מעוניינת להתקדם בצילום, מצלמה בתקציב 4000 ש"ח - צילום דיגיטלי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מעוניינת להתקדם בצילום, מצלמה בתקציב 4000 ש"ח


LostLullaby

Recommended Posts

יש לי מצלמת Fuji FinePix S3000, ואני מעוניינת להתקדם הלאה  :P

אני מעוניינת במצלמה עם זום אופטי 10X, ורזולוציה טובה יותר ממה שיש לי עכשיו [בשלי יש 3.2 מגה פיקסל]

חשבתי על זאת - Nikon 8800 , למרות שהיא קצת חורגת מגבול ה4000 שעומד לרשותי.

יש צורך לכלול כרטיס 1GB.

תיק טוב אני אקנה בנפרד.

סוללות אני גם צריכה במידה והמצלמה לא משתמשת בסוללה נטענת.

יש המלצות\ביקורת של המצלמה שחשבתי עליה?

תודה מראש,

ליבי.

:)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 32
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

כדאי לפרט יותר, מה הכוונה ב'להתקדם'... איזה תמונות את מצלמת בעיקר? בטווח המחיר הזה לא תקבלי מצלמות מקצועיות בצורה משמעותית יותר מה s304. ולמה הכוונה במקצועיות? גודל הסנסור. כל המצלמות האלה הן עם סנסור קטן (הרבה מגהפיקסלים, אבל קטנים-קטנים). המשמעות של זה היא שאיכות התמונה ואפשרויות 'אומנותיות' של משחקים עם עומק שדה לא יהיו הרבה יותר טובים ממה שיש לך היום (מצלמה מ-ע-ו-ל-ה ה s304). מה שכן יתשפר זה מהירות התגובה, חיי סוללה, נוחות השימוש, גודל הכרטיס, וייצוב תמונה:

למצלמה עם זום ארוך, מאוד כדאי לשקול מצלמה עם ייצוב תמונה (אלא אם כן את מצלמת רק עם חצובה) מועמדים שאני מכיר הם ה Panasonic שהוזכר בהודעה הקודמת, ו Canon S2, ו Minolta Z5. כולן הרבה יותר זולות מהתקציב שלך, אבל הדרישה לזום x10 די ברורה... ויישאר לך הרבה ספייר לבטריות וכרטיסי .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הממ, אני בעיקר מצלמת נוף, חפצים דוממים, אומנותיות... והמצלמה שיש לי אכן טובה, אבל אני מרגישה שמיציתי את כל האופציות שלה, גם אין לה כ"כ הרבה. מה גם, מהירות התגובה שלה די איטית ואני לא כ"כ יכולה לצלם בחושך.

ב'להתקדם' התכוונתי למצלמה אולי קצת יותר מקצועית, עם יותר אופציות [משחקים של עומק שדה, מהירות תגובה, וכו']

תודה על ההמלצות, אבדוק אותן:)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שווה אולי לרדת ברמה ולחסוך בהמתנה ל-Canon S2? כך שהמצלמה תוכל לשמש גם לתמונות ברזולוציה ואיכות טובה וגם כמצלמת דיגיטלית.

יש לקנון הרבה אופציות, מסך מסתובב נוח, היא קלה יותר, מציעה מאקרו טוב מאד ועוד...

מה דעתכם?

אמנם זה יהיה אופטימלי ללכת על הכי טוב (FZ20 או אחרת אולי?) השאלה האם השינוי מאד יורגש והאם שווה להשקיע כל כך.

לדעתי צריך להמתין לביקורת טובה על ה-S2 כדי לאפיין איפה היא עומדת אבל "על הנייר" היא נראת טוב מאד.

c0git0,

היא מעוניינת בזום x10 ומעלה. אמנם עדשה רחבה יותר עוזרת בצילום נוף ובתוך הבית אבל אז היא תוותר על זום גדול יותר לתקריב של עצמים רחוקים יותר.

