רמקולים חדשים + שאלה על אקולייזר - עמוד 2 - אודיו וקולנוע ביתי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

רמקולים חדשים + שאלה על אקולייזר


HoT-DoG

Recommended Posts

הכוונה שלי באות דיגיטלי הייתה יותר נכון אות חשמלי בעצם

כלומר המרה של קליטת התנודות המכניות של המיתרים לאות חשמלי, במקרה שלנו אנלוגי, אבל יכול גם דיגיטלי.

אני לא מבין למה אתה מתכוון במיישר את האות,

עכשיו, בקשר לבחירת כרטיס הקול, לא הבנתי למה התכוונת, במה הבחירה תלויה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 38
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

אני אתן לך הסבר קצר על איך אות נכנס אמור להיות. המתח שלו אמור להיות קבוע, וצריך להיות אותו המתח בכל התדרים (מה שלא קיים בחלק מהמיקרים). קדם המגבר מתקן את האות כך שהוא ייצא חלק ויתאים לכניסה (בלאנסד/אן-בלאנסד).

כל אות הוא חשמלי. גם דיגיטלי וגם אנאלוגי. אות דיגיטלי לעומת זאת יכול להיות גם בתצורה אופטית (אם כי לא בהכרח לכן דבריך לא מדויקים לגמרי).

בנוגע לכרטיס הקול, אם אתה צריך רק סטריאו והקלטה אז תבחר באפשרות השנייה שהצעתי. אם אתה צריך משחקים וסראונד תבחר באודיג'י.

Anatoli.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ולמה שייצא מתח לא קבוע?

כמובן שיש פה ושם סטיות קטנות, אבל אחרי הכל ככה זה בכל מערכת חשמלית,

1) ומה ההבדל באיכות ההקלטה בין האודיופיל לקריאייטיב? האם זה הבדל גדול?

2) על איזה סדר גודל מחיר מדובר בכרטיסים המקצועיים? ואיפה קונים כרטיסים כאלה?

3) ברמת העקרון מושך אותי הרעיון של לקנות כרטיס מקצועי, ובכל זאת אני משחק לעיתים במשחקים, האם הוא לא יכול לבצע מטלה זו גם?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למה שייצא מתח לא קבוע?! האמת היא שזה הסבר קצת ארוך אז אני לא אפרט, אבל המתח הוא לא אחיד בכל תדר.

1. ההבדל הוא מורגש בהתאם לשאר הציוד שלך (גיטרה, כבלים, קדם מגבר וכו').

2. האודיופיל והאימו0404 עולים בארה"ב כ-100$. בארץ האודיופיל והאימו עולים כ-850 ומשומש אפשר למצוא את האודיופיל 2496 ב-450-500 שקלים.

3. אני השתמש כבר באודיג'י 2ZS שמכרתי, וכעת אני עם EMU1212M שמספק אותי למשחקים (משחק פעם בשבוע אז לא ממש בעיה בשבילי) האודיג'י בהחלט היה טוב בהרבה בביצועים שלו ובאפקטים. אבל ההמרה של האימו טובה בהרבה.

Anatoli.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני באמת לא מבין, למה שייצא מהמקור מתח לא קבוע?

כמובן שחוץ מה סטיות הזניחות, שסביר להניח שקיימות גם כאשר האות עובר דרך פרהאמפ?

מה האחוז שהכרטיס קול המקצועי מוריד מהביצועים של המשחקים? כי כל אחוז מורגש במערכת שלי, היא דיי חלשה, אז זה גם שיקול, גם ככה בקושי מריץ כלום.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

באמת שאני לא יכול להסביר לך. יש פה הרבה רקע טכני שלענות על העניןי בדיון אחד זה בעיה.

בנוגע לביצועים, אם יש לך מערכת חלשה גם האודיג'י יכביד עליה כי הוא מתקין המון תוכנות משלו.

אתה צריך להחליט מה עדיך לך. למספרים מדויקים מבחינת פריימים מועיל יותר ממני.

Anatoli.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מצטער, אבל 6-7 שורות זה לא זה. מעבר לעובדה, שגם אני לא יודע את כל הנושא הזה (זה לא תחום ההתעניינות שלי. אני מתעניין באודיו, אבל לא בגיטרות).

