וועדת דוברת אושרה ע"י הממשלה - האם אתם בעד או נגד הוועדה? - עמוד 4 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

וועדת דוברת אושרה ע"י הממשלה - האם אתם בעד או נגד הוועדה?


X_Dror

בעד או נגד הוועדה?  

864 הצבעות

  1. 1. בעד או נגד הוועדה?



Recommended