למה לומדים מתמטיקה?!?! - עמוד 7 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

למה לומדים מתמטיקה?!?!


LiDoR13

Recommended Posts

אני לא מבין למה אנשים מנסים להסביר לילד בכיתה ח' למה מת' או לימודים בכלל זה טוב...

לדעתי זה פשוט בזבוז זמן. הרבה ילדים בכיתות האלה חושבים שהם לא צריכים ללמוד שום מקצוע שיש להם במערכת. בד"כ אם יש להם טיפה שכל אז עם הזמן זה עובר להם,אם לא אז חבל...

בכל מקרה תהנו.

אגב המת הגבוהה שאנשים לומדים פה,נשמע דיי מעניין כדיון. בכל מקרה עדיף מלנסות לשכנע ילד בכיתה ח' (גם אם הוא מופטניק) שללמוד זה חשוב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 123
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

לדעתי זה פשוט בזבוז זמן. הרבה ילדים בכיתות האלה  חושבים שהם לא צריכים ללמוד שום מקצוע שיש להם במערכת.

חשוב ללמוד, אבל המון שיעורים במערכת ממש מיותרים. למעשה, חוץ מאנגלית ומתמטיקה ואולי גם היסטוריה כל השיעורים האחרים מיותרים - תנ"ך,ספרות, לשון... צריך לדעתי לכונן רשימת מקצועות גדולה של נגיד 20 מקצועות בהיקפי יחידות שונים ולהורות לכל תלמיד לבחור נגיד 5-8 מקצועות במינימום עד מקסימום היקף יחידות. המקצועות שיהיו חובה הם אנגלית, מתמטיקה והיסטוריה בסיסית (מלחמת העולם השנייה, הקמת המדינה..) ואולי גם מעט אזרחות. ככה התלמידים יסננו בעצמם מקצועות לא רלוונטים עבורם (כמו תנ"ך למשל :P) וילמדו מקצוע שמעניין אותם ושהם ירצו אולי לעסוק בו בעתיד. יש את ההגברות היום אומנם, אבל כדאי שזה יהיה בהיקף בחירה גדול יותר לדעתי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חשוב ללמוד, אבל המון שיעורים במערכת ממש מיותרים. ....

אני לא מאמין בכך, גם שיעורים "תרבותיים" כמו ספרות או תנ"ך הם בהחלט חשובים, בעיקר על מנת שתגיע לבגרות תרבותית.

מה שכן אני בהחלט מסכים -

א) את מספר השעות של תנ"ך בהחלט ניתן לצמצם באופן משמעותי (שמתם לב שתלמידי החינוך הממלכתי לומדים תנ"ך במשך 12 שנות לימוד בין 2-5 ש"ש? זה המון ביחס למקצועות אחרים מה שגם גורם למורים רבים למתוח את החומר ללא צורך)

ב) לשנות לחלוטין את הפורמט של שיעורי הספרות שפורממט הלימודים בהם הפך לארכאי ומנותק לחלוטין מהתלמידים .

אני לדוגמה לא רואה שום סיבה שתלמיד ילמד את "המאהב" של א.ב. יהושוע או "החטא ועונשו" (המכונה גם "החטא ומעצור הדלת") של דוסטויבסקי כאשר ישנה ספרות לא פחות טובה ולא פחות יפה המדברת יותר לתלמיד.

ובנוגע ללשון - קרא מעט את הפורומים באתר , ותראה שדיבור (או כתיבה) בשפה תקינה לצערי עוד קשה לרבים. אז שיעורי הלשון בהחלט לא מיותרים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

guy king

תחשוב רגע, אתה בעצם סומך על תלמיד בחטיבה שיחליט מה הוא צריך ומה הוא לא צריך.

זאת החלטה שרוב התלמידים לא יכולים לקבל בגילאים האלה( דוגמא: לידור,הוא לא מבין למה צריך מת!!)

אחת המטרות של בצפר היא לחשוף אותך לכמה שיותר מקצועות. וזה בדיוק מה שהוא עושה,כמובן שיש הרבה מה לשפר בהעברת החומר לתלמידים, אבל לדעתי כל מקצוע שלומים בבצפר חשוב ויכול להעשיר את הידע..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ספרות זה לא מיותר, אבל זה המקצוע שהכי שנאתי בגלל המורים.

פעם אחת בא מורה מחליף וזה השיעור היחיד בחיים שלי שאהבתי ספרות,

אבל זה שאתה לא אוהב משהו לא גורם לזה להיות מיותר.