מבחינתך מתח ישר בדיוק לא יהיה אף פעם (כפי שציינתי חריגות מינוריות למיניהן). עם זאת, המתח של הגיטרה הוא לא רק שלא ישר, אלא ממה שהבנתי גם לא בעוצמה הנכונה (אני אישית לא מנגן אז ממש לא מעניין אותי. קרוב משפחה שלי שמנגן בלבל לי את השכל על התופעות "המדהימות" שהתרחשו כשהוא חיבר את הגיטרה למחשב).  כל עוד יש קדם מגבר זה יעבוד. ככל שהוא והגיטרה טובים יותר זה יעבוד טוב יותר.

ד"א, מצטער שאני עונה רק עכשיו. אבל מסיבה אתמול, ועבודה היום דיי תפסו לי את סוף השבוע.

Anatoli.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בסדר אבל לא ענית לי למה גורם המתח הנמוך והלא ישר, לא ממש הבנתי,

ואני מקווה שאתה יודע שאם אתה מחבר גיטרה לפרהאמפ, לא בהכרח ייתקבל צליל, כאילו זה צריך להיות פרהאמפ של גיטרה, לא סתם פרהאמפ

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מקווה שאתה יודע שאם אתה מחבר גיטרה לפרהאמפ, לא בהכרח ייתקבל צליל, כאילו זה צריך להיות פרהאמפ של גיטרה, לא סתם פרהאמפ

כמובן. ד"א, ניסוי מעניין שאני ממליץ לך לנסות. קח פרה-אמפ של פטיפון וחבר לו יציאה סטנדרטית של קומפקט או כרטיס קול ותשמע מה קורה (מומלץ מאוד ;D).

בסדר אבל לא ענית לי למה גורם המתח הנמוך והלא ישר, לא ממש הבנתי

בממש קצר, היציאות שיש לך בכרטיס קול/קומפקטים/DVD וכו' הן יציאות אשר מותאמות לציוד של היום. ישנם op-amps שמוציאים אות נכון מהכרטיס החוצה. בגיטרה לדוגמא (גם בפטיפון זה אותו הדבר) כיוון שמדובר באות אנאלוגי, הוא אף פעם לא ייצא זהה לזה שהמכשיר הבא בשרשרת צריך לקבל. הפרה-אמפ שלך דואג לסדר את חוסר ההתאמה הזה. ד"א, אישית אני ממליץ מאוד עם קדם מגבר שפורפרותי, מניסיון שלי זה נשמע הרבה הרבה יותר טוב (לטעמי כמובן).

Anatoli.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חחחח, למה לא אמרת את זה מקודם,

בעצם אתה מתכוון שהפרה מקבל את האות שלו, לא משנה מאיפה, והופך אותו לאות "טהור" כלומר, ההגברה שמקבלת את האות לא יודעת אם זה בא מגיטרה, פטיפון, CD, מגנט, מפוחית או ווטאבר :P

אבל אחי, אני חושב שאני אצטרך פרהאמפ מיוחד לגיטרה, אחד שיכול לקבל אות של גיטרה,

ולגבי השפורפרות, במוזיקה שאני מנגן אני מעדיף את הסאונד שאלקטרוני אחי, כלומר, שזה נוגע לאפקטים שמעורבים בהם אלגוריתמים ומודולציות (GUITAR SHIT חחח), אז השבבים האלקטורנים עושים עבודה מדוייקת מאוד,

אבל שזה נוגע למוזיקה שקטה ונקייה, אין על מנורות, פשוט שמיים וארץ,

יש מבין ברוך?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

א: אם יש לך מגבר גיטרה שכולל בתוכו קדם מגבר, אז מן הסתם זהו קדם מגבר לגיטרה.

ב: אני מעדיף בכל מצב שפורפרות, ולא משנה מה. אני לא מדבר איתך על האפקטים (שאין בעיה ליישם אותם גם עם קדם מגבר שפורפרתי. האפקטים יבואו אחר כך על הגל המדובר) אלא על הסאונד הסופי. שוב, דעה אישית שלי אבל לטעמי שפורפרות פשוט נשמעות יותר טוב, אני לא חושב שגיטרה בודדה מסוגלת לעבור את הגבול של מה שהשפורפרות מסוגלות לתת (במיוחד לא כשמדובר בקדם מגבר ולא במגבר כח).

