בדיוק כשהתחלנו להתרגש באמת לקראת האתחול לסדרת המירוצים הנודעת, ב-EA מודיעים כי גירסת ה-PC תתעכב בכחצי שנה נוספת. כל עכבה לטובה? נחזיק אצבעות
רק בתחילת השבוע הנוכחי סיפרנו לכם אודות אפשרויות ההתאמה האישית הנרחבות שצפויות לנו באיתחול של סדרת Need for Speed עבור המחשבים האישיים וקונסולות הדור החדש – והנה אנחנו מקבלים ידיעה רשמית על כך ששחקני ה-PC יאלצו להמתין עוד קצת לפני שיוכלו להתנסות בתוצר הסופי.
בהודעה רשמית באתר המשחק, מוכרז כי גירסת החלונות של הפרק החדש בסדרה לא יושק ב-3 בנובמבר כמו גירסאות ה-Xbox One וה-PlayStation 4 – אלא רק במהלך אביב 2016 – כלומר בין מרץ למאי של שנה הבאה. דחייה של כחצי שנה, ואולי אף יותר.
מדובר באכזבה לרבים מכם שציפו למשחק בקוצר רוח, בהתבסס על ההתעניינות והתגובות החיוביות ברובן שראינו, אך עם זאת יתכן כי מדובר בצעד הכרחי וחכם.
במפתחת Ghost Games מצהירים כי הדחייה תאפשר לשפר את האיכות הויזואלית של הכותר בהתאם לחומרה המתקדמת שזמינה בשוק המחשבים האישיים, תאפשר לוודא את יציבות שרתי המשחק (Need for Speed יהיה משחק שיפעל באופן מקוון כברירת מחדל, לטוב ולרע), ובעיקר תאפשר להציע קצב משחק שאינו מוגבל ל-30 פריימים בשנייה כמו בקונסולות – מאפיין חשוב מאוד שהיווה את עקב אכילס עבור גירסת ה-PC לפרק הקודם בסדרה, Need for Speed Rivals.
הדבר אינו מצויין באופן רשמי בהכרזה הנוכחית, אך ניתן לצפות כי הדחייה תאפשר גם ללטש את Need for Speed החדש עבור מגוון רכיבי חומרה ושילובי חומרה, באופן שלא היה מתאפשר כנראה אילו ההשקה הייתה מתבצעת במקביל לגירסאות הקונסולה, שבהן יש רק שילוב חומרה בודד וידוע מראש.
לצד הדחייה (הקצרה הרבה יותר, יש לציין) לגירסת ה-PC של Assassin's Creed Syndicate, יתכן כי אנו רואים כאן את תחילתה של מגמה חדשה, שבמסגרתה המפיצות והמפתחות מבינות כי יש צורך ממשי להשקיע יותר בתהליך המרת הכותרים למערכת מבוססות חלונות – ובשל כך השקה מקבילה ל-PC ולקונסולות היא בדרך כלל לא שיטת הפעולה המיטבית. ההצלחה המתגברת של הגיימינג בעולם ה-PC משכנעת את חברות המשחקים, לכאורה, כי יש טעם להשקיע את המשאבים הנדרשים בכדי ליצור את 'הגירסה האולטימטיבית' עבור פלטפורמה זו, במקום המרה ישירה של גירסאות הקונסולה שראינו ברוב המקרים עד עתה.
אנחנו בהחלט לא נתנגד לקבל את כל גירסאות ה-PC של המשחקים הגדולים באיחור של כמה חודשים – ובתנאי שהתוצר הסופי יהיה איכותי יותר, מלוטש יותר וכזה שידע לנצל את מלוא היכולות הקיימות בפלטפורמה. ואתם?
קישורים נוספים