זה תרבות.

כנ"ל תנ"ך הוא חלק מהתרבות אבל גם בד בבד אפשר גם להסתכל עליו כספר היסטוריה במידה מסויימת (השלמה).

לשון, לשון זה מקצוע חשוב, בנאדם צריך לדעת את שפתו... במידה שלא תספיק לו רק לדבר, אלא גם לדעת איך ולמה.

זה כמו שלומדים ערבית/אנגלית כל שפה אחרת לומדים גם דקדוק, זה בדיוק מה שלשון בא בשבילו.

כנ"ל הבעה, זה אולי אחד המקצועות היותר חשובים, תבינו את זה שתצטרכו לכתוב מכתבים בהמשך חייכם (למרות שאת המחקצוע הזה גם לא אהבתי למרות שניסיתי להשקיע בו).

אזרחות, אני לא יודע איך לימדו אותכם, ואני גם לא אהבתי את הדרך בה לימדו אותי, אבל היתה לי תפישה מסויימת למקצוע הזה, מה שגרם לי לא ללמוד אליו כמעט בכלל ולהוציא 90 בבגרות... אבל משום שהבנתי מה זה אזרחות המקצוע היה לי קל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כנ"ל תנ"ך הוא חלק מהתרבות אבל גם בד בבד אפשר גם להסתכל עליו כספר היסטוריה במידה מסויימת (השלמה).

אל תסתכלו על התנ"ך רק כספר היסטוריה, הוא הרבה יותר מזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בשביל לדעת לדבר עברית גבוהה או לפחות נכונה לא צריך שיעורי לשון, צריך לקרוא ספרים.  לעשות בגרות על חפי"ץ וכו' זה ממש מיותר, אלא אם התלמיד מעוניין באופן ספציפי לדעת זאת (ואז הוא יבחר את המקצוע הזה).     תנ"ך גם מיותר, משום שמה שלומדים מכיתה ב' עד ו', רוב התורה + יהושע ואולי גם קצת נביאים זה מספיק, לא צריך לחפור על המשמעויות הנסתרות של הכתוב גם בכיתות גבוהות, במיוחד משום שאני, ועוד הרבה כמוני, חושבים שרוב התנ"ך ממוצא (חוץ מהחלה ההיסטורי הנכון שבו).   למה שלשם האיזון לא נלמד אתאיזם ונדון על כתביו של ניטשה?         ספרות גם לא ממש חשוב, ו"תרבות" זה שטויות, גם קלאסית זה תרבות, למה לא ללמוד את זה? בסדר, יהיה נחמד להכיר כמה יצירות של ביאליק וכו', אבל למה למשל לא לקבוע שפסיכולוגיה תהיה מקצוע חובה?  או פיזיקה?  כל המקצועות חשובים, אבל ספרות זה לא מקצוע חובה, אפשר להכניס אותו לרשימת המקצועות יחד עם פיזיקה, פסיכולוגיה, או כימיה ולתת לסטודנטים לבחור בעצמם.   בנוגע לזה שילד בכיתה ז' לא יודע להחליט - זה אולי נכון, אבל גם בכיתה ט' אתה צריך לעשות החלטות דומות.  אפשר להטיל מגבלות - שעות מינימום ומקסימום של הגברות, חובה על לקיחת נגיד 5 יח' מקצועות ריאליים מינמום (חוץ ממתמטיקה) ו-5 הומניים וכו'...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חכה שתגיע לרמה של שנה א' בטכניון, (אם לא תהיה בתעשיה וניהול), תראה מה זה תרגילים. זה לא 70+, אבל זה דברים ממש כבדים... הרבה יותר מתרגילים אלחושילינג קשים...

:lol:

בן אדם, אני כולה כיתה ט', טכניון זה עוד עשר שנים ממני.

זה כמו שאני אצחק על בן אדם שחושב שתרגילים של כיתה ט' זה אחושילינג קשה..

אתה מעליב אותי. =(

מה למדת בכיתה ז' בתוכנית של בר אילן? לא לומדים שם כלום (נסיון, זה סתם העשה ואין שיעורי בית בכלל) זה הכל העשרה, בעיות חשיבה וזה...

