מערכת ה-Super Cruise של קאדילק הוא צעד גדול נוסף לקראת נהג אוטומטי למכוניות
בעוד אב-הטיפוס של המכונית האוטונומית של גוגל עושה עבודה מצויינת בכיבוש כל הכותרות, יצרניות רכב משיקות את המאפיינים שבסופו של דבר יובילו לרכב אוטונומי לקהל הרחב. הקאדילק Super Cruise הוא צעד חשוב בתהליך הזה.
כמו מערכות בקרת-שיוט אדפטיביות עכשוויות, ה-Super Cruise, אשר GM תשיק כנראה ב-2016, שולט במשנק ובבלמים ומעדכן את המרחק בין המכונית לבין התנועה הסובבת אותה. אבל ל-Super Cruise יש יכולת נוספת: הוא שולט בהגה. מעבד משלב נתוני מצלמות, רדאר ו-GPS מכוון את המכונית למרכז הנתיב שלו.
כיצד זה פועל
1. הפעלה
הנהג מפעיל את ה-Super Cruise על ידי לחיצת כפתור המצוי על ההגה. בנקודה הזאת, המערכת משתלטת על ההגה, דוושת הגז והבלמים.
2. התבוננות
מצלמת וידאו במכלול המראה האחורית סורקת לאיתור סמני נתיבי כביש מהיר. מעבד מנתח את הנתונים כדי לתקן את ההגה והבלמים וכדי לשמור את המכונית בביטחה באמצע הנתיב. המערכת גם מתאימה את עצמה להתנהגות הנהג; לדוגמה, אם המכונית מזהה שהנהג מעדיף מרחב גדול בין הרכב שלו לבין משאיות כבדות, הוא יטה לכיוון הסמן השמאלי של הנתיב.
3. חישה
המערכת יכולה גם לאמוד תבניות תנועה. המעבד משלב נתונים משלושה חיישני רדאר (בעלי טווח קצר, בינוני וארוך) כדי לזהות וללמוד על קיומם של חפצים נייחים וניידים. בהתאם, היא מפעילה את הגז או הבלמים כדי לשמור על מרחק מינימלי (הנהג יכול לקבוע את המרחק הרצוי) בין המכונית לבין התנועה שלפניה.
4. בדיקה חוזרת
GPS עוקב אחרי מיקום המכונית ומשווה את מסלול הנסיעה שלה למפות הכביש, עובדה המאפשרת למערכת לצפות עיקולים מתקרבים, לדוגמה. אם התנאים הופכים למסוכנים מכדי שה-Super Cruise יוכל להתמודד איתם – מזג אוויר גרוע, למשל – מנועים במושב רוטטים כדי לסמן לנהג לקחת לידיו את ההגה.
עוד על חידושים בגליון אוגוסט של popular science ישראל – למבצע היכרות מיוחד לגולשי HWzone.co.il