מה דעתכם על המצלמה הסופר-קומפקטית של קנון? - צילום דיגיטלי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מה דעתכם על המצלמה הסופר-קומפקטית של קנון?


borg

Recommended Posts

מה דעתכם על המצלמה הסופר-קומפקטית של קנון?

אני מתכוון לדגם IXUS 40/SD300.

http://www.big-deals.co.il/Product.asp?Pid=ixus40&Cat2Cat1ID=160&Cat2ID=115

ixus_40_d.jpg

ixus-40-front.jpg

MN-CanonIxus40-Speicher-ML.jpg

67905.jpg

איך המצלמה הזאת מבחינת נוחות שימוש, איכות ומחיר מול מצלמות קומפקטיות רגילות, עבור צלם חובב שמעוניין במצלמה קטנת מימדים שנכנסת לכיס לצורך צילומים מזדמנים?

התייחסו בבקשה למבנה של המצלמה (חוזק) והמסך, ואיכות העדשה.

הדרישות שלי הן 4MP (לא פחות ואין לי צורך ביותר), וזום אופטי של לפחות X3 (אין לי צורך בזום דיגיטאלי).

מהו הציון הסופי שהייתם נותנים לה?

האם היא שווה קנייה במחיר הנוכחי שלה (1,730 ש"ח)?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 41
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

זה שהמצלמה קטנה מדי אומר שלא נוח להשתמש בה?

המצלמה עובדת על סוללת Li-Ion נטענת שאמורה להספיק לכ-100 צילומים. חבל שצריך להוציא את הסוללה מהמצלמה כדי לטעון אותה.

מה עוד אפשר לומר על המצלמה הזו בהשוואה למצלמות קומפקטיות אחרות של קנון?

איזה ציון הייתם נותנים לה?

שווה לקנות אותה במחיר הנוכחי שלה, או כדאי לחכות קצת שהמחיר ירד?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לדעתי אולי שווה לקנות את ה-F11 במחיר הזה שנותנת גרעיניות נמוכה מאוד.

אולי? היא עדיפה על הקאנון בהרבה. ה-F11 בכמה רמות יותר איכותית (גם ב-ISO נמוך), המסך שלה הרבה יותר טוב, יש לה רגישות גבוהה לצילומי לילה, יש לה אפשרויות ידניות ותצוגה נתונים נורמלית (הקאנון אפילו לא מציגה את מהירות התריס, נתון הכרחי לכל הדיעות). אין בכלל מה להשוות. הפוג'י היא עולם אחר בהשוואה לקאנון הזו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

התכוונתי באמת לנסות אותה, אבל רצית לקבל תגובות אובייקטיביות מאנשים שאולי מכירים את המצלמה הזאת באופן אישי, בעיקר לגבי המאפיינים שלה שאותם קשה לי להשוות.

הפוג'י נותנת גרעיניות יותר נמוכה מכיוון שיש לה יותר MP, או בזכות מאפיינים אחרים? אין לי צורך ב-6.3MP, מאחר וראיתי תמונות של 3MP ו-4MP, והאיכות של 4MP מספיקה לי בהחלט. כמובן שבאופן תיאורטי, אם נותנים לך באותו מחיר יותר MP, אז זה עדיף. אבל, מבחינתי זה אומר פחות תמונות בכרטיס .

דרך אגב, לפוג'י אין עינית.

לגבי תצוגה של מהירות תריס, זה לא נתון חשוב לאדם שמשתמש בעיקר בצילום אוטומאטי, ולכל היותר באפשרויות קבועות מראש.

נ.ב.

אני מעוניין במצלמה עם כרטיס SD, מכיוון שיש לי כרטיס SD בנפח של 1GB, ואני לא רוצה לקנות כרטיס נוסף מסוג אחר.

שאלה נוספת: בניגוד למצלמות קומפקטיות אחרות של קנון עם מסך מסתובב שנכנס לתוך המצלמה, למצלמה הזאת של קנון יש מסך קבוע ולא מוגן בחלק האחורי של המצלמה. למישהו יש נסיון עם מסכים כאלה? עד כמה המסך הזה נוטה להישרט/להישבר? האם מגן מסך שקוף המיועד למסכים של מחשבי כף יד וחתוך בגודל המתאים יכול לספק למסך של המצלמה הגנה סבירה? איך אפשר להגן על המצלמה בצורה יותר טובה, חוץ מנרתיק תואם?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המינולטה Z5 לא קומפקטית.

הקנון A610 אמנם קומפטית, אבל לא ממש נכנסת לכיס.

ה-IXUS 40 קטנה, קלת משקל, ונכנסת לכיס בקלות. השאלה היא האם נוח לצלם בה (הייעוד הוא צילומים מזדמנים).

אני לא יודע מתי המצלמה הזאת יצאה, אבל קנון הוציאה כבר דגם משופר עם 5MP, כך שיתכן והמחיר של המצלמה הזאת ירד (אני צריך 4MP, לא 5MP) בקרוב.

