היצירה החדשה של חברת Bethesda תנסה לפתור אחת ולתמיד את הבעיות הבסיסיות עבור כותרי פעולה מהירים שמשוחקים ב-VR
תערוכת E3 הגדולה בלוס אנג'לס נפתחה לה באופן רשמי, ומספק לנו עשרות הכרזות על משחקים חדשים ומסקרנים – וביניהם גם Doom VFR, אשר יקח את סדרת משחקי הפעולה המפורסמת ביותר לחזית חדשה עבורה, המציאות המדומה.
Doom VFR (כן, סביר להניח שזה קיצור של Virtual Fucking Reality, למקרה שתהיתם) יציע למשתמשים קו עלילתי מקביל לזה של Doom המאותחל שהושק בשנה שעברה, עם יישות ובינה של לוחם שהוזרקו אל תוך סייבורג אשר הופך להיות לסיכוי האחרון של ארגון ה-UAC למנוע הרס מוחלט של תחנת המחקר בכוכב מאדים שהותקפה בידי אינספור שדים מרושעים.
הטריילר הראשון והקצר לא חושף יותר מדי, אך מבהיר כי הכותר יעשה שימוש בטכנולוגיית הטלפורטציה, או "הזינוק" ממקום למקום, בשילוב עם שימוש במגוון כלי נשק מוכרים, בכדי להימנע מבעיות תחושת הסחרחורת והבחילה שבאות לידי ביטוי לעתים קרובות במשחקים מציאות מדומה בהם ישנן התרחשויות רבות ותזזיתיות מדי בבת אחת שאיתן צריך השחקן להתמודד. במפתחת id Software העדיפו, כך נראה, קונספט של תזוזה זריזה ממקום למקום בהתאם לבחירה מראש של השחקן, במקום קונספט של 'הופעה' יש מאין בנקודה חדשה (כולל רגע קצר שבו המסך מחשיך במעבר ממקום למקום) כמו זו שניתן למצוא בהרבה כותרי פעולה עדכניים אחרים בעולם ה-VR.
Doom VFR יושק מתישהו במהלך הרבעון האחרון של שנת 2017, גם ב-Steam עבור משקפי ה-Vive של HTC וגם עבור משקפי ה-PlayStation VR, כאשר באופן די טבעי משקפי ה-Rift של חברת Oculus (איתה Bethesda מנהלת מספר תביעות מרירות בשנים האחרונות) נעדרות מרשימה זו – והוא יעלה כ-30 דולר למעוניינים בכך, ולאלו שתהיה להם חומרה מתאימה על מנת ליהנות ממנו.
ההמרה של צמד משחקי Serious Sam המקוריים למציאות מדומה כבר הוכיחה כי ניתן ליצור משחקי פעולה לעולם המציאות המדומה שכוללים תזוזה מלאה, אך נראה כי ב-id Software העדיפו לשמור על מתכונת שמרנית יותר, אם כי בשילוב של טכנולוגיה שעשויה לחזק משמעותית את ההבנה שכיום כבר אין צורך לחשוש מ-VR, גם עבור המותגים והכותרים הגדולים ביותר בשוק הגיימינג. שיהיה בהצלחה.