האם יש כלל אצבע לשימוש בקבל בעל ערך קרוב לערך הקבל המקורי? - אלקטרוניקה ומודינג - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

האם יש כלל אצבע לשימוש בקבל בעל ערך קרוב לערך הקבל המקורי?


kkffiirr

Recommended Posts

אין לזה תשובה חד משמעית זה תלוי בתפקיד הקבל במעגל הספציפי.

אני לא מבין גדול אבל אני מניח שאם נשרף הקבל הוא כניראה תיפקד בתור מייצב או שהוא תפקד בתור AC Coupling במערכת שמע, קבלים כאלה לפי דעתי ניתן להחליף לגודל גדול יותר בלי בעיה.

בנוסף, לפי הערכים שציינת הקבלים הם אלקטרוליטים ובדרך כלל לערך האמיתי שלהם יש סטייה די גדולה מהערך הכתוב מה שמחזק את הטענה הנ"ל.

אבל שוב, אני לא מבין גדול.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^כאמור.

קבלים גדולים (מאות uF) במעגל דיגיטלי או הוא קבל ייצוב מתח. כאן, כמה שהקבל גדול יותר ככה הוא טוב יותר, אבל יש גבול עליון כלשהוא בגלל המכת זרם שהקבל מושך בהפעלה הראשונית (שלא ישרוף רכיב אחר או יגרום להגנת קצר של הספק להגיב וכו). בשימושים האלה אתה יכול לשים בביטחון קבל של X2 מהמקורי, בדרך כלל גם הרבה יותר. קבל קטן יותר יהיה בעיה

במעגל אנלוגי (מגברים וכו) יש קבלים שהערך שלהם אמור להיות מדוייק יותר, נניח +-20% - 50% מהמקורי תלוי בתפקיד

מאפיינים חשובים אחרים של הקבל הם ESR (קבל שיש לו ESR גבוה מידי זה כמו שאתה מחבר נגד בטור לקבל, שמונע ממנו להגיב לקפיצות מתח בזרם מספיק גבוה וכך הוא לא מיצב את המתח), ועמידות לטמפרטורה (יש קבלים של 105C ו 85C. במקומות שמתחממים תשים את ה 105)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בנוסף למה שנאמר מעלי; בערכים נמוכים יותר, 100uF ומטה, לא לשחק עם הערכים, אלא אם אתה יודע בדיוק מה תפקיד הקבל. פעם החלפתי קבלים של 82u (שהם אקזוטיים קצת) בכאלו של 100uf, וזה גרם לבעיות תזמון, וחוסר פעולה כללי של המכשיר (בקר מנוע) מיד כשהחזרתי את המקוריים הוא חזר לפעול.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...