ivory מסרבים לקבל מוצר עם פגם בתוך 14 יום מהקנייה - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ivory מסרבים לקבל מוצר עם פגם בתוך 14 יום מהקנייה


lm007

Recommended Posts

שלום,

קניתי מסך 2412m. בחלק התחתון של המסך, המסגרת משוחררת מהמסך. הלכתי למעבדת שירות ביום שישי ולא יכלו להחליף כי הם צריכים אישור מדל והם סגורים ביום שישי (זה לאחר ששאלתי בטלפון מראש אם אפשר להגיע להחליף/לתקן ביום שישי).

אני לא יכול להגיע ביום אחר ולא מוכן לטרטור שכזה אז החלטתי להחזיר את המסך בהתאם לחוק עסקת מכר מרחוק. לאחר שהבחור בשירות לקוחות בירר עם המנהלים שלו הוא סרב ואמר שלא ניתן להחזיר מוצר שנעשה בו שימוש גם אם יש בו פגם.

למישהו יש רעיון איך אפשר לפתור את הבעיה בלי יותר מדי בזבוז זמן (אני חייל ואין לי יותר מדי זמן פנוי)?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עסקת מכר מרחוק (תיקון מס' 6) תשנ"ח-1998 חוק (מס' 7) תשנ"ח-1998

14ג. ...

(ג) בעסקת מכר מרחוק רשאי הצרכן לבטל בכתב את העסקה –

(1) בנכס - מיום עשיית העסקה ועד ארבעה עשר ימים מיום קבלת הנכס, או מיום קבלת המסמך המכיל את הפרטים האמורים בסעיף קטן (ב), לפי המאוחר מביניהם;

(תיקון מס' 26) תש"ע-2010

(2) בשירות - בתוך ארבעה עשר ימים מיום עשיית העסקה או מיום קבלת המסמך המכיל את הפרטים האמורים בסעיף קטן (ב), לפי המאוחר, כמפורט להלן: בעסקה מתמשכת – בין אם הוחל במתן השירות ובין אם לאו, ובעסקה שאינה עסקה מתמשכת – בתנאי שביטול כאמור ייעשה לפחות שני ימים, שאינם ימי מנוחה, קודם למועד שבו אמור השירות להינתן.

(תיקון מס' 26) תש"ע-2010

(ד) הוראות סעיף קטן (ג) לא יחולו על עסקת מכר מרחוק של –

(1) טובין פסידים;

(תיקון מס' 26) תש"ע-2010

(2) שירותי הארחה, נסיעה, חופש או בילוי, אם מועד ביטול העסקה חל בתוך שבעה ימים שאינם ימי מנוחה, קודם למועד שבו אמור השירות להינתן;

(3) מידע כהגדרתו בחוק המחשבים, תשנ"ה-1995;

(4) טובין שיוצרו במיוחד בעבור הצרכן בעקבות העסקה;

(5) טובין הניתנים להקלטה, לשעתוק או לשכפול, שהצרכן פתח את אריזתם המקורית.

(ה) השר, באישור ועדת הכלכלה של הכנסת, רשאי לקבוע עסקאות של מכר מרחוק, שאינן מנויות בסעיף קטן (ד), שהוראות סעיף זה, כולן או חלקן, לא יחולו עליהן.

(ו) בסעיף זה –

"מחיר הנכס" - מחירו הכולל של הנכס או של השירות, לרבות דמי ההובלה וכן כל תוספת או הוצאה אחרות שיחולו על הצרכן;

"עסקת מכר מרחוק" - התקשרות בעסקה של מכר נכס או של מתן שירות, כאשר ההתקשרות נעשית בעקבות שיווק מרחוק, ללא נוכחות משותפת של הצדדים לעסקה;

"שיווק מרחוק" - פניה של עוסק לצרכן באמצעות דואר, טלפון, רדיו, , תקשורת אלקטרונית מכל סוג שהוא, פקסימיליה, פרסום קטלוגים או מודעות, או באמצעי כיוצא באלה, במטרה להתקשר בעסקה שלא בנוכחות משותפת של הצדדים, אלא באחד האמצעים האמורים.

דרך ביטול בכתב של עסקה (תיקון מס' 7) תשנ"ח-1998

14ד. לענין הוראות סעיף 14א(ג) ו-14ג(ג), ביטול בכתב יכול שייעשה גם באמצעות פקסימיליה או תקשרות אלקטרונית.

