הוספת מאוורר לכרטיס מסך - הבדל עצום!!! - אוברקלוקינג וקירור - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

הוספת מאוורר לכרטיס מסך - הבדל עצום!!!


jacko_il

Recommended Posts

שלום לכולם, הנושא הזה הוא לא שאלה אלא פשוט לשתף אתכם בחומר שאולי יעזור למישהו בעתיד..

היום מתוך שעמום פתחתי את המחשב כדי לנקות כמה מאווררים מאבק..אז על הדרך החלטתי סתם מסקרנות לבדוק את הטמפ' של הכרטיס מסך, לקחתי טרמומטר פשוט והצמדתי אותי לצלעות קירור של הכרטיס (XFX GEFORCE6600 256MB PCI-E), כרטיס שלא מגיע עם שום מאוורר עליו, ומצאתי שהטמ' על הצלעות עומדת על לא פחות מ 70!! מעלות צלזיוס.. המום מהמספר, חשבתי מה אפשר לעשות והחלטתי לאלתר עליו מאוורר של מארז רגיל וצנוע כדי לראות מה ההשפעה. חברתי את המאוורר תוך דקה על ידי שני ברגים קטנים לצלעות.. הדלקתי את המחשב שוב ונתתי לו לעבוד כרבע שעה ואז נגשתי שוב למדידה. הטמפ' ירדה ל 35 מעלות בלבד!! שמח וטוב לב החלטתי לבדוק מה הטמפ' תתן לי בשטח - הרצתי את המשחק MOST WANTED לצורך בדיקה זריזה ולשמחתי  גיליתי שיש הבדל לא קטן - עד הקירור לא היה ניתן להרים רזולוציה ל 1024X768 מבלי להתפשר על רוב ההגדרות הגרפיות כמו FSAA, SHADOWS וכו'..וגם אז המשחק היה די מקרטע ורץ בקצב FPS די מזעזע..המצב היה הרבה יותר טוב אמנם על 800X600 אבל גם ללא כל הפיצ'רים הגרפיים. ולאחר הקירור המשחק זז חלק! עם כל הפיצ'רים על מקסימום ב800X600 כולל FSAA על MAX, ובקצב פחות טוב אבל הגיוני ב 1024X768.. שמח שוב ומרוצה החלטתי להמשיך עם הזרם ולעשות OC קל לכרטיס כדי לראות שוב מה יהיה השיפור..

הורדתי כאן מהאתר המעולה הזה את הקובץ COOLBITS שמוסיף אופציה (בכרטיסי NVIDIA) בדרייבר לכוון תדרים של וזכרון של הכרטיס מסך..

לחיצה על האופציה "הבחן בתדירויות רענון מיטביות" גרמה לחשיבה של כ20 שניות ולאחריה הרימה אוטומטית את התדרים ל338 לליבה ו578 לזכרון..לחיצה על "החל" ו"אישור" ושוב הרצה של המשחק הנ"ל הניבה תוצאות טובות יותר - FPS (רענון פריימים לשניה - לאלה שלא כל כך מבינים) טוב בהרבה בשני הרזולוציות הנ"ל וכתוצאה מכך משחק זורם,מהיר והרבה יותר מהנה!!

לסיכום: ממליץ בחום (עדיף בקור לכרטיס) לכל אדם החפץ לסחוט קצת יותר ביצועים מהכרטיס, במיוחד לכרטיס לא חדיש ועדכני כמו שלי.. וגם כי בניגוד לאוברקלוק של מעבד/זכרון, כאן התוצאות מורגשות מיידית במשחקים (ואני יודע שיש אחרים שפחות מסכימים) וההמהרה הרבה יותר פשוטה ופחות תובענית..

אז מקווה שתרמתי כאן ידע למישהו, אפילו אם רק לגולש אחד - אני את שלי עשיתי.

(נ.ב - אם יהיו לי עדכונים בנושא אשתף אתכם שוב בעתיד) בהצלחה לכולם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

השתמשתי בטרמומטר דיגיטלי סטנדרטי שאמור למדוד בעקרון כל מה שרוצים, כאשר הוא הכי מדוייק במדידת דברים כמו בשר ירקות וכל נוזל שהוא בעולם ..מסוגל למדוד בדיוק של עשירית המעלה ממינוס 50 עד פלוס 150 צלזיוס.. המכשיר די קטן (קצת יותר גדול ממדחום רגיל) ושוקל משהו כמו 70 גרם.

לצורך בדיקת דיוק מדדתי כמה דברים לפני הניסוי (החום גוף שלי היה בדיוק 36.7 וגם את החום על המעבד שהראה 32 מעלות צלזיוס גם בטרמומטר וגם בBIOS)

הצמדתי אותו לצלעות הקירור של כרטיס המסך ולאחר כמה שניות הוא התייצב על 69 צלזיוס..לאחר האיוורור הוא ירד ל34.. הבדל עצום.

בכל מקרה, להשיג בחנויות אלקטרוניקה כמו היפרטרוניקס וכו, המחיר אמור להיות בין 50-100 ש"ח להערכתי..

בהצלחה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...