ניתוח מבחני ביצועים
נתחיל בהשוואת תדרי השעון של הכרטיסים, היות והפעם נמצאים באמתחתנו כרטיסים המגיעים באוברקלוק ישירות מהמפעל. כרגיל, היצרניות לא סחטו את כל המיץ מהכרטיסים וניתן להשיג שיפור ביצועים באמצעות אוברקלוק נוסף, אך גם האוברקלוק "הבסיסי" תורם במרבית המקרים במידה ניכרת לביצועים, במיוחד ברזולוציות גבוהות ובעת השימוש בפילטרים.
החידוש בביקורת זו הוא מבחן ה-3DMark Vantage, אשר הושק לא מכבר והחלטנו לעשות בו שימוש כבר בביקורת זו. המבחן כולל ארבעה מבחנים עיקריים, בהם שני מבחני תלת מימד (האחד בסביבה סגורה והשני בסביבה פתוחה) ושני מבחני מעבד המדמים מצבי AI (הדמיית אינטיליגציה מלאכותית) במשחקים. מלבד מבחנים אלו ישנו סט שלם של מבדקים הנועדו לבדוק יכולות שונות של כרטיסי המסך, כגון עיבוד פיזיקלי, קצב מילוי הטקססטורות ועוד.
מבחן ה-Vantage מתחלק לשני מבחנים נפרדים, Extreme ו-Performance – שניהם בהגדרות שונות, כפי שניתן לראות בתמונות שלהלן:
מהבדיקות ניתן לראות כי ב-Vantage רואים כי הכרטיס החזק ביותר במצב Extreme הוא ה-9800GTX ואילו במצב Performance, ה-HD 3870 X2 עוקף אותו במידה מסוימת. לצערנו כרטיס ה-9800GX2 לא צלח את הבדיקה בהצלחה ולכן אינו מופיע בגרפים; להערכתנו מדובר בבעיית חומרה והדבר נידון מול חברת Colorful.
במבחן הביצועים 3DMark 2006 ישנו לכאורה יתרון קל ל-GX2 על פני ה-3870X2, אך היות ומדובר במבחן סינטטי, קשה להסיק מכך על ביצועי הכרטיסים במשחקים בפועל. שימו לב שלפי התוצאות שנתקבלו, כרטיס ה-8800GTS של MSI (המצוי באוברקלוק) עוקף את ה-9800GTX אשר מגיע במהירויות סטוק – יש לקחת נושא זה בחשבון בעת רכישת אחד מהכרטיסים, שכן הם קרובים מאוד זה לזה בביצועיהם.
במשחק Crysis נתקלנו בקשיים דווקא עם כרטיס ה-HD 3870 X2, שכן המשחק נתקע וסירב לעלות ברזולוציות גבוהות, בעיה שלא הצלחנו להתגבר עליה בעת הכנת הביקורת, אך באשר ליתר הכרטיסים הרי שה-GX2 הפגין, כצפוי, את הביצועים הטובים ביותר. במשחק S.T.A.L.K.E.R נתקלנו באותה בעיה, אלא שהפעם כרטיס ה-GX2 היה הבעייתי – ככל הנראה, לא כל המשחקים מוכנים עדיין לכרטיסים הכפולים. גם הפעם, כצפוי, הפגין הכרטיס הכפול השני (HD 3870 X2) את הביצועים הטובים ביותר במשחק זה.
במשחקים Company Of Heroes ו-Call Of Juarez, ביצועי הכרטיסים תואמים את רמת המחיר שלהם, לכן נשאיר את שאלת הכדאיות והתמורה לכסף לסיכום הביקורת.
במשחק Unreal 3 נחשפת הבטן הרכה של ATI בדמות התמיכה בפילטרים, כאשר בעת השימוש בפילטרים התוצאות במשחק זה היו נמוכות מאוד ביחס ל-GX2 וגבוהות אך במעט מהכרטיסים בעלי המעבד היחיד.
המנוע של המשחק Half Life תמיד נהנה מהביצועים הטובים ביותר תחת הכרטיסים של ATI והדבר נכון גם הפעם, כאשר כרטיס ה-GX2 מצליח להתעלות על פני ה-HD 3870 X2 רק בעת הפעלת הפילטרים.
המשחק האחרון, World In Conflict, מבוסס במידה משמעותית ביותר על המעבד הראשי ופחות על כרטיס המסך ואכן, אנו רואים שבמשחק זה כמעט ואין לכרטיס המסך חשיבות, כן שאין טעם להשקיע בכרטיס כפול עבורו.