ג: כפי שכבר רשמתי, אפקטים אין בעיה ליישם גם על אות שעבר במגבר שפורפרותי. למעשה, זה אחד הדברים שכן בדקתי ולטעמי גם פה השפורפרות נצחו. אני אישית בזמנו חיברתי גיטרה למחשב שלי עם קדם מגבר שפורפרתי, והוספתי בלייב את האפקטים של הדיסטורשן והרוורבים למיניהם עם ה-EMU שלי. הלוואי ולא הייתי מוחק את הקבצים בשביל להשמיע לך את זה. היית שומע שגם במוזיקה יחסית בעייתית (רועשת ומהירה) השפורפרות נתנו אות חלק מאוד ללא עיוותים שמיעים.

Anatoli.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שמע, אבל מגברי מנורות זה לא עסק זול, אני עכשיו בחיפושים נרחבים לריג חדש לגמרי, אני רוצה להרכיב מערכת מחלקים, לא מגבר קומבו, אבל המחירים מטורפים.

איזה בדיוק פרה זה היה שדרכו חיברת את הגיטרה? לא היה לו שום קשר לחברת גיטרה כלשהי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא זוכר בדיוק איזה חלק מהציוד שהביאו אליי באותו יום היה של איזה חברה, אבל נראה לי שהאחד הזה היה של פנדר (שיש לי כמה שפורפרות שלהם ד"א, נשמעות טוב יחסית). אל תשכח לשמוע את הציוד לפני שאתה קונה אותו.

עכשיו אנחנו דיי חורגים מהנושא המקורי, אז אולי כדאי להפסיק עם הספאם. אם יש משהו שפציפי שאתה מעוניין לשאול אתה מוזמן לפנות בפרטי או באייסי.

Anatoli.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המגבר שאתה מנגן עליו גיטרה כרגע זה בעצם מגבר ורמקול באותה קופסא. אם תשים לב לגיטריסטים "מפורסמים", תיראה שהם מנגנים עם מגבר HEAD שמחובר לבוקסא של שהם בחרו - בדיוק כמו בנאדם שמרכיב מערכת סטריאו - מגבר נפרד ורמקולים נפרדים.

אז מה שאנטולי סה"כ אומר לך, זה כמו שמעל הרמקול שלך יש מגבר, שבתוכו מכיל פרא-אמפ (בתרגום לעברית - קדם מגבר) שמעלה את המתחים וההתנגדויות וכו' לרמה מתאימה לעבודה (אלקטרוניקה, לא צריך יותר מדי לעניין אותך). במקרה של מגבר גיטרה זה גם כולל שליטה בMid, Treble, Bass וכו'.

לכן אתה צריך גם אחד כזה שיכנס לכרטיס קול שלך - הוא לא ישלוט על אופי הצליל, רק "ישווה" את השיחה האלקטרונית בין הגיטרה שלך לכניסת הכרטיס קול - כי הם מדברים במתחים שונים והתנגדויות שונות.

בקשר למנורה, זה רק ענין של טעם - המנורה זה אנלוגי קלאסי. כמו אנטולי פה, יש אנשים שלא יוותרו עליו בחיים - אני לא חושב שאתה צריך להסתבך בדברים כאלה עכשיו. תקנה ציוד במסרגת התקציב שלך. במידה וההקלטות שלך יתקדמו ותרצה לשפר ולשנות את הסאונד שלך, תאמין לי שכבר תדע לאן לפנות. בנתיים אתה בשלב הראשון!

ונכון אפשר לרמות ולהכניס גיטרה ישירות לכניסה מיקרופון, ואפילו לLine, אבל לא תקבל איכות טובה בגלל שאתה עושה קומבינה.

אז אם איכות חשובה לך, תתקבע על תקציב - תחפש כמה שיותר קדם-מגברים בטווח הזה ותבחר אחד. בהצלחה.

נ.ב

ניראה לי שכרגע יש לך מגבר גיטרה שיש לו יציאת נכון? אם חיברת אותו ישירות לכרטיס זה טוב ויפה, אבל זה לא יצא איכותי בחיים בגלל שהיציאת במגברי הגיטרות הנחמדים שלנו אף פעם לא נשמעת טוב - גם אני התנסתי בזה.

אין כמו להתחבר יש לגיטרה (למעשה, באולפן מקליטים גיטרה בעזרת מיקרופון אבל לא לכולנו יש אולפן בבית :) )

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...