HIS Radeon HD 3850 IceQ 3 Turbo 512MB – המשך
כפי שציינו, מערכת הקירור של הכרטיס היא תולדה של מחקר ופיתוח מעמיק שביצעה HIS ולכן הושם דגש מיוחד על מעבר אוויר יעיל דרך מערכת הקירור, על ידי הפרדתה לרכיבים שונים (הזיכרונות, הליבה הגרפית ומערכת אספקת המתח מקוררים בנפרד).
![]() | ![]() |
מחבר ה-CrossFire של הכרטיס נמצא כצפוי בצידו העליון, קרוב למחברים החיצוניים, אך בניגוד למחבר ה-SLI של NVIDIA, מחבר ה-CrossFire דורש שני חיבורים (למעשה שני כבלים פנימיים) שיחברו בין הכרטיסים השונים במערך.
![]() |
המחברים של הכרטיס נראים מעט שונה מכרטיסים דומים – מחברי ה-DVI מצופים זהב והפאנל האחורי של הכרטיס צבוע בגוון טיטאניום – אלו הן בהחלט תוספות ברוכות, אשר מקנות לכרטיס מראה יוקרתי ומושך יותר.
![]() | ![]() |
פירקנו את גוף הקירור המרכזי של הכרטיס על מנת להבין לעומק את מבנה מערכת הקירור ש-HIS בחרה להטמיע בו. כפי שניתן לראות, קיימים שלושה גופי קירור נפרדים, המקררים רכיבים שונים של הכרטיס כל אחד. בניגוד למרבית כרטיסי ה-3850, המגיעים עם פתרון קירור של סלוט יחיד (המכיל גוף קירור בודד המקרר את כל רכיבי הכרטיס), דגם ה-HD 3850 IceQ 3 Turbo של HIS תופס שני סלוטים, בזכות מערכת הקירור המורכבת והיעילה שלו.
לאחר פירוק גופי הקירור ניתן לראות כי רק גוף הקירור הראשי (המחובר לליבה הגרפית) מצופה במשחה תרמית, ואילו יתר גופי הקירור מסתפקים בפד תרמי לשיפור הולכת החום מהרכיב עליו הם אחראים.
![]() | ![]() |
כך נראה כרטיס המסך כאשר הוא "ערום" משלל גופי הקירור אשר הורכבו עליו במפעל:
נציג רק עוד שתי תמונות נוספות של הליבה והזיכרונות, בהן ניתן לראות עד כמה הליבה החדשה של ATI היא קטנה הן ביחס לכרטיסים אחרים בשוק באופן כללי, והן ביחס לכרטיסי Mid-Range אחרים.
![]() | ![]() |