תוצאות ביטול עסקה (תיקון מס' 7) תשנ"ח-1998 (תיקון מס' 26) תש"ע-2010

14ה. (א) ביטל צרכן חוזה לפי סעיפים 14א(ג) או 14ג(ג) עקב פגם בנכס נושא החוזה או העסקה, עקב אי התאמה בין הנכס או בין השירות, לבין הפרטים שנמסרו לו לפי סעיפים 14א(א) ו-(ב) או 14ג(א) ו-(ב), עקב אי-אספקת הנכס או השירות במועד שנקבע לכך בחוזה או בשל כל הפרה אחרת של החוזה בידי העוסק –

(תיקון מס' 26) תש"ע-2010

(1) יחזיר העוסק לצרכן בתוך 14 ימים מיום קבלת ההודעה על הביטול, את אותו חלק ממחיר העסקה ששולם על ידי הצרכן, יבטל את חיובו של הצרכן בשל העסקה וימסור לו עותק מהודעת ביטול החיוב כאמור ולא יגבה מהצרכן דמי ביטול כלשהם;(2) קיבל הצרכן את הנכס נושא העסקה או החוזה, יעמידו לרשות העוסק במקום שבו נמסר לו הנכס ויודיע על כך לעוסק, והוא הדין לגבי נכס כלשהו שקיבל הצרכן בעקבות עשיית העסקה או החוזה. (ב) ביטל צרכן חוזה לפי סעיפים 14א(ג) או 14ג(ג), שלא מהטעמים המנויים בסעיף קטן (א)

(תיקון מס' 26) תש"ע-2010

(1) יחזיר העוסק לצרכן, בתוך 14 ימים מיום קבלת ההודעה על הביטול, את אותו חלק ממחיר העסקה ששולם על ידי הצרכן, יבטל את חיובו של הצרכן בשל העסקה וימסור לו עותק מהודעת ביטול החיוב כאמור ולא יגבה מהצרכן סכום כלשהו, זולת דמי ביטול בשיעור שלא יעלה על 5% ממחיר הנכס נושא החוזה או העסקה, או 100 שקלים חדשים, לפי הנמוך מביניהם;(2) קיבל הצרכן את הנכס נושא העסקה או החוזה, יחזירו לעוסק במקום עסקו, והוא הדין לגבי נכס כלשהו שקיבל הצרכן בעקבות עשיית העסקה או החוזה.... (ב2) התקין העוסק טובין בבית הצרכן לצורך מתן שירות לפי העסקה, יהיה רשאי לגבות מהצרכן תשלום בשל הוצאות ההתקנה, בסכום שלא יעלה על 100 שקלים חדשים; השר באישור ועדת הכלכלה של הכנסת, רשאי לקבוע סוגי עסקאות שלגביהן יהיה עוסק רשאי לגבות סכומים אחרים בשל הוצאות ההתקנה ואת הסכומים שייגבו. (ג) אין בהוראות סעיפים קטנים (א) ו-(ב) כדי לגרוע מזכותו של עוסק לתבוע את נזקיו, בשל כך שערך הנכס פחת כתוצאה מהרעה משמעותית במצבו. (ד) בסעיף זה, "דמי ביטול" - לרבות הוצאות או התחייבות בשל משלוח, אריזה או כל הוצאה או התחייבות אחרת, שלטענת העוסק הוצאו על ידו או שהוא התחייב בהן בשל ההתקשרות בעסקה או בחוזה, או בשל ביטולה.

עריכה- מצטער על העימוד אין לי סבלנות לסדר את זה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מי אמר לך שהוא קנה את המוצר באינטרנט ולא בחנות?

עסקת מכר מרחוק זה הגדרה לקניה שנעשתה באינטרנט (עם משלוח עם אני לא טועה)

אם רכשת את המוצר בחנות, זה כבר לא מוגדר כמכר מרחוק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז החלטתי להחזיר את המסך בהתאם לחוק עסקת מכר מרחוק.

הציטוט בשבילך ACCESS

קודם כל תלמד כלל גדול מאוד במקרים כאלה- לא הולכים לקבל שירות בימי שישי.

אתה מוכן בבקשה לפרט יותר על זה

לאחר שהבחור בשירות לקוחות בירר עם המנהלים שלו הוא סרב ואמר שלא ניתן להחזיר מוצר שנעשה בו שימוש גם אם יש בו פגם.

כולנו מכירים את אייבורי טוב מאוד, למרות שיש כאן אנשים שקלים להתפתות שהכושי הפך עורו וזאת ע"י אספקת פתרון אחד או שניים כאן בפורום לאחר שאין להם ברירה כי כולם צופים.

