כותר ההמשך ל-Shadow of Mordor המהולל נחשף במכת מחץ אחת, יחד עם דרישות חומרתיות ותאריך השקה שמתקרב במהירות
רוב הכותרים בשוק נחשפים בפני העולם כשהם בנקודה מוקדמת בתהליך הפיתוח שלהם, לרוב שנה ואפילו יותר לפני ההשקה המיועדת, ובאופן שמאפשר לעקוב אחרי ההתפתחות שלהם מקונספט כללי למוצר מסחרי סופי ובונה התעניינות שמתגברת בהדרגתיות בדרך לשם – אבל יש גם משהו חיובי במשחקים אשר נחשפים "ללא אזהרה מוקדמת" כשהם כבר בשלב מתקדם מאוד במחזור הפיתוח, חודשים ספורים לפני ההשקה, ועם מאסה של מידע ופרטים שהופכים לזמינים ברגע אחד וגורמים להתפוצצות של ציפייה. Shadow of War החדש ללא ספק משתייך לקבוצה השניה, וקופץ היישר לאחד המקומות הראשונים בטבלת המשחקים הכי מעניינים לשנת 2017, מבחינתנו, תודות לכך.
Shadow of War יהיה ההמשך הישיר למשחק הפעולה Shadow of Mordor אשר הפך לאחת מההפתעות הכי נעימות של שנת 2014, כשהוכיח כי חברת Monolith Productions מתמחה לא רק במשחקי פעולה שמשלבים אימה ובמשחקי פעולה על מרגלות בסגנון סרטי שנות השבעים, אלא גם במשחקי פעולה והרפתקאות בגוף שלישי בהם החרבות והמפלצות מחליפות את האקדחים, הרובים והמתנקשים.
המשחק אימץ את העולם הקולנועי שיצר פיטר ג׳קסון סביב היקום המופלא של טולקין, והשתמש בו ליצירת כותר פנטזיה אלים וייחודי שבו לבחירות ולהחלטות השחקן היה משקל מוחשי ומשמעותי תודות למערכת ה-Nemesis – וזו אמורה לקבל שיפור נוסף ב-Shadow of War, שמבטיח להעניק לנו עולם פתוח גדול עוד יותר, עם אויבים וגם בני ברית שיושפעו ישירות מהמהלכים שלכם.
מעניין ומבטיח בהחלט, בעיקר אם לוקחים בחשבון ש-Shadow of Mordor זכה לממוצע ציונים של יותר מ-85 (מתוך 100) אצל המבקרים השונים, בנוסף לאהדה מרבים מהגיימרים שהתנסו בו ואפילו מספרי פרסי "משחק השנה" במקומות שונים ברשת.
עצם קיומו הראשוני של הכותר החדש נחשף באופן בלתי רשמי על ידי האתר המקוון של רשת הקמעונאות Target, וזמן קצר לאחר מכן כבר זכינו להכרזה האמיתית יחד עם סרטון סינמטי ראשון, תאריך השקה רשמי ב-25 באוגוסט 2017 – ואפילו דרישות מערכתיות רשמיות עבור גירסת ה-PC, אשר רק ממחישות כי פיתוח המוצר נמצא למעשה בשלבי הסיום שלו.
אז למה תזדקקו על מנת להמשיך ולחוות את הרפתקאותיו של טאליון? דרישות המינימום עבור הכותר (להפעלה ברזולוציית 720p, בהגדרות ויזואליות נמוכות או בינוניות ובקצב של 30 פריימים בשנייה?) כוללות מערכת חלונות 7 או חדשה יותר בגירסת 64 ביט, נפח אחסון זמין של כ-60 ג'יגה-בייט, זכרון RAM של 8 ג'יגה-בייט או יותר, מעבד מדגם Core i5-2500K מרובע ליבות של אינטל וגם כרטיס מסך מדגם GeForce GTX 670 או מדגם Radeon HD 7950, אשר מהווים עליית מדרגה מסויימת ביחס לדרישות המינימליות הממוצעות שאותן אנחנו התרגלנו לקבל בחודשים האחרונים.
הדרישות המומלצות כוללות זכרון דינאמי בנפח של 16 ג'יגה-בייט לכל הפחות, מעבד Core i7-3770 מרובע ליבות עם HyperThreading של אינטל, מערכת חלונות 10 עדכנית (תוך כדי הדגשה שהמשחק עדיין פועל בהתבסס על תקן DirectX 11 גם במקרה הזה) וכרטיסי מסך מדגם GeForce GTX 970 או GeForce GTX 1060 של NVIDIA, או מדגם Radeon R9 290X ו-Radeon RX 480 של AMD.
נכון לעכשיו אין פירוט של ההגדרות הספציפיות אליהן מכוונת דרישות המערכת, אך מנסיון העבר שלנו נוכל לנחש כאמור ש'מינימום' אכן מכוון להרצת הכותר ברזולוציה נמוכה מאוד ובקצב המינימלי הנחשב ראוי של 30 פריימים בשנייה, בעוד שהדרישות המומלצות יאפשרו להנות ממנו ברזולוציית 1080p 'מיינסטרימית', בהגדרות גראפיות מכובדות ובקצב ריצה איכותי של 60 פריימים בשנייה.
חשיפה רשמית למשחקיות הכותר אמורה להגיע אלינו בקרוב מאוד – ואז אולי יהיה לנו קל יותר להעריך איזו איכות חזותית מצפה לנו בחודש אוגוסט, ועד כמה היא באמת מצדיקה את הדרישות המדוברות בהשוואה למקור מלפני שלוש שנים. עד אז, יש לנו טיזר קצרצר של חמש שניות עבורכם – שכבר חושף לנו את היכולת לטוס על גבו של יצור מיתולוגי אימתני, וזו תוספת נחמדה מאוד.
מצפים ל-Shadow of War בקוצר רוח, או ש-Shadow of Mordor הספיק לכם ולא יצר אצלכם צימאון לעוד חיסולי אורקים וטרולים? אתם מוזמנים לשתף אותנו בדעותיכם בתגובות.