Halo 4
מפתחת/מפיצה: Microsoft 343 Industries פלטפורמות משחק: Xbox 360
תאריך יציאה: 6.11.2012 ידרוש גם חשבון ברשת הלייב של מיקרוסופט |
פוצצנו טבעות שהן בעצם כוכבי לכת בחלל החיצון שהם בעצם נשק להשמדה המונית, חילצנו את כדור הארץ מהשמדה טוטאלית, ברחנו מכוכב שהושחת מפלישת חייזרים וכמובן שצמצמנו את אוכלוסיית החייזרים בגלקסיה בכמה מאות בדרך. מסתבר שעוד לא ראינו כלום.
אם למישהו היה שמץ של ספק שמיקרוסופט תוותר על הזדמנות נוספת להרוויח ממותג ידוע אנו בטוחים שהוא נעלם לפני שלושה חודשים ב-E3', עכשיו – שיש לנו קצת מידע ופרטים, אנחנו יכולים לנחש איך ייראה המשחק הבא בסדרת Halo.
צ'יף, לא נמאס לך להתרסק במסיבות של אחרים?
הצ'יף חוזר לעוד סיבוב, והפעם הוא מחליט להתרסק בכוכב לכת נוסף, כאשר ה-Covenant (החבר'ה הרעים, למי שהעז לשכוח) מאמינים כי זהו הכוכב ממנו הגיעו ה-Forerunners שנכחדו מבעוד מועד, אחד הגזעים העתיקים ביותר בגלקסיה שקיבלו את תפקיד האלים בעיני ה-Covenant.
בכל מקרה, ממה שראינו בחודשים האחרונים, אתם יכולים לשכוח מהצוקים הענקיים וזירות הקרב הענקיות של .Reach Halo 4 זונח את כל אלה למען כוכב חדש, עתיר בצמחיה ועמקים ירוקים. ממנו כאמור הגיעו ה-Forerunners שהשאירו הפתעה קטנה לכל מי שינסה לשים את ידיו על הטכנולוגיה (או כל דבר אחר שנמצא על הכוכב) – גזע הPrometheans- הוא גזע של לוחמים עילאיים, למען האמת הוא היה גזע הלוחמים הכי מכובד מבין ציוויליזציית ה-Forerunners. הם, יחד עם ה-Covenant יהיו האויבים העיקריים שלכם במשחק במסע להציל את חבריכם האנושיים מחללית ה UNSC Infinity-ומי יודע, אולי תגלו עוד כמה דברים בכוכב העתיק…
מאסטר צ'יף נגד מאסטר צ'יף
מצב ריבוי המשתתפים חוזר גם הפעם, אמנם כמעט אותו הדבר – אך לא לגמרי.
ראשית, התווסף מצב חדש – בו יילחמו שתי קבוצות שמונות שישה שחקנים בכל צד על שלושה בסיסים שפזורים ברחבי המפה (נשמע קצת "באטלפילדי" עד כאן, אה?), הקאץ' הוא שתיאלצו לספק אספקה ולבצר את הבסיסים הללו (מכונות ירייה אוטומטיות, עמדות ירי, מיגון וכו') כדי שהקבוצה השנייה לא תוכל לתפוס את הבסיס ולהיפך – השילוב של מספר נמוך יחסית של שחקנים וטקטיקת "התקף והגן" בהחלט יכולה להביא משהו חדש ומרענן לזירה. אבל האם זה הכל?
טוב, כמעט – אם אתם לא מחשיבים את ה-Spartan Ops…
מרובה משתתפים עם עלילה
מוד נוסף ומעניין שיצטרף להיילו 4 הוא ה-Spartan Ops שבעצם מציב אתכם במרכז עלילה אחרת, שלא קשורה לעלילה המרכזית ישירות ובו אתם נזרקים במפה ענקית עם כלי נשק ורכבים רבים ומשימות שעליכם לבצע, לא נשמע בומבסטי עד כאן? המשחק יתעדכן מדי שבוע במשימות חדשות ומעניינות, כמובן שהמצב הזה הוא מצב CO-OP בו תשחקו עם חבריכם.
משחק שניסה לעשות זאת בעבר הוא באטלפילד 3 שנכשל מעט מכיוון שהגיע רק עם שבעה משימות מובנות מראש שלא התעדכנו מעולם, עם זאת – המשימות היו מגוונות מאחר והושקע המון מאמץ בכל אחת. אם היילו 4 רוצה להצליח הוא צריך לנסות למצוא את עמק השווה בין שלבים קלילים ומהירים לבין כאלה שבאמת מצדיקים את ההשקעה.
היילו 4 מסתמן כמשחק מוצלח נוסף בסדרה אך המילה "נוסף" קצת מרתיעה אותנו, כנראה מהפחד שהוא יהיה שונה אבל לא שונה מספיק מקודמיו כדי באמת להיות שווה את הכסף ואת ההמשכיות – אבל אנחנו מקווים שעם חברה חדשה ונקודת מבט קצת חדשה על סדרת המשחקים אנו נזכה בדיוק לחידוש שרצינו. עכשיו רק נשאר לחכות ולראות אם היילו 4 יצליח או ייעלם בפינות החשוכות ביותר של הגלקסיה…
Halo 4 הוא לא המשחק היחיד שתראו בזמן הקרוב, גם Dishonored ו-Medal Of Honor: Warfighter הצליחו לסקרן אותנו.
בואו לדבר על Halo 4 בפורום קונסולות