8200 - עמוד 3 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

8200


aldema

Recommended Posts

אתה סתם חוזר על עצמך.. ::)

נו, אז הם מתצפתים מתוך בסיסים בעזרת אמצעיי תצפית שונים ומספר מצומצם יחסית של כוחות עושים לעיתים גם מארבי תצפית (וזה, אגב, קיים כמעט רק בגבול לבנון - ששם, תכלס, אין שום בעיה להסתובב על הגדר. אזרחים עושים את זה ללא הפסקה).

זה עדיין לא הופך את התפקיד שלהם לתפקיד לחימה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 46
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

אני משוחרר כבר יותר מ-4 שנים ולכן אני לא יודע מה בדיוק המצב בשטח היום, אבל בזמני היו תצפיות בטוך השטחים הפלסטיניים, בתוך לבנון במוצבים הכי קדמיים, לוחמי מוד"ש עשו יותר מארבים מחיילי חי"ר, אולי תפקידם זה לא להיסתער ולהרוג, אבל הם בהחלט נוטלים חלק חשוב בלחימה.

תאמין לי שלא סתם הם עוברים הכשרה של חי"רניקים.

על מה אתה מדבר?

יש שני סוגים של מודיעין,מודיעין קרבי כמו מוד"ש ושולוחותיו (יחמ"מ היחידה וכו') ובין מודיעין רגיל (תצפיתנים,קלפים,עטפים וכו')

הראשונים נהנים מהכשרת חי"ר פשוטה (מוד"ש) עד טובה (יחמ"מ ודומיו) עד עילית (היחידה,שקצת לא קשורה למודיעין במיון..)

אז תעשו הפרדה ותסבירו על איזה מודיעין אתם מדברים?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

פשש, איזה דיון מעניין מצאתי פה . . . הנושאים נשמעים מוכרים :yelclap:

לגבי 8200:

להיות ג'ובניק באחד הבסיסים של 8200 זה לא כבוד. תבינו, זה כמו כל בסיס יש שם טבחים, עובדי רס"ר נהגים וכדומה. לאף אחד מהם אין מושג (רק מה שמספרים להם) מה באמת עושים בתוך המבנים או המדורים שאליהם הם אינם יכולים להיכנס, מהסיבה הפשוטה שאין להם סיווג בטחוני מספק.

החברה שמשרתים שם בתפקידי מודיעין ולא משנה באיזה תפקיד, הם העילית של הנוער הישראלי . מאחורי הדלתות עם הכניסה רק עם סריקת אצבעות ורשתית העין (לא אפרט מעבר, אבל זה לא רק בסרטים) ::) יש את הלב של צה"ל. אז ג'ובניקים או לא, אבל הם אלה שגורמים לכם לצאת לאיזה מארב,לשבת בבסיס או לנצח מלחמות.

אם יש רק סוג אחד של ג'ובניקים שתהיו מוכנים להעריך - אלה ג'ובניקים של חיל המודיעין.

אגב ישנה גם "פלגה מבצעית של 8200 ש . . .מ מ מ "לא בדיוק עושה יומיות . . ."

ולגבי מוד"ש (מודיעין שדה למי שלא אכל אף פעם לוף וכבר לא יאכל כי מוציאים אותו מצה"ל בהדרגה) :

יש מספר יחידות יחמ"מ (יחידות מודיעין ומטרות. מודיעין בשגרה, מטרות בחירום) שמספקות מודיעין קרבי למטכ"ל, ליחידות אחרות בשדה הרב. החברה האלה אפילו מלווים של "היחידה". תלוי באיזה יחמ"מ אתה נמצא. היחממי"ם בשטחים ממש מעושים עבודת שטח. הסתוות בתוך בית תוך כדי מתן מודיעין ליחידת השתלטות למשל, וחוטפים אש בדיוק כמו כל שאר החי"רניקים.