שנה שעברה (זו שהייתה) נרשמתי לתוכנית האמיתית של הבגרות 5 יח"ל בי' ומה אני אגיד לך זאת קריעת תחת רצחנית! מקבלים מלא שעורי בית, לא תמיד הכל מובן אבל חייבים להסתדר, וגם אני סיימתי בבערך 3 שיערוים את כל החומר שלמדתי בבית ספר בח'. ניגשתי לבמחן סופשנה, למועד א' קיבלתי 63 :kopfpatsch: (לא למדתי למבחן בגרוש) במועד ב' קיבלתי 91. ומה שהכי מרצה אותי בכל הסיפור ומראה שהיה שווה לעבור את השנה הזאת, זה דף שקיבלתי ביחד עם תוצאות המבחן, שאומר שאני לא חיב להיות נוכח בשיעורי מתמטיקה בבית הספר ב-כ-ל-ל!! (שנה שעברה 8 שעות הקבצה א'+, כמה שעות הולכות לרדת לי השנה :P).

אם אתם בתוכנית תשקיעו תשקיעו ושוב, תשקיעו. אתם לא יודעים כמה שעות אתם חוסכים לעצמכם, וכמה דברים אחרים אפשר לעשות בזמן הזה.

המתמטיקה שאנחנו לומדים שם, לא תבייש חומר של יא' -יב'. ואני רוצה לראות מה תגיד המורה שלי למטתמטיקה שאני אנפנף לה בפטור מול הפרצוף ;D

כמה דברים:

- אם רק עכשיו קיבלת פטור, אני מניח שאתה סיימת כיתה ח'. זה מקסימום תחילת-אמצע כיתה י"א. (ברמה של 5 יחל)

- ח"ח על ההשקעה, אני ההפך ממך (בערך), קיבלתי ציון 76 בא' (שזה פאקינג 4 נקודות מתחת לעובר, 4!! כוס עמק), בב' לא למדתי בכלל (מכל מיני סיבות), קיבלתי 60 בערך... עברתי על ציון 76 בתנאי.

- איך 8 שעות מתמטיקה? זה יותר מדי... =\ או שהכיתה שלך ממש גרועה שהיא צריכה 8 שעות מתמטיקה בשביל כל כך מעט חומר... אבל זה למזלך האישי. ^^

- לי יש רק 5 שעות, וגם רק משלוש מהן אני משתחרר לגמרי, בשאר אני רק ניגש למבחנים, ומדי פעם יכול לצאת מהשיעור.... אולי אני אסדר לעצמי שגם ביום שישי אני אגיע ב-9 לבי"ס. ;D

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בשביל לדעת לדבר עברית גבוהה או לפחות נכונה לא צריך שיעורי לשון, צריך לקרוא ספרים. לעשות בגרות על חפי"ץ וכו' זה ממש מיותר, אלא אם התלמיד מעוניין באופן ספציפי לדעת זאת (ואז הוא יבחר את המקצוע הזה). תנ"ך גם מיותר, משום שמה שלומדים מכיתה ב' עד ו', רוב התורה + יהושע ואולי גם קצת נביאים זה מספיק, לא צריך לחפור על המשמעויות הנסתרות של הכתוב גם בכיתות גבוהות, במיוחד משום שאני, ועוד הרבה כמוני, חושבים שרוב התנ"ך ממוצא (חוץ מהחלה ההיסטורי הנכון שבו). למה שלשם האיזון לא נלמד אתאיזם ונדון על כתביו של ניטשה? ספרות גם לא ממש חשוב, ו"תרבות" זה שטויות, גם קלאסית זה תרבות, למה לא ללמוד את זה? בסדר, יהיה נחמד להכיר כמה יצירות של ביאליק וכו', אבל למה למשל לא לקבוע שפסיכולוגיה תהיה מקצוע חובה? או פיזיקה? כל המקצועות חשובים, אבל ספרות זה לא מקצוע חובה, אפשר להכניס אותו לרשימת המקצועות יחד עם פיזיקה, פסיכולוגיה, או כימיה ולתת לסטודנטים לבחור בעצמם. בנוגע לזה שילד בכיתה ז' לא יודע להחליט - זה אולי נכון, אבל גם בכיתה ט' אתה צריך לעשות החלטות דומות. אפשר להטיל מגבלות - שעות מינימום ומקסימום של הגברות, חובה על לקיחת נגיד 5 יח' מקצועות ריאליים מינמום (חוץ ממתמטיקה) ו-5 הומניים וכו'...

אני חושב שאתה טועה,קודם כל איך תלמיד אמור להחליט אם הוא אוהב משהו או לא בלי שהוא למד את זה והתנסה בזה?

