מחפש לקנות רכיב שישפר את ביצועי המחשב שלי. האם כדאי? - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מחפש לקנות רכיב שישפר את ביצועי המחשב שלי. האם כדאי?


metal-claws

Recommended Posts

שלום רב.

יש לי מחשב בן 6 שנים (כן, הוא די ישן לסטנדרטים של היום).

עם זאת, השאלה שלי אם יש לי אפשרות לשדרג רכיב כלשהו (כמו לוח אם או מעבד) על מנת לשפר ביצועים שיהיו יותר גבוהים.

המחשב כיום עובד די סבבה סה"כ, מחשב גרפיקאים ופחות מכוון גיימר.

זה המפרט שלי:

Intel 2 Duo E8400 3ghz

Gigabyte GA EP43 - DS3 Intel P43 Express Chipset LGA 775

A-DATA 4GB Kit (2x2GB) 800 MHZ CL5

Samsung 500GB 16 MB 7200RPM SATA 2 HD502IJ SpinpointF1

Cooler Master CM 690

PC Power ULTRA-QUIET PSU: SILENCER 500 Watt ATX

Leadtek GTX260 216 Extreme+GeForce 896MB GDDR3 PCIe

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 35
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

בתכלס? זה דבר נפלא שצריך להיות לכולם במחשב.

הבעיה שאין לך SATA3 בלוח אם הזה

אתה יחסית במלכוד-

למצוא כזה ישן עם SATA3 זה ממש קשה (אבל אולי אפשרי)

ואז אם אתה משדרג את הלוח אם למשהו מודרני אז כבר המעבד לא נתמך (תושבת שונה)

כנ"ל הזיכרון

אתה דיי בגבול עם המערכת הזאת ,מלבד לעבור למעבד מרובע ליבות מאותה תקופה כל שאר השדרוגים הם יקרים יחסית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

האפשרויות העומדות בפניך:

1. להוסיף כונן SSD - אני מסכים עם מה ש Art Tatum כתב - כונן SSD יהנה כנראה הדבר הכי טוב עבור המחשב שלך, למרות שהלוח שלך (GA-EP43-DS3, קישור) תומך ב SATA2 בלבד (@TheReaper - אני לא חושב שיש לוח בעל תושבת 775 ותמיכה ב SATA3). אם אתה מתקין על כונן כזה את מערכת ההפעלה אתה תרגיש בשיפור בזמן הפעלת המחשב וגם בחלק מהתוכנות (אם אתה מתקין אותן על כונן ה SSD כמובן). לי אישית זה שיפור את זמן עליית מערכת מ 5-7 דקות לפחות מדקה (העובדה שהתקנתי מערכת הפעלה חדשה "נקייה" גם תרמה, אבל בכל זאת זה שיפור ניכר). יש לציין שאת כונן ה SSD תמיד תוכל להעביר למחשב הבא.

2. להוסיף עוד זיכרון - גם האפשרות לקנות עוד זיכרון יכולה לעזור (אני מניח שאפשר למצוא זיכרון DDR2 משומש בנפח של 2GB בכ-100 ש"ח), אבל אם אין לך ממש צורך בכך, חבל יהיה להשקיע במערכת ישנה כזו, שכן את הזיכרון לא ניתן להעביר למחשב הבא.

יש לציין כי אם אתה מוסיף עוד זיכרון, תמיד יש סיכוי לבעיית תאימות, כך שלא מובטח שכל זיכרון שתקנה יעבוד עם לוח האם או עם הזיכרון הקיים.

3. החלפת השילוש - לאור העובדה שהמחשב שלך תקין, לא הייתי ממליץ להחליף את השילוש (לוח אם, מעבד וזיכרון) במשהו מודרני זול (מעבד Pentium G, לוח אם בסיסי וזיכרון DDR3 בנפח 4GB, ניתן לקנות בכ 700-800 ש"ח) מכיוון שההפרש בביצועים שתקבל יהיה יחסית קטן ולא משתלם.

