ב.NET מבחינתו היא עדיפה על ג'אווה.

כל אחד מהם העדיף לקנות את סביבית העבודה של במעל 1000 שקל. כי הוא יודע שהזמן שלו ושל המתכנתים שהוא מעסיק שווה יותר מנגיד ואני מגזים פה כי יש את כל הOEM וכו' 2000 שקל פעם ב6-7 שנים(שיוצאת חדשה).

עם רוצה להשתלט על השוק היא צריכה כמה דברים : להפסיק להתפצל. הרבה אנשים רצו להתקין לינוקס נכנסו לפורומים של לינוקוס חטפו חררה וברחו. להתלכד ל3-4 הפצות.

לתחיל לחשוב איך לא משתווים לווינדוז אלא איך משיגים פיצ'רים שאין במיקרוסופט ויש להם.

ולפתור חלק גדול מאד מבעיית התאימות.

לשנות את הממשק שיהיה קופי כמו של ווינדוז 1 ל1. עיצוב טוב או עיצוב שמתנהג בדיוק כמו שמצופה ממנו. כשהוא לא אנשים נהיים מתוסכלים. מכאן ועד להגיד הלינוקס הזה ממש חרא הוא די קצר.

המהלך היחיד של מיקרוספט שבאמת מסכן את מעמדה הוא הWGA. מתי חברות ילמדו שכל שכל לפרוץ את המוצר שלהם ככה הוא יותר פופלארי בשוק. :kopfpatsch:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מיקרוסופט בסופו של דבר תנסה לגבות כסף (בכוח) גם מהלקוח הביתי שכרגע גונב אותם בסבבה, ואז נוכל לראות תחרות רצינית. עד אז אני בטוח שכולנו נהנה מאוד מהמוצרים המצויינים של מיקרוסופט (אופיס 2007, ויסטה, SQL2005, VS2005, אקסצ'נג, שירותי ה-Windows Live ועוד כהנה וכהנה). מאז WinXP אף אחד כבר לא בוכה שווינדוס לא יציבה (מה שהיה כביכול הסיבה העיקרית לעבור ללינוקס/מק בזמנו), ומ- אף אחד לא יבכה שווינדוס לא מאובטחת מספיק או לא סקסית מספיק כמו מקOS (מה שהיום כביכול הסיבה העיקרית לעבור ל....)... אח"כ מן הסתם יהיה העניין של המחיר, ומיקרוסופט פשוט תוריד אותו לרמה שלא יהיה שום היגיון לעבור מחנה על כל הכרוך בכך.

60 אחוז לא מספיק, הם צריכים להוריד את המחיר ב-90 עד 95 אחוז, וזה לא יקרה. הם ייאלצו להסתפק באלה שכן יסכימו לשלם (ויהיו כאלה), אבל המשמעות ארוכת הטווח ברורה. נתח השוק שלהם יילך וייקטן בהדרגה, ממש כמו שקרה לאפל בעבר.

יהיו שיעברו - אבל לא יעשו זאת בלב שלם וסביר שרבים גם יחזרו עם הזנב בין הרגליים...

תזכור שאחנו מדברים כאן על הטווח הארוך. מה בדיוק אתה צופה שייחסר בלינוקס של עוד 10 שנים ושיגרום לאותם משתמשים לחזור לחלונות?

אנחנו כנראה מסכימים שרק תחליט אם מתחשק לה לשנות את הסטטוס קוו של העלמת עין לגבי הפיראטיות במגזר הביתי (וגם העסקי בארה"ב אגב..

אני ממש לא חושב שזה תלוי רק במיקרוסופט. בטווח הארוך לא תהיה להם אפשרות להתמודד עם מוצר סופר-איכותי שמחולק בחינם. זה רק שאלה של זמן. הכל פתיר, והסיבות לבחור במיקרוסופט הולכות ונעלמות. אם הם רוצים לדחות קצת את הקץ הבלתי נמנע מוטב להם לא לעצבן את המשתמשים יותר מדי.

אם כבר אתה רוצה ליראות את יורדת, תסריט יותר סביר הוא OSX שיכול להיות שתאפשר להריץ 95%+ מהיישומים של ווידנוז.

OS X סובלת בדיוק מאותה בעייה מרכזית כמו - היא עולה כסף. יש לה בעיות ויתרונות נוספים משלה, אבל זה כבר שייך לדיון אחר.