אם כי ה-8080 טובה מאד ויותר טובה מה-S2\FZ20 בזכות החיישן שזה שיקנה גם עומק שדה טוב יותר (בין השאר גם 8MP).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אחת הטעויות הנפוצות שעושים רבים בקניית חדשה היא ההתמקדות בזום ארוך כאילו שרוב היום הם מתכוונים לצלם זברות בספארי. במציאות, עדשה רחבה שימושית הרבה יותר. הדבר הראשון שאת צריכה לעשות זה להבין מה עדשה רחבה יותר מסוגלת לתת לך, ולחשוב כיצד זה ישפיע על היכולת שלך לצלם את הנושאים שמעניינים אותך.

יש מעט מאוד מצלמות שכוללות עדשה רחבה אמיתית (28mm) ושגם כוללות זום יחסית ארוך (לפחות 200mm). ברשימה הקצרה הזו תמצאי את הקנון Pro1, את הסוני 828 ואת ה-A1/A2/A200 של מינולטה. לסוני ולקאנון אין מייצב תמונה (דבר די הכרחי כשמצלמים לא חצובה עם זום ארוך), וזה משאיר אותנו עם המינולטות, כשמבין שלושתן ה-A2 עדיפה. חוץ מבעיות אמינות בבאטצ'ים הראשונים שמינולטה הוציאו, למצלמה הזו אין כמעט חסרונות. יש מצלמות מתחרות עם איכות תמונה מעט טובה יותר, אבל ל-A2 יש המון יתרונות אחרים - מה-EVF המדהים, דרך הנדסת האנוש המושלמת וכלה במייצב התמונה שחסר אצל מרבית המתחרות. זאת המצלמה שהייתי רוכש בעצמי בתקציב הזה, אבל היא גדולה מדי לצרכים שלי. בדיוק מהסיבה הזו העדפתי בזמנו את ה-5060 של אולימפוס על פני ה-A1 של מינולטה שהייתה עדיפה כמעט בכל פרמטר. הגודל והתכונות של הקאנון Pro1 דווקא התאימו לי, אבל המחיר שלה היה בשמיים.

אם את צריכה לרדת בתקציב, יש לך אפשרות ללכת על ה-A200 המעט פחות מקצועית (ועם EVF פחות מפורט) או לשקול מחדש את הדרישה לזום ארוך. זה ייפתח בפניך הרבה אפשרויות אחרות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ה-EOS 300D היא DSLR, אבל היא לא "חצי מקצועית". ממש לא. בתכונות ובאיכות החומרים וההרכבה היא בעצם מקבילה למצלמות ה-SLR הכי זולות של קאנון (כאלה שעולות כ-900 ש"ח). רוב המצלמות הקומפקטיות בתקציב של ה-300D בנויות הרבה יותר טוב וכוללות אפשרויות שליטה יותר נורמליות (דבר שקאנון תיקנו עם ה-350D). בנוסף, אם מוסיפים זום ארוך (זוכר?) המחיר שלה מטפס הרבה מעל לתקציב.

כדאי גם לזכור שמעבר לכל היתרונות, יש ל-DSLR גם לא מעט חסרונות בהשוואה למצלמות קומפקטיות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עם כל החסרונות של dslr - אם היא מעוניינת להתקדם בצילום היא מתישהו תגיע לכזאת אז לפי דעתי לכי על dslr ותעברי את התקציב בערך ב900

הצעה שלי Olympus e300 KIT שבא עם 2 עדשות שיספיקו בהחלט להתחלה ויאפשרו להתקדם עוד בהמשך - ולקנות עדשות עם זום מרשים באמת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עם כל החסרונות של dslr - אם היא מעוניינת להתקדם בצילום היא מתישהו תגיע לכזאת אז לפי דעתי לכי על dslr ותעברי את התקציב בערך ב900

אני לא מסכים עם הקביעה הגורפת הזו, ואת זה אני כותב כאחד שנהנה לצלם במשך תקופה ארוכה עם שתי מצלמות SLR של מינולטה וחמש עדשות (20-35, 75-300, 50 מאקרו, 28-105 ו-35-105). הגמישות של SLR מגניבה, אבל מבחינתי היתרונות של קומפקטית משמעותיים יותר. בגלל זה המינולטות שלי נמצאות בשימוש די מועט היום. יכול מאוד להיות שאצלך זה אחרת, אבל מכאן ועד לקבוע כלל שאמור להיות נכון לכולם הדרך ארוכה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...