תחרות ה-BotPrize השנתית מחפשת את הבוט האנושי ביותר שהמתחרים יוכלו ליצור על בסיס המשחק Unreal Tournament 2004. זוכי השנה הנוכחית הציגו בינה מלאכותית שוברת שיאים
תחרות ה-BotPrize הוקמה בשנת 2008 ומאז מתקיימת כל שנה במימון של 2K Games. התחרות מעמידה קבוצות של מהנדסי מחשבים ומהנדסי תוכנה, אחד נגד השני, במטרה לבנות את הבוט האנושי ביותר.
התחרות היא בעצם מבחן שבו מעמידים שחקנים אנושיים מול שחקני בוט במשחק Unreal Tournament 2004, בגרסה מיוחדת שהותאמה למטרה זו. אותו בוט חייב להיות בעל כמה שיותר תכונות אופי אנושיות והוא יהיה הזוכה.
המבחן עצמו מתנהל במצב Deathmatch שבו כל שחקן ,אנושי ובוט, משתמשים בנשק שנקרא "judgement gun" (נשק השיפוט, בתרגום ליברלי עד מאוד) ובעזרתו הם צריכים לירות ביריב שלדעתם הוא אנושי.
הגביע של הזוכים מטקסס |
פיליפ הינגסטון, מארגן התחרות מסביר:"אנו לא יכולים לשפוט אנשויות בצורה מדוייקת, ובגלל זה אנו חייבים להסתכל כמה אנשים שופטים באופן מוטעה בוטים וחושבים שהם אנשים במהלך המשחק."
"בוטים פשוטים יכולים להיות מתוכנתים כך שהם יהיו מהירים ומדוייקים, אך שחקנים מוצאים הנאה בלשחק יותר נגד אנשים אמיתיים והם בקלות במחינים בין שחקן אנושי לבוט." הוסיף.
השנה, בפעם הראשונה, זכו שני בוטים בדירוג אנושי של מעל ל-50 אחוז. השחקנים האנושיים לעומתם זכו בדירוג אנושי של 40 אחוז בלבד. בהחלט הישג מרשים יחסית לבוטים. עד לשנה זו הבוטים זכו לדירוג אנושי נמוך הרבה יותר – 34.2 אחוז.
מי שחושש מאפוקליפסת רובוטים שנמצאת מעבר לפינה – כדאי שיתחיל לתהות האם מ-Unreal Tournament 2004 תפתח הרעה |
אגב, הניצחון מגיע קצת יותר מ-100 שנה לאחר לידתו של המתמטיקאי ומדען המחשבים אלן טיורינג (Alan Turing) שעל שמו נקרא מבחן טיורינג, שמהווה עד היום את ההגדרה הבסיסית להקמת מכונת אינטיליגנציה אמיתית.
במקום הראשון, זכתה אוניברסיטת טקסס בעזרת הבוט ששמו UT^2.