לגבי הרצת 95% מהאפליקציות של , תשווה את רמת התאימות המרשימה שמציע WINE בגרסאות עכשוויות מול גירסאות קודמות ששוחררו במהלך 11 השנים שהפרוייקט הזה קיים, ואז תעשה אקסטרפולציה לרמת התאימות שהוא יציע בשנת 2016. יש מבין?

בכל מקרה רק היום ראיתי פה שירשור של מישהו שביקש הפצת שלא צריך להשתמש בCOMMAND LINE. אמרו לו משפט מאד נכון -בלינוקס לא תגיע רחוק ללא שורת הפקודה. הממשק פשוט עדיין לא שם, עדיין לא נועדה למשתמש בסיסי.

קודם כל זה ממש לא נכון, ואפשר לראות שמי שכתב את זה לא התקין את . ובכל מקרה, ממשק (להבדיל מ-core), זה הדבר שהכי קל לבנות. אתה באמת חושב שהפצות עם אוריינטציה של שולחן העבודה לא יצליחו במהלך 10 השנים הבאות להשלים את החוסרים הקטנים שקיימים בלינוקס היום בתחום השמישות?

אתה המשתמש האמריקאי הממוצע. ליד המחשב של אפל/דל/גייטויי יש לך . אתה מסנכרן אותו לITUNES. במהלך 5 שנים צברת בשיווי 500$ (הוצאה של 100$ לשנה נשמע סביר ביותר), אם אתה עוזב את ווינדוז/OSX אתה מאבד את כל המוזיקה הזאת שמוגנת בDRM.

לא, אני ממיר אותה לפורמט נטול . אני מניח שאתה יודע שזה אפשרי.

אתה מאבד גם את תוכנת הPIENACLE STUDIO שבאה עם המחשב ועלתה לך עוד איזה 200$.

לא, אני מריץ אותה תחת - באופן שקוף לחלוטין תחת WINE, ומבלי לדעת מה זה WINE בכלל.

גם כל משחק מחשב שקנית כבר לא עובד עכשיו.

כנ"ל.

והXBOX שבסלון שלך לא מסוגל להסתכרן עם .

לא רק שהוא מסוגל, הוא מריץ לינוקס ;)

ואתה לא הולך לזנוח את החשבון שלך בWOW...

מדוע שאצטרך לזנוח אותו?

לדעתי השנאה שלך למיקרוסופט מעוורת אותך למציאות. יותר מדי קוד עסקי/פרטי כתוב לווינודז - אף אחד לא מתכוון לזנוח אותו.

אין לי שנאה למיקרוסופט, אני רק מציין שהם חיים על זמן שאול. כל הקוד שכתוב לחלונות ימשיך להיות רלוונטי גם תחת לינוקס.

קח לדוגמא .NET, היא יצאה הרבה אחרי ג'אווה. כלומר כל אחד שבחר לתכנת ב.NET מבחינתו היא עדיפה על ג'אווה.

כל אחד מהם העדיף לקנות את סביבית העבודה של במעל 1000 שקל. כי הוא יודע שהזמן שלו ושל המתכנתים שהוא מעסיק שווה יותר מנגיד ואני מגזים פה כי יש את כל הOEM וכו' 2000 שקל פעם ב6-7 שנים(שיוצאת חדשה).

שמעת על מונו?

עם לינוקס רוצה להשתלט על השוק היא צריכה כמה דברים : להפסיק להתפצל. הרבה אנשים רצו להתקין לינוקס נכנסו לפורומים של לינוקוס חטפו חררה וברחו. להתלכד ל3-4 הפצות.

זה די מה שקורה, ראה מנדריבה/ליקוריס/קונקטיבה או סוזה/נובל. שוק הלינוקס לדסקטופ מתחלק בעצם בין פדורה, סוזה, מנדריבה ואובונטו. כל השאר לא מפריעים לאף אחד. שישארו.

לתחיל לחשוב איך לא משתווים לווינדוז אלא איך משיגים פיצ'רים שאין במיקרוסופט ויש להם.

זה בדיוק מה שקורה. מחוץ לקופסה ללינוקס יש אלפי תוכנות (ופיצ'רים) שאין לחלונות לאחר ההתקנה. ואם משווים את שתי המערכות לאחר קיסטום אז לשתיהן יש בעצם כל תכונה שאפשר להעלות על הדעת. יש הבדלים קטנים לכאן ולכאן, הבדלים שבמקרה של מעבר מחלונות ללינוקס ניתנים ל"גיהוץ" ע"י WINE.

