ת'רד משחקים נוסטלגים. - משחקי מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ת'רד משחקים נוסטלגים.


אורח ברק דהן

Recommended Posts

אורח ברק דהן

אם אתם לא רואים חלק מהתמונות בעמוד זה, עשו Refresh.

אפשרות שנייה היא כפתור ימני על האיקס (הסימן אשר מופיע כאשר לא רואים את התמונה) ואז ללחוץ Show picture.

על מה אתם ממליצים?

Aladdin

המשחק מבוסס על סרט הדיסני הנושא את אותו השם ומתרכז בעלילותיו המפתיעות והמסוכנות של אלאדין. העלילה מתחילה בשוק העיר "אגרב". אלאדין (או כפי שהוא מכונה במשחק, עכבר רחוב/Street Rat) הוא נער צעיר וחסון, בעל יכולות סיף מצוינות. בשל העוני הרב ברחובות, אלאדין נאלץ לגנוב כדי לשרוד. בינתיים, רחוק מאוד מאלאדין, ג'אפר, יועצו של המלך, מתכנן למרוד בו ולהשתלט על הממלכה. אפילו ג'אפר שלנו יודע שזוהי משימה לא קלה, ולכן הוא מחליט לגנוב מנורת קסם מ"מערת הנפלאות". מכאן העלילה ממשיכה לפי התקדמותכם בשלבים, ככל שאתם מתקדמים, כך העלילה מתארכת עד שלבסוף תצטרכו להציל את הנסיכה יסמין ולגאול את הממלכה מאיומיו של ג'אפר המרושע. אלאדין, כמו רוב משחקי הפלטפורמה, פשוט עמוס בבונוסים ובפרסים סודיים. החל מתפוחים (אלו שיורים על אויבים) ויהלומים (לבזבוזים) וכלה בלבבות ובשלבי בונוס. אם כבר הזכרתי תפוחים, בואו נתרכז מעט בדרכי התקיפה המגוונות של אלאדין. הוא יכול לזרוק תפוחים על אויביו (אולי הדרך הטובה ביותר לעבור אנשים בלי להיפגע), לחתוך את האוויר ואת האויב בעזרת חרבו העבה או אפילו להתכופף ו"לדקור" את היריב ממרחק די רחוק.

aladdin1.gif

www.masa.ilt.co.il/aladdin.zip

Archon

משחק שחמט. המשחק המנוהל על לוח שחמט כאשר לכל צד כלים עם יכולות התקפיות שונות. כשיש שני כלים יריבים על ריבוע אחד ,עוברים למסך אחר בוא מתרחש קרב בין הכלים. המנצח זוכה בריבוע והמפסיד נעלם. ניתן לנצח על ידי חיסול כולל של היריב או על ידי תפיסה של חמישה ריבועים אסטרטגים.

chess1.gif

http://www.geocities.com/masac6/chess.zip

AllyCat

אתם מגלמים את התפקיד של החתול המסכן והמאוהב. הוא יוצא למשימה חשובה שבסופה הוא מקווה למצוא את אהובתו החתולה. אתם צריכים לקפוץ מעל כלבים דוהרים, לברוח ממכשירי ניקוי משוגעים ולהתחמק ממכשולים נוספים. כמובן שכחתול אתם חייבים גם לדאוג לעצמכם: לאכול כמה שיותר עכברים, לגנוב חביות חלב מכלבים ישנים ולאכול דגים במגוון רחב של שלבים צבעוניים (יחסית לשנה כמובן). יצירה שהיא חובה בכל בית שוחר נוסטלגיה - הרבה אנשים גדלו על משחק הארקייד המצוין הזה.

allycat1.gif

http://www.geocities.com/masac6/cat.zip

Blues Brothers

במשחק הזה, אתם נדרשים לבחור את אחד מאחי הבלוז ולשחק איתו את המשחק. במשחק אתם מסתובבים בקניון ונדרשים לברוח משומרי הקניון או מרשעים אחרים שמנסים למנוע מכם את זכותכם לשוטט במרכזי הקניות. את הרשעים אתם גם יכולים להרוג בעזרת קופסאות וארגזים שאתם מרימים בדרך.

blues1.gif

http://www.geocities.com/masab5/bbrothers.zip

Bubble Bobble

המשחק מיועד לשני שחקנים. אתם יצורי בועות שמחפשים את חברתכם שנחטפה ע"י הרעים. את הרעים אתם כולאים בתוך בועות ואז מפוצצים אותם. דבר זה יוצר פרי שאותו אתם צריכים להשיג (לפני שחברכם משיג אותו). משחק מהנה וממכר.

bb.gif

http://www.geocities.com/masab5/bb.zip

Bumpy's Arcade Fantasy

באמפי הוא משחק פאזל פושט אך חביב ביותר על כדור כתום ונחמד שחי בתוך מערכת סבוכה של מבוכים. משימתו של באמפי היא לעבור על פני כל ה"חדרים" במערכת שלו, לאסוף בכל "חדר" את שלל הממתקים והבונוסים הקיימים ולהגיע ליציאה בשלום. רק כאשר כל הפריטים שהוא היה צריך לאסוף נאספים - היציאה מתגלה ובמפי יכול לצאת מה"חדר". כמובן שזה לא פשוט כמו שזה נשמע - אמנם השלבים הראשונים לא דורשים מחשבה רבה אך ככל שבאמפי יתקדם הוא יאלץ לתכנן את מהלכיו בקפידה. מלבד פלטפורמות שגורמות לו לקפץ לצד אחד בלבד, מחסומים חד צדדיים, מלכודות קוצניות ואזורים נעלמים, הוא יאלץ להתמודד גם עם אויבים רשעים שינסו לפגוע בו ולהמית אותו. לא פעם הוא יצטרך לבחון את ה"חדר" דקות ארוכות ואולי אפילו לצייר "מסלול בריחה" בראשו הכתום. הוא תמיד יכול לבחור באיזה "חדרים" הוא רוצה להתחיל, אך הוא יהיה חייב לסיים את כולם לפני שהוא ממשיך למבוך הבא. משחק מומלץ ביותר המשלב גרפיקה צבעונית, קול ממכר ואתגר מתמשך בצורה מעולה!

bumpy11.gif

http://www.geocities.com/masab9/bumpy.zip

Battle Tank Over Europe

זוכרים את המשחק Battle Tank שהיה פעם ב-SEGA? במשחק ההוא שלטתם על טנק והייתם צריכים להגן על פסל של ציפור זהב. המשחק הזה הוא בדיוק אותו דבר - אבל בהרבה יותר מגניב... כן, גם פה אתם משחקים עם טנק וגם פה יש לכם ציפור וגם פה אתם נלחמים נגד טנקים אחרים אבל זה נראה בהרבה יותר טוב. קודם כל, המבט הוא לא עילי כמו במשחק הישן אלה בצורה תלת מימדית (בערך). בנוסף, הכל נראה יותר צבוע ויפה. המטרה שלכם היא להרוס את כל הטנקים שיש במסך ובו זמנית להגן על ציפור הזהב. יש לכם מפה שעוזרת לכם וגם בונוסים שתוכלו לקחת... בקיצור, אין לי מה להוסיף עוד על המשחק חוץ מהעובדה שזה משחק מגניב ושווה בהחלט לשחק בו...

battletank.gif

http://www.geocities.com/masab10/battletank.zip

Cool Spot

מטרת המשחק היא לעזור ל"קול" - סמל ה7 UP שנראה כמו פקק אדום- לאסוף כמות מסוימת של פקקי "קול" בזמן שהוא מוקף ביצורים עוינים כמו דבורים וסרטנים. ברגע שתגיעו יחד איתו לכמות הנדרשת, תוכלו לשחרר את חבריו הכלואים ולעבור לשלב הבא.

coolspot1.gif

http://www.geocities.com/masaavar1/coolspot.zip

commander keen 1 - הנחיתה על מאדים: בילי בלייז, הילד הגאון, בונה ספינת מכמה אביזרים שהוא מוצא (גויסטיק בתור הגה, בקבוק מוזר בתור מיכל דלק וכו). הוא מגלה שהיקום לא שקט כל-כך, ויצורים בשם ורטיקונים רצים להשמיד אותו. בילי משנה את שמו לקומאנדר קין, ונלחם בורטיקונים. כאן, הוא נוחת על המבצר של הורטיקונים בכוכב מאדים, וגם מקבל חפץ שילווה אותו לכל אורך הטרילוגיה: מקל פוגו.

http://www.geocities.com/masak6/keen1.zip

keen1.jpg

commander keen 2 - כדור הארץ מתפוצץ: קומאנדר קין, לאחר שהשמיד את מבצר הורטיקונים על מאדים, נוחת על חללית בצורת תנין שמטרתה לפוצץ את כדור הארץ. קין מכסח לורטיקונים את הצורה ומציל את כדור הארץ במפגן כוח נדיר. לאחר הכשלון הטוטאלי של הוורטיקונים, הם שבים למפקדם ומבשרים לו על הכשלון שלהם ועל לכוחו של קין.

http://www.geocities.com/masak6/keen2.zip

keen2.jpg

commander keen 3 - קין חייב למות!: קין נוחת על כוכב המוצא של הורטיקונים, במטרה לנקום את נקמת כדור הארץ. כאן מגלים שהורטיקונים הם בעצם יצורים טובים, אך בילי מורטימור הרשע (יריבו של קין מבי"ס - בעל איי קיו גבוה מקין בנקודה) שולט בהם בעזרת אביזרים מיוחדים. קין מנצח את בילי הרשע והוורטיקנים חוזרים להיות נחמדים ואף מעניקים לקין אות הוקרה. קין חוזר לכדור הארץ וכך מסתיימת הטרילוגיה הראשונה...

