תוכן Tokadon - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

Tokadon

משתמש רשום
  • מספר הודעות

    93
  • הצטרפות

  • ביקר לאחרונה

  • Days Won

    1

הודעות שנפתחו על-ידי Tokadon

  1. אני מסכים איתך שצריך ללמוד גיט. חח סתם... אני מסכים איתך לגבי כל מיני דברים. כמו זה שקוד גבוה בד"כ לא מתעניין במה שלמטה, כי זו הסיבה מלכתחילה שהולכים לאבסטרקציה הזו. לא מעט גם ראיתי אנשים שמנסים לעשות אופטימצזיות גאוניות בשפות כאלה, שמרוב שהן גאוניות הקומפיילר לא הבין אותם והוציא קוד פחות יעיל מהקוד הנאיבי. עקרונית, הגישה המדעי-מחשב-ית הקלאסית היא בכלל לא להתעניין באיך הדברים ממומשים מתחת. אני בכל זאת חושב שלמתכנת מתחיל זה מעולה מכל מיני סיבות, אבל אני מודה שהמתכנת הסטנדרטי לרוב לא יגיע לדברים האלה. ועוד אבל, בתחושה שלי - איך אפשר ללמוד את הדברים האלה בלי להבין לפחות ברמה הכללית איך הדברים נראים למטה, רק מתוך עניין. יכול להיות שהרוב לא כאלה, אבל אני יכול להעיד רק על עצמי...

     

    זה עניין של כמה רוצים להיות specialist. זאת אומרת, בשביל "סתם" לתכנת אפשר גם להסתדר כמעט בלי כלום. אבל אני חושב שזה נורא מגביל ומשעמם.

     

    אני לא בא להתנצח איתך. יש חשיבות למתמטיקה בכל תחום הנדסי, בפרט בהנדסת תוכנה. אלגוריתמים, שנחשב תחום נחשק בעיני רבים, נשלט ביד רמה על ידי מתמטיקה. כך גם רשתות (הסתברות), גרפיקה (אלגברה לינארית, ועוד תחומים מפתיעים לפעמים), קריפטוגרפיה (you name it...), וכו' וכו'. אפשר להסתדר הרבה פעמים על ידי שימוש בספריות קיימות, אבל גם להן יש מתכנתים (ואלה משרות שוות במיוחד), לא? ואולי מה שהספרייה עושה לא בדיוק מתאים לך?

     

    יש הרבה קורסים בתואר שעזרו לי. כמו שאמר פרמה כשהוא רצה כנראה להתחמק מההוכחה של "המשפט האחרון של פרמה": "גיליתי הוכחה נפלאה למשפט זה, אך  שוליים  אלו צרים מלהכילה". אבל ברצינות, בשלב הזה אני חושב שמיותר לציין מה עזר לי מהתואר. היות ונראה שאתה כבר עשית את המחקר שלך, אם אתה לא משוכנע עד עכשיו, כנראה שלא תשתכנע... וגם באמת שזו לא הכוונה שלי.

     

    (וגם אני אוהב מאוד את עושים היסטוריה)

  2. @af db creid אני לא מסכים כמעט בכלל. כן, כשמגיעים אחרי תואר ראשון למשרה ראשונה צריך ללמוד הרבה דברים חדשים, וזה אולי יכול להיראות כאילו התואר לא רלוונטי. מהנסיון שלי, מהר מאוד מגלים שהתואר עוזר מאוד. אתה אומר שלמדת לבד, ובהחלט כל הכבוד, אבל לא בטוח שכל אחד יוכל לעשות את זה. יש תחומים שדרושים ידע בהרבה תחומים ובסיס מתמטי חזק, שמאוד קשה לרכוש בצורה אוטודידקטית. אבל שכל אחד יעשה מה שנראה לו, רק רשמתי את דעתי.