ולפתור חלק גדול מאד מבעיית התאימות.

בטווח זמן של עשר שנים? אני לא דואג :cool2:

לשנות את הממשק שיהיה קופי כמו של ווינדוז 1 ל1. עיצוב טוב או עיצוב שמתנהג בדיוק כמו שמצופה ממנו. כשהוא לא אנשים נהיים מתוסכלים. מכאן ועד להגיד הלינוקס הזה ממש חרא הוא די קצר.

אתה באמת חייב להתקין את אובונטו. הממשק שונה, עקבי ונוח. דברים שב-XP פשוט לא מעשי לבצע (כמו עבודה נורמלית כמשתמש מופחת-הרשאות) הופכים להיות סופר פשוטים והגיוניים עם אובונטו. ההבדל ברמת השמישות בין הפצות לינוקס של פעם לבין הפצות עכשוויות מראה שמדובר בקרב אבוד מבחינת מיקרוסופט. הם צריכים ללמוד מאפל ולמצוא לעצמם פרה חולבת כמו , ומוטב שנה אחת קודם ;)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

> תזכור שאחנו מדברים כאן על הטווח הארוך. מה בדיוק אתה צופה שייחסר בלינוקס של עוד 10 שנים ושיגרום לאותם משתמשים לחזור לחלונות?

אני צופה שעוד עשר שנים לינוקס לא תוכל להריץ תוכנות לווינדוס שיהיו מבוססות managed code (בגרסת framework עתידית כלשהי) שייכתבו לעבוד יד ביד עם מגוון טכנולוגיות מאוד מורכבות של מיקרוסופט כגון WinFS ו-WinFX (ועוד טכנולוגיות סגורות שהם עוד ישלפו לנו מהשרוול). עד ש-WINE יוכל להריץ תוכנות שכתובות ל-XP כמו שצריך כבר ייצאו תוכנות לטכנולוגיות עתידיות. גם אם באיזה אורך פלאי הם יוכלו לפעול "ככה-ככה", הם לעולם לא יהיו 100% חלקים ואין דבר יותר מעצבן (אותי) מאשר לבקר אתר _בודד_ מתוך אלף שלא נראה כמו שצריך אצלי בדפדפן (כרגע מבוסס אקספלורר) - מה שאומר שאותו הדבר בדיוק אחוש לגבי תוכנות. כנ"ל לגבי איטיות מזוויעה משוערת. משחקים חדישים ביותר דרך WINE? אתה בוודאי התלוצצת...

> בטווח הארוך לא תהיה להם אפשרות להתמודד עם מוצר סופר-איכותי שמחולק בחינם

אבל זה בהחלט לא בטוח שהם יצטרכו לרדת עד חינמי, וגם אם יצטרכו שהם לא יצליחו לסבסד אותו ע"י פרסומות סטייל AdWords או שיעבוד משאבים לא מנוצלים אצלך במחשב. אין שום דבר שגוגל (או המליינית) עושה שמיקרוסופט לא תצליח בסופו של דבר גם לעשות, דהיינו כסף מגלישה של משתמשים באינטרנט ומשירותים מקוונים שניתנים בחינם או במחיר "הוגן" (זול).

> OS X סובלת בדיוק מאותה בעייה מרכזית כמו - היא עולה כסף

ידוע לכולם שדברים טובים עולים כסף כך שגם אם מישהו יתנסה בלינוקס כשאין לו כסף, יכול מאוד להיות שהוא יחסוך כדי "לעלות כיתה" אל מוצרי מיקרוסופט. אישית הייתי מעדיף לראות את ו-OO עולות בין 10 ל20 דולר, עלות זניחה לחלוטין עבור 99% ממשתמשי המחשב אולם לפחות בעיניי זה אומר שיהיה מזומנים להעסיק תמיכה משביעה רצון עבורי כשאצטרך, ושאוכל בלי להתבייש לבוא עם דרישות מדוייקות לשינוי/שיפור. ושיהיה עתיד למוצר שאינו תלוי בכמה אנשים בודדים שמפתחים בהתנדבות עד שנמאס להם או שאין להם זמן.

