מה זה אומר לשים כונן קשיח ב-RAID 0/1? - אמצעי אחסון - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מה זה אומר לשים כונן קשיח ב-RAID 0/1?


parker8

Recommended Posts

RAID - Redundant Array of Inexpensive Disks. מדובר על מערך של דיסקים. שתי הקונפיגורציות הפופולריות (יחסית) במחשבים ביתיים הן RAID 0 ו- RAID 1.

RAID 0: נקרא גם Striping. לא ממש RAID כיוון שהוא לא Redundant. עובד עם שני דיסקים או יותר.

ב- RAID 0, כל קובץ מחולק בין כל הדיסקים במערך, סקטור אחד בדיסק הראשון, סקטור שני בדיסק השני, סקטור שלישי... סקטור n בדיסק הראשון, סקטור n+1 בדיסק השני וכו'. כך, פעולות של קריאה וכתיבה ניתן לבצע על כמה דיסקים במקביל ולקבל קצבי העברת מידע גבוהים בצורה משמעותית מאשר בדיסק יחיד. מערך RAID 0 עם שני דיסקים יתן מהירות כמעט כפולה מאשר דיסק יחיד.

RAID 0, כאמור, לא נותן שום שרידות למידע. אם דיסק אחד נופל, איבדת את המידע בכל הדיסקים.

RAID 1: נקרא גם Mirroring. עובד על מספר זוגי של דיסקים.

ב- RAID 1, על כל דיסק ראשי יש דיסק משני שמכיל עותק מדוייק של המידע שעל הדיסק הראשי. כל פעולה של כתיבה מתבצעת על שניהם במקביל. כך, אם דיסק אחד נפגם, ניתן להמשיך לעבוד עם הדיסק המשני שמכיל כאמור בדיוק את אותו מידע. המעבר הזה כמובן שקוף למשתמש. RAID 1 נותן שרידות גבוהה למידע אבל לא נותן שום יתרון בביצועים. כמובן שאתה מאבד חצי מהנפח הכולל של הדיסקים, כיוון שכל דיסק שני משמש לגיבוי.

RAID 0/1 או 0+1: שילוב של שני הנ"ל. עובד עם מספר זוגי של דיסקים שגדול משניים (כלומר ארבעה או יותר).

ב- RAID 0/1, RAID 0 על חצי מהדיסקים ו- RAID 0 נוסף על החצי השני ואז RAID 1 בין שני המערכים. כך מקבלים גם את השיפור בביצועים של RAID 0 וגם את השרידות של RAID 1.

שאלות?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...