     

    הסיבה שמלמדים באקדמיה C היא בעיקרה פדגוגית, וזו גם הסיבה שאני ממליץ עליה. מקוד C אפשר כמעט באופן ישיר להבין מה "המכונה" הולכת להריץ, ולומדים מזה המון. כלומר, הערך האמיתי שלה הוא בעיקר חינוכי. אפשר לטעון שאולי לא חייב לדעת איך הדברים עובדים, אבל שוב, כאן נכנס העניין של שאיפות אישיות ותחומי עניין.

     

    חוץ מזה, מה כל כך נורא בפיתוח מערכות הפעלה / זמן אמת? תחום כמו כל תחום אחר בערך... 🙂

  3. לדעתי כשאתה מרגיש שאתה שולט בפייתון, תעבור לשפות שמנצלות פרדיגמות אחרות טוב יותר (כגון תכנות פונקציונלי ותכנות מונחה עצמים). אבל אפילו לפני שאתה עושה את זה, תלמד C. אני חושב שזה יעשה אותך מתכנת טוב יותר, ויגרום לך להבין טוב יותר איך עובד מחשב.

     

    לגבי שאר השאלות אני לא ממש יודע לענות. אבל... אלא אם אתה הולך לתחומים מאוד מסויימים, לדעתי תואר בתחום זה דבר טוב אם כבר יש לך עניין בנושא. להיות מתכנת זה לא רק לדעת לכתוב בשפות תכנות. כמובן שאפשר ללמוד הכל שלא דרך האקדמיה, אבל זה יותר מורכב לרוב האנשים. התואר יפתח לך עיניים לתחומים שלא חשבת עליהם או שלא חשבתי שאתה צריך לדעת, ויגרום לך לא לדלג על שלבים שאחרת כנראה היית מדלג.

  4. המעבד (בצורה שבחרת) אכן מגיע עם קירור. הקירור הזה בסך הכלל בסדר, אבל @Moon-Mage הראה לי לאחרונה ש-TMS מאפשרים להזמין את המעבד בנפרד ולהוסיף לו את הקירור שמגיע באריזה של ה-3700X, שהוא טוב יותר. אז הייתי משנה את זה במפרט שלך.

    חוץ מזה, המפרט נראה בסדר.

    • אהבתי! 1
  5. אז למה אתה צריך לוח מסדרה Z?

     

    בכל אופן, לאזורים שאתה מכוון הייתי הולך על Ryzen 5 3600 עם לוח אם עם צ'יפטסט B450 או בהתאם למה שאתה יודע שאתה צריך. אפשר להכיווין אותך אם אתה רוצה המלצות יותר ספציפיות. של 16GB במהירות 3000+ MHz יספיק, אלא אם אתה עושה דברים כמו וריטואליזציה, עריכת וידיאו וכאלה ואז הייתי מעלה ל-32GB.

  6. אתה כותב ב-Java. ממה שאני מבין, אין לך דרך לסובב את הקנבס, אז אתה צריך לעשות את השינויים הרלוונטים לצורות המרכיבות את האובייקט שלך בעצמך.

     

    בגלל שהבעיה שלך מאוד מוגבלת, אתה יכול לחשב מראש (עם דף ועט וקצת חשבון) מה המיקומים החדשים שצריכים להיות לכל צורה בכל אחד מ-4 המצבים שהאובייקט שלך אמור להיות בהם (מצב התחלתי, מסובב ב-90 מעלות, מסובב ב- 180 מעלות ומסובב ב-270 מעלות), ואז לשים את זה בקוד, ולהעביר לקונפיגורציה המתאימה בהתאם לסיבוב.

     

    כמובן, אפשר לפתור את זה בצורה כללית יותר, אבל זה סתם אוברקיל. זה תרגיל פשוט, ועדיף שתשאיר אותו כזה.