בבוטום ליין הכל עניין של מחיר. יתאים לי? אשלם למיקרוסופט ברצון. לא יתאים לי? אשלם בתחושת אינוס אך אתחיל לפזול למחנה השני ולחכות לרגע המתאים בדיוק לקפוץ מהרכבת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

60 אחוז לא מספיק, הם צריכים להוריד את המחיר ב-90 עד 95 אחוז, וזה לא יקרה. הם ייאלצו להסתפק באלה שכן יסכימו לשלם (ויהיו כאלה), אבל המשמעות ארוכת הטווח ברורה. נתח השוק שלהם יילך וייקטן בהדרגה, ממש כמו שקרה לאפל בעבר.

תזכור שאחנו מדברים כאן על הטווח הארוך. מה בדיוק אתה צופה שייחסר בלינוקס של עוד 10 שנים ושיגרום לאותם משתמשים לחזור לחלונות?

אני ממש לא חושב שזה תלוי רק במיקרוסופט. בטווח הארוך לא תהיה להם אפשרות להתמודד עם מוצר סופר-איכותי שמחולק בחינם. זה רק שאלה של זמן. הכל פתיר, והסיבות לבחור במיקרוסופט הולכות ונעלמות. אם הם רוצים לדחות קצת את הקץ הבלתי נמנע מוטב להם לא לעצבן את המשתמשים יותר מדי.

OS X סובלת בדיוק מאותה בעייה מרכזית כמו - היא עולה כסף. יש לה בעיות ויתרונות נוספים משלה, אבל זה כבר שייך לדיון אחר.

לגבי הרצת 95% מהאפליקציות של , תשווה את רמת התאימות המרשימה שמציע WINE בגרסאות עכשוויות מול גירסאות קודמות ששוחררו במהלך 11 השנים שהפרוייקט הזה קיים, ואז תעשה אקסטרפולציה לרמת התאימות שהוא יציע בשנת 2016. יש מבין?

קודם כל זה ממש לא נכון, ואפשר לראות שמי שכתב את זה לא התקין את . ובכל מקרה, ממשק (להבדיל מ-core), זה הדבר שהכי קל לבנות. אתה באמת חושב שהפצות עם אוריינטציה של שולחן העבודה לא יצליחו במהלך 10 השנים הבאות להשלים את החוסרים הקטנים שקיימים בלינוקס היום בתחום השמישות?

לא, אני ממיר אותה לפורמט נטול . אני מניח שאתה יודע שזה אפשרי.

לא, אני מריץ אותה תחת - באופן שקוף לחלוטין תחת WINE, ומבלי לדעת מה זה WINE בכלל.

כנ"ל.

לא רק שהוא מסוגל, הוא מריץ ;)

מדוע שאצטרך לזנוח אותו?

אין לי שנאה למיקרוסופט, אני רק מציין שהם חיים על זמן שאול. כל הקוד שכתוב לחלונות ימשיך להיות רלוונטי גם תחת .

שמעת על מונו?

זה די מה שקורה, ראה מנדריבה/ליקוריס/קונקטיבה או סוזה/נובל. שוק הלינוקס לדסקטופ מתחלק בעצם בין פדורה, סוזה, מנדריבה ואובונטו. כל השאר לא מפריעים לאף אחד. שישארו.

זה בדיוק מה שקורה. מחוץ לקופסה ללינוקס יש אלפי תוכנות (ופיצ'רים) שאין לחלונות לאחר ההתקנה. ואם משווים את שתי המערכות לאחר קיסטום אז לשתיהן יש בעצם כל תכונה שאפשר להעלות על הדעת. יש הבדלים קטנים לכאן ולכאן, הבדלים שבמקרה של מעבר מחלונות ללינוקס ניתנים ל"גיהוץ" ע"י WINE.

בטווח זמן של עשר שנים? אני לא דואג :cool2:

אתה באמת חייב להתקין את אובונטו. הממשק שונה, עקבי ונוח. דברים שב-XP פשוט לא מעשי לבצע (כמו עבודה נורמלית כמשתמש מופחת-הרשאות) הופכים להיות סופר פשוטים והגיוניים עם אובונטו. ההבדל ברמת השמישות בין הפצות לינוקס של פעם לבין הפצות עכשוויות מראה שמדובר בקרב אבוד מבחינת מיקרוסופט. הם צריכים ללמוד מאפל ולמצוא לעצמם פרה חולבת כמו , ומוטב שנה אחת קודם ;)

ועל זה נאמר, איפה קונים ורודות כמו שלך (יש גם בלוקבאסטר התקשרו וביקשו את הסרט שאתה חי בו)

אתה טוען שכל יישום ווינדוז יעבוד בתאימות של 100% ללינוקס. לא יקרה.