אבל מאוד מעניין לדעת אם קניתי מוצר פתחתי אותו ואני מגלה שהוא תקול אז זה נקרא "נעשה בו שימוש"

תן יותר פרטים שכולם ידעו כמה זמן השתמשת במוצר ? איפה קנית? למי פנית? למה בדיוק? מה אמרת? מה ענו לך? דיברת יפה?

אתה לא יכול לזרוק תלונה סתם על חנות ספציפית כאילו אתה מחפש עזרה בלי להביא את כל הפרטים, זה לא נראה אמין במיוחד

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל תלמד כלל גדול מאוד במקרים כאלה- לא הולכים לקבל שירות בימי שישי.

אתה מוכן בבקשה לפרט יותר על זה

כולנו מכירים את אייבורי טוב מאוד, למרות שיש כאן אנשים שקלים להתפתות שהכושי הפך עורו וזאת ע"י אספקת פתרון אחד או שניים כאן בפורום לאחר שאין להם ברירה כי כולם צופים.

אבל מאוד מעניין לדעת אם קניתי מוצר פתחתי אותו ואני מגלה שהוא תקול אז זה נקרא "נעשה בו שימוש"

תן יותר פרטים שכולם ידעו כמה זמן השתמשת במוצר ? איפה קנית? למי פנית? למה בדיוק? מה אמרת? מה ענו לך? דיברת יפה?

אתה לא יכול לזרוק תלונה סתם על חנות ספציפית כאילו אתה מחפש עזרה בלי להביא את כל הפרטים, זה לא נראה אמין במיוחד

קניתי באינטרנט, הגיע עם שליח.

הגיע אליי ביום רביעי ה-27.06. אחרי כמה ימים שמתי לב לפגם. כאמור, אין לי זמן ללכת באמצע שבוע, התקשרתי ביום חמישי ואמרו לי להגיע למחרת (לא שאלו מה הסוג של המסך, יכול להיות שמסכים אחרים כן אפשר להחליף).

את רב ההשתלשלות תיארתי בהודעה הראשונה. כשהגעתי לבחור בדלפק שבירר עבורי עם המנהלים שלו (בהודעות דרך המחשב, ככה הם בודקים שם) הוא אמר שמחליפים רק אם לא נעשה שימוש. הסברתי לו שהחוק אומר שאם יש פגם הם מחויבים לתת לי החזר, הוא המשיך לעשות את הבירורים שלו ובסוף סירב להחליף. (השיחה הייתה מנומסת מצד שנינו).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דבר איתם שוב, במידה והם ממשיכים לסרב:תשלח להם מכתב ותודיע על ביטול לפי חוק הגנת הצרכן

תכתב גם את הממונה על הגנת הצרכן (להבדיל מהמועצה הישראלית לצרכנות)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קצת סדר:

1. שום דבר מתוך האמור בחוק לא אומר שלחנות מותר להתנות את ההחזרה בכך שלא נעשה במוצר כל שימוש - יתרה מכך, יש סעיף שמרמז אחרת:

"אין בהוראות סעיפים קטנים (א) ו-(ב) כדי לגרוע מזכותו של עוסק לתבוע את נזקיו, בשל כך שערך הנכס פחת כתוצאה מהרעה משמעותית במצבו".

2. בלי קשר לעסקת מכר מרחוק, אם אתה מחזיר לחנות מוצר תקול מחובתם לטפל בו במסגרת האחריות. ההבדל הוא שבמקרה זה החנות רשאית לתקן\להחליף לך את המוצר ולא לזכותך בסכום הקניה, אך מצד שני מנועה מלגבות תשלום כלשהו על כך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שלום לכל הגולשים ובמיוחד ל-lm007. הצטערתי לשמוע על המקרה ואשמח לקבל את מלוא הפרטים (שם מלא, מספר חשבונית או קבלה, טלפון פעיל והסניף בו רכשת) בהודעה פרטית או ל- Facebook@Ivory.co.il כדי לבצע בירור עמוק מול הסניף ומול מחלקת השירות שטיפלה בך- ולהחזיר תשובה כבר במהלך יום א' כשהפרטים והאפשרויות יתבררו.

מאוד חשוב לי ולכל חברת אייבורי שכל לקוח יצא מרוצה, ואשמח להציע לך שירות אישי עד שהבעיה תפתר לשביעות רצונך- וכמובן שאם קיבלת תשובה שגויה שאינה מבוססת על מדיניות מנציג בסניף העניין יתוקן.