    • אהבתי! 1
  7. אתה נראה לי מעלה הכרזות בלי שבדקת אותן. תשווה מול כל האתרים המוכרים למכירת מחשבים - אין סיבה להינעל על חנות אחת. קודם חשבתי שיש לך סיבה מיוחדת לקנות ב-KSP, ועכשיו אני מבין שסתם זה מה שהכרת. דבר נוסף, אתה לא צריך צורב בשביל להתקין מערכת הפעלה, בטח שבטח לא לקנות במיוחד. משתמשים ב-.

     

    איזה מסך יש לך?

     

    הנה משהו ראשוני שנראה לי יעשה את העבודה. הוספתי לך שעליו תתקין את מערכת ההפעלה, ואתה תוסיף את האחסון של 1TB כבר יש לך ליתר הדברים. שמתי לך גם מארז, אבל הוא נמצא שם רק כ"ממלא מקום". תבחר מארז שמתאים לצרכים שלך.

     


    מפרט זה הורכב ב - www.tms.co.il - חנויות המחשבים האמינה והמקצועית בישראל

    מעבדים:
    AMD Ryzen 5 3600 AM4 Box
        כמות: 1 - מחיר: ₪ 824
    לוחות אם:
    Gigabyte B450M DS3H
        כמות: 1 - מחיר: ₪ 332
    זכרונות RAM:
    Corsair DDR 4 16G 3200 CL16 Vengeance RGB PRO CMW16GX4M1Z3200C16
        כמות: 1 - מחיר: ₪ 360
    מארזים:
    NZXT H510 Matte Black
        כמות: 1 - מחיר: ₪ 377
    ספקי כוח:
    Corsair CX550M 550W PSU 80+ Bronze Modular
        כמות: 1 - מחיר: ₪ 308
    כונני SSD:
    A-DATA SSD 512GB XPG GAMMIX S5 NVMe M.2 2280
        כמות: 1 - מחיר: ₪ 352
    כרטיסי מסך:
    Gigabyte GeForce RTX 2060 OC GV-N2060OC-6GD 2.0
        כמות: 1 - מחיר: ₪ 1551
    סה"כ: ₪ 4105
    מחיר באילת: ₪ 3508

    מתחייבים למחיר משתלם ביותר עבור מפרט זהה.
    המחירים הינם כוללים מע"מ והם לתשלום בכ.אשראי עד 12 תשלומים שווים ללא ריבית.
    https://www.tms.co.il/139494

     

     

  8. קודם כל, C זו שפה לא קשה במיוחד ואני חושב שזה רעיון די טוב ללמוד אותה בלי קשר אם אתה מתכוון לתכנת מתישהו. אבל היא לא שפה הכי מוצלחת ללימוד אלגוריתמים ומבני נתונים...

     

    Introduction to Algorithms הוא ספר מעולה ומכיל גם תרגילים בכל פרק. כל האלגוריתמים בספר כתובים בפסאודו-קוד, כך שכל עוד אתה יודע אנגלית, אתה אמור להבין את פעולת האלגוריתם. הוא גם קצת מתמטי, כי מה לעשות, איך אפשר לדבר על אלגוריתמים בלי מתמטיקה. הוא אומנם נקרא "מבוא לאלגוריתמים", אבל הוא מכיל גם מידע על מבנה נתונים כי כל אלגוריתם בסופו של דבר משתמש ב / פועל על מבני נתונים.

     

    ספר אחר, שהוא פחות ספר רפרנס ופחות כבד, שלומדים ממנו דרך חשיבה לפתרון בעיות אלגוריתמיות הוא Programming for the Puzzled, שכמו הספר שציינת קודם גם הוא נכתב על ידי מרצה מ-MIT, והוא הועבר כמעט כמו שהוא כסוג של קורס העשרה שם. האלגוריתמים כתובים בפסאודו-קוד סטייל פייתון. הספר מועבר בצורה של הצגת בעיה, "נותן" לך לנסות לפתור בעצמך, ואז מציג פתרון עם הסברים (ובד"כ פתרונות בזה אחר זה, כשכל אחד משפר את הקודם לו).