הCOMMAND LINE דיברו על הפצת אתה מוזמן להכנס פה לפורום לינוקוס ולראות את זה.

בקשר לDRM זה כולל צריבה לדסקים ולעשות להם RIP. תהליך שלוקח ה-מ-ו-ן זמן.

בקשר למשחקים גם עליהם יש אז גם הם לא ירוצו בלינוקוס. ואותו דבר לPIENACLE STUDIO.

והתעלמת לחלוטין מדוגמת ה.NET. לחברות אין שום בעיה להוציא אחת ל6-7 שנים 500$ על אופיס+מערכת הפעלה. לחלק את ההוצאה הכספית של דולר לשנה הם משלמים על קפה יותר.

עוד עובדה שאתה מתעלם ממנה, היא שללא קוד סגור אין קוד פתוח (אם כל הקוד פתוח, אין לאף אחד אינטרס כלכלי לקדם את התוכנה, או להשקיע בה כסף).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ולא רק שהפער בין המוצרים של מיקרוסופט למוצרי קוד פתוח הוא לא 5 עד 10 שנים, הוא כמעט לא קיים. מדובר בהבדלים מזעריים וחסרי משמעות ברובם, ובחלק גדול מהמקרים היתרון דווקא בתוכנות הקוד הפתוח. אתה יודע מה היתרון הכי גדול של אופיס? זה הוא שהוא קורא טוב קבצי אופיס. בדומה לכך היתרון הכי גדול של אקספלורר הוא היכולת שלו לעשות את הפלא ולהציג טוב אתרים שנכתבו לאקספלורר. מכל בחינה אחרת המוצרים האלה חסרי ברק לחלוטין.

יש לי חדשות בשבילך. השתמשתי בכל הגירסאות של אופיס בעשר השנים האחרונות ואני משוכנע שעבור רוב המשתמשים מדובר במיחזור של אותם דברים. מלבד שינויים לשם שינויים בממשק, השיפורים שם משפיעים אולי על אחוז אחד מהמשתמשים. לצורך העניין, Word 97 לא באמת שונה מ-Word 2003, והוא בטח לא שונה מספיק כדי לגרום למשתמש ביתי בארץ מוכת-פירטיות כמו ישראל לשלם פתאום עוד 2000 ומשהו ש"ח עבור עותק של הגירסה החדשה.

עם זה אני מסכים (מול השטויות, לדעתי שזה שהוא עונה לו אמר), מרבית שאר הדברים פה נראים שנכבתו ע"י אנשים במקרה הטוב בלי ניסיון בדברים האלו.. (MACOSX לא מתאים למי שרגיל ל WINDOWS כמו ש לא מתאים, רק בצורה אחרת), גם היא בהחלט נקודת פתיחה טובה היום ללינוקס, במיוחד גרסא 6.06 שעתידה להגיעה בחודש השישי (כמה מפליא).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ברור שיש הבדל בין מוצרי קוד פתוח. אולי הוא לא של 5 שנים, אבל גם חברות כמו מיקרוסופט ואדובי מעסיקות מתכנתים, והפער הוא די קבוע של שנה שנתיים.

קח לדוגמא אפליקציה כמו GAIM, ונשווה אותה למסנג'ר.

שניהם תוכנות IM. התוכנית של מיקרסופט היא הרבה יותר טובה, אבל בגלל דברים קטנים - כמו הודעות פלאש, נדנודים, אפשרות לשיחות וועידה, אי שימוש בטאבים מעצבנים כמו בGAIM, הודעות OFFLINE וממשק יותר יפה ונעים לעין.

ברור שגם GAIM מתישהו תתמוך בכל הדברים הללו, אני מניח בעוד שנתיים או 3 :-\

קח לדוגמע את הGIMP, כל חברה שקונה פוטושופ הרי יודעת שיש GIMP בחינם. אבל כולם מעדיפים לקנות פוטושופ כי היא טובה יותר 10% מהתכונות. ברור שGIMP יוסיפו אותם. אבל עד אז יהיו 10% תכונות חדשות.

אני מנסה לחשוב לאיזה תוכנת קוד פתוח יש יתרום משמעותי על תוכנת קוד סגור, ולא מוצא.

ופעם אחרונה שבדקתי גירסת עולה בסביבות 40 דולר.