http://www.geocities.com/masak6/keen3.zip

keen3.jpg

commander keen 4- סוד האוראקל: הטרילוגיה השנייה מתחילה בשמועה שהאוראקל עומדת לקום לתחייה ולגלות סוד אחד על העתיד. קין נוחת על כוכב מוזר בעל כמה איזורים: איזור השדה, איזור האיים, איזור הקרח, איזור הפירמידות, איזור המדבר, ואפילו עיר אחת שעשויה כולה מזכוכית. לאחר שקין מציל 8 זקנים, הזקנים מעירים את האוראקל והיא מספרת לקין על מכונת יום הדין.

http://www.geocities.com/masak6/keen4.zip

keen4.jpg

commander keen 5 - מכונת יום הדין: קין מגיע למכונת יום הדין כפי שהאוראקל אמר לו. מסתבר שזו מכונה משוכללת בעלת המון מנועים שפזורים בכל רחבי המכונה, ויש עליה אלפי שומרים, שחלקם בלתי-מנוצחים. מטרתה של מכונת יום-הדין היא לחסל את כל היקום. בכל חדר יש מנוע שאותו צריך להרוס בעזרת מקל הפונג.

http://www.geocities.com/masak4/keen5.zip

keen522.jpg

commander keen 6 - חייזרים אכלו לי את הבייביסיטר: קין נשלח למשימה חייזרית אחרונה. הוא נוחת על כוכב סגול ומוזר ביותר, עם מפלצות מוזרות עוד יותר, במטרה אחת: להציל את הבייביסיטר השכונתית, שנחטפה ע"י חייזרים. בסוף היא מגלה לקין מה יקרה בפרק השביעי של קומאנד קין, שלא יצא מעולם.

http://www.geocities.com/masak4/keen6.zip

keen6.jpg

בונוס:

קומנדר קין והירקות- כאן קין חולם חלום שירקות מנסות לאכול אותו, קין מחסל את הירקות וקם משינה.

http://www.dosgamesonline.com/spellen/keendreams.zip

keendm.jpg

Cosmo's Cosmic Adventure

מחר הוא יום ההולדת של קוסמו, והוריו לוקחים אותו למקום שילדי הגלקסיה אוהבים הכי הרבה - דיסנילנד. לפתע, אסטרואיד קטן פוגע בחללית של קוסמו והוריו ומכריח אותם לבצע נחיתת אונס בכוכב לא ידוע. בזמן שאבא של קוסמו עבד על תיקון החללית, קוסמו החליט לצאת ולחקור את הכוכב עליו נחת. לאחר כשעה של חקירה, החליט קוסמו לחזור לחללית, אך במקום למצוא שם את הוריו כל שמצא היה סדרת עקבות. היתכן שהוריו נחטפו על ידי זן מוזר של חיזרים? על קוסמו להציל את הוריו לפני שיהיה מאוחר מדי! המשחק מורכב משלושה תת-משחקים.

cosmo.gif

http://www.geocities.com/masacosmo/cosmo.zip

dangerouse dave

אתם משחקים את "דייב המסוכן" והמשימה שלכם היא למצוא את כל הגביעים שקלייד החביא ולצאת ממחבוא הפיראטים בחיים. אתם תעמדו בפני עשבים שוטים ומשוגעים, אש שטנית, מים מתוחכמים ואולי אפילו מפלצות המחבוא! בכל שלב מעשרת השלבים המטרה שלכם היא למצוא את הגביע של השלב, לקחת אותו, ולעבור דרך הדלת של השלב כמה שיותר מהר. כמובן שתהיה לכם עזרה במאבק נגד האויבים שבמחבוא. אתם עלולים למצוא כמה מהאקדחים של הפיראטים ששהו במקום בעבר ואולי אפילו כמה רחפות שאביו של קלייד השאיר מאחוריו. בעזרתם תוכלו להראות לקלייד שעל "דייב המסוכן" לא עובדים כל כך מהר.

http://www.geocities.com/masad8/dave.zip

dave.gif

Dangerous Dave 2: Dangerous Dave In The Haunted Mansion

בניגוד לרוב המשחקים שהם חלק מסדרה, דייב 2 לא דומה בכלל לדייב 1. הדמיון היחיד שמצאתי הוא שיש בשני המשחקים את אותו כוכב, אף על פי שבמשחק השני נראה כאילו התבגר בעשר שנים לפחות. פה, הוא מוצא את עצמו באחוזה ענקית רדופת רוחות ומלאת זומבים, ומקפץ בין איסוף בונוסים שונים להרווחת לב נוסף. בניגוד לרוב המשחקים, פה הנשק של דייב הוא אינסופי וכולל רק תנאי אחד: דייב חייב לטעון את הנשק שלו פעם ב8 יריות. כמו כן יש זוויות שונות שבהם דייב יכול לירות, מה שהופך את המשחק לקצת יותר קל אך עדיין מהנה ביותר.

dave2.gif

http://www.geocities.com/masad8/dave2.zip

Dangerous Dave 3: Dave's Risky Rescue

דייב המסכן לא הספיק לנוח בהרפתקאה המטורפת שלו באחוזה רדופת הרוחות, וכבר מוצא את עצמו בהרפתקאה מסוכנת עוד יותר. הפעם, לא רק חייו של דייב בסכנה, אלא גם חייו של אחיו הקטן דילברט. וכמובן כמו כל אח טוב, דייב לא מהסס והולך להציל את אחיו מהדוקטור המרושע נמסיס. משחק מהנה שכולל עכבישים, חיות רעות וגם שלבים נסתרים.

dave3.gif

http://www.geocities.com/masad8/dave3.zip

Death Rally

מטרתכם העיקרית היא לנצח במספר תחרויות אימתניות כדי להרוויח כסף, לעלות בטבלת הדירוג וכמובן לשדרג את הרכבים שלכם בכדי לשפר את סיכויי הזכייה בתחרויות ולחזור על המעגל הממכר מהתחלה. המירוצים, אם אפשר לקרוא להם ככה, הם מהטובים ביותר שנראו על צג המחשב שלי זה זמן רב. לאחר ההזנקה ארבע המכוניות המתחרות פורצות בדהירה מיידית תוך כדי ירי מאסיבי של כדורים לעבר הנהגים המתחרים. לאחר כמה שניות מתוחות, מלאי הנשק מתרוקן במעט וכל רכב תופס את מיקומו היחסי בדרך לקרב על המקום הראשון. הסיבובים קשים, ההתנגשויות הרסניות והפגישות השכיחות עם האוהדים הצמודים יכולות להיגמר עם הרבה דם - וכל זה מתבצע במבט עילי, סטייל .

בונוסים שפזורים לאורך כל שטח הנהיגה מועילים במיוחד אך כדאי לזכור שלעיתים קרובות מוטב לסיים ראשון מאשר לסיים עם תוספת של 50 דולר. כללי המירוץ ברורים: מי שמסיים ראשון משדרג, מי שמסיים במקום אחר מתקן. לאחר סיום מוצלח של מירוץ, תבקרו בחנות המשחק הרשמית שם ניתן להשקיע את כספכם היקר בתיקון נזקים שנגרמו לרכבכם וקניית שידרוגים כדוגמת מנוע משוכלל יותר, גלגלים טובים יותר ומכוניות חדשניות יותר. הביקור בחנות הרשמית מסתיים בביקור בחנות המחתרתית שם ניתן לבצע רכישות שונות במקצת כדוגמת חבלה ברכבי המתחרים, מנוע טורבו, קוצים ומוקשים. פעמים רבות, כמו ברוב המירוצים, תקבלו הצעות מפתות ורווחיות כגון התנקשות בנהג מסוים או הרמת חבילת סמים בדרך אל קו הסיום. קבלת ההצעות וביצוען בהצלחה יגרור סכום כספי נאה וכמובן אפשרות לשדרוגים נוספים. חוץ מזה, כסף נוסף מגיע בעת סיום מירוץ "ללא שריטה", כשהימור של מהמר מסוים מתממש (והוא מרגיש נדיב) או בסרייה מפתיעה של נצחונות. אין ספק, גם ב-Death Rally הכסף מדבר! למען מתנגדי האלימות למיניהם, המשחק כולל שני מסלולים: מסלול אלים (שתואר לעיל) ומסלול נקי בו המירוצים הם נגד הזמן (*נחירות עבות ותדירות*). כמו כן, המשחק כולל אפשרויות מגוונות עם אפשרות לעד 4 שחקנים שונים - אופציה מומלצת! תשעה עשר מסלולים שונים, שישה מכוניות שונות, נשקים שונים ומרובים, אפשרויות רבות וכמובן כיף רב שוות כל שנייה של הורדה. מומלץ בחום לכל!

drally1.gif

http://www.masa.ilt.co.il/drally.zip

Digger

המטרה במשחק הזה היא לאסוף כמה שיותר יהלומים, תוך כדי בריחה מהפלצות החכמות שעוקבות אחריכם. את המפלצות ניתן להרוג גם על ידי הפלת זהב עליהם, ויש גם בונוס של איסוף הזהב. משחק פשוט וקטן אבל מהנה.