יש לציין כי קניית מעבד או לוח אם מודרני מחייבת החלפה של כל השילוש - כרגע יש לך לוח אם בעל תושבת 775, מעבד בעל תושבת 775 וזיכרון מסוג DDR2. לוחות אם מודרניים (עבור מעבדי אינטל) עושים שימוש בתושבת 1150, דבר הדורש מעבד בעל תושבת 1150 וזיכרון מסוג DDR3 בלבד.

4. החלפת המעבד למעבד מרובע ליבות - כפי ש TheReaper כתב, אתה יכול לנסות לקנות מעבד מרובע ליבות משומש המתאים ללוח שלך, אבל זה יכול להיות יקר.

כאן אני רוצה לציין שיש עוד אפשרות, אם כי מסוכנת יותר - אתה יכול לקנות מעבד משומש המיועד לתושבת 771 ואז לבצע mod למעבד וללוח האם שלך בכדי לגרום לו לעבוד (יש צורך בהדבקת מדבקה מיוחדת על המעבד שהופכת 2 פינים, חיתוך פיזי של 2 מגרעות מתושבת המעבד בלוח וביצוע עדכון ביוס לא רישמי בכדי שהלוח יתמוך במעבדי Xeon). היתרון הוא שמעבדי ה הם יותר חזקים מאשר מרובעי הליבות המקבילים לתושבת 775 וניתן למצוא אותם יחסית בזול. החיסרון, כאמור, הוא הסיכון - אתה יכול לגרום נזק ללוח האם שלך, דבר שידרוש ממך להחליפו לחלוטין.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טוב, זה לא ממש קשור לנושא, אבל אני אגיב. הזמן של 5-7 דקות הוא לפני קניית ה (כאשר נעשה שימוש בדיסק קשיח רגיל בן כמה שנים), וזה מרגע הפעלת המחשב ועד שכל התוכנות שמופעלות אוטומטית נטענות (אם תרצה - עד שהדיסק הקשיח מפסיק לעבוד במצב בו שולחן העבודה מוצג על המסך). לאחר התקנת ה ,התקנת מערכת הפעלה נקייה עליו וכן התקנת פחות או יותר אותן תוכנות (אנטיוירוס, firewall, , ותוכנות אחרות שאני רוצה שירוצו ברקע) זמן הטעינה מרגע הפעלת המחשב ועד שהמחשב מוכן לחלוטין הוא פחות מדקה. קח בחשבון שיש לי מחשב בן כ-8 שנים (ראה מפרט בצד).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל, תודה רבה לכל המגיבים, עזרתם לי להבין דבר אחד או שניים :) :)

אני מבין אז שהאופציה הכי טובה זה לקנות . זה חלק שמוטמע בתוך המחשב או רכיב חיצוני כמו דיסקאונקי?

אני גם מבין שזה מתנגש עם הלוח אם שיש לי.

האם עדיף לי להחליף את הלוח אם לאחד שיתאים ל-,

או שיש שאני יכול לקנות למחשב הנוכחי שלי?

אגב, כמה זה עולה SSD?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

SSD זה כונן (זה שאתה מאחסן עליו את הקבצים שלך ) רק שבמקום המכני שיש לך היום מדובר על אחד אלקטרוני לחלוטין (ומהיר הרבה יותר)

הלוח אם שלך לא "מתנגש" עם הSSD הוא פשוט לא יוכל לנצל את מלוא המהירות שלו (אבל הוא עדיין יהיה הרבה יותר מהיר מאשר הכונן שיש לך היום)

SSD זה רכיב פנימי (כמו הכונן המכני)

והמחיר שלו הוא בהתאם לגודל שלו אבל אין צורך במשהו יותר גדול מ256 ג'יגה (או משהו באזור) מכיוון שאת הסרטים/מוזיקה/סדרות אתה שם עדיין על הכונן המכני הישן

