פורסם 2006 בינואר 2719 שנים במקום מילים, אני ישים תמונות...כי כמו שאומרים, תמונה שווה 1000 מילים מה זה HDR? High Dinamic Range תמונה ללא HDR אותה התמונה אבל עם HDR: ^^^^^^^^^^ מהתמונה הזאת אפשר להבין ש HDR משפיע על האור... עושה קונטרסט מסויים-מבהיר מקורות אור וגופים בהירים... LIGHT BLOOM ב Need For Speed: Most Wanted: ^^^^^^^^^ כאן זה אפקט שדומה מאוד ל HDR... האפקט נקרא LIGHT BLOOM light bloom הוא אפקט נפרד שניתן לבצע אותו ללא HDR ומטרתו לגרום לאוביקט להיות "לבן" או "בהיר" יותר ע"י הבהרת הסביבה http://en.wikipedia.org/wiki/Light_bloom עוד כמה הסברים: ^^^^^^^^^^^ כאן הבהירות שעשה ה HDR מוגזמת, אבל דומה למציאות... ^^^^^^^^^^^^^ כאן ה HDR מוסיף המון... יפה ^^^^^^^^^^ כנ'ל... לעומת: ^^^^^^ כאן לדעתי ה HDR הורס.... כי במציאות לא יכול להיות קונטרסט כזה חזק... ^^^^^^^^ כאן זה כמו התמונה עם הסל, גם קצת מוגזם... ^^^^^^^^ כאן גם ה HDR מוסיף המון... הכרטיסים שיש להם תמיכה מלאה ב HDR X700, X700 Pro, X700 XT, X800, X800SE, X800 Pro, X800 GTO, X800 XL, X800 XT, X800 XTPE, X850, X850 XT, X850 XTPE 6100, 6200, 6200 TC, 6500, 6600, 6600 LE, 6600 GT, 6610 XL, 6700 XL, 6800, 6800 GTO, 6800 GT, 6800 GS, 6800 Ultra X1300, X1300 Pro, X1600 Pro, X1600 XT, X1800 XL, X1800 XT, X1900XT, X1900XTX 7300 GS, 7800 GT, 7800 GTX הכרטיסים שיש להם תמיכה חלקית ב HDR 9500, 9500 Pro, 9550, 9550 SE, 9600, 9600 SE, 9600 Pro, 9600 XT,9700, 9700 Pro, 9800, 9800 SE, 9800 Pro, 9800XT 5200, 5200 Ultra, 5300, 5500, 5600, 5600 XT, 5600 Ultra, 5700, 5700 LE, 5700 Ultra, 5750, 5800, 5800 Ultra, 5900, 5900 SE/XT, 5900 Ultra, 5950, 5950 Ultra X300, X300 SE, X550, X600 Pro, X600 XT *שימו לב שהכרטיסים שיש להם תמיכה מלאה ב HDR, אלא כרטיסים שתומכים ב SM2b ומעלה... מה זה תמיכה חלקית ב HDR קצת מסובך להסביר, בגדול זה אומר שHDR המושג בתמיכה חלקית פחות "מדויק" והקונטרסט המושג בעזרתו נמוך יותר(פחות יפה זה כבר עיניין של טעם) ובזה סיימתי את ההסבר על ה HDR... מקווה שהבנתם ההבדלים בין ה Shader Model ים: הבדל בין SM2 ל SM3... רואים את האפקט היפה על המים...: עוד הבדל בין SM2 ל SM3: ההבדל בין SM1.1 ל SM3: SM1.1: SM3: ^^^^^^^ כאן אנו רואים הבדל עצום בין התמונות... הטקסטורות במדרגות ממש יפות ב SM3 לעומת SM1.1 ששם הטקסטורות לא מפורטות בכלל... SM1.1: SM3: ^^^^^^^ ההבדל הראישון שאנו רואים כאן, הוא המים הלא ראיליסטיים ב SM1.1... ב SM3 הכל בסדר... עוד אפשר לראות את ההבדל הדראסטי על האבנים... ועל הפסל גם... יש עוד הרבה הבדלים... תנסו למצוא לבד SM1.1 SM2 & SM3: SM1.1: SM2: SM3: ^^^^^^^ ב FAR CRY כמו שאתם רואים ההבדל הוא עצום... וה SM3 משפר את חווית המשחק. הכרטיסים שתומכים רק עד SM2: 9500, 9500 Pro, 9550, 9550 SE, 9600, 9600 SE, 9600 Pro, 9600 XT, 9650, 9700, 9700 Pro, 9800, 9800 SE, 9800 Pro, 9800XT 5200, 5200 Ultra, 5300, 5500, 5600, 5600 XT, 5600 Ultra, 5700, 5700 LE, 5700 Ultra, 5750, 5800, 5800 Ultra, 5900, 5900 SE/XT, 5900 Ultra, 5950, 5950 Ultra הכרטיסים שתומכים רק עד SM2b: X300, X300 SE, X550, X600 Pro, X600 XT, X700, X700 Pro, X700 XT, X800, X800SE, X800 Pro, X800 GTO, X800 XL, X800 XT, X800 XTPE, X850, X850 XT, X850 XTPE הכרטיסים שתומכים עד SM3: X1300, X1300 Pro, X1600 Pro, X1600 XT, X1800 XL, X1800 XT, X1900XT, X1900XTX 6100, 6200, 6200 TC, 6500, 6600, 6600 LE, 6600 GT, 6610 XL, 6700 XL, 6800, 6800 GTO, 6800 GT, 6800 GS, 6800 XL, 6800 Ultra 7300 GS, 