כמה נראה לכם שווה לשלם עבור המצלמה הזאת (בארץ)? היא שווה בכלל, או שעדיף לקנות אחרת בגודל דומה עם 4MP, זום של לפחות X3 וכרטיס SD?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני בהתלבטות הפוכה משלך, יש לי כרטיס xD של גי'גה ואני שוקל לקנות קומפקטית....

אם לחוץ לך הקטע של הSD אני מציע שתלך על הכיוון של הA610, למרות שהיא לא ממש נכנסת לכיס היא תיתן לך תמורה הרבה יותר טובה והמסך שלה יישמר יותר טוב... אם אתה בכל זאת רוצה משהו קטן ונוח יש את הקודאק V550.

בתשובה לשאלתך, כן, מגן מסך של PDA ( מחשב כף יד ) חתוך בגודל של המסך שלך יעשה את העבודה טוב מאוד, אני עשיתי את זה עם המסך של הS9000 ( קניתי ערכה של מגיני מסך שגוזרים לפי גודל המסך - לא חייב של מחשבי כף יד, תחפש בכל חנות צילום.. ) וזה עובד מעולה (:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ה-5MP של הניקון והקודאק לא זוללים זיכרון? גם ככה 4MP צורך הרבה , ונותן תמונות באיכות גבוהה (כל עוד אתה לא מדפיס פוסטרים באיכות של תמונה).

אם כבר לקנות קומפקטית רגילה, אז הייתי הולך על הדור הקודם ל-A610 עם 4MP. אבל, קומפקטית מיועדת לשימושים בייתיים ולצילומים בחוץ, כאשר אתה מתכוון לצלם. לעומת זאת, סופר-קומפקטית שנכנסת לכיס מיועדת לצילומים מזדמנים לרגעים בהם אתה חושב לעצמך "חבל שאין עלי מצלמה".

למסכים כאלה חובה לדעתי לשים מגן מסך להגנה מפני שריטות. עם זאת, נשאלת השאלה עד כמה מסכים כאלה מועדים לשבירה, בייחוד כאשר הם נמצאים בכיס (אפילו בתוך נרתיק).

לגבי המחיר של המצלמה, אני חושב שהיא תהיה משתלמת יותר במחיר של כ-1,200 ש"ח (זה לא הכי דחוף לי). מה דעתכם?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תראה, אני מצלם ב9 מגה פיקסל עם הS9000 (נראה לי חחח ) ובכרטיס של גי'גה אני יכול להכניס בסביבות ה450 , לא נראה לי שזאת תהיה הבעיה שלך עם כרטיס של גי'גה שאמרת שיש לך כבר....

אני מכיר את הרגעים האלה, יש לי יותר מידי כאלה עם המצלמה שלי, זה בלתי אפשרי לקחת אותה לכל מקום, אני אישית יותר בכיוון של הV550 אבל אני רוצה להרגיש אותה ביד, לא נראה לי שעם מגן מסך טוב ועם נרתיק איכותי יקרה לה משהו כשהיא איתך, צריך ממש להתעלל בה בשביל שיקרה משהו דרך נרתיק ודרך המגן מסך כשהיא איתך....

1200 שקל זה גבולי מאוד, אם תוסיף עוד קצת לא תהיה לך בעיה למצוא לפי דעתי..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למצלמות בד"כ יש דחיסה של Economic, Normal, Fine, Fine. האם ל-IXUS40 יש אפשרות כזאת?

ב- Fine, תמונה של 4MP אמורה לשקול כ-4MB, כך שבכרטיס של 1GB אמורות להיכנס כ-250 תמונות (סביר). אם אני משתמש בדחיסה, אז אפשר להכניס יותר.

חוץ ממחיר יותר נמוך ו-5MP, לקודאק יש יתרונות נוספים על הקנון? בעיקרון, קנון ידועה כחברה יותר נחשבת מקודאק, לא?

הגודל של סופר-קומפקטית הוא בערך בגודל של טלפון סלולארי, כך שניתן להשיג נרתיק איכותי וקשיח מעור שמתחבר לחגורה עבור המצלמה, ולא לומר יותר "חבל שלא הבאתי מצלמה". כמובן שלמטרות כאלה אפשר להשתמש במצלמה של הטלפון הסלולארי, אבל זה בכלחל לא אותו הדבר. אפשר להגיד שמצלמה קומפקטית זה לא אותו דבר כמו SLR, אבל עם SLR אי-אפשר להיסחב לכל מקום.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נראה לי שלקחת קצת קיצוני את המשקל של התמונות, אני מצלם ב9 מגה ביחס של 3:2 והאיכות מקבילה ל9 מגה פיקסל נורמלי, ז"א מקביל ל Normal וברזולוציה של 3969X2464 ויש בכרטיס של גי'גה מקום ל 456 , בדקתי את האיכות המקסימאלית ( 9 מגה פיקסל Fine ) ועדיין יש מקום ל 228 , לא נראה לי שבכרטיס של גי'גה אתה יכול להכניס רק 250 באיכות של 4 מגה פיקסל, ראוי לציין שכל תמונה שאני מצלם שוקלת בממוצע 2.5 מגה עד 3 מגה בייט...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...