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

@metal-claws

1. כונן SSD הוא התקן איחסון בדיוק כמו דיסק קשיח רגיל, רק שהוא בגודל של 2.5 אינץ' ואין בו חלקים נעים (הוא אלקטרוני לחלוטין, וזה מה שהופך אותו למהיר יותר מדיסק קשיח מכני רגיל). היות והמחיר ל GB בכונני SSD גבוה יותר (בצורה משמעותית) מאשר בדיסקים קשיחים מכניים, לרוב המשתמשים מתאים כונן SSD בנפח של 256GB שעליו תותקן מערכת ההפעלה, התוכנות שבשימוש נפוץ ואלוי גם כמה משחקים (אחרי הכל הנפח של כונן ה SSD יותר קטן מאשר דיסק קשיח). בנוסף מספר הכתיבות לכונן SSD הוא מוגבל, אז לא רצוי לשמור עליו מידע שמוחלף בתדירות גבוהה (מסמכים, תמונות וכד') - מידע כזה מומלץ לשמור בדיסק קשיח רגיל.

2. כל לוח אם בעל חיבור SATA יכול לעבוד עם כונן SSD - בין אם מדובר בחיבור SATA2 או בחיבור SATA3. נכון, רצוי חיבור SATA3 שמאפשר לכונן ה SSD לנצל את "המהירות" שלו, אבל בכל מקרה יהיה שיפור משמעותי במהירות הגישה למידע לעומת דיסק קשיח מכני רגיל. אין צורך, אין ממש אפשרות כזו וגם אם הייתה - אין ממש טעם להחליף את לוח האם שלך לאחד שתומך ב SATA3 (זה לא היה משתלם כלכלית).

3. כונן SSD בנפח של כ 250GB עולה בסביבות ה 500-600 ש"ח, כאשר כונן ה SSD המשתלם ביותר כיום (מבחינת יחס העלות לביצועים) הוא כנראה ה BX100 של Crucial, שניתן למצוא בפלונטר ב-509 ש"ח (קישור) או ב TMS ב-522 ש"ח (קישור).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז ממה שהבנתי, אני צריך לקנות

BX100 ו-

מתאם מכונן 3.5' ל2.5, לבקש שיתקינו לי אותם על המחשב ובזה סיימתי את התהליך?

בכמה המחשב יעבוד יותר מהר בביצועים, יתכן ופי 2 מהנתונים הנוכחיים של המחשב שלי? (למשל, לוקח למחשב לעלות את הוינדוס עד הסוף בערך 2 דקות).

האם אני יכול להתקין את הכוננים שיש לי כרגע על הSSD, כלומר, איך אני יכול להשתמש בהם אם ההמלצה שלכם זה לשים עליהם / משחקים / תמונות? הווינדוס יקלוט שיש כונן אלקטרוני ושני כוננים רגילים?

תודה רבה חבריה D:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אחרי שיתקינו לך את הSSD המחשב אתה צריך להעביר את ההתקנה של הווינדוס לכונן החדש.

הכי קל זה אם יש לך מחיצה של C ומחיצה D ואז יש תוכנות שפשוט מעתיקות מחיצות לכוננים חדשים

אם אין לך דבר כזה ויש לך הכל במחיצה אחת גדולה (שאני מנחש שהיא יותר גדולה מהכונן החדש) אז יש לך 2 אופציות

1.לפנות קבצים לכונן חיצוני/מחיצה חדשה ואז לעשות את התהליך שאמרתי

2.להתקין מחדש על הכונן SSD

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא פשוט להסביר לאדם שאינו מבין את משקלם של דברים, מה בדיוק יתן לו מבחינת ביצועים.

SSD מסוגל להאיץ רק פעולות כונן, ולשפר תגובתיות מערכת הפעלה ותוכנות שתלויות בפעילות כונן.

מעבר לכך לא עושה כלום.

יש מצב שתהיה מאוד מופתע לטובה מהשיפור בתגובתיות הכללית.

ויש מצב שתהיה מאוכזב שאין שיפור בדברים שבהם אולי חשבת שיש קשר לכונן ואין.

אולי גם וגם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...