digger1.gif

http://o4e.hostcubix.com/xpbad/digger.zip

Doom

אני לא מאמין שיש פה מישהו שלא מכיר את המשחק או לא יודע מה עושים בו, ולכן אני מרשה לעצמי לצמצם את התאור למשפט הזה: תירו בכל מי שאתם רואים. דרך אגב, אני אוהב יותר את דום 3- הלא הוא דום סמיילי.

doom11.gif

http://geocities.com/kickg999/avadoun.zip

Double Dragon

המשחק שהתחיל את הסדרה המצליחה של דאבל דראגון. אין הרבה להגיד על המשחק הזה, אני חושב שרובכם מכירים אותו ולמי שלא אני אסכם את המשחק בשתי מילים: לכו מכות. אני אוהב יותר את המשחק השני בסדרה, אבל אם יש משהו ששווה להוריד בשבילו את המשחק זה בשביל הדבר הבא: נסו להפעיל את המשחק בלי MOSLO. לכו קצת קדימה וכשאתם רואים מישהו רע תתחילו לברוח ממנו. זה מאוד חמוד!

dd11.gif

http://www.geocities.com/masad8/ddragon.zip

Double Dragon II: The Revenge

שוב הגיבור שלנו מסתובב ברחובות ונלחם עם ראשי כנופיות ועם החברים שלהם, ושוב הוא נתקל בענקים הרשעים שרוצים להרוג אותו ונאלץ להגן על עצמו. משחק שמערב גם מכות עם שרשראות, סכינים, מקלות וארגזים. מומלץ לשחק עם שני שחקנים, זה יותר כיף.

dd21.gif

http://www.geocities.com/masad31/dd2.zip

Double Dragon III: The Rosetta Stone

המשחק השלישי בסדרה. אף על פי שהגרפיקה הרבה יותר טובה פה, אני מעדיף את המשחק השני. בגדול, צריך ללכת פה מכות עם כל מי שבא. אבל למשחק הזה גם יש סיפור: אתה צריך לנסוע ברחבי העולם כדי למצוא שלושה חלקי אבנים שחשובות מאוד לתולדות האנושות. במשחק הזה יש אופציה שלא הייתה בשני המשחקים הראשונים - אפשר לקנות כל מיני דברים מועילים בחנויות שפזורות בשטח המשחק. מי שאהב, שינסה גם את STREET FIGHTER.

dd31.gif

http://www.geocities.com/masad8/ddragon3.zip

Duke Nukem 1

משחק פלטפורמה בסגנון קין , ביו מנס, MONSTER BASH, וCRYSTAL CAVES. האמת שהמשחק הוא גם שילוב של דיוק 3D. מה שצריך לעשות פה זה בעצם לירות בכל מי שרואים, עד שמגיעים למפלצת הענקית והקשה במיוחד. נראה אם תעברו אותה...

duke11.gif

http://www.geocities.com/masad8/duke1.zip

Duke Nukem 2

המשך למשחק המצליח.

duke2.gif

http://www.geocities.com/masas16/duke2.zip

Dune

אתם משחקים את פאול אטראידס,בנו של הדוכס לטו אטראידס, ונשלחים לכוכב חולית. ההכוכב חולית הוא אחד הכוכבים החשובים ביותר במערכת השמש, משום שעליו מייצרים את התבלין החשוב ביותר לאנושות - המלנג. כאשר קיסר היקום [שדם קורינו IV] נותן למשפחת אטראידס להתישב על חולית הוא מתנה זאת בתנאי שישלחו לו כמות מסוימת של המלנג כל כמה ימים, בזמן שבו יצור התבלין נשלט על ידי משפחת הרקונן,יריבים וותיקים של האטראידס.

תבלין המלנג מרחיב מודעות,נותן לאמהות הנערצות את כוחות החיזוי והכישוף שלהם, ומעניק לנווטי הגילדה את היכולת "לראות" רחוק יותר [לפי הסרט:לטייל בלי לזוז]. בלי המלנג,כל אלה לא יהיו אפשריים. היקום יהיה מחולק למיליוני פלנטות מבודדות.הקיסרות תהיה אבודה, אתם [נווטי הגילדה לקיסר] תהיו אבודים! לילידים של חולית [fremen לא מכיר פירוש חוץ מהגרוע של הסרט] יש עיני "כחול בתוך כחול". זה קשור לקרבה של דמם ל"מלנג".

dune1.gif

http://www.geocities.com/masadune1/dune1.zip

Dune 2: The Building of a Dynasty

בתחילת המשחק אתה מתבקש לבחור אחד משלושת הבתים הנאבקים על השליטה בכוכב: בית הארקונן ואטריידס (המוכרים כאויבים וותיקים מהספר עצמו) ובית הורדוס שאינו מאוזכר במקור והומצא בכדי לגוון מעט את המשחק. כל בית מאופיין בתרבות לחימה שונה ובכלי ורכבים מיוחדים הנחשפים במהלך המשחק. על אף זאת, אין כמעט הבדל בין הצבאות- דבר הגורע במידת מה מההנאה. המשחק עצמו פשוט מאד, עלייך לבנות משאית המכונה "כורה", ואיתה לאסוף מהמרקוח על מנת להשיג כסף. עם הכסף אתה בונה את בסיסךעל משטחי הסלע ומשכלל את הכוחות הנתונים למרותך. המשחק מתבסס על הטקטיקה הפשוטה של "מחץ את היריב" ללא הרבה תחכום, התקפת ענק אחת וטבח מאסיבי מחסלים את האויב כליל. מאחר והמשחק הוא כגישוש עיוור בז'אנר החדש הגראפיקה פשוטה מאד והשליטה מסורבלת, רק כלי אחד בכל פעם.

dune21.gif

http://www.geocities.com/masadune3/dune2.zip

Fox Ranger

משחק שנראה כמו שילוב של "הפלישה" וטיריאן. אתם טסים עם מטוס הקרב שלכם וצריכים ליירט את חלליות האויב שמקיפים אתכם מכל עבר. בדרך, אתם יכולים לקחת מגוון נשקים מעולים ובסוף כל שלב עליכם להתמודד מול חללית האם הקשה והמוגנת היטב. מומלץ.

rfox.gif

http://www.geocities.com/masar2/rfox.zip

Galaxian

זוהי אולי המרה של משחק הוידאו הראשון ששוחרר כאשר כל הגרפיקה שלו מוצגת בצבע מלא (RGB) - אך בימינו Galaxian הוא בסך הכל משחק "פולשים" פשוט ושגרתי. אתם משחקים מפקדי חללית קרב שמשימתה היא לחסל את הGalaxians הרשעים שמנסים לפלוש לכדור הארץ כדי להשמידו. את המשימה הזאת תצטרכו להשלים תוך כדי ירי מאסיבי לעבר חבורת החיזרים (שנראית יותר כמו חבורת זבובים) המסתדרת במבנה מופתי. בין לבין, תקבלו הזדמנות להתמודד מול "ספינת האם" ו"שומרי הראש" שלה. כמובן שההתמודדות מולם תצריך יכולת גבוהה יותר. הצלחתם? תושבי כדור הארץ יוכלו רק להודות לכם. נכשלתם? אמרו שלום לכוכב הלכת שלכם...

galaxian1.gif

http://www.geocities.com/masaframed/galaxian.zip

Gobliiins

הובילו את שלושת הגובלנים המשעשעים במסע להחזרת השפיות של המלך שלהם. לכל גובלן יש את הכוחות המיוחדות שלו ולכן תצטרכו לתמרן בין שלושתם כדי לסיים. משחק יפה רצוף פאזלים מכל מיני סוגים שאותם צריך כמובן לפתור כדי לגמור את המשחק. בסוף כל שלב מקבלים סיסמא שתעזור בהמשך...

goblins11.gif

http://www.geocities.com/masag6/gob1.zip

Gobliins 2

משחק ההמשך לפאזל ההרפתקאות המשעשע, והאמת היא שהוא משעשע אפילו יותר. וקשה יותר. הרבה יותר. מומלץ למומחים בלבד בגלל הפאזלים הסופר מתוחכמים המחייבים הרבה סבלנות או מוח מבריק. עוד משהו שכדאי לדעת זה שאיבדנו בדרך גובלין אחד ולכן צריך לתמרן "רק" בין שני הפליטים כדי להצליח במשימה. אהה כן, הסיפור: עזרו לגובלינים להציל את הנסיך בפון מהרשעים.

