ירידה בביצועים של לוח לאחר עדכון BIOS - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ירידה בביצועים של לוח לאחר עדכון BIOS


crazydiamond

Recommended Posts

שלום לכולם

קיבלתי לוח מתוצרת MSI דגם ms-6309 במקור הלוח הוצא ממחשב של NEC וכשהמחשב עלה היה הלוגו של NEC , כש winxp עלה בדקתי במנהל ההתקנים את בקרי הדיסקים הקשיחים והוא ציין ultra dma 4 - ultra dma 66 .

עדכנתי את ה לאחד מקורי של - הכי מעודכן שיש באתר שלהם - העדכון עבר בהצלחה - אך לאחר ש עלה במנהל ההתקנים הבקר של הדיסקים הקשיחים מזהה את הדיסק כ- ultra dma 3 - ultra dma 44 האם זה הגיוני ואיך אפשר לסדר את זה הדיסק עצמו תומך ב udma 100

כמובן הותקנו כל הדרייברים של הצ'יפסט וכו'.

איך אפשר להחזיר את המצב ל udma 66 כמו במקור.

דרך אגב גרסת הלוח/PCB היא 1.1

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תנסה למחוק את הבקר ממנהל ההתקנים ואז תן למחשב לזהות הכל מחדש (יכול להיות שתצטרך לבצע איתחול).

לא בדקתי באיזה גירסה של UDMA הלוח תומך, אבל בהחלט ייתכן שהיא תהיה נמוכה מ UDMA 5 (מהירות של 100MB/s) או מ UDMA 6 (מהירות של 133MB/s), וכמובן שהדיסק הקשיח לא יכול לשלוח לבקר נתונים בקצב מהיר יותר ממנו שהבקר מסוגל לקבל, ולכן הוא עובד רק ב UDMA של 66MB/s.

במקרה הכי גרוע, אם אתה רואה ירידה בביצועים, תעדכן חזרה לגירסת ה הקודמת (אני מקווה ששמרת אותה).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא הבנת אותי, הלוח לפי כל הביקורות באינטרנט אמור לתמוך ב udma 66 וכך הוא היה עם גרסת הביוס המקורי של NEC, כאשר עדכנתי אותו לגרסא העדכנית של גם הביוס השתנה לתצורה המוכרת של AMI (דומה ל AWARD) ונוספו יותר אופציות וכו', אך תחת יש ירידה בקצב העברת הנתונים מ 66 המוצהרים ל 44

וזאת הבעיה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל יש דבר כזה udma 44 = udma mode 3 ודבר כזה פוגשים רק בלוחות עם צ'יפסט של VIA ופגשתי את התופעה הזאת בהרבה מאוד מקרים.

בכל מקרה מה שעשיתי זה הורדתי ביוס קצת ישן יותר מהאתר של NEC (הלוח נלקח מתוך מחשב של NEC) ועדכנתי אותו ולאחר העדכון ההתקנים זוהו כ udma 66 והסידי רומים עברו מ udma mode 1 ל udma mode 2 וגם מורגשת עליה קטנה בביצועים ובזמן העליה של המחשב בכל מקרה ישנה בעיה בכל הלוחות של 3 עם צ'יפ של VIA - מנהל ההתקנים מצביע על הכוננים עם קצב העברה נמוך יותר ממה שהלוח מצהיר עליו.

בכל מקרה בעיה זאת נפתרה אך משום מה לאחר העדכון ה APM כבר לא עובד כמו שצריך - אי אפשר לכבות את המחשב מכפתור ה POWER אלא רק מתפריט התחל. משחקים בביוס לא עזרו כאן.

אם יש למישהו רעיון אקבל אותו בברכה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...