הנה תראו פה:

http://www.isayeret.com/content/units/land/fieldintel/guide.htm

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמו שאמרו כאן, 8200 היא באמת יחידה ענקית והדברים היחידים שאפשר לומר עליה בהכללה הם שזו יחידה של חמ"ן שעוסקת באיסוף מודיעין באמצעים אלקטרוניים שונים (האזנות, יירוט אותות שונים וכד'). היחידה הזו אכן פרוסה בכל הארץ, עם בסיסים מגבול מצרים בדרום עד גבול סוריה-לבנון בצפון (החרמון) ואופי השירות משתנה כמובן בהתאם למיקום הגאוגרפי. בגלילות רוב האנשים באמת עושים יומיות, אבל בבסיסים הקדמיים והמבצעיים היציאות נוטות לכיוון 10-4 או 9-5 במקרה הטוב. כמובן שגם דברים אחרים כמו תנאים, תורנויות, כוננויות, שמירות וכו' מושפעים מאוד מהבסיס (או המוצב), אז שמי שרוצה להגיע ליחידה הזו לא יחיה באשליות שהוא הולך לצאת הביתה כל יום ב-4, כי יכול להיות שהוא יהיה תקוע בכזה חור שייקח לו רק יומיים להגיע לאזור מאוכלס  :smile1:

ועוד משהו לגבי מוד"ש: זה חיל קטן למדי, אבל החיילים בו ממלאים תפקידים מאוד מגוונים, ורמת ההכשרה שלהם משתנה בהתאם. אני לא מדבר על יחמ"מ (בעיקר כי אני לא ממש מכיר את היחידות ואופי הפעילות בבט"ש ובחירום), אלא על תצפיתנים (עטף) ומפעילי מכ"מ (קלף), שמקבלים הכשרה של 05 ו-03 בהתאמה. על מפעילי המכ"מ אין מה לדבר, כי גם ההכשרה שלהם היא לא קרבית וגם התפקיד לא, אבל נושא התצפיתנים שנוי במחלוקת - מצד אחד, כל העטפים בצפון לא עושים כלום חוץ מלבהות כל היום במסכים ולחפש עדרי כבשים תועים (ועוד עם 2 בעמדה, אלוהים ישמור). מצד שני, יש מוצבים שהם תופסים כמעט לבד ובחרום הם מתפקדים כלוחמים לכל דבר.. כאמור, נושא שנוי במחלוקת.

נ.ב. Cat2010 - תצפיות הר דב? גלדיולה, במקרה?

נ.נ.ב - מה הקטע שלכם עם "היחידה"? תגידו סיירת מטכ"ל וזהו, אפשר לחשוב שמהשם שלה אפשר לגלות הכל על הפעילות שלה...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני שמעתי(ולא יודע אם זה נכון..) שאיזשהו חלק יחידתי של מוד"ש אחראי על איסוף מודיעין עם משתפ"ים ופגישות איתם ע"מ לאסוף מודיעין..

אין כזה דבר?? עם כן , אז מה עוד עושים ביחידה הזאת??

אין לכם איזה המלצות ליחידות מעניינות שלא סתם הורגים ערבים(ושמג"ב יסלחו לי..)..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מג"ב לא סולחים לך... אני הייתי במג"ב ב- ימ"ס ותאמין לי "שאנחנו לא סתם הורגים ערבים"! מג"ב זה כמו .. יש מלא יחידות בניהם יחידת ימ"ס שהיא היחידה שלא נסגרה מ"ס פעמים כמו שמשון או דובדבן!! חוץ מזה עוד מלא יחידות חשובות במג"ב ומג"ב עושה אתצ העבודה הכי מסוכנת והכי "שחורה"! מג"ב נמצאת בשטח באויב וכשאני אומר בשטח האויב אני מתכוון לזה לא בקילומטר שניים ליד... אלא "מטיילים" ממש בבתים שלהם... ותמיד שתסתכל בחדשות מעניין את מי רואים ברקע...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מג"ב לא סולחים לך... אני הייתי במג"ב ב- ימ"ס ותאמין לי "שאנחנו לא סתם הורגים ערבים"! מג"ב זה כמו .. יש מלא יחידות בניהם יחידת ימ"ס שהיא היחידה שלא נסגרה מ"ס פעמים כמו שמשון או דובדבן!! חוץ מזה עוד מלא יחידות חשובות במג"ב ומג"ב עושה אתצ העבודה הכי מסוכנת והכי "שחורה"! מג"ב נמצאת בשטח באויב וכשאני אומר בשטח האויב אני מתכוון לזה לא בקילומטר שניים ליד... אלא "מטיילים" ממש בבתים שלהם... ותמיד שתסתכל בחדשות מעניין את מי רואים ברקע...

גבר.. אני לא רוצה צרות... אין לי שום דבר נגד אתיופים אוקי? רק אל תעשה לי כלום...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תשמעו. אתם מבולבלים . . .

הנה הסבר ברמת בלמ"ס. כל החומר פורסם במקומות שונים ורשמיים אז אל תחפשו פה סודות. האינטרנט שורץ ערבושים סורקי אתרים ישראלים . . .

יש את אמ"ן (אגף המודיעין) שהוא גוף במטכ"ל (מטה כללי).

הוא מכיל בתוכו את חמ"ן (חיל המודיעין) ואת חיל מודיעין השדה.

חיל המודיעין עוסק במתן התרעה לקברניטי המדינה על פעולות שהאויב עושה בשטח הנראה לעין ובשטח הלא נראה לעין ועלולים, אם באופן ישיר ואם באופן עקיף לסכן את בטחון המדינה בדרך כולשהי. עד כאן? יפה.

חיל מודיעין השדה שהיה עד 2000 מדור בתוך חמ"ן, הופרד ממנו כחלק ממהפכת המודיעין בצה"ל והפך לחיל. מדצמבר 2000 (כמדומני) ישנו חיל מודיעין השדה (או בקיצור מוד"ש). מודיעין שדה מכיל בתוכו כמה יחידות:

יחמ"מ - יחידת מודיעין ומטרה. יש 4 יחידות שונות כאלה בסד"כ משתנה (ומסווג), כאשר כל אחד פוטש נמצא בגזרה שונה של הארץ.

אחד ברמה"ג אחד על כל גבול הצפון מראש הנקרה ועד החרמון, אחד באזור יהודה ושומרון (אוי"ש) ואחד באזח"ע (אזור חבל עזה). משרתים בהם בנים שעושים הכשרה של 04 חי"ר והשלמה ל07 סיירות באימון מתקדם של כ4 חודשים.לאחר מכן עולים ליחידות ועושים חפיפה על גזרתם הצפציפית של כמה חודשים. סה"כ מסלול של בערך שנה. לכל יחידה ישנם גם "צוותיפ מובילים" העושים הרבה פעולות עומק , אם זה בשטחים ואם זה קצת מעבר לגבולות. כל זה היה תפקיד לוחם של בחור. יש גם בחורות במוד"ש אשר נקראות תצפיתניות והן יושבות בקרוואן עם עמדת שליטה ובקרה (שו"ב) המחובר לרובוט עם מצלמות הנשלט מרחוק. הן נמצאות על גבולות הקו הירוק ונותנות מודיעין נקודתי יותר מהבנים, עקב מיקומו הנייח של האמצעי.

ישנה תוכנית לאחד את מסלול הבנים והבנות למשהו משותף. ההכשרה כנראה תקוצר וכל זה יקרה בעתיד הלא רחוק.

כאן המקום להדגיש שפעולות עומק ממש במדינות אחרות עושות יחידות אחרות - שאינן במודיעין שדה. מודיעין שדה אמור להשיג מידע התרעתי בגבולות הארץ בלבד ובסטייה קטנה מהם. מודיעין בעומק שטח אויב אינו מייעודו של מוד"ש.

מוכמי"ם - חיילים וחיילות שמפעילים מכ"מ די קטן ואיכותי מסויים שמאתר תנועה החל מקמ"ש אחד והלאה (נתתי נתון לא מדוייק שלא לחשוף יכולות). אומרים שהם די לא עושים כלום רק בגלל שהם נמצאים רוב הזמן בעמדות סגורות או פורסים את המכ"מ בשטח ונמצאים לידו בכוננות גילוי תנועות חשודות. למשל מחבלים זוחלים לאט או מבריחי סמים/נשים בדרום למשל. אפשר לומר שהוא "עושה את העבודה".

משק"י מודיעין - חברה שעושים קורס של כשלושה חודשים ובו לומדים המו חומר על האוייב, ארגוני טרור, אמל"ח מחבלים ומדינות אוייב (ובקיצור - תוד"א - תודעת אוייב). אח"כ הם נשלחים לשרת בכל מקום שיש בו מחלקת מודיעין. בין אם זה בגדודי חי"ר, אוגדות,חטיבות ואפילו יחידות מובחרות ו3 היחידות המיוחדות שלנו.

חיל המודיעין - סיסמתו היא: "כאן אתה יודע שהראש שלך קובע" . . . ולא סתם.

בחיל זה נמצאות יחידות אשר פתחות אמצעים, ומשתמשות בהם על מנת לקלוט מידע מודיעיני מרחבי העולם ומכל סוגי התקשורת הנייחים והניידים. קרקעיים ותת קרקעיים. באוויר בים וביבשה. החלק המרכזי הוא יחידות האיסוף.

כמו שבנוי כל אגף מודיעין בעולם, גם חמ"ן נשען על כמה סוגי מודיעין:

VISINT- VISUAL INTELLIGENCE שאומר קבלת מודיעין ממצלמות הנמצאות במקומות שונים - מזלטי"ם, לויינים, תצפיתנים,תצלומים של סוכנים וכל מה שכולל מידע חזותי.

כיום יש גם סוג חדש של מודיעין שנקרא:

MOVINT - MOVING INTELLIGENCE שבעצם אומר מעקב חזותי אחר תנועות של אוניות, רכבים,,טנקים,וכל מה שזז לאורך כל מסלול תנועתו והתחקות אחריו.

8200 מעיקרה היא במילה כללית גוף ההאזנות של צה"ל. היקפה הוא יותר גדול מחיל האוויר כי היא מכילה בתוכה המון המון תת יחידות שעוזרות האחת לשנייה להפוך פאזל לתמונה אחת ברורה של מהלכי האויב.

SIGINT - SIGNAL INTELLIGENCE מודיעין אותות שאומר בעצם מודיעין הנקלט באמצעים אלקטרוניים מאמצעים אלקטרוניים. הוא כולל למשל:

ELINT - ELECTRONIC INTELLIGENCE שאומר קליטת אותות אלקטרוניים ממקומות מסויימים, גילוי למה הם שייכים ע"פ התדר של האות וגילוי מה בעצם נמצא שם ואיפה הוא בדיוק.

COMINT - COMMUNICATION INTELLIGENCE מודיעין תקשורת. האזנות לכל סוגי אמצעי הקשר שאנשים מדברים בהם. זהו סוג המודיעין הכי טוב שאפשר לקבל כי הוא זמין, מיידי ואם המקור אושר כנכון אז הוא מהווה בעצם "דלת אחורית" לדעת מה עושה האוייב ברגע זה ובעתיד. מתבסס על "פטפטת" של חיילי אויב למעשה.

OSINT - OPEN SOURCE INTELLIGENCE - מהווה בעצם מתן מודיעין ממקורות מידע שכל אחד ממכם יכול להשיג בעצמו, למשל עיתונים, ,רדיו, מכתבים פקסים וכדומה כל זה בעצם נותן לאורך זמן מידע על הקורה בארץ האויב. סוג זה של מודיעין מסתמך גם, על "פספוסים" של הצנזורה הצבאית של האוייב שלפעמים מפספסת כתבה לאיזה עיתונאי מפרסם שאסור היה לו לכתוב שם פרט כולשהו. ואלוהים יודע שגם העיתונים שלנו עשו בנשא פאשלות . . . ולא פעם אחת. אגב, מה שאתם עושים ברגע זה (מחפשים חומר על 8200 באינטרנט, שהוא קור הנגיש למיליארדי אנשים בכל העולם) נקרא OSINT. :xyxthumbs:

אין כאן כרגע שום דבר סודי, כי אם תחפשו למשל מידע על ה NSA- NATIONAL SECURTIY AGENCY האמריקאית כבר תדעו את רוב הדברים שעושה 8200. זה נקרא INTERCEPTION CAPABILITIES ותוכלו לחפש את המושג הזה במקומות שונים באינטרנט וללמוד מזה המון . אם אתם חכמים תסיקו מהבסיס הזה לאן מגיעות היכולות של 8200.

סיירת מטכ"ל - אין שום אפשרות לדבר כאן על קמצוץ מפעולותיה. אבל בעקרון אתם מכירים כמה פעולות של היחידה "מבצע אנטבה" "חטיפת סבנה" "כשלון שחרורו של נחשון וקסמן" . . . כל אלה הם דוגמה לפעילות הלוט"ר (לוחמה בטרור) שבה עוסק אחד מה"חלקים" של היחידה. עוד חלק שקשור לנושאנו נכתב לראשונה בספרו של משה זונדר "סיירת מטכ"ל". אם כך, אכתוב רק את מה שהוא רמז אליו. סיירת מטכ"ל היא אחד הגופים שעוזר לאחד הגופים,בין השאר של חמ"ן , ובכללם 8200 לבצע את תפקיד איסוף המודיעין. איך? 8)

תעשו אחד ועוד אחד.

*נכון שכיף שיש חברה משקיעים בפורום?

נ.ב - MINIMIZER . . . "לא בדיוק אבל בערך . . . אני גם בקהילייה . . .)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...