האם קנית PowerMac G4 למולטימדיה משתלמת? - לינוקס, Mac ומערכות הפעלה אחרות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

האם קנית PowerMac G4 למולטימדיה משתלמת?


maCr0T

Recommended Posts

אז, לאחר ויכוח ארוך ודעות רבות ושונות, הוחלט ע"י מספר אנשים לפתוח דיון כזה, שיתנהל עד שיוכרע (שנים על גבי שנים), וינסה לתת טיעונים מכל פרספקטיבה, האם משתלם הPowerMac G4 dual cpu לקניה כתחנה, ובתחילה נתמקד בנושא עריכת הוידאו בלייב, כמובן שנתייחס גם לאספקט התכנה, שהוא מאוד חשוב בפני עצמו, אבל גם לחומרה. עד כן ההסבר, ועכשיו, לדיון...

לי יש דעות בעד ונגד, אני אתחיל מהנגד.

המחשב הזה, הוא לפני הכל, מאוד מאוד יקר ומתחיל ב1700 דולרים ללא מסך, ל256 זכרון, וGeForce 4 MX, ושני מעבדי 867, דרך 2500 דולר לשני מעבדי 1G, עם רדיאון 9000 פרו, עשרים ג'יגה יותר, (80G) וזכרון 2700, וכמובן הSUPERDRIVE, עולים עוד קצת (הרבה) ל3,300 דולרים לשני מעבדי 1.25 ג'יגה, 120 ג'יגה אחסון, 512 מגה זכרון, אותו רדיאון 9000 פרו, אותו סופרדרייב, ועד ל4,000 דולרים מוגזמים, ל2 ג'יגה של זכרון, 120 ג'יגה אחסון, GF4 TI, אותו סופר דרייב והפעם גם קומבו בנוסף. כמובן הכל כולל מקלדת, עכבר, וOS 10.2 שעונה לשם JAGUAR.

ולדברים הטובים, הדבר הפחות חשוב, הוא נראה מהמם! פשוט תאווה לעינים. אבל זה שטויות. שני מעבדים כאלו, באפליקציה מתאימה, יתנו ביצועים, שלפי דעתי האישית, במבחן שנערך אישית, ביצועים עדיפים, על , עם אותה כמות זכרון, במעבד P4, במהירות שני המעבדים ביחד בערך... וזה בגלל אופי הפעולה של המעבד, הכולל L3 CACHE, של שני מגה. ונעבור לאספקט הכי חשוב מבחינתי, התכנה. Final Cut Pro, פשוט מדהימה. עולה על הפרמייר ברוב הדברים, כולל עריכה LIVE מעולה, עריכה OFFLINE מעולה, פשוט תענוג. דרך תוכנות אודיו כמו Deck 3.5LE וPhrazer פשוט מעולות. זהו רק האספקט המקצועי, לחובבנים מבנינו, שעורכים בבית, כל סדרת תוכנות הi החינמיות של (iTunes, iDVD, iMovie ועוד ועוד, רק iDVD לא חינמית, אבל זולה יחסית למה שהיא מציעה. ) שבשבילן מספיק G3, או eMac שאני מוצא כנהדר.

מחכה לתגובות מכולם, בברכה, אמיר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ובכן בדיוק בסוגייה זו מתלבט גיסי . יש לו כרגע PowerMac G4 עם 1Gbyte זיכרוןRam ו- 160Gbyte דיסקים ! + צורב .

כמובן הוא מפעיל את המחשב עם מערכת הפעלה 9.2 MacOS, ויש לו כרטיס RTMac עם תוספת של כרטיס מסך של לשני מסכים.

תוכנה העיקרית שלו היא FianlCut pro 3.0 וכמובן הוא ק נ ה ה כ ל ! ימבה כסף כמו שאומרים .

מה ששכחת להוסיף בשיקולים הוא : עלות כספית ארצית ישראלית + עלות שיחת טלפון עם טכנאי + עלות מטר קוביה של אוויר בחנות מקינטוש.

עכשיו הוא מסתכל קדימה ושואל את עצמו : מה עליי לעשות ? לעבור למק החדש עם כל התוספות שרשמת מעלה ? או בעצם לעבור לPC שבמחיר כזה בטוח אשיג מחשב מעולה וכמובן התמיכה שיש לו עדיפה . כמו כן האם עדיף לעבור ל- media 100 שכמובן מעלה את המחיר פלאים, אבל בתנאי השוק בארץ עדיף.