goblins23.gif

http://www.geocities.com/masag5/gob.zip

Goblins 3

את המשחק הזה אפשר לתאר במילה אחת: מעצבן. מדהים כיצד משחק של Sierra שהוא כל כך מושקע מבחינת גרפיקה וצליל, פשוט מתסכל ומרגיז. דוגמאות (עם קצת ספוילרים): עצמים שקל לפספס: ב- Goblins 1 העצמים שאפשר היה להפעיל היו בולטים. כאן הם לעיתים נראים כחלק מהרקע, ורק אם עומדים עליהם עם הסמן יודעים שיש להם תפקיד. הבעיה מחריפה כאשר העצמים קטנים. לדוגמה, במסך הראשון יש חבית. אבל בחבית יש חור קטן, שקל מאוד לפספס. מסכים ארוכים מדי: יש מסכים מחוברים, כלומר שאפשר להתקדם למסך הבא ולחזור למסך הקודם. התוצאה היא מסכים גדולים מאוד, שלוקח שעות לסיים אפילו כאשר יודעים מה הפתרון... כלומר בניגוד ל- Goblins 1 שבו יש הרבה מסכים קצרים ופשוטים, כאן יש (יחסית) מעט מסכים, אבל מאוד מסורבלים. שימוש בדמות אחת: ב- Goblins 1 היו תמיד שלוש דמויות עם כישורים שונים. כאן בכל מסך יש לכל היותר שתי דמויות, ויש מסכים עם דמות אחת פעילה, כך שהפעולות מוגבלות יותר. יותר מדי חפצים: ב- Goblins 1 אפשר בכל רגע לשאת רק חפץ אחד. ב- Goblins 3 הדמות נושאת מספר חפצים, לפעמים יותר מעשרה. בכל מסך יש עוד מספר רב של חפצים, ובמסכים מחוברים המספר הזה עוד גדל... לכן קשה לנחש איזה חפץ צריך להפעיל על מה, ובאיזה סדר. פתרונות לא הגיוניים: יש יותר מדי חידות שהפתרון שלהן אינו סביר. לדוגמה, במסבאה יש עכבר כלוא בכלוב. בניגוד למה שאפשר לחשוב, המטרה היא לא לשחרר אותו. נותנים לו מטבע, והוא מחזיר מפתח. מה הקשר בין עכבר, מטבע ומפתח ?! דוגמה נוספת: יש שצריך להזיז. איך מושכים אותו? באמצעות חכת דיג... התוצאה היא שיש חידות שהדרך היחידה לפתור היא להפעיל כל חפץ שברשותך על כל חפץ במסך. כפי שצוין, מכיוון שאתה נושא הרבה חפצים והמסכים גדולים, זהו תהליך מתסכל ביותר. מה בכל זאת טוב במשחק? הגרפיקה והצליל שופרו ביחס ל- Goblins 1 . כאשר סוף סוף מצליחים לסיים מסך, יש קטעי אנימציה חביבים במעבר למסך הבא. אפשר להזיז שתי דמויות במקביל (חוסך קצת זמן...) אפשר לקבל "ג'וקרים" - פתרון מלא של המסך הנוכחי; אבל יש רק שלושה כאלה... לסיכום: משחק מפוספס. ייהנה ממנו רק מי שאוהב חידות בלתי אפשריות ויש לו הרבה זמן פנוי...

gob3.gif

http://www.masa.ilt.co.il/gob3.zip

Golden Axe

המשחק המהנה והמוכר שכולם מכירים. במסך הראשון יש אפשרות בחירה של דמות אחת מהשלוש המוצעות, ולמרות שכל מי שאני מכיר תמיד בוחר בגמד, מסתבר שלכל אחד יש את התכונות המיוחדות שלו. לגבר יש כוחות תקיפה חזקים אך יכולת קסם חלשה, לאשה יש בדיוק ההפך ולגמד יש כוח בינוני וקסם בינוני. אחרי שבחרתם, אתם מוצאים את עצמכם בקרב עם ענקים וגמדים, מוטציות וחיות פרא שאם תצליחו להרוג את מי שרוכב עליהם תוכלו לרכוב עליהם בעצמכם ולהנות מעוד יותר כוח. פה ושם אתם גם תמצאו גמדים קטנים שאם תרביצו להם תקבלו קסמים או חיים. מומלץ.

goldenaxe1.gif

http://www.geocities.com/masag6/goldnx.zip

Golden Axe 2

מככבים שלושת הגיבורים שלנו מהמשחק הקודם: הבחור, הבחורה והגמד עם הגרזן (שלמרבה הפלא, מתברר כהכי יעיל בכל שלושת המשחקים בסדרה). שוב, כמו במשחק הקודם, גם כאן היריבים מאוד דומים וכוללים את אנשי הקופים שזכינו להכיר ולהכות, את הלוחמים הדוהרים על גבי הדרקונים וכמובן, איך אפשר בלי, הבוסים המגודלים שפוגשים בסוף כל מספר מסכים. כל האקשן הארקיידי הממכר שכל כך מוכר לנו מהמשחק הראשון מככב גם פה וזאת בנוסף לעלילה המתמשכת המתפתחת במהלך ההתקדמות במשחק. חוץ מזה, יש גם כמה אויבים ובונוסים חדשים שפזורים לאורך תחום המשחק, ובואו לא נשכח את ה"קסמים" המיוחדים שנתונים לכל אחד משלושת הגיבורים. Golden Axe 2 מגיע גם הוא, כמו קודמו, עם שני סוגי משחק: משחק רגיל ומשחק ראש בראש (ותודה לארז טל על הביטוי הלווי). במשחק הרגיל, משחק מוכר לכל מי שערך היכרות עם המשחק הראשון, נפגשים באינספור אויבים ומסכים בקרבות מתמשכות. לעמת זאת, משחק הראש בראש הוא מן טורניר קרבות - אחד על אחד (או שתיים) - עד המוות. הוא דומה בסגנונו ל"מורטל קומבט" אך הוא עדיין משוחק עם גיבורי גולדן אקס. אתם נפגשים מול אויב או אויבים נתונים בכל מפגש ועליכם להביס אותם. ככל שאתם מביסים יותר אויבים כך אתם פוגשים יותר. כדרכה של , היא מקפידה להדביק כמעט לכל משחק עלילה משובחת. במקרה של Golden Axe 2 היא לא חרגה מהנוהל. לא עבר זמן רב מאז שיתוקם של כוחות הרשע וכוח חזק וגדול במיוחד התרומם. פעם נוספת הארץ נרעדת אל מול איומיו של רשע גדול, "הגולד האפל" שמו. הוא שם ידו על "גרזן הזהב" ומשתמש בו כדי לספק את צרכיו הנבזיים וההרסניים. שוב, בעל כרחם, נאלצים שלישיית הגיבורים לצאת אל הרפתקאה עקובה מדם ולעצור את הרשע. הם מקווים שזהו המסע האחרון שלהם, אנחנו כבר יודעים שהם יחזרו ב-Golden Axe 3.

goldenaxe21.gif

http://www.masagames.f2s.com/v/download.php?game=goldenaxe2

Golden Axe 3

ראשית אפתח באזהרה מרעישה: Golden Axe III, עוד יצירה מפתה מבית היוצר של , אינו דומה לאף משחק אחר מהסדרה, וטוב שכך. הפיקו לקחים מהמשחקים הקודמים והוסיפו כמה שכלולים מניטוריים שהופכים את המשחק להרבה יותר כיף. שוב, כמו במשחקים הקודמים, יש את אותו מתכון ממכר שגורם לשחקנים להמשיך לשחק עוד ועוד. כהוכחה אני מציג את העובדה שאת המילים הללו אני כותב בהיעדר הרגשה בזרת יד ימין שלי. לא כתוצאה מקרב אצבעות עם מישהו אלא כתוצאה, ישירה אפילו, של ארבעה משחקי יחיד רצופים עם כל ארבעת גיבורי המשחק. לא, לא טעיתי. ארבעה גיבורים - הלוא הם הבחורה והבחור (שנראים כאילו נטלו מנת יתר של סטרואידים) ושני שחקני רכש: איגואנה מגודלת וגורילה שעירה. אל תגידו שלא שמתם לב לחיסרונו של הגמד הזקן. כנראה שב- החליטו לשלוח אותו לפנסיה מוקדם מהצפוי ולתת לאלפיי חסידיו לדפוק את הראש בקיר בחוזקה. לשם ירידה לעומק של המשחק, החלטתי לנסות את משחק היחיד עם כל אחד מהגיבורים של הסדרה. הראשון שעמד במבחן, בהצלחה ענקית, הוא הגבר. אותו גבר משני המשחקים הקודמים שמצויד בחרבו הארוכה. הוא, בניגוד לשלושת הנבחנים האחרים, הצליח להגיע עד הקרב האחרון עם הנשר המגודל. רק להגיע, לא יותר מזה. הנבחנת השנייה, הגברת היחידה בחבורה, מצוידת בחרב מעוגלת משהו, הצליחה להגיע ברוב עוז להרים שלפני הטירה שזה בערך שני שלבים לפני הסוף. שני הנבחנים האחרים, האיגואנה והגורילה (שניהם מגודלים ויכולים להילחם ראש בראש בבוסים) הצליחו להגיע לשלב אחד לפני הסוף שם הם הובסו. היריבים שנעמדים מולכם לאורך כל המשחק הם גמדים, נשים, גברים ומפלצות (שהם בעיקר הבוסים). כל היריבים מצוידים היטב ומסוכנים יותר ככל שהמשחק מתקדם. חוץ מאפשרות המשחק הרגיל והמוכר, אפשר גם לשחק בשני סוגי משחקים אחרים, משחק של שני שחקנים ומשחק אחד על אחד סטייל מורטל קומבאט. שני האפשרויות האלה אטרקטיביות מאוד אחרי שסיימתם את המשחק הרגיל כך שלהתנתק מ-Golden Axe III זה כמעט בלתי אפשרי. אבל הצעה קטנה, נסו לחלק את הזמן שבו אתם משחקים ואל תנסו לגמור את המשחק תוך יום אחד. זה עלול לגרום נזק פיזי רציני...