נ.ב

sdfzxc, אתה חייב למיקסופט התנצלות - הם מנסים לאשר את התקן של OPENXML לשמירת מסמכים, קהילת הקוד הפתוח במקום לעודד חברה מסחרית שרוצה לאמץ תקן יחיד פיתחה תקן משלה ומנסה לכפות אותו על .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

א. ברור לך למה הם הלכו בקו של OPENXML (רמז, EU), והם הולכים על זה רק בחודשים האחרונים (בעוד שהתקן של OO קיים מלפני).

ב. OFFICE עולה בסביבות ה 1000 שקל.

ג. GAIM מאפשר לי לדבר עם , , YAHOO, MSN ביחד, בלי צורך בתוכנה כזו לכל אחד עם פרסומות. ה TABS ב GAIM המצאה מעולה (אפשר לבטל אותם אני חושב), הודעות OFFLINE ושאר הדברים של MSNP13 הולכים להתווסף עד אוגוסט במסגרת פרויקט SoC של .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

א) למה לא לעודד אותם ,אז?

ב)אפשר למצוא גירסאות OEM ב40 דולר. ככה אני קניתי את שלי.

ג)נכון שGAIM מאפשר לדבר עם כמה תוכנות, אבל את זה הם העתיקו מTRILIAN שגם יותר מתקדמת מGAIM. והטאבים הללו גרמו לי לפספס כל כך הרבה הודעות :-\. בכל מקרה מה עם נידנודים והדעות ויישור לימין של הודעות בעברית? יגיעו לזה מתישהו. רק אז לMS יהיה עוד כמה תכונות נחמדות.

בכל מקרה יש איזשהי תוכנת קוד פתוח שיש לה את כל הפיצ'רים של תוכנת קוד פתוח ועל זה עוד תכונות?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

א. לעודד אותם ? מה צריך לעודד אותם ? לזרוק עליהם עוד כסף ? בכל מקרה, זה גם ככה נושא בהתהבות, ואני בטוח שיש קאץ גם ב OPENXML

ב. לא יודע איפה אפשר למצוא, אבל גם לקנות OEM זה לא חוקי, וגם ב ZAP סתכל על המחירים.

ג. TRILIAN החינמי סתם דפוק, וה PRO עולה כסף גם כן, ולא תומך ב RTL גם כן. את ה TABS אפשר לבטל או לקנפג כמו שאתה רוצה (ותמיד יש את MIRANDA ששם יש לך בערך מיליון וחצי אפשרויות סידור), ושוב, אני מאמין שבמסגרת SOC, יתווספו דברים. למזלי אני מעדיף שאין תמיכה ב FLASH CRAP ו NUDGE SHIT.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה מוכן לענות על השאלה האחרונה שלי?

אני ארשום אותה פה שוב.

בכל מקרה יש איזשהי תוכנת קוד פתוח שיש לה את כל הפיצ'רים של תוכנת קוד פתוח ועל זה עוד תכונות?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בסופו של דבר מי שמנצח זה מי שמשקיע יותר כסף במוצרים שלו. מיקרוסופט מסבסדת את ה- החדש ע"י הפסד כספי בשנים הראשונות והם יוכלו תמיד לעשות זאת גם נגד OO או לינוקס/מק במידה ויצבור תאוצה ויהווה איום ממשי כנגד המשכיות יצירת הרווחים של . אף אחד בביזנס לא מסוגל לספוג מכות כמו . מה שבטוח לדעתי זה שבשנים הקרובות מחירי התוכנה ירדו דרסטית לרווחת כולנו ויהיה קשה מאוד להעלות אותם בהרבה אחר כך (מבחינה חוקית, תחרותית, פסיכולוגית) גם כשחלק מהמתחרים ינפחו נשמתם. כך שלמרות שאני לא עובד עם פיירפוקס/לינוקס/מק/OO/יאהו-מסנג'ר/וכד' אני מאוד מרוצה מעצם היותם קוץ תמידי בישבנו של בילי גייטס.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דווקא, ב WINDOWS / זה מקומות שהם לא יכולים בהכרח לספוג מחירי הפסד (בניגוד לשאר המוצרים שלהם), כי זה הבסיס שלהם והסיבה למחיר המניה שלהם, שינוי לא מבוסס (כמו ההשארות שהם יכולים להוריד את המחיר וע"י כך להגדיל את המחיר במידה מספקת כדי לשמור על המאזן), יכול לגרום לקריסה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...