3DMark05 & AquaMark 3 & ShaderMark
3DMark05
בדומה ל-3DMark 2003, גם כאן ה-6800GT מציג ביצועים הנעים בין אלו של ה-X800XL לאלו של ה-X850XT והמהרת הכרטיס מוסיפה לו בין 7% ל-8% ביצועים נוספים. אחת הסיבות לכך נעוצה בתמיכה של כרטיסי nVIDIA ב-Pixel Shaders 3.0, בהם מבחן זה עושה שימוש. הדבר מאפשר ל-6800GT להביס את ה-X800XL, אך ה-X850XT עדיין מציג את הביצועים הטובים ביותר בזכות נתונים טכניים נטו.
בניגוד לגרסאות הקודמות של 3DMark, כאן אנו רואים שגם בעת השימוש בפילטרים כל הכרטיסים מאבדים אחוז נמוך יחסית מביצועיהם. יתרה מכך, לא רק שה-GeForce 6800GT שומר על יתרון ברור לעומת ה-X800XL (למעשה הוא אף מגדיל משמעותית את הפער), לאחר המהרתו הוא אף מצליח להתעלות במעט על ה-X850XT האימתני!
AquaMark 3
ברירת המחדל של אפליקציה זו היא Anisotropic Filtering x4, לכן הרצנו את המבחן רק בתנאים אלו וברזולוציה אחת בלבד. הציון המוצג הינו הציון הניתן לכרטיס המסך.
במבחן זה אנו רואים שכל הכרטיסים (כולל ה-6600GT) מציגים תוצאות קרובות יחסית, כאשר ההפרש בין ה-6800GT לבין ה-X800XL עומד על כ-3% בלבד. לעומת זאת, לאחר המהרת שני הכרטיסים של nVIDIA ביצועיהם משתפרים וה-6800GT שוב עוקף את ה-X800XL ומתקרב משמעותית ל-X850XT.
ShaderMark V2.1
אם במבחן הביצועים הקודם ראינו צמצום הפער בין הכרטיסים של nVIDIA לאלו של ATi, הרי שכאן ה-6800GT מביס לחלוטין גם את ה-X850XT וגם ה-6600GT מצליח להתקרב עד מאוד לביצועים של ה-X800XL. למעשה, לא ניתן לתאר את הביצועים של כרטיסי nVIDIA במילה אחרת מאשר "חשודים", ואחד ההסברים לשיפור המדהים בביצועים היא "אופטימיזציות" בדרייברים, שהתוכנה לא הצליחה לגלות.
גם בעת השימוש בפילטרים אנו חוזים באותה מגמה – פער עצום ובלתי מוסבר בביצועים לטובת כרטיס ה-6800GT, שמצליח כמעט להכפיל את ביצועי ה-X850XT ברזולוציה הגבוהה ביותר, והמהרת הכרטיס רק מוסיפה להרחבת הפער הזה. על כל פנים, תוצאות מבחן זה סותרות באופן חד משמעי את תוצאות כל שאר המבחנים, לכן אנו לוקחים אותן עם קמצוץ (ליתר דיוק, מכולה) של מלח…