goldenaxe31.gif

http://www.masagames.f2s.com/v/download.php?game=goldenaxe3

Jazz Jackrabbit

המשחק המוכר על ג'ז הארנב המשוגע. ג'ז הארנב הוא ארנב שנשלח להציל נסיכה ארנבת מידיהם של רשעים. בדרך, ג'ז פוגש במגוון מחיות היער (צבים ודבורים) וגם ברובוטים וביצורים מוזרים עם אמצעי תקיפה משוכללים. בין שלל האויבים, הוא אפילו פוגש בעיניים שעוקבות אחריך אך לג'ז הארנב יש את כל האמצעים להתמודד עם קשיים אלו בדרך לנסיכה. יש לו רובים משוכללים ומגוונים והוא יכול להשתמש אף בדינמיט אותו הוא אוסף במהלך כל המסע. כל שלב קשה יותר מקודמיו ויש לו יותר מכשולים, יצורים ודרכים מפותלות. זה בעצם מה שהופך את המשחק למאתגר. בין כל שני מסכים יש שלב בונוס שבסופו תוכלו לזכות בתור נוסף. תור ניתן גם לאסוף במהלך גוף המשחק, בנוסף לאיסוף בונוסים אחרים. לפעמים אף תפגשו בציפור שתעזור לך להלחם באויבים ובסקייטבורד שיעזור לכם לעבור את המסך ביתר קלות. גם מקפצות שיעיפו אתכם למקומות נחבאים במסך או צינורות שישאבו אתכם לכל מיני מקומות מוסיפים למשחק עניין רב. המשחק מלווה במוסיקה ובקולות נחמדים והגראפיקה דיי טובה יחסית למשחקים אחרים שיצאו באותה תקופה. העלילה גם די מעניינת, אך לאחר שסיימתי את המשחק לא היה לי חשק לשחק שוב, לפחות לשבועיים :) בין שלל אפשרויות המשחק: שינוי מקשים, שליטה על הקול והגראפיקה ואפשרות לשמור משחקים. כל אחד יוכל לשחק במשחק המהנה ועם הרבה סבלנות אולי אפילו לסיים את המשחק. לסיכום, ניתן לומר שחברת Epic - יוצרי המשחק Jazz Jackrabbit - עשו עבודה נפלאה ביצירת המשחק.

jazz12.gif

http://www.masagames.f2s.com/v/download.php?game=jazz

Jill of the Jungle

המשחק הראשון בסדרת Jill Of The Jungle המצליחה של Epic Megagames. במשחק הפלטפורמה המיוחד הזה אתם משחקים את גיל, הגרסה הנשית של טרזן. גיל, אישת האמזון היפה תדריך אתכם דרך היער ותלווה אתכם לאורך כל שישה עשר השלבים במשחק. היער שאותו אתם צריכים לעבור מלא בהפתעות ובמפלצות. פרפרים מפלצתיים, נמלות ענק ודבורים יזיקו לכם וירידו לכם מהבריאות כל פעם שתגעו בהם. כדי לשקם את הבריאות שלכם ולאגור עוד נקודות אתם תמיד יכולים לאסוף תפוחים. כדי להרוג את המפלצות אתם יכולים להשתמש בסכינים שתמצאו ביער. בסופו של דבר מדובר במשחק פלטפורמה פשוט מאוד - אחרי הכל, מי אמר שאישה לא יכולה להרוג כמה מפלצות?

jill1.gif

http://www.geocities.com/masaj3/jill.zip

Jill of the Jungle 2: Jill Goes Underground

לאחר שגיל, הגיבורה היפה שלנו חזרה מהרפתקאותיה ביער היא מחליטה לרדת אל מתחת לאדמה. מכיוון שהמשחק משמש כחלק מסדרת גיל שבאה בשלושה חלקים, לא השתנו הרבה דברים. המשחק הוא עדיין משחק פלטפורמה והגרפיקה דומה להפליא לגרפיקה שבמשחק הראשון בסדרה. גם כאן, המטרה העיקרית שלכם היא לחלץ את גיל מהמקום שבו היא נמצאת (הפעם מדובר בלב האדמה) ולהרוג כמה אויבים בדרך. גם כאן האויבים שלכם הם מהחי - ארנבים, צפרדעים, נחשים ודומיהם, וכדי להרוג את החיות הטורדניות האלו אתם צריכים לאסוף סכינים ולזרוק אותם עליהם. במידה ונפגעתם אתם תמיד יכולים לאסוף תפוחים כדי לשקם את הבריאות שלכם. אם אהבתם את גיל הראשון אין כל סיבה בעולם שלא תאהבו את "גיל יורדת מתחת לאדמה".

jill21.gif

http://www.geocities.com/masaj3/jill2.zip

Jill of the Jungle 3: Jill Saves the Prince

ההופעה האחרונה של גיל! לאחר שהיא נמלטה מהיער ומכוחות האופל שמתחת לפני האדמה גיל חוזרת לעולם הפלטפורמה רק כדי לסיים את המשימה האחרונה והקשה ביותר שלה - להציל את הנסיך! הנסיך נחטף על ידי "איש הלטאה הירוק" שמתכנן להרוס את היער ולבנות בתים עליו, ואם גיל לא תצליח להציל את הנסיך - יגיע סופו של היער! לנאמני המשחק אין מה לדאוג - הרבה שינוי לא ראינו כאן וגם טיפות השינויים היו רק לטובה. בהחלט המשך ראוי לשאר המשחקים בסידרה!

jill31.gif

http://www.geocities.com/masaj3/jill3.zip

Liero

משחק דומה לוורמס על שתי תולעים שנלחמות אחת בשנייה. אפשר לשחק את המשחק נגד המחשב אבל אני ממליץ לשחק אותו נגד מישהו אחר. כל תולעת בוחרת את הנשקים שלה ויוצאת למצוא את התולעת השנייה ולחורר אותה בעזרת מגוון נשקים ופצצות. הן מסתובבות באזור מלא אדמה בה הן יכולות לחפור או להתלות על התקרה בעזרת חבל שמצוי אצלן. משחק מומלץ.

liero1.gif

http://www.geocities.com/masal6/liero.zip

Lion King

כאן המשחק מבוסס על שובר קופות ידוע וגם כאן העלילה זהה לעלילה שבסרט. אתם משחקים את סימבה, גור אריות צעיר שעומד לרשת את הממלכה של אביו. אתם צריכים להדריך את סימבה דרך אזורים מסוכנים ולהילחם מול אויבים קטלניים או קטנים, בהתאם לשלב בו אתם נמצאים. כמובן שסימבה הקטנטן לא יכול להצליח ללא עזרת חבריו החיות. פעמים רבות אתם תמצאו את הישועה שלכם דווקא בקופים, בפילים ובחיות ידידותיות אחרות. חשוב להדגיש שכל שלב במשחק מציג לנו תקופה אחרת בחייו של סימבה. בשלבים הראשונים, תקופה בה סימבה הוא לא יותר מגור קטן וחסר יכולת, הוא מנסה לפלס את דרכו בממלכה ולשרוד אך בשלבים המתקדמים יותר סימבה כבר גדל להיות אריה אימתני שמטיל פחד על אויביו הרבים והאימתניים לא פחות. בשלבים הראשונים האויבים שלכם הם חרקים וזוחלים קטנים מאוד, אפילו ביחס לגודלו הנוכחי של הגיבור שלנו. לאחר מכן אתם כבר תזכו להתמודד מול אריות ותנים מזילי ריר ועצומים בגודלם. "מלך האריות" מציג לנו שלבים רבים ומגוונים. בזמן שרוב השלבים כוללים את סגנון הפלטפורמה המוכר ואת היריבים המתחדשים, שלבים אחרים כוללים מירוצים מופרכים, התחמקויות מסוכנות ואתגרים חדשים. בנוסף, הגרפיקה המצוינת שחוזרת שוב ושוב ביצירותיה של אינה מאכזבת גם הפעם. קיימת תנועה חלקה של אנימציות ושל דמויות ועיצובי הרקע מדהימים ביופיים. במידה ואהבתם או התאהבתם בשאר שילובי -וירג'ין, חובה עליכם לנסות גם את ב"מלך האריות".

lion1.gif

http://www.masa.ilt.co.il/lionking.zip

Lemmings

המשחק הראשון בסדרת הנמלולים. עליכם להוביל את הנמלולים, יצורים זעירים וחמודים, לתוך ביתם הנמצא במרחק כמה מכשולים מהם. אתם יכולים לתת לכל אחד עבודה שונה כמו חפירה או עצירת הנמלולים בהתאם למלאי הפעולות שנמצא בתחתית המסך. כדי לגמור שלב אתם חייבים שכל הנמלולים יכנסו לביתם, ואם התיאשתם אתם תמיד יכולים ללחוץ על כפתור שיפוצץ את כולם.

lemm2.gif

http://www.geocities.com/masal6/lemmings.zip

Lemmings 2

המשחק השני בסדרת הנמלולים. שום דבר לא השתנה חוץ מהשלבים, אתם עדיין צריכים להוביל את הנמלולים לתוך ביתם בעזרת כל מיני טריקים ותעלולים שונים, וגם קצת לוגיקה.