אני לא חושב שתלמידים צריכים להחליט דברים כאלה עוד לפני שהם ניסו ללמוד את זה.

בקשר לספרות, זה דווקא מקצוע כן חשוב, הרבה תלמידים בגילאים האלה לא קוראים בכלל,והם מפספסים הרבה, הספרות אמורה לחשוף אותם לספרים כדי שיתחילו לקרוא. זה שבד"כ המורים ו/או משרד החינוך בוחרים יצירות שלא מעניינות אף אחד זה כבר משהו אחר.

חוץ מזה אני חושב שכל מקצוע יכול להיות מעניין,הכל תלוי במורים שמעבירים אותו. למשל אני אישית גם לא חובב גדול של מקצועות עיוניים,בכיתה י' היתה לנו מורה שפשוט שיעממה את כולם,אני חושב שהיא מורה טובה אבל מחוסר זמן(כתוצאה מהקיצוצים) היא לימדה רק חומר שנדרש לבגרות ולא נתנה שום אפשרות לדיונים כיתתיים. לעומת זאת שנה שעברה היתה לנו גם מורה טובה בהיסטוריה וגם יותר זמן,והשיעורים היו ממש מעניינים וכל הכיתה ישבה בשקט (גם המופרעים יותר) והקשיבה...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא יודע אם אמרו את זה כאן או לא (אין לי כוח תמיד לעבור על 8 עמודים של "חכה שתגיע ל5 יחידות תראה מה זה מתמטיקה")

אבל הסיבה שלומדים מתמטיקה ברמה שלא משתמשים בה ביום יום היא פשוטה מאוד.... מתמטיקה מפתחת את המוח!.

מלימוד מתמטיקה גם מרוויחים כמה מנות משכל (אני לא יודע כמה בדיוק וזה גם תלוי בבן אדם, אבל אם ילד טוב במתמטיקה בגיל צעיר ופותר דברים יותר מסובכים מתרגילים שילדים בגילו פותרים אז המוח שלו מתפתח בצורה אדירה)

חוץ מהIQ מתמטיקה גם עוזרת לחשיבה ומפתחת את החלקים במוח שקשורים לזכרון וללוגיקה.

מסכים לגמרי ^^^^^

אין לי מושג למה אתם בוכים על מתמטיקה, אחד המקצועות שדורשים הכי פחות חרישה ודורשת בסך הכל הבנה בכיתה, הקשבה למורה (בתקווה שיהיה אחד טוב, ואם הוא כמו המורה שלי אז בכלל סבבה... הוא מצליח ללמד אותנו דברים שהם גם היסטוריה וגם מתמטיקה.... ::) ) אני ביב' עכשיו ואני לא מבין למה כולם בוכים על זה...

אני יודע שבאוניברסיטה יש לימודים אמיתיים של המתמטיקה, אבל תנו לנו לחיות בשקט עד אז. מה שלומדים בחטיבה זה קל במיוחד, אבל גם בתיכון זה לא כזה נורא. בסך הכל מי שפתח את הדיון הזה צריך ללמוד בח' אבל אין לו סיבה לפחד ולשנוא את המקצוע... זה מקצוע שפשוט חבל שהוא שונא... כי אין בו יותר מידי מה לעשות. אולי לפני בגרויות ומבחנים צריך לעשות חזרות והכל, אבל אם מבינים את החומר, אז זה ממש פשוט

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני גמרתי השנה את בר אילן עם ציון סופי של 97 ילדה בכיתה שלי גמרתה 99 ועוד ילד גמר עם 100 ואם אני לא טועה הממוצע זה 97

עכשיו יש לי 8 שעות חופשיות בשבוע אני יכול ללכת לאוניברסיטה (לא רק בר אילן גם לפתוחה וגם לתל אביב) ולא חייסים רק תואר יש גם קורסים במדעי המחשב ופיסיקה.

עכשיו אני לא הולך לקורסים כי ב8 שעות האלה אני ישן כי בלי מתמטיקה אני ילמד 40 שעות (2 מורחבים + תעשייה וניהול שזה 10 יחידות) יעשה פסיכומטרי באיזי וילמד נהיגה בנוסף הבית שלי 5 דקות מבית הספר אז גם אני יכול לאכול צוהריים נורמלי ב2 ולא ב4

סה"כ עד עכשיו נראה לי שזה לא היה שווה את אבל עכשיו יכול להיות שדעתי תשתנה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...