עזרה עם אחריות ASUS שמתעכבת 4 חודשים - ייעוץ לפני רכישת מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

עזרה עם אחריות ASUS שמתעכבת 4 חודשים


LiorZi

Recommended Posts

קניתי מחשב מדגם 1215B בארה"ב בחודש אפריל האחרון, לאחר שימוש של כחודש במחשב צצו בעיות בטאצ'פד ובסוללה.

לאחר 5 ביקורים במעבדה (בארץ) החליטו שאי אפשר לתקן לי את המחשב, אז כמובן אמרו שישלחו אחד חדש, הבעיה היא שאין לספק כרגע את הדגם. ניסו לתת לי מחשב אחר (פחות טוב) ולא הסכמתי, לאחר מכן אמרו לי שהדגם יהיה בארץ בעוד כשבועיים. עברו שבועיים ויותר, התקשרתי לחברה ולפי השיחה בטלפון עם המנהל לא נראה לי שאקבל מחשב בחודש הקרוב (גם בגלל חגים וכו').

זה מאוד חשוב שאני אקבל את המחשב בחודש הקרוב בגלל שאני מתחיל ללמוד בסוף אוקטובר ומחשב יהיה דבר הכרחי בתקופה הזאת.

בבקשה תעזרו לי, איך אני יכול להפעיל לחץ? מה אני אמור לעשות? אין איזה חוק הגנת הצרכן? אני מעדיף כבר לקבל את הכסף חזרה ולקנות אחד חדש, זה אפשרי?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש חוק שמגדיר זמן סביר לתיקון. אני לא זוכר את החוק לפרטיו, אך ברור שבמקרה שלך הזמן כבר ללא ספק עבר הרבה את הסביר.

במקרה שלך, הייתי ממליץ על פנייה רשמית "לפני נקיטת הליכים משפטיים" שבו תגדיר במפורש את דרישותיך (מחשב מתוקן / חדש בזמן שלא יעלה על X, או פיצוי כספי בסכום Y), ותסביר שאם לא תתרצה, תיאלץ לפנות בתביעה לבין-משפט לתביעות קטנות. וכמובן, אם זה מגיע לכך, לא להסס להגיש תביעה, ובתביעה לדרוש כמובן מעבר לעלות המחשב גם סכום פיצוי כלשהו מעבר.

מכתב "לפני נקיטת הליכים משפטיים" וגם טופס תביעה קטנה הם דברים די פשוטים. עם יש לך מכר עורך-דין, הייתי מתייעץ איתו לגבי הניסוחים הספציפיים, וכמובן לומד את פרטי החוק הרלוונטי. בהיעדר מכר כזה, חיפוש באינטרנט ובפורומי צרכנות למיניהם יכול לתת מענה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עכשיו קורה לי בדיוק אותו הדבר עם אסוס.

לקחו לי את המחשב לתיקון ואמרו שהוא יחזור תוך שבוע.

הם גם אמרו לי שהבעיה היא במסך.

עכשיו התקשרו אלי ואמרו שאין את המסך בארץ (מדובר ב- U36SD שנמכר בארץ והמסך שלו זהה לעוד מספר לפטוטים של שגם נמכרים בארץ).

בנוסף, הבחור אמר לי שהוא לא יודע מתי המסך יגיע לארץ ושאני אאלץ לחכות לפחות עד אחרי החגים ואולי אפילו אחרי זה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוקיי,

עכשיו התקשרתי שוב לסרב-פרו. כמובן שהשיחה מוקלטת ושמורה אצלי.

מהשיחה הזאת אני יוצא בהרגשה אפילו פחות טובה:

1) טוענים שהזמינו את המסך מאסוס, אך אף אחד לא יכול לתת לי את התשובה מתי הוא הוזמן. המסך פשוט כבר הוזמן.

2) טוענים שמשלוחים של מגיעים כמעט מדי יום ובמשפט אחר שהמסך שלי יגיע אחרי החגים. שזה אומר אחד משני דברים: שולחים להם רכיבים במשולוחים שלוקחים חודש או שלאסוס העולמית אין כרגע מסכים של U36 או U35. אף אחת מהאופציות לא נשמעת לי סבירה במיוחד.

3) הם טוענים שהם ה- policy שלהם זה 7 ימים עבור מחשב שנמכר בארץ ו- 30 ימים עבור מחשב שאינו נמכר בארץ. אמרתי להם שהדגם שלי נמכר בארץ והם אמרו שזה לא משנה. העובדה שקניתי אותו בחו"ל אומרת שהם מתחייבים רק ל-30 ימים (והוצאתי מהם שגם בזה הם לא תמיד עומדים - אבל ברב המקרים הם עומדים בזה).

אני אחכה עוד כמה ימים ואתשר אליהם שוב. במידה והתשובות תהיינה זהות, אני אפנה לאסוס העולמית לגבי זה.

יש למישהו מכם רעיון טוב יותר לגבי איך כדאי לי לפעול?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אממ אני מאוד קרובה למעבדה של IBM ועכשיו לא ניראה לי שהוא יקבל תמיכה טובה ונורמלית מיבמ מכיוון שיש פשוט חוסר בכל החקלים של במעבדה מכיוון שASUS רק נכנסו למעבדה שיבמ אז אם כבר עדיף שתמשיך במעבדה אחרת.

המלצה אישית

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש אצלי קצת התקדמות.

זוכרים שהם אמרו שיקח למסך החילופי חודש להגיע?

אז התקשרתי אליהם שלשום (שוב, הכל מוקלט למקרה שנגיע עם זה לבית המשפט) וביקשתי יותר פרטים על הזמנת המסך החילופי כי אני רוצה לוודא מול איפה המסך החילופי שלי נמצא ומתי הוא יגיע (הרי הם לא מביאים לי שום פרטים על מתי הוא יגיע... רק "אחרי החגים". מי שדיבר איתי לא יכל אפילו לתת לי את תאריך הזמנת המסך מאסוס). חפרתי להם שאני רוצה לוודא את זה מול העולמית כי אני לא סומך עליהם בעקבות מה שקראתי עליהם ברשת. הם התעקשו שהם לא יודעים ושאין להם דרך לבדוק את זה (את התאריך שבו הם הזמינו את המסך). לבסוף נאמר לי שהם יתאמצו והמחשב שלי יקבל עדיפות.

בדיוק כשבאתי לכתוב כאן פוסט זועם עליהם ולשלוח לאסוס העולמית, ל- ynet ולרונלייט את השיחות, קיבלתי מייל שהמסך הגיע לארץ.

איזה קטע, במקום כמעט חודש, לקח לו שעתיים להגיע.

היום התקשרתי שוב והם אומרים שהמחשב כבר מוכן ושעכשיו הוא עובר בדיקות איכות. ככל הנראה יגיע ביום ראשון.

מצער אותי שככה צריך לעבוד מול חברות בארץ.

לפחות למדתי להמשך: הכל מוקלט ועל כל פיפס קטן צריך להרים את הקול, לפרסם הכל ברשת ולשלוח פידבקים לחברה העולמית/ההנהלה. רק ככה זה עובד.

בכל מקרה, אני אמשיך לעדכן כאן. עכשיו אני כבר לא מאמין לאף אחד בחברה הזאת ואני עדיין לא מרגיש בטוח שהמחשב שלי באמת יגיע ביום ראשון כמו שהם אמרו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...