     

    אופציה אחרת לספר רפרנס הוא Algorithms (האלגוריתמים כתובים ב-Java). אני אישית לא אהבתי אותו כל כך, אבל הרבה ממליצים עליו. וזאת לא תהיה תשובה שלמה בלי להזכיר את The Art of Programming של Knuth (שמכיל ארבעה כרכים על אלגוריתמים), אבל אני מזכיר אותו רק לצורך השלמות 🙂 כי הספרים הקודמים יותר מתאימים.

  9. לא מכיר את המארז, אבל נראה שהוא בא עם שלושה מאווררים. אתה יכול לקחת אחד מהם אחורה בעיקרון וזה יעשה את העבודה. אם חשוב לך שיהיה את המראה הזה של ה-3 מאווררים מקדימה, אז כן, רצוי שתביא עוד מאוורר שיהיה לך מאחורה. הרעיון הוא שיהיה לחץ חיובי בתוך המארז כדי לשמור מאבק.

     

    אתה מרכיב בעצמך?

  10. זה לא בנוסף, זה במקום. לקחת את ה- Ryzen 5 3600 Tray, כלומר שמגיע רק המעבד עצמו. אבל אם אתה קונה את כל הקופסה, אז המעבד בא יחד עם קירור של , שהוא סבבה ואמור להספיק לצרכים שלך. זה לא חסכון מטורף (בערך 90 שקל), אבל סתם חשבתי להזכיר למקרה שאתה סתם לא מכיר.

  11. ציטוט של No-One

    כי הם דורשים פחות עומצת לחיצה מאשר הBROWN, לחלק (בעלי ידיים קטנות\עדינות בעיקר) זה פשוט מעייף, בפרט מי שגם מקליד הרבה, לחלק זה הסוויץ' האולטימטיבי.

     נכון הBLUE רועש יותר כפי שציינתי, בגיימינג בכל מקרה יש סאונד של עצם המשחק אז ככה שהעניין קצת נבלע, בכל סוויץ' יהיה פשרה מסוג שהוא. 

    לא באתי לשווק BLUE, רק לבהיר את ההבדל.

    כן, אני מסכים שלגיימרים בד"כ לא כל כך אכפת כמה רועשת המקלדת בדיוק מהסיבה הזו, אבל רובנו לא רק משחקים במחשב
    (או גרים לבד בבית 😁). כמו שאמרתי, זו רק דעתי הצנועה. דרך אגב, יש מתגים שקטים וגם tactile, וגם שצריך להפעיל עליהם פחות לחץ, אבל יותר נדיר למצוא אותם סתם במקלדות "מהשורה".

     

    ציטוט של AlexBe

    בנוסף ראיתי שמוכרים את הדגם Razer blackwidow elite, שנראית לי טוב ונוחה 

    אבל בשום מפרט בחנויות לא היה רשום דגם המקשים, משהו לא הבנתי שם? 

    זו מקלדת סבבה. רשמת מקשים, אבל אני מניח שהתכוונת למתגים. היא באה עם כל סוגי המתגים הסטנדרטים, רק שים לב שאלה מתגים ש- מייצרים בעצמם. הם סוג של "חיקוי" של Cherry למיניהם. זה לא אומר שהם בהכרח פחות טובים, אבל זה כן טיפה שונה. על הקופסה של המקלדת כתוב את צבע המתג שמתאים לסוג המתג.

    • תודה! 1
  12. לפי השימושים שרשמת, עדיף לך . אני מצרף לך מפרט אפשרי. אתה יכול לשחק קצת עם המעבד והכרטיס מסך לפי העדפה שלך. לא הוספתי לך מארז, כי זה די עניין של טעם אישי ומה שחשוב לך. אני יכול להכווין אותך אבל, אם תרצה.

     

    כמו שכולם רושמים פה בזמן האחרון, אם זה יכול לחכות, הדיבור הוא שבעוד חודש בערך יוצאים חדשים שבאותו מחיר יניבו לך 20%-30% יותר ביצועים.