ידידיי היקרים אני רוצה לומר שאין לנו, לי, ולרבים אחרים תלונות נגד Windows2000 ! אני מאמין שמערכת הפעלה זו תבצע את עבודת כראוי בנסיבות הללו.

ד"א אני חושב שההשוואה של FinalCut מול Premier לא נכונה .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ת'רד נפלא :) אני בעד. ועכשיו לשאלה הבהחלט, ויותר מקצת, OT:

האם בשביל עריכת post production אנלוגית לא עדיף איזה אמיגה עם videotoaster מלפני עשור שיעשה את העבודה לא פחות טוב ובחלקיק-חלקיק-חלקיק המחיר? אם כי עניין זה מהווה בעיה: לבד מחוסר התמיכה המוחלט של קונפיגורציה זו בארץ נוספת העובדה המעשית כי כמות ה PAL videotoasters שיוצרו כמעט ובטלה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הידיעה על סדרה חדשה של G4 כבר פורסמה כאן לפני כשבוע, שבוע וחצי...

http://www.hwzone.co.il/archive.php?file=newsid1029320510,54381,

אני אישית לא אוהב את הדגם החדש.

העיצוב של פאנל הקדמי נהיה מכוער, אבל יש סיבה לכך, בגלל שחריצי PCI הם עכשיו מלמעלה, וכדי להכניס כרטיס PCI מקצועיים באורך מלא זה היה בלתי אפשרי עם המארז הקודם, כי התקני ה5.25 לא היו מאפשרים זאת, לכן הם הורדו למטה כמה אינצ'ים. אבל זה לא היה נורא אם היו בכל זאת מעצבים את הפאנל הקדמי אחרת... הוא משוט מכוער עכשיו... אפילו הQS וG4 קודמים נראים אלגנטי יותר...

המחיר לדגמים החדשים מופרז... (טוב, תמיד היה מופרז, אבל לא עד כדי כך)

ואני ממש לא אוהב את השטויות שג'ובס התחיל לעשות... דוגמא, תוכנית הSWITCH... בפורסומות של "SWITCH" ה"שחקנים" אומרים שטויות על ... וזה מופנה יותר לאנשים שלא כל כך מבינים במחשבים, וזה עובד עליהם...

יש דבר אחד שבו המק' באמת חזק יותר מPC עריכת וידאו בFinal Cut Pro... בשאר תוכנות עריכת וידאו למק' שקיימות גם בגרסת הPC הוא מפסיד... גם בגראפיקה תלת מימדית הוא מפסיד לPC... בהשוואות ביצועי המק' נגד בפוטושופ, QS DUAL 1GHZ מראה ביצועים דומים לאתלון 1400... ומכאן השאלה, מאיפה לאזעזל המציאה שמק G4 DUAL 1.25 חזק ב90% מפנטיום 4 2.53GHZ??? את זה אני לא מבין... ויש גם מספיק אנשים שגם לא מסכימים עם מה שאפל הביאה באתר...

אני לא שונא מקים, אני אוהב מקים, אבל מה שקורה עם בזמן האחרון לא מוצא חן בעיניי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

O.K אז מקינטוש יותר טוב מPC כך הביקורת של מתארת . אבל באיזה מבחן ? Photoshop ? האמת היא שבאמת Photoshop

היא אחת התוכנות להוצאה לאור הטובות ביותר שניתן לעבוד בצורה מקוצועית . אבל האם אחוזים בודדים שווים את המחיר ?

עיצוב? כרגע העיצוב הוא לא בדיוק השיקול לקניית מערכת הוצאה לאור. העיצוב חשוב ליחסי ציבור ושיווק, כידוע רוב המחשבים המכבים בסרטים הם מקינטוש, וייצורים דמיוניים בסגנון Unix שיודע הכל, ובמהירות מדהימה.

לגבי האמיגה הישן, אכן רעיון נפלא, אבל המערכת תלויה בצורה קריטית במכשירי עזר חיצוניים שמתחברים למחשב.