7800 GT, 7800 GTX קישורים להרחבה: מידע על SM2b http://www.theinquirer.net/?article=17537 http://www.theinquirer.net/?article=19773 http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/farcry20b.html SM3 http://www.hardocp.com/article.html?art=NjA5 SM3 מול SM2... מפרט טכני...: http://www.microsoft.com/whdc/winhec/partners/shadermodel30_nvidia.mspx מידע כללי על SM בויקיפדיה: http://en.wikipedia.org/wiki/Shader_model מידע כללי על HDR בויקיפדיה: http://en.wikipedia.org/wiki/High_dynamic_range_rendering הטכנולוגיות החדשות במשחקי 2005: http://www.tomshardware.com/2006/01/13/new_3d_graphics_card_features_in_2006/ תודה רבה רבה רבה ל Guarding angel מהפורום שעזר לי להכין את המדריך... הוא עזר לי מאוד!!! בילעדיו לא היה את המדריך הזה... תודה לך! טוב...זהו זה! אם יש לכם משהו להוסיף בקשר לזה... תודיעו לי :-*
פורסם 2006 בינואר 2719 שנים מחבר חבל שה-HDR לא כמו בצילום לא רואים את זה בתמונות שפירסמת. :-\ למה אתה מתכוון? (יש שגיאות כתיב או בעיות בניסוח אולי?)
פורסם 2006 בינואר 2719 שנים נחמד ביותר. יהיה עוד יותר נחמד אם תוסיף גם תמונות של SM2.0B.. ובNFSMW זה לא HDR זה BLOOM..
פורסם 2006 בינואר 2719 שנים מחבר ^^^ כמו שאמרתי... ההסבר הוא קטן... אפשר להבין מזה את העיקרון? כן!...
פורסם 2006 בינואר 2719 שנים כתבה מצויינת בנושא: http://prohardver.hu/p.php?mod=21&id=757 בטח! כתה מצויינת מאד! רק לך תדע באיזה שפה היא
פורסם 2006 בינואר 2719 שנים נחמד ביותר. יהיה עוד יותר נחמד אם תוסיף גם תמונות של SM2.0B.. ובNFSMW זה לא HDR זה BLOOM.. בהחלט יש צורך לתמונות של 2.0B. BLOOM זה חלק מיישום של HDR
פורסם 2006 בינואר 2819 שנים ב nfsmw אין אפקט HDR, לפי מה שהבנתי זה סתם "בלום אפקט".אגב HDR, רוב המשחקים שמשתמשים בו עושים את זה פשוט לא נכון וזה ממש חבל, יש לו פוטנציאל.
פורסם 2006 בינואר 2819 שנים אם לא הבנתם אז - HDR זה High Dinamic Range, בצילום לפחות, זה אומר שבתמונה ניתן לראות את החלקים המוארים פחות והמוארים יותר. תדמיינו שאתם נמצאים בחדר עם חלון ובחוץ יש עץ. אתם מסתכלים על החלון, העין תראה את החדר מואר ואת העץ גם תראה כי יש לעין תחום דינמי גבוה, לעומת המצלמה שנקבעת על החדר כך שייצא מואר והחלון שרוף, כך שבעצם לא תראה את העץ או שתתמקד מבחינת תאורה על העץ ותצלם אותו, אבל את החדר לא תראו כי הוא יהיה חשוך. מה ש-HDR בעצם מציע הוא ללכוד תמונה שתכלול את החדר והעץ יחד. מובן? או שעליי לנסח אחרת.. :
פורסם 2006 בינואר 2819 שנים מחבר ב nfsmw אין אפקט HDR, לפי מה שהבנתי זה סתם "בלום אפקט". אגב HDR, רוב המשחקים שמשתמשים בו עושים את זה פשוט לא נכון וזה ממש חבל, יש לו פוטנציאל. כמו שאמרו... BLOOM זה חלק מיישום של HDR CHEVY... תוכל לנסח את זה בבקשה אחרת? קצת יותר מעמיק ומובן? כי אני רוצה להוסיף את זה לדף הראישון :
פורסם 2006 בינואר 2819 שנים CHEVY הבנתי מה שאמרת, אבל למה בתמונות והדוגמאות של HDR זה נראה בדיוק כמו ההפך? כאילו HDR מקטין בהרבה את ה Dinamic Range.אם ניקח את הדומה שלך ונשתמש בה במשחק מחשב תומך HDR מה שיראו זה חלון ממש מואר ומסנוור שלא ניתן לראות דרכו בחדר מואר, או להפך חלון שאפשר לראות דרכו בתוח חדר חשוך מאוד.
פורסם 2006 בינואר 2819 שנים אומרים שתמונה שווה 1000 מילים, אני חושב שזה ידגים את זה בצורה טובה: התמונות לקוחות מ- http://www.idruna.com/photogenicshdr.html העריכה בוצעה בפוטושופ להדגמה, אם מצלמים את זה נכון זה יוצא הרבה יותר טוב. עכשיו סתם עשיתי את זה ב-2 שניות.
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.