מבחני ביצועים
את כרטיס המסך השווינו לכרטיס אחר במשפחת ה-6xxx של nVIDIA, ה-6600GT של חברת Point of View וכן אל מול שני כרטיסים של ATi: האחד, ספינת הדגל של החברה, ה-X850XT והאחר – X800XL. מטרת מבחני הביצועים היא לבדוק האם ה-6800GT, שהוא עדיין כרטיס High End נחשב, מסוגל לספק ביצועים הולמים אשר יצדיקו את מחירו הגבוה יחסית, וכיצד הוא מתמודד מול מה שיש ל-ATi להציע.
מהירויות הבסיס של ה-GeForce 6800GT הן 350MHz לליבה ו-1000GHz לזכרונות, על מנת לבדוק כמה ביצועים נוספים ניתן לסחוט ממנו (מעבר לביצועים הגבוהים שהוא כבר מציע) ביצענו לכרטיס אוברקלוק. אמנם המהירויות אליהן הגענו לכאורה אינן מהוות שיפור משמעותי, אך נוכל לדעת זאת בוודאות רק לאחר בחינת תוצאות הבנצ\'מרקים. המהירויות אליהן הגענו בהמהרת הכרטיס הינן 379MHz לליבה, ו-1118MHz לזכרונות. גם כרטיס ה-GeForce 6600GT עבר המהרה: מהירות הליבה המקסימלית אליה הגענו היא 539MHz, ומהירות הזכרונות היא 1202MHz. העובדה שהצלחנו להמהיר את ה-6600GT הרבה יותר מאשר את ה-6800GT אינה מפתיעה, כיוון ככל שאנו עולים בסולם הביצועים של הכרטיס, כך קטן טווח ההמהרה שלו, שכן כבר במפעל מנסה היצרן להוציא מהכרטיס כמה שיותר ביצועים.
את כל הכרטיסים בחנו בעזרת סט נרחב של בנצ\'מרקים, בו כבר עשינו שימוש בעבר:
- 3DMark 2001SE
- 3DMark03
- 3DMark05
- Aquamark 3 – Default Settings – GPU Score
- ShaderMark 2.1
- FarCry 1.3 – כולל שלושה מבחנים שונים – סצנת חוץ, סצנת פנים וסצנה המשלבת מבנים ותפאורת ג\'ונגל
- CounterStrike: Source – Stress Test (מנוע ה-Source בו נעשה שימוש ב-Half Life 2)
- Doom 3
- Halo
המערכת עליה נבדקו הכרטיסים היא כלהלן:
AMD Athlon64 3200+ | CPU |
MSI RX480M2 | Motherboard |
OCZ 3700 Gold Edition Rev. 3 | Memory |
Hitachi Travelstar 7K60 | Hard Drive |
OCZ PowerStram 520W | Power Supply |
פירוט נוסף על כל אחד ממבחני הביצועים, כמו גם הסיבות לשימוש בו, תוכלו למצוא כאן, לכן בחלק זה של הביקורת נתמקד בניתוח התוצאות בלבד.
שימו לב כי הכרטיסים GeForce 6600GT ו-GeForce 6800GT נבדקו הן במהירויות ברירת המחדל שלהם, והן תחת אוברקלוק. במקביל, כל המבחנים הורצו בשני מצבים שונים: המצב הראשון הוא ללא כל שימוש בפילטרים, על מנת להשיג את רמת הביצועים המקסימלית אותה הכרטיס יכול לספק במבחן הספציפי. המצב השני הוא שימוש מלא בפילטרים (כלומר, AntiAliasing x6 ו-Anisotropic Filtering x16), שנועד לבדוק האם הכרטיס יכול, בפועל, לספק את הביצועים אותם אנו, כחובבי גרפיקה ומשחקים, מחפשים – העידן שבו קצוות משוננים וטקסטורות מרוחות עבר מזמן מהעולם, וכיום שימוש בפילטרים הוא בגדר חובה אם ברצונכם להנות עד הסוף מהאיכות הגרפית של המשחק.