שמח לעזור ומחכה לתגובתך, שבת שלום לכל באי הקהילה

שי, אייבורי מחשבים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שי!

נדמה לי שהציבור עייף כבר ממילים רשמיות, רהוטות, מנוסחות, "באי הקהילה" וכדומה.

יכול להיות שזה עושה רושם על כמה קלים להשתכנע, והם ימחקו את כל העבר, ויקבלו אותכם על דף חדש.

זה היה יפה אם זה היה מקרה אחד או שניים, אבל המילים היפות שלך מתחילות לקבל כאן דפוס קבוע.

למה שלא באמת תנצלו את המומנטום ותהפכו להיות מספר אחד בשירות?

למה שלא תוריד עד העובד הכי קטן שאתם מספר אחד בשירות ולכן יש לעשות הכל על מנת להיות ראויים לזה?

למה להמשיך לכבס אותנו במילים?

כמה זמן אתה חושב עוד לרוץ לכבות שריפות?

אתם רוצים להיות מספר אחד בשירות?

זה עלה על דעתכם?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה ברוס לי על ההתעניינות, אשמח להתייחס לשאלות שלך:

ברור שאין למחוק את העבר, וגם בהווה אייבורי בדרך ליעד ונמצאת בתהליך אינטנסיבי של שיפור השירות- גם בסניפים וגם בערוצים אחרים כמו כאן בקהילה. אין בעולם פתרונות קסם- אנחנו עושים את המירב ולומדים מכל טעות כדי למנוע או לצמצם ככל האפשר את חזרתה. טעויות קורות בכל חברה, בטח בכזו שמוכרת אלפי מוצרים לאלפי אנשים בכל שבוע, ואנחנו לא מכחישים את קיומן כשהן מתרחשות אלא מטפלים בהן בכלים הקיימים- זו משמעות הנוכחות שלי כאן, ואם תשאל גולשים שפנו בקהילה בעבר תגלה שהמילים המנוסחות (תודה, אגב) הן רק צעד ראשון בוידוא שכל לקוח של אייבורי יהיה מרוצה. הטיפול רק מתחיל בפורום, ולא ייגמר גם אחרי שהפונה יהיה מרוצה, אלא רק אחרי שהפקת הלקחים תסתיים.

אני מבטיח לך שאין שום כוונה "לכבס" במילים, אני פשוט משתדל להיות מנומס ככל האפשר ולכבד את הקהילה והרמה שלה כמו שאני רואה אותה אתה צודק שמופיעים דפוסים קבועים, זה הגיוני מכיוון שבדרך כלל להודעות שלי יעדים קבועים- א) לבקש מהפונה את כל המידע הנחוץ לטיפול יעיל. ב) ליצור קשר טלפוני או בדואר אלקטרוני כדי לאפשר תקשורת וטיפול מהירים יותר. אפשר לקרוא לזה כיבוי שריפות ולפעמים זה גם מדויק, אבל לדעתי זה עדיף על האלטרנטיבות- עדיף שלא תהיה התייחסות ולא נטפל בבעיות של לקוחות שלנו?

בכל אופן שמח על ההשתתפות, אתה מוזמן לשלוח לי הודעה פרטית, אני אשמח לדבר ולשמוע המלצות שלך

בנתיים בוא נשמור את נושא הת'רד המקורי עד שתפתר הבעיה של lm007 ביום א'

שבת שלום

שי, אייבורי מחשבים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

פותח הדיון,

אם כל שברצונך הוא להחליף את המסך לאחד תקין, אתה יכול לעשות זאת בלי לערב את אייבורי ובלי לצאת מהבית - תפתח קריאה מול , תציין את הבעיה במסך והם ישלחו לך שליח שיחליף במקום. לרוב נותנים מסך חדש. במקרה הנדיר (לדעתי אולי 1 מ5) שבו ינסו לתת לך מסך מחודש, סרב לקבל אותו תוך שאתה מסביר שהמסך שרכשת הוא בן פחות משבועיים ועל כן אתה זכאי למסך חדש, לא מחודש (אגב, בDELL ארה"ב הנוהל הוא לתת תמיד חדש ב21 הימים הראשונים, ומחודש לאחר מכן).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

Qttp, תודה על הטיפ, אבל זה כבר לא רלוונטי כי עברו שבועיים.

בכל מקרה, הם הסכימו להחליף לי את המסך עם שליח. לקחו את המסך ביום שלישי וכרגע אני מחכה למסך חדש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...