זה כל כך ישן שאני ממש לא זוכר מה צריכים לחבר למחשב אמיגה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ת'רד נפלא :) אני בעד. ועכשיו לשאלה הבהחלט, ויותר מקצת, OT:

האם בשביל עריכת post production אנלוגית לא עדיף איזה אמיגה עם videotoaster מלפני עשור שיעשה את העבודה לא פחות טוב ובחלקיק-חלקיק-חלקיק המחיר? אם כי עניין זה מהווה בעיה: לבד מחוסר התמיכה המוחלט של קונפיגורציה זו בארץ נוספת העובדה המעשית כי כמות ה PAL videotoasters שיוצרו כמעט ובטלה.

ניצן, פיספסת מהתחלה. Final Cut Pro היא בעלת כישורי ONLINE EDITING. (עם החומרה הנכונה)

כמובן שיש מה שאפל אומרים והוא מוגזם, אבל גם המתחרים מגזימים. רק שתכנס לפרופורציה, דוגלת בכך, ע"פ מקורות שלי באפל, שכל ביקורת על מוצריה תהיה אוביקטיבית, לא חשוב אצל מי, חוץ מאצלהם, היצרנים, שמנסים למכור. אז כל מוכר מחשבים שיתן 1000 דולר, סוגר ביקורת לטובתו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

התנצלות מראש על התגובה המאוחרת, אבל מה לעשות שלחלק מאיתנו יש התחייבויות נוספות בחיים... :biggthumpup:

maCr0T, חבל שכותרת הדיון היא לא "האם PowerMac G4 מתאים למולטימדיה?", כי אז התשובה הייתה כן מהדהד.

ברגע שנכנס העניין של עלות מול תועלת ("משתלמת?"), המק כרגיל מפסיד, אם כי בתחום עריכת הווידאו פער המחירים הסופי פחות קיצוני.

Final Cut Pro (שבמקור פותחה ע"י מאקרומדיה) היא תוכנה מצויינת שבפירוש שווה את ה-$1000 שאפל דורשים עבורה. אבל מזה שנים הסטנדרד בעריכת ווידאו הוא דווקא המוצרים של חברת Avid, חברה שבתחום הזה מחזיקה בנתח שוק גדול פי כמה מאפל.

אגב, באופן לא מפתיע Avid בוחרת בשנים האחרונות להתמקד יותר בשוק ה-PC, וזה מתבטא יפה מאוד בגרסאות שיוצאות קודם לפלטפורמה הזאת.

הבעיה של Avid מול תוכנה כמו FCP נמצאת במחיר הגבוה מאוד של המוצרים שלהם (שנע ברמות הגבוהות סביב עשרות אלפי דולרים).

כנראה שהתוכנה של אפל היוותה קטליזטור לפיתוח ה-Avid Xpress DV (עכשיו בגירסה 3.5) שמאפשרת את כל מה ש-FCP מספקת ועולה עליה במספר תחומים כמו אפקטים בזמן אמת.

הקטצ' היחידי הוא המחיר שלה, שמקטין מעט את פער העלויות בין ה- למק - $1700 דולר.

לפני שאנחנו מגיעים לנושא הביצועים, חשוב להעיר הערה קטנה בנושא מערכות ההפעלה.

אף אולפן עריכה לא עובד עם OS X (גלישה באינטרנט לא נחשב), כולם מממשיכים להשתמש ב-OS 9.x הישנה והפרימיטיבית שחסרה תכונות בסיסיות כמו הגנת , מולטיטסקינג אמיתי והקצאת דינמית (מרגישים את זה מצויין בבעיות יציבות שמזכירות את Win9x ובממשק משתמש שמסרב לעיתים להגיב).

המצב הזה אבסורדי, מצד אחד יש למק מודרנית אבל כבדה בטירוף ומצד שני הם מאלצים בעצם את המשתמשים לעבוד עם מערכת עתיקה אבל קלה יותר.

הייתם מסכימים לעבוד עם WinXP לשימוש כללי ואז כשצריך להפעיל איזושהי תוכנה שמכבידה על המעבד, לאתחל ל-Win3.11? אני לא מאמין שיש מישהו שהיה מסכים לעינוי כזה :nono:

למרבה המזל, WinXP עולה בביצועים שלה על מערכות הפעלה קודמות של מיקרוסופט (כולל Win2k ו-WinME - וזה בדוק).

