ניתוח מבחני הביצועים
את ניתוח מבחני הביצועים שלנו אנו מתחילים עם מבחן הביצועים הסינטטי היחיד בסקירה – 3DMark 2006. מתוצאות הבדיקה אנו רואים כי הכרטיס המוביל בביצועים הוא ה-8800GT, וליתר דיוק הדגם של Palit עם הזיכרון המוגדל ל-1GB (המוביל במעט מאוד על הדגם בעל כמות הזיכרון הסטנדרטית של 512MB). הכרטיסים של ATI נמצאים מקום אחד אחרי כרטיסי ה-8800GT ואילו ה-9600GT החדש נכנס בדיוק באמצע, בין כרטיס ה-3850 לבין כרטיס ה-3870 של ATI, מבחינת הביצועים.
אם נתבונן לרגע על הכרטיסים של הדור הישן יותר של NVIDIA נשים לב כי כרטיסי ה-8800GTS חלשים במידה ניכרת מכלל כרטיסי NVIDIA החדשים ואף מהכרטיס החלש ביותר של ATI. למעשה, רק כרטיס ה-8800GTX שומר על רמה כלשהי של ביצועים לעומת הכרטיסים החדשים – קשה להאמין שאך לפני שנה היה זה הכרטיס החם ביותר בשוק ואילו כיום, כרטיסי ה-Mid-Range של שתי החברות מציגים ביצועים עדיפים. מנגד, יש לזכור כי מדובר בסופו של דבר במבחן סינטטי – כעת נבחן את התוצאות במבחנים האמיתיים, המשחקים.
המשחק המדובר ביותר בהקשר של ביצועים הוא ללא ספק Crysis, משחק שלא קיבל ציון גבוה יותר בתחום הגרפיקה רק משום שאף כרטיס מסך לא יכול היה להריץ אותו בקצב נורמלי בהגדרות הגבוהות ביותר. משחק זה מהווה עבורנו את אמת המידה של העתיד – העושר הגרפי של המשחק בהחלט מרמז על הדרישות העתידיות מכרטיסי המסך. מבין כרטיסי שוק הביניים החדשים, במשחק זה שני כרטיסי ה-8800GT יוצאים כאשר ידם על העליונה, ומיד אחריהם מתברג כרטיס ה-3870 – עם זאת שימו לב כי כאשר הרצנו את המשחק בהגדרות הגבוהות ביותר, אף לא אחד מהכרטיסים סיפק קצב פריימים שחיק. במשחק זה נציין לטובה את כרטיס ה-8800GT של חברת Palit בעל 1GB זיכרון, שכן הוא סיפק תוספת ביצועים קטנה ברזולוציות הגבוהות והביא ליתרון קל גם בעת הפעלת המשחק עם פילטרים. כמות הזיכרון המוגדלת מאפשרת שמירת טקסטורות רבות יותר בזיכרון הכרטיס ולכן מאפשרת להגיע לקצבי פריימים מעט גבוהים יותר תחת הגדרות אלו.
במשחקים S.T.A.L.K.E.R ו-Company Of Heroes אנו עדים למגמות הפוכות – הכרטיסים של ATI מפגינים ביצועים עדיפים ב-CoH, אך נופלים מהכרטיסים של NVIDIA ב-S.T.A.L.K.E.R. באופן מפתיע, כרטיס ה-9600GT מפגין ביצועים חלשים למדי בשני המשחקים הללו.
המשחק Call Of Juarez הינו משחק נוסף המבוסס על DirectX 10 ובמשחק זה אנו שוב רואים יתרון משמעותי לכרטיסים של NVIDIA בכל הרזולוציות והגדרות הפילטרים. גם כרטיס ה-9600GT, החלש ביותר מבין כרטיסי NVIDIA, מציג ביצועים העולים במידה משמעותית על פני אלו של הכרטיסים של ATI.
משחק נוסף, Unreal Tournament 3, הוא אחד המשחקים החשובים ביותר בסט המבחנים שלנו שכן על בסיס המנוע שלו פותחו מספר משחקים פופולריים נוספים בשוק (ואין ספק שיפותחו עוד רבים אחרים), לכן התוצאות במשחק זה מרמזות לנו על ביצועי הכרטיסים גם במשחקים תובעניים אחרים (נכון להיום ניתן למנות את Gears Of War ו-BioShock כשני משחקים מובילים המבוססים על המנוע של UT3).
כלל הכרטיסים מפגינים ביצועים ראויים במשחק זה, אפילו ברזולוציות הגבוהות ביותר ובעת שימוש בפילטרים. מהגרפים ניתן ללמוד בקלות כי לכרטיסים של ATI ישנו יתרון ברור בכל מצבי הבדיקה, והם עושים חיל אל מול הכרטיסים של NVIDIA, במיוחד ברזולוציות הגבוהות ובעת הפעלת הפילטרים.
המשחק Half Life, אשר תמיד נחשב "משחק של ATI" מפתיע אותנו הפעם, שכן התוצאות שנתקבלו מעידות על היפוך המגמה – כלל הכרטיסים של NVIDIA מציגים ביצועים מצוינים במשחק זה ואף עוקפים את שני הכרטיסים של ATI כמעט בכל מצבי הבדיקה.
שימו לב כי בניתוח מבחני הביצועים כלל לא התייחסנו לכרטיס ה-8600GTS של NVIDIA, כרטיס ה-Mid Range החזק ביותר שהיה לחברה עד כה, שכן הוא אפילו לא נמצא באותו טווח תוצאות של הכרטיסים האחרים בסקירה ופעמים רבות כרטיס ה-9600GT החדש מספק ביצועים כפולים (ואף למעלה מכך) מכרטיס ה-8600GTS. כבר בהקדמה ציינו את הכישלון הצורם של כרטיסי ה-Mid Range מסדרה 8 של NVIDIA, והתוצאות שקיבלנו במבחני הביצועים שלנו הם הוכחה נחרצת לכך.