     


    מפרט זה הורכב ב - www.tms.co.il - חנויות המחשבים האמינה והמקצועית בישראל

    מעבדים:
    AMD Ryzen 7 3700X AM4 Box
        כמות: 1 - מחיר: ₪ 1388
    לוחות אם:
    Gigabyte B550M DS3H
        כמות: 1 - מחיר: ₪ 466
    זכרונות RAM:
    DDR4 16G 3200 CL16 Corsair Vengeance LPX Black CMK16GX4M1Z3200C16
        כמות: 1 - מחיר: ₪ 329
    ספקי כוח:
    Corsair PSU 650W TX650M 80+ Gold Modular
        כמות: 1 - מחיר: ₪ 429
    כונני SSD:
    A-DATA SSD 512GB XPG GAMMIX S5 NVMe M.2 2280
        כמות: 1 - מחיר: ₪ 352
    כוננים קשיחים:
    Seagate HDD 1.0TB 7200 32MB SATA3 Barracuda 7200 3.5 New Pull
        כמות: 1 - מחיר: ₪ 156
    כרטיסי מסך:
    Gigabyte GeForce  RTX 2070 SUPER GV-N207SWF3-8GD
        כמות: 1 - מחיר: ₪ 2479
    סה"כ: ₪ 5599
    מחיר באילת: ₪ 4786

    מתחייבים למחיר משתלם ביותר עבור מפרט זהה.
    המחירים הינם כוללים מע"מ והם לתשלום בכ.אשראי עד 12 תשלומים שווים ללא ריבית.
    https://www.tms.co.il/136522

  13. לי יש מקלדת עם מתגים מסוג Cherry MX Red ואני ממש אוהב אותם. זה עניין של העדפה אישית.

     

    יש בעיקרון שתי קטגוריות בולטות של מתגים - Tactile (כמו MX Brown) שמקבלים מהם פידבק כשהמתג מתחיל להיות פעיל, ממש מרגישים כאילו עוברים בליטה כזו, ויש את המתגים הלינארים (כמו MX Red), שבהם יש תחושה רציפה כזו כשמקישים עליהם (ומכאן השם). אם אתה יכול למצוא חנות שמאפשרת לך להקליד על מקלדות עם שני סוגי המתגים זה כמובן הכי טוב, אבל אם לא, אז לכל הפחות תראה כמה סרטונים ביוטיוב שמדגימים את ההבדלים.

     

    רוב האנשים מעדיפים מתגים מסוג Tactile, ואני יכול להבין את זה. רשמו פה לגבי ה-MX Blue, שהם Tactile וגם Clicky, כלומר שהם גם עושים הרבה רעש. אני יודע שיש הרבה שאוהבים את זה, אבל אני אישית לא מבין איך. זה רועש בטירוף. כמו להקליד על מכונת כתיבה בערך. בדרך כלל מעדיפים מתגים לינארים.

     

    אני לא מכיר את המקלדת שציינת, אבל במחיר שלה (לפחות ב-KSP) אתה יכול להשיג כמעט את כל המקלדות הטובות ביותר, אז הייתי בודק עוד אפשרויות. במחיר כזה לא שווה להינעל סתם על משהו 🙂.

  14. 3600X לא שווה את תוספת המחיר, ההבדל בביצועים קטן עד לא קיים. ה-3600 אמור להספיק לך. הלוח אם גם בסדר, אני מניח. אני אישית הייתי משקיע עוד טיפה בלוח רק כדי לאפשר שדרוג עתידי לדור הבא של המעבדים, אבל בתכלס מי יודע מה יהיה.

    לגבי ספק, לך על משהו בסגנון של 650W של חברה טובה (למשל, משהו כזה). זה יאפשר לך גם לעשות טיפה שינויים אם תרצה בעתיד.

×
  • צור חדש...