להוציא את RC5 שכאילו נוצר במיוחד עבור ה-G4, בכל אפליקציה אחרת מעבדי הדגל של עולם ה- פשוט נותנים בראש לכל שקיים :bash:

ההשואה המתבקשת צריכה להיות בין הביצועים של Avid Xpress DV על לבין FinalCut Pro על , אבל לצערי לא הצלחתי למצוא benchmarks השוואתיים בין השתיים.

כדי שלא להשאיר אתכם כשחצי תאוותכם בידכם, הנה כמה מבחנים אחרים שמראים את העליונות של מעבדי עכשווים על ה-G4:

בהשוואה הראשונה, שנערכה ע"י digitalvideoediting.com במאי השנה, הועמדו למבחן שלושה מחשבים - מק עם שני מעבדי G4-1GHz (ומדובר על הדגם הקודם והמהיר יותר, לא זה מהסדרה החדשה עם זכרון ה-DDR המסורס) מול PC מבוסס שני מעבדי 1800+MP (במהירות 1.5GHz כ"א).

animation.gif

כבר בדברים הפשוטים ביותר ה- משאיר את המק הרחק מאחור

composite.gif

גם התוכנה After Effects 5.5 Magic וגם המשימה (ייצוא קובץ ווידאו) זהות בין שתי הפלטפורמות, אבל הביצועים ממש לא

vset.gif

שוב After Effects, כשהפעם הפער עומד על יותר מארבע דקות!

אם זה לא מספיק, לפני כחודש ערך האתר הזה קרב מחודש - הפעם עמדו מול המק המסכן מחשב PC עם שני מעבדי 2000+MP ועוד אחד (Dell) עם מעבד 4 2.53GHz בודד. רוצים לנחש איך זה נגמר?

psbench3.jpg

משימה שמורכבת מ-12 פילטרים שונים ב-Photoshop 7 גורמת למק לקרטע מאחור (למרות טענות ה-"Pentium Crushing" של אפל)

psbench4.jpg

מבחן אחר של Photoshop 7. ה- והאינטל החליפו בינהם מקומות, אבל המק שומר על המקום האחרון.

נראה לי שזה צריך להספיק להיום, אבל אם יש לכם עדיין ספקות, אני יכול להביא מספיק מבחנים עצמאיים שמראים תמונה מצב דומה.

לסיכום, למי שלא אכפת לשלם יותר ולקבל ביצועים פחותים, ה-PowerMac G4 בהחלט מספק את הסחורה בתחום המולטימדיה. באמת :smoke:

Prog.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ואתה עוד התפאלת כשאמרתי לך שאני יודע לאתה תקח את הצד של נגד המק.... ועכשיו לתגובתי.

שוב, לעריכת וידאו, אמרתי את זה לא פעם, המק גורם לעצמו להיות כדאי, כי לסוג תוכנות של FCP, אין מתחרה ראוי לPC, קל וחומר.

השיקולים המסחרים של Avid הם באמת לא פרמטר. יש לנו רק שנים, ביצועים, ו"האם זה משתלם"....

כידוע תמיד תוכנות כאלו מתומחרות בהפרזה, אבל זה מה יש...

פה, בקטע של אולפנים עם OSX, אתה טועה. אני מכיר בעל אולפן, באינדיאנה אילינויס, עוסק בעריכת אודיו דיגיטלית מקצועית, והכל על מקים מלבד בודד שעוסק בדיגיטציה, בגלל מבחר כרטיסי הקול הקימים.

הOSX, הוא מערכת מעולה, אבל האקווה שלה מכביד כמו פריקינג טאנק. למרות שאצלי, באיימק G3 500, עם 384 מגה , זה רץ מאוד נחמד. תשמע, בקשר לגרפים שלך באמת שאין לי מה להגיד, אתה במאה אחוז צודק, אלא אם המבדק מכור?... אני לא אכנס לזה, אבל יש טבלאות שמראות בדיוק ההיפך, אתה מבין אותי. עד שאני לא אגיע ואעבוד, ואשווה שניים בדרך שאני אדע שאני לא עובד על עצמי, אז אני אדבר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שוב, לעריכת , אמרתי את זה לא פעם, המק גורם לעצמו להיות כדאי, כי לסוג תוכנות של FCP, אין מתחרה ראוי לPC, קל וחומר.

השיקולים המסחרים של Avid הם באמת לא פרמטר. יש לנו רק שנים, ביצועים, ו"האם זה משתלם"....

וכאן בדיוק יוצא ש-Avid Xpress DV עם חזק מהווים יותר מאשר רק תחרות ראויה ל-FCP על , בכל פרמטר שתמדוד את זה.

פה, בקטע של אולפנים עם OSX, אתה טועה. אני מכיר בעל אולפן, באינדיאנה אילינויס, עוסק בעריכת אודיו דיגיטלית מקצועית, והכל על מקים מלבד בודד שעוסק בדיגיטציה, בגלל מבחר כרטיסי הקול הקימים.

הוא משתמש ב-OS X לעריכה ולא ב-OS 9? ??? יש לך יותר פרטים? (תוכנה, גירסה, קינפוגים מיוחדים של המערכת, איזה דגם של וכן הלאה...)

תשמע, בקשר לגרפים שלך באמת שאין לי מה להגיד, אתה במאה אחוז צודק, אלא אם המבדק מכור?... אני לא אכנס לזה, אבל יש טבלאות שמראות בדיוק ההיפך, אתה מבין אותי. עד שאני לא אגיע ואעבוד, ואשווה שניים בדרך שאני אדע שאני לא עובד על עצמי, אז אני אדבר.

המבחנים שמראים את ההפך פורסמו ע"י שהיא צד בעניין ולכן מאוד לא אמינה.

שמת לב בוודאי שכתבתי מספר פעמים את המילה "עצמאיים", העניין הזה קריטי מבחינתי.

אם היית משווה למשל Radeon 9700 מול 4/4600, איפה היית מעדיף לקרוא את ההשוואה, באתר של nVidia? באתר של ATI? אני מהמר שדווקא באתר חומרה מכובד כמו Tomshardware או Anandtech :smoke:

במבחנים עצמאיים ה- מוביל בבטחה כבר תקופה די ארוכה. ומנסיוני האישי, מרגישים את זה בעבודה על המחשבים עצמם.

אפילו בדברים פשוטים כמו גלישה באינטרנט (שבה צוואר הבקבוק אמור להיות בתעבורת הנתונים), קשה לפספס את הכבדות הזאת. כנראה שזה שילוב של TCP Stack מיושן, איטיים יחסית ומערכת הפעלה כבדה מאוד.

אמיר, פתח את אקספלורר ל-OS X (או כל אחר) על ה-iMac שלך ותשווה את התחושה הכללית לאקספלורר שיש לך על ה-PIII.

כמובן שלא תוכל לקרוא את HWzone עם IE למק, אז נסה אתרים אחרים שכן עובדים בו, רצוי כאלה שמצריכים רינדור מסובך.

לחלופין, תוכל לבודד הבדלים במהירות התקשורת ע"י שתוריד את ה-CDR FAQ של אנדי מקפאדן (מסמך מועיל לכשעצמו) ותפתח אותו מקומית בשני המחשבים.

ספר לנו על התחושה הסובייקטיבית שלך בשני המקרים :hat:

Prog.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אכן התכנה הזאת תהווה תחרות... אבל יש את המכורים למק!...

בהחלט יש לי מידע, מדובר על PowerMac G4, dual 867, 1G memory, 120 GB storage. מורץ ע"י OSX 10.1.5.

קינפוגים? לא שידוע לי.

עצמאים... יש מלא ת'רדים, כאן באתר, שמראים, מוכיחים שטום לא בדיוק אוביקטיבי, ולא כל מה שגורם לעצמו להיות נוצץ, הוא זהב.

אולי, הPC מוכיח ביצועים טובים יותר, אולי אתה צודק, אולי לא, אבל קלאסה כמו למק לא יהיה לאף אחד. (אתה דוחק אותי לפינה, תראה באיזה טיעונים אני משתמש!!)

בiMac אני משתמש במוזילה, והאתר הזה נראה סביר / בסדר... בקשר לPC אין לי עם מה להשוות, כי יש לי בבית עוד מעבד 1G, 1.1G, ו1.7G...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...