מדריך:מה זה HDR? מה ההבדלים בין Shader Model ים השונים? - עמוד 4 - כרטיסי מסך - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מדריך:מה זה HDR? מה ההבדלים בין Shader Model ים השונים?


T-Flash

Recommended Posts

אם היית קורא קצת יותר לעומק היית רואה שHDR זו צורת תיכנות בעזרת SM, ולכן אם כרטיס יכול לתמוך או לא תלוי בתמיכה שלו בSM

לכן כל מה שתומך בSM2b/SM3 תומך באופן מלא, כל ה SM2 תומך חלקית וכל מה שפחות לא תומך בכלל

סליחה על ההטעיה :( ::)

תוכל להסביר לי בבקשה מה זה תמיכה לא מלאה ב HDR? במה זה לא תומך בידיוק?

אם אתה יכול, אז תוסיף ...

אני רוצה להוסיף את כל זה...

תודה :xyxthumbs:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 102
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

אוקי אז ככה

התקנתי את far cry והלכתי לאותו מצב שיש בתמונה

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/2/26/Farcrynohdr.jpg

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/1/1d/Farcryhdr.jpg

לא יודע איך להגדיר את זה אבל זה קצת יותר טוב מהתמונה עם ללא הhdr וקצת פחות טוב מהתמונה עם ה hdr

ניסיתי לצלם את התמונה (עם print screen אבל זה לא מצליח)כדי להראות לכם

יש לכם אולי רעיון איך לצלם את המסך?

**עריכה

בדקתי את זה גם על חלק אחר במשחק

http://img77.imageshack.us/img77/9992/16qd1.jpg

נראה לי שה hdr לא פועל (יחסית לתמונה הזו הוא ממש חלש או לא קיים)

ד"א יש לי 6600gt

יש לכם רעיון?

ושוב זה היה ממש עוזר אם איכשהו הייתי יכול להראות לכם את התמונה ?למה ה print screen לא עובד במשחק?

**עריכה

הצלחתי לצלם

http://img140.imageshack.us/img140/759/15ua3.jpg

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בפאר קריי צריך שיהיה לך תעידכן האחרון ולהוסיף איזו שורה בכונטרול פאנל ..

IDANP (אם אני זוכר נכון) כתב את הפקודה שצריך להכניס .. אני חושב שאפילו בדיון הזה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא חושב שמתראד הזה הHDR מובן לעומק,

HDR נותן את האפקט שCHEVY הראה אבל מסיבות אחרות.

HDR הוא בערך כמו המעבר ממעבדי 32 ביט ל64 ביט.

ואני אסביר,

כאשר אתה לוקח פנס, ומאיר בחדר חשוך על שולחן נגיד, מהחלק הבהיר ביותר שנוצר (זה שהכי קרוב למקור האור) , עד החלק החשוך ביותר ( זה שהפנס לא מגיע אליו בכלל), יש אינסוף גווני אפור, אם כל החלק הוא מטר, כל מילימטר שתזוז על גביו ישנה את גוון האפור בקצת, עד שתגיע ממואר לחלוטין לחשוך לחלוטין.

הבעיה מתחילה כאשר אתה מבטה צבע בביטים, נגיד אתה מקצה לתאורה (סתם אני זורק מספר), 8 ביט, כלומר שיהיו לך 255 גווני אפור שונים לתת (לכל המתחכמים 0 לא נחשב), כלומר, בתוך המטר הזה, יהיה לך גוון שונה לכל 4 מילימטר שתזוז יהיה גוון אפור שונה, בתוך ה4 מילימטר האלו, הגוון ישכפל את עצמו ולא תראה הבדל! פרטים שיהיו שם יבלעו בתוכו ויעלמו בגלל שאין לך עומק צבע להציג אותם.

הרעיון בHDR הוא לתת יותר "ביטים" לצבע, לא זוכר מספר מדיוק, אבל הרבה יותר מ8 ביט.

מהסיבה הפשוטה הזו, לא יכול להיות דבר כזה "חצי תמיכה", זה כמו להגיד שמעבד 32 ביט תומך בחישובי 64 ביט, הוא יכול לבצע אותם, אבל עבור כל סיבוב שעון של 64 ביט ה32 יצטרך לעשות כמה מאות אלפים.

הHDR לא מיושם טוב בימינו כי אין יישום שמראש תוכנן לעבוד בHDR, הכל זה יישום שמאוחר יותר יצאו להם פאטצ'ים שכיביכול יתמכו בטכנולוגיה... לא אותו הדבר.

sample4_01.jpg

sample4_03.jpg

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אלו כבר יהיו שני תקנים שונים, וזה אומר שמה שהX800 תומכים בו חסר תועלת, כי אם הALU שלהם לא שונה בעומק החישוב שלו מה9800 למשל, ההבדל היחידי הוא שרק עכשיוו מנצלים את זה...

בניגוד לזה שסדרת ה6XXX שונה לחלוטין מ5XXX

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבעיה שהוא ייתן היט רציני לביצועים, יותר מאשר ההיט שיקבל 6XXX ל32....

לא יעיל בימיוחד...

ד"א

אם אני לא טועה ה3DMARK האחרון שיצא יש איזהשהוא מבחן של שלא רץ על הסידרה של איטיאי מהדור הקודם...

תקנו אותי אם הזכרון בוגד ביי.. (-:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

HDR על כל הכרטיסים לא נעשה בצורה יעילה במיוחד, לא משנה אם הוא מלא או חלקי וכמה הוא מיושם בפועל

אני מניח שיקח קצת זמן עד שילמדו לתכנת אותו כמו שצריך

תסתכל על הרשימה של התמיכה בSM לפי זה אפשר לדעת מה תומך בHDR ומה לא

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ד"א

אם אני לא טועה ה3DMARK האחרון שיצא יש איזהשהוא מבחן של שלא רץ על הסידרה של איטיאי מהדור הקודם...

תקנו אותי אם הזכרון בוגד ביי.. (-:

HDR הוא ישום שלSM3 ודור כרטיסי הX800 לא תומך בSM3!

ו3DMARK 06 החדש כולל מבחן לSM3 + מבחן לSM2!

הדור הישן של ATI לא עובר את הSM3 ולכן גם מקבל ניקוד כללי נמוך יותר מהכרטיסים המקבילים שלNVIDIA!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...