lemm1.gif

http://www.geocities.com/masal11/lemm2.zip

Lemmings 95

גירסה מותאמת לחלונות של משחק ה"נמלולים". המטרה פשוטה, אך הדרך אליה מסובכת ביותר. אל מסך המשחק שלכם מוצנחים יצורים מוזרים עם שער ירוק וחליפה כחולה - "נמלולים". לצערנו, היצורים הללו לא חכמים במיוחד והם בדרך כלל פשוט צועדים קדימה על שהם נתקלים במשהו. בהתחשב בעובדה ששטח המשחק רצוף מלכודות, תהומות ושלל סיכונים אחרים, התכונה הזאת של הנמלולים בהחלט בעייתית. למזלם, אתם לרשותכם עומדים מספר "תכונות" שניתן להלביש על הנמלולים וכך להדריך אותם אל עבר היציאה. אתם יכולים לצוות על נמלול לחפור, לבנות מדרגות, לצנוח או אפילו להתאבד. הכל למען המטרה הקולקטיבית. יש מספר מוגבל של אמצעים שבהם אתם יכולים להשתמש, ולכן עליכם לחשוב טוב טוב לפני שתשתמשו בהם בשלבים מתקדמים. אם בכל זאת נתקעתם, תוכלו להשתמש ב"נשק יום הדין" - התאבדות המונית של הנמלולים וחזרה לתחילת השלב (אלא אם כן הצלחתם איכשהו להעביר מספר גבוה מהנדרש של נמלולים). משחק מאתגר וכיף...

lemm952.gif

http://www.geocities.com/masalemm95/lemm95.html?20056

Loom

משחק הרפתקאה פופולרי. אתם משחקים את בובין, ילד האורגים המסתורי וחבר בגילדת האורגים שיוצא למסע חיפוש אחרי חבריו שהפכו באופן מסתורי לאווזים ועפו מאי האורגים. אתם עושים פעולות על ידי ניגון רצפים מוזיקלים שונים, הנוצרים בעזרת צירוף של תווים. במהלך המשחק ה"ניסיון" של השחקן עולה,והוא מקבל גישה לתוים גבוהים יותר. אין לכם מלאי חפצים.

loom1.gif

http://www.geocities.com/masaloom/loom/loom.zip

Loom Hebrew

משחק הרפתקאה על בובין, ילד הנול שננטש באי של גילדת האורגים, לאחר שחברי הגילדה (קבוצה של אנשים בעלי אותו מקצוע, במקרה הזה אורגים) הופכים לברבורים ומתעופפים אל מחוץ לאי. מי שנשארת זאת אמו, שמדריכה אותו בקצרה מה לעשות ואז מתעופפת גם היא, וכך עליו להצטרף לכולם בכוחות עצמו. את הפעולות במשחק עושים על ידי ניגון תווים מיוחדים על מטה. לדוגמא: הקוד לפתיחה הוא ECED.

loomh2.gif

http://www.geocities.com/masaloomh1/loomh/loomh.zip

Micro Machines

משחק מרוצים בסגנונות שונים. בניגוד למשחקי מרוץ אחרים, פה המסלולים הם מאולתרים: מרוץ אחד מתרחש בכיור שבמטבח, ושני בשולחן העבודה. כמובן שאתם מתחרים במכוניות צעצוע... במשחק החביב הזה, שבו מתחילים עם מרוץ סירות ואחר כך מתקדמים למרוץ משאיות, יש אופציות שונות למשחק: למשל, יש אופציה נחמדה של ראש בראש שבה אם אתם עוקפים את המתחרים שלכם במסך שלם אתם מקבלים בונוס מיוחד.

micro.gif

http://www.geocities.com/masam12/micro.zip

Monkey Island 1: The Secret of Monkey Island

אם חלילה וחס, היינו אנו, חובבי משחקי הנוסטלגיה, מגיעים למצב בו תחול חובה על השמדת כל סדרות משחקי ההרפתקאה חוץ מאחד ויחיד - הייתי מציל ללא צל של ספק את סדרת "סיימון המכשף". אבל גם כך, "אי הקופים" הוא בהחלט משחק שכבר מזמן לא מסתפק בתואר "מעולה". בעיני רבים, או כולם אם תרצו, נחשב The Secret of Monkey Island למשחק שהחל את סצינת משחקי ההרפתקאה. כך או כך, אין ספק שגם אחרי כמעט ארבע עשרה שנה, הוא משחק מהנה, מצחיק ואפילו קצת חדשני. לגייברוש ת'ריפווד

(Guybrush Threepwood), הדמות המרכזית של כל ארבעת המשחקים, יש חלום, ובחלום הזה הוא רואה עתיד ורוד יותר; עם הרבה דם, שליפות סכינים והעיקר תואר של פיראט. במסעו ל-Melee Island, שוב, במטרה להיפך לפיראט אמיתי, נוכח גייברוש לדעת על קיומו של לה-צ'אק, רוח פיראטית זדונית במיוחד. כדי להפוך את גייברוש לפיראט אמיתי הוא יהיה חייב להצטיין בשלושה תחומים: אמנות השדידה, הסיף וציד אוצרות. מן קורס מזורז... לצערו הרב, לה-צ'אק המרושע חטף את איליין היפיפיה, מושלת Melee Island, ומחזיק בה באי המסתורי והמוזר, אי הקופים. על גייברוש מוטלת החובה להציל את איליין מידיו השקופות של לה-צ'אק כדי שתוכלו לחיות באושר ובעושר (עד למשחק הבא בסדרה, כמובן). מיותר לציין שהדרך אל מטרות המשחק רצופות מכשולים וסצינות הזויות. גייברוש הוא לא בדיוק הפיראט האידיאלי, זה עם הזקן ועם הרגל החסרה. למען האמת, הוא דומה יותר לתייר אמריקאי שטעה בדרכו ופשוט מייחל לסניף המקדונלס הראשון - זאת בוודאי הסיבה שהוא הפך לדמות כל כך אהובה על כל חובבי משחקי ההרפתקאה. עוד נקודה לציון במשחק המצוין הזה היא הגרפיקה המצוינת והשימוש במנוע ה-SCUMM (שנבנה במקור עבור משחק אחר של לוקאס, Maniac Mansion). רבים אינם מאמינים שהם מסתכלים על משחק מתחילת שנות ה-90 ולא על משחק צעיר יותר. כמו במשחקי הרפתקאה רבים ואחרים, גם כאן נעשה שימוש ב"באר התחתון" המוכר. כדי לנהל את פעולותיו של השחקן שלכם, גייברוש במקרה שלנו, יש ללחוץ על מספר פעלים כדוגמת פתח, ראה, כבה, הדלק, דחף, דבר וכדומה. כמו כן, חובה לאסוף חפצים רבים במהלך מסעכם, לאגור אותם במלאי ולהשתמש בהם בעת הצורך, תקופה שמופיעה פעמים רבות. נקודה נוספת, אחת מיני רבות, היא ההומור השנון שבמשחק, עוד סימן הכר לכל סדרת "אי הקופים" - בין אם מדובר בהערותיו של גייברוש או בסצינת "העלבות הסיף" המוכרת. כמו כן, כדרכם של לוקאס, הם החדירו כל מיני אזכורים למשחקים אחרים במשחק וכמות די גדולה של "ביצות הפתעה". תמיד כיף לחפש אותם, גם בפעם העשירית שמחפשים - וסביר שתהיה כזו. במידה ואי פעם התלבטתם אם להכנס לתחום משחקי ההרפתקאה, ולו לנסיון בלבד, ורציתם להתחיל ממקום טוב ומהנה - "אי הקופים" היא ההמלצה שלי. ספק אם חובב הרפתקאה שעדיין קורא שורות אלה ולא קפץ להוריד, ראוי לתואר הזה. חוץ מזה, כדאי להזכיר ולזכור: שיווק מוצר רע של LucasArts הוא דבר בלתי אפשרי - במיוחד בגלל שאין כאלה. מומלץ בחום ובאהבה לכל בן אנוש באשר הוא!

monkey11.gif

http://www.masa.ilt.co.il/mnky.zip

Monkey Island 2: LeChuck's Revenge

משחק ההמשך למשחק הראשון והמצליח, והפעם הוא יותר מצחיק, יותר גדול ויותר יפה! אתם מתחילים עם גייברש החביב שמספר לכל מי שלא רוצה לשמוע על הדרך שבה הוא הרג את לה-צ'אק, ואף אחד לא מאמין לו. מה גם שלה-צ'אק לא כל כך מתחשק להישאר מת והוא קם לחיים כזומבי. מסתבר שהכוכב שלנו מחפש את האוצר האבוד שנקרא הביג וופ (BIG WHOOP) וצריך להסתובב בין ארבעת האיים הקרביים כדי למצוא אותו.

monkey2.gif

http://www.masa.ilt.co.il/monkey2.zip

Mortal Kombat

משחק הלחימה המוכר והמבוקש. אתם בוחרים לוחם ונלחמים נגד היריב שלכם (המחשב או השחקן השני) עם שלל בעיטות, אגרופים,תרגילים ואפילו סודי ומיוחד ששונה לכל שחקן.

mk12.gif

http://www.masagames.f2s.com/v/download.php?game=mk1

Mortal Kombat 2

"מורטל קומבט II" הוא ההמשך למשחק הראשון והמדהים שהתחיל מסכת של משחקי "קרב" מורטי עצבים. העין הבלתי מאומנת אינה יכולה להבחין בהרבה שינויים בין שני המשחקים אך כמובן שהסתכלות יותר מעמיקה חושפת שיפורים קטנים בגרפיקה, בכמות הלוחמים ואפילו במהלכי הסיום. חוץ מזה, עדיין קל מאוד להתמכר למשחק אחרי זמן קצר ותאמינו לי - תהליך השיקום הוא קשה ביותר אבל ההתמכרות שווה כל דקה של כיף. למי שעדיין לא מכיר, המשחק הוא מן טורניר מכות שכולל מבחר של פריקים. את הטורניר אפשר לשחק בשני מסלולים. מסלול יחידי שבו השחקן מתמודד עם לוחמים שונים ברמת קושי עולה ומסלול שני שחקנים בו שני שחקנים נלחמים אחד נגד השני. לכל לוחם ולוחמת במשחק יש מגוון מצומצם של תרגילים (מכת ירי, שליפת סכין וכדומה) שעוזרות לו להתגבר על היריבים ביתר קלות. מי שלא מבין למה יש צורך להשתמש באלימות, יכול לקרוא את הסיפור של המשחק: לפני כ-500 שנה, "שנג-טסונג" גורש לתחומי כדור הארץ. בעזרתו של "גורו" היה עליו להפר את איזוני הזעם והגורל בכדור הארץ כדי להביא אותו למצב של תוהו ובוהו. על ידי נטילת השליטה על טורניר ה"שא-או-לין" הוא ניסה להטות את איזוני הסדר לכיוון הכאוס. רק שבעה לוחמים שרדו את הקרבות אך מזימתו של "שנג-טסונג" הוכשלה על ידי לוחם בשם "לו קאנג". בעקבות כשלונו והעונש שהיה צריך לבוא אחריו, "שנג טסונג" ניסה לשכנע את שולחו להעניק לו הזדמנות שנייה. הוא קיבל אותה בדמות טורניר חוץ-עולמי חדש אליו אויביו יפותו ובו הם יתחרו עד המוות...

mk22.gif

www.masa.ilt.co.il/mk2.zip

Prince of Persia 1

המשחק הפופולרי על הצעיר שיכול להיות נסיך פרס (הוא עדיין לא, בניגוד למה שכולם חושבים). הצעיר הזה נכלא בכלא הסולטן על ידי מורד שמנסה לקחת את כסאו של הסולטן כשהוא נלחם באויביו. עליכם לעזור לצעיר להגיע אל הנסיכה היפיפיה לפני שהמורד מתחתן איתה, ולהציל את ממלכת פרס מידיו של האכזר.

prince1a.jpg

http://www.geocities.com/masap6/prince.zip

Prehistorik

Prehistorik- אתם משחקים את האדם הקדמון שמסתובב בעולם של אז ונלחם עם דובים, דינוזאורים ושאר חיות פרא כדי לאסוף אוכל ולהמשיך לחיות...

http://www.geocities.com/masah13/historik.zip

Prehistorik 2- האדם הקדמון חוזר כדי לשוטט ברחבי העולם, להכות חיות רעות בנבוט שלו ולאסוף אוכל. במשחק הזה הסירו את המגבלה שלא מאפשרת לעבור שלב בלי כמות אוכל מסוימת, והוסיפו עוד נשקים ומסכים.

http://www.geocities.com/masap6/prehist2.zip

pre22.gif

pre11.gif

Raptor: Call of the Shadows

משחק יריות ממטוסים בסגנון טיריאן, שבו אתם טסים בשטח האויב, נתקלים במטוסיו ומנסים ליירט אותם או להתחמק מהם. יש פה שליטה די טובה והביצוע יפה, אז בסך הכל המשחק מהנה ומומלץ.

raptor.gif

http://www.geocities.com/masaraptor/raptor.zip

Scorched Earth

אדמה חרוכה הוא משחק טנקים שדומה מאוד ברעיונו לBANG BANG. בשני המשחקים האלה המטרה היא לפוצץ את היריב בעזרת חישובים שונים לגבי זוויות וכוח הפגז. כמו BANG BANG, גם פה השטח משתנה כל שלב. אך זה בערך הדימיון היחיד בפרטי המשחק. בניגוד לBANG BANG, המשחק הזה הרבה יותר מתקדם. הוא כולל נתוני מזג אוויר שמשפיעים על הפגזים, וניתן לשחק בו יחד עם עד 9(!) שחקנים שונים, כשכמה יכולים להיות בני אדם וכמה המחשב עצמו. כשאתם מנצחים, אתם זוכים בסכום כסף איתו אתם יכולים לקנות אמצעי הגנה והתקפה משוכללים שיתנו לכם יתרון על מתחריכם. בנוסף, ישנם רמות קושי שונות שתוכלו לבחור למחשב.אם אתם מחפשים משחק מהנה לשחק עם החברים, זה אחד מהמשחקים שאני ממליץ עליהם.

scorched2.gif

http://www.geocities.com/masas12/scorched.zip

Sky Roads

משחק מהנה וממכר בו אתם שולטים בחללית ותפקידכם להטיס אותה על מסלולים מיוחדים ולהביא אותה אל סוף השלב בשלמות. כל מסלול כולל משטחים ש"מרחפים" באמצע החלל ומופרדים על ידי "חורים". כמו כן, מפעם לפעם תתקלו במחסומים ומנהרות על משטחים אלו. עליכם לקפוץ מעל החורים והמחסומים ולעבור בתוך המנהרות תוך כדי האצת והאטת החללית ובהתחשב בתנאי השטח. יש להגיע לסוף השלב לפני שהחמצן והדלק בחללית נגמרים. בהרבה מסלולים ישנם משטחים שממלאים תפקידים מיוחדים - יש משטחים שממלאים חמצן ויש שמורידים אותו, יש משטחים שמתדלקים דלק ויש שמפחיתים את כמותו, יש משטחים מאיצים, יש משטחים מאטים ויש אפילו משטחים שנחיתה עליהם תפוצץ את החללית. משחק מאתגר ומומלץ.

הערה: כדי להפטר מהשמירה של המשחק יש למחוק את הקובץ SKYROADS.CFG.

sky2.gif

http://www.geocities.com/masas23/sky.zip

supaplex

משחק שהוא בעצם שכלול של BOULDERDASH, ומתרחש בתוך תוכי המחשב. אתם שולטים במרפי , יצור נחמד שמטרתו בחיים היא לאסוף כל מיני "בונוסים" שנמצאים במחשב. אבל זה לא פשוט כל כך, כי בתוך המחשב גם יש "אבנים" שנופלות עליכם כשאתם חופרים מתחתיהם. את האבנים אפשר לדחוף, אבל רק כשאין מאחורי האבן משהו אחר, כמו אבן או קיר. כשגמרתם לאסוף את כל הבונוסים אתם צריכים להגיע ליציאה ומשם לשלב הבא. משחק כיפי מאוד אבל דורש מיומנות וקרוב לוודאי שתצליחו רק אחרי כמה משחקים, כשתבינו כיצד לנצל את נפילת האבנים לטובתכם.

supaplex33.jpg

supaplex22.jpg

supaplex11.jpg

http://www.geocities.com/masas20/supaplex.zip

Super Mario

גירסת המחשב לסופר-מריו.

אחד מהמשחקים הכי פופולרים שהיו פעם. מריו, ההוא ממשחקי הגיים בוי והנינטנדו, חוזר למסך שלכם. זהו אותו משחק מהפלטפורמות ההם, רק שהפעם הוא על המחשב, ולכן לא נראה לי שמישהו צריך תאור. בגדול, צריך לירות בנמלים ובשאר המוטציות, אם לוקחים פרח אחד הופכים לגדולים ואפשר לשבור את הבלוקים שמעליכם, ואם לוקחים עוד אחד אפשר לירות.

mario.gif

http://www.geocities.com/masam12/mario2.zip

SuperKof

משחק חמוד על ששווק פעם על ידי באג. המשחק הוא על קוף שיוצא למסעות מופלאים בעולמו. מטרתו היא לאסוף ריבועי קסם ושקיות כסף, ובזמן שהוא עושה זאת עליו להזהר מנחשים, חלזונות וציפורים מאיימים. המשחק קצת מזכיר לי את סדרת קין בשילוב עם קפטן קומיק...

superkof.gif

http://www.geocities.com/masah6/superkof.zip

Test Drive

משחק מרוצים. האמת היא, שאני זוכר שהיה לי את המשחק הזה על המחשב הישן שלי, והוא נראה אז הרבה יותר טוב. אולי הוא לא עובד כל כך טוב על המחשב החדש, אולי זה הגרפיקה, אבל השתעממתי די מהר מהמשחק הזה, ואני זוכר שפעם הייתי משחק בו די הרבה. בכלליות, מה שצריך לעשות במשחק זה לבחור מכונית מתוך חמש אפשרויות, ולנסוע איתה על מסלולים שונים, תוך כדי המנעות ממכשולים שונים ומכוניות שונות. לדעתי מרוץ LAMBORGINI או אפילו LOTUS הרבה יותר מלהיבים.

td.gif

http://www.geocities.com/masat13/td.zip

The Lost Vikings

משחק הרפתקאה מהנה על שלושה ויקינגים שנשאבו בטעות לתוך חללית של חיזרים. אתם, צריכים לעזור להם להגיע חזרה הביתה. אתם אמורים לתמרן בשליטה בין שלושת הויקינגים שלכל אחד יכולת משלו. למשל, אחד יכול להגן או להשתמש במגן כקרש קפיצה, בעוד ששני יכול לירות חצים ושלישי יכול לנגוח ולקפוץ. אתם תצטרכו להשתמש בכל היכולות שלהם כדי להוביל שאת שלושתם בריאים ושלמים לסוף השלב...

viking1.gif

http://www.geocities.com/masal9/lostuik.zip

The Simpsons

עוד משחק המבוסס על הסדרה המצליחה מהטלוויזיה. העלילה פה מתחילה כשמגי, האחות הקטנה של המשפחה נחטפת מהם לנגד עיניהם. עליהם להחזיר את מגי הקטנה למקומה בחיק המשפחה ולהרוג את כל האויבים בדרך. באפשרותכם לבחור את השחקן שאיתו אתם רוצים לשחק את המשחק, כשלכל שחקן יש את המגבלות והיתרונות שלו, כמו גם כלי שונים. אני אישית ממליץ על בארט, ואם לא הוא אז מארג'. יש מגוון שלבים במשחק, החל מבית הקברות ועד תחנת הכוח, אך כולם מהנים.

simp.gif

http://www.geocities.com/masas2/simpsons.zip

Teenage Mutant Ninja Turtles

עוד משחק המבוסס על סרט קולנועי/תוכנית מצוירת. אתם משחקים את אחד מארבעת הצבים - לאונרדו, דונטלו, מיכאלנג'לו או רפאל (וואו, אני עדיין זוכר), ותפקידכם הוא לעצור את שרדר הרשע וצבא המוטציות והנינגות שלו. בנוסף, אתם גם צריכים להציל את אפריל, החברה של הצבים. יש אופציה לשני שחקנים.

ninja1.gif

http://www.geocities.com/masan8/ninja.zip

Tyrian 2k

אחד ממשחקי ה"יריות חלל" הטובים ביותר. המשחק מבוסס על הטיריאן הישן והאהוב, אך הרבה יותר כיף ממנו. המטרה: לעוף קדימה ולפוצץ כל מה שזז, ובדרך לאסוף את כל הבונוסים שרק אפשר. מתחילים עם לב אחד, אבל בעזרת הבונוסים אפשר לצבור עוד הרבה. למשחק יש שלוש רמות קושי, וכולל גם אופצייה לשני שחקנים.

tyrian2k.gif

http://www.geocities.com/masatyrian2/tyrian2k.zip

Ugh!

במשחק הזה אתם משחקים את UGH, בעל מונית פרה-היסטורית שצריך להעביר נוסעים מפלטפורמות שונות על גבי המסך לפלטפורמות שהם רוצים להגיע אליהם. את זה אתם עושים על ידי נחיתה ליד האנשים כשהם מנופפים לכם, ונחיתה בפלטפורמה שהם מבקשים כשהם עולים למונית. מקבלים בונוס כשמביאים אותם לפני שנגמר הזמן. כמו כן, בשלבים יותר מתקדמים עליכם לשים לב למשתנים שמשפיעים על המונית שלכם, כמו רוח ושדות מגנטיים. בנוסף, צריך להתחשב גם בכמות הדלק. בכל שלב יש תחנת דלק, אבל היא עולה כסף!

ugh2.gif

http://www.geocities.com/masau4/ugh.zip

Volfied

משחק "סוגר שטחים". המטרה במשחק היא "לסגור" מעל 80 אחוז מהשטח על ידי נגיעה בשטח סגור או במסגרת השטח לפני שהמפלצות נוגעות בכם או בקו שאתם בונים. אם אתם מצליחים לסגור שטח שבתוכו יש לבנה, אתם מקבלים בונוס כמו מהירות או לב נוסף. אופצייה מעצבנת היא כדור אדום שרודף אחריכם בקו שבניתםומכריח אתכם לסגור שטח במהירות. יש רמות קושי שונות ואופצייה לשני שחקנים, אך לא באותו זמן. גירסה הרבה יותר מוצלחת של המשחק היא XONIX.

volfied.gif

http://www.geocities.com/masau4/volfied.zip

Wolfenstein 3D

אתם משחקים במשחק הזה את וויליאם בלזקוביץ, חובב אקשן נלהב. עליכם מוטלת המשימה של חדירה לטירת הנאצים המבוצרת ומציאת התוכניות של הנאצים ליצירת מושלם. השמועות אומרות שעמוק בתוך הטירה מצא הדוקטור הנאצי שיטה ייחודית להחזרת מתים אל החיים והפיכתם לחיילים אמיצים ונועזים. יהיה עליכם לעבור גם אותם בדרך להשלמת המשימה, אבל כאסירים נמלטים מהכלא הנאצי, במשימה הזאת יש גם מניע אישי, ושום דבר, אבל שום דבר, לא יעצור אתכם!!

wolf12.gif

http://www.geocities.com/masaw1/wolf.zip

Wolfenstein 3D 2

המשחק השני בסדרה, עם שלבים חדשים, אוצרות חדשים, משימה חדשה ואמצעים חדשים, אבל עדיין עם אותה מטרה ברורה: להרוג את הנאצים ולהציל את העולם. כמו במשחק הראשון, גם כאן יש מגוון חדרים נסתרים מלאים באוצרות וערכות עזרה ראשונה מאחורי של סמלים נאצים, וגם כאן יש רמות קושי שונות ומבוך של חדרים בטירה. אז למה אתם מחכים? אם אהבתם את המשחק הראשון, אתם תמותו על המשחק הזה!

wolf2.gif

http://www.geocities.com/masaw1/wolf2.zip

Zool

זול הוא משחק שהופיע במקור על האמיגה,והועבר לאחר מכן לפיסי.בעיקרון,אתם משחקים בתור נמל (נמלה ממין זכר!) אשר צריך לברוח מהעולם של אויבו הרשע (שתסלחו לי אם אני לא זוכר תשם שלו) ולהגיע חזרה למימד נט.

המשחק עצמו הוא משחק פלטפורמה בסיסי למדי עם שישה עולמות שונים זה מזה.זול יכול לטפס על קירות ,לרוץ מהר מאוד (כמו סוניק) ולהסתובב באוויר תוך כדי שהוא מחסל כל אויב שהוא נתקל בו (בדיוק כמו הסיבוב של סוניק....).

העולמות במשחק די שונים זה מזה (עולם הממתקים,עולם המוזיקה וכדומה).בכל עולם יש תנאי שטח שונים (למשל בעולם הממתקים יש וניל חלקלק) ואויבים שונים.למרבה הצער, אחרי שרואים שלב אחד מכל עולם,כבר רוצים לעבור לעולם הבא,למרות שיש עוד שני שלבים לעבור בעולם הנוכחי! במשחק קיימים גם בונוסים שונים די מעניינים כמו למשל צל שיעקוב אחרי זול ויהווה מעין כוח אש כפול. אין במשחק מקומות סודיים למצוא או חפצים מיוחדים לקחת,חוץ מכמה שלבי בונוס שבאופן אישי לא הגעתי אליהם (הבנתי שמאוד קשה להגיע אליהם יחסית).לא ניתן לשמור במשחק,כך שבעצם הדברים היחידים שאולי צריך לאסוף הם חיזוקי כוח שונים. בסך הכל מדובר במשחק פלטפורמה טוב,אבל ממוצע מאוד שנמאס די מהר.איו בו מהממת (גירסת האמיגה היתה יותר טובה) או גראפיקה מהממת,ולכן סביר למדי שהוא לא ימשוך אתכם לשחק בו הרבה זמן.כלומר,לאוהבי הסגנון בלבד.

zool2.gif

http://o4e.hostcubix.com/magicdiz/zool.zip

על מה אתם ממליצים?

הביקורות והקישורים נלקחו מהאתר "מסע אל העבר", הביקורת סוקרו גם ע"י מולטיפלייר ועוד....

תודה אישית לצוות האתר "מסע אל העבר".

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 140
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
אורח ברק דהן

מישהו זוכר חוץ ממני את supaplex?

משחק כל-כך נדיר, כמה שיחקתי בו שהייתי קטן, גדלתי עליו...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מישהו זוכר חוץ ממני את supaplex?

משחק כל-כך נדיר, כמה שיחקתי בו שהייתי קטן, גדלתי עליו...

בטח! משחק אדיר! חחח שיחקתי בו שעות.

האחים בלוז גם משחק אדיר חחח כל משחקי הנוסטלגיה הם טובים כעיקרון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

האדם הקדמון משחק ענק אני זוכר ששיחקתי בו שהייתי ילד קטן :-\

הוא משחק מעניין גם..

ושיחקתי בכל הקיינים היה איזה 8 הכי אהבתי את 4 =\

אממ איזה עוד משחקים..?

אה כן מורטל-קומבט 1

אמממ קשה להזכר..אלדין היה משחק טוב גם וואי איזה נוסטולוגיה ;)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני זוכר, חחח משחק ישן אבל נחמד חחח "ערעור" מי זוכר?

חחחחחחחחחחחחח אני זוכר יש לי אותו עדיין מי שרוצה אני ישלח לו!! (עכשיו יבואו יפיכואים האלה "זה ווראז ננעל!" חחח)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

WAREZ!! מנהלים.. לנעול.  ;)

חחח. בעיקרון זה משחק ישן,מותר לשלוח..

יש המון משחקים במסע אל העבר.

שיחקתי בהמון..

אהבתי את כולם כמעט באותו רמה.

יש המון:

Jazz Jackrabbit

Rayman

Sky Roads

קין 4,3 (רק את שניהם אהבתי)

Lion king

Aladdin

Cool Spoot

Dangerus Dave

Kosmo 1 - 2- 3

ויש עוד המון שלצערי נותר לי מהם רק ,

ללא שמם.  :-\

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שלי  הם:

supaplex33.jpg

supaplex22.jpg

supaplex11.jpg

מישהו זוכר את המישחק "בונוס" מישחק ישראלי עתיק...חרשתי עליו פעם..(כשאיתי כיתה ב' חחח)

Aladdin

נוסיף את HEROES I שחרשתי עליו לאללהה(וגם על כל שאר הסדרה חוץ מ 4 שהוא גרוע)

ואהבתי גם את GOLDEN AXE....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...