איך קירור גז עובד? - אוברקלוקינג וקירור - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

איך קירור גז עובד?


nehmia

Recommended Posts

ע"י גז..?

באמת, אם אין לכם מה לכתוב - אל תכתבו! (ומילא אם זה היה מצחיק או משהו...)

בקיצור - את השפעת הטמפרטורה על נפח עצמים (מוצקים, נוזלים וגאזים) אתה מכיר? (כל חומר נוטה להתפשט בחום [חוץ ממים אבל זה לא משנה כרגע])

כלומר אם אתה לוקח קוביה בעלת נפח X ומחמם אותה הנפח שלה יעלה בהתאם לחום ונפחה יהיה X+Y, כש-Y כאמור משתנה בהתאם לחום.

לפני כמאה שנים גילו שהעניין הזה עובד גם הפוך - ברגע שאתה דוחס חומר (לצורך העניין - גז מזגנים) הטמפרטורה שלו תעלה בהתאמה (אם אתה מסוגל לדמיין את זה זוהי משוואה בעלת 2 אגפים), אבל אחרי שהגז נדחס (בעזרת המדחס) והטמפרטורה שלו עולה משחררים את הלחץ בבת-אחת ואז קוראת תופעה מוזרה:

הטמפרטורה של אותו גז שדחסנו אותו יורדת אל מתחת לטמפרטורה הראשונית שלו (לפני שבכלל התחלנו לדחוס אותו) ומתחת לטמפרטורת החדר.

אז יש לנו גז קר בטמפרטורה נמוכה מאוד בתוך צנור - מה נשאר להריץ את הצינור בתוך רדיאטור ולנשוב עליו (על הרדיאטור) אוויר בעזרת מאוורר ע"מ לקרר אותו (את האוויר) - זהו האוויר הקר שיוצא מפתחי האוורור של מזגן.

קירור גז שמקרר את המעבד עובד על אותו עיקרון בהבדל אחד - את הצינור שמכיל את הגז בטמפרטורה הנמוכה מאוד מצמידים למעבד (בעצם אותו צינור הוא בלוק הקירור).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שי יש לך טעות אחת:

כשמשחררים את הגז הדחוס הוא לא יורד מתחת לטמפרטורה המקורית שלא אלא שכשהוא עדיין דחוס מעבירים אותו דרך רדיאטור ופולטים את החום שנוצר בדחיסה (בגלל זה יש לך אויר חם שיוצא מהמזגן מחוץ לבית) ולכן בגלל שהגז עיבד את החום שנוצר בדחיסה כאשר הוא משתחרר הוא יורד מתחת לטמפרטורה המקורית שלו

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...