חברת ניסאן מציגה מכונית ייחודית הפועלת על תא דלק שהופך אתנול (האלכוהול שנמצא במשקאות חריפים) לגז מימן
טכנולוגית תא הדלק מאפשרת המרה של אנרגיה כימית לזרם חשמלי. בשנים האחרונות מתחילות חברות הרכב לפתח ולייצר מכוניות היברידיות המבוססות על תאי דלק. ברבים מהמקרים מכיל תא הדלק מימן, אשר בשילוב עם חמצן יוצר את התהליך הכימי הדרוש להפקת אנרגיה. עם זאת, למכונית המבוססת מימן כמקור אנרגיה לתא דלק ישנם חסרונות בתחום הבטיחותי, בגלל תכונותיו הנפיצות של המימן. גורמים נוספים המונעים ממכוניות מבוססות תא דלק מלהשתלב בשוק הם חוסר זמינותן של תחנות מתאימות למילוי מחדש של גז המימן. היתרונות שבתא הדלק נובעים מזמינותו בטבע של המימן לעומת דלקים מבוססי נפט, וכן פליטת מזהמים נמוכה עד אפסית בעת שימוש בתאי דלק מימניים.
חברת ניסאן הודיעה לאחרונה כי היא מייצרת מכונית וואן אשר תהיה מבוססת על תא דלק, כאשר מקור האנרגיה שלה יסופק על ידי אתנול שיומר בתהליך כימי למימן. טווח הנסיעה של המכונית יהיה מעל 600 ק"מ. היתרון בשימוש באתנול הוא שאין צורך בתשתית הרחבה הדרושה למילוי מימן במכונית. במקום זאת ניתן למלא את תא הדלק של המכונית באתנול (אפילו מהול במים), שהוא זמין יותר ובטוח לשימוש באופן יחסי. האתנול עצמו מופק מגידולים חקלאיים כמו צמחי תירס, סויה וקנה סוכר -ולא משאיבת דלקים מעומק האדמה. שיטה זו של יצירת דלקים מצמחים הוגדרה בעבר כתורמת יותר לאיכות הסביבה, אך כיום הדעות חלוקות לגביה בגלל ההשקעה הגדולה באנרגיה ובמשאבים הדרושים להפקה של גידולים חקלאיים לצרכי דלק. המרתו של אתנול למימן פולטת כמות קטנה של C02. לדברי אנשי ניסאן, פליטה זו מנוטרלת על ידי תהליך הצמיחה של הגידולים החקלאיים הקולטים את הפחמן הדו חמצני בתהליך גדילתם.
כאמור, ניסאן אינה הראשונה להתנסות בטכנולוגיה המדוברת, אך היא מספקת את אחת הדוגמאות הראשונות לאב טיפוס של רכב הפועל על פיה. לדברי מנהלי ניסאן הטכנולוגיה תהיה זמינה לכלי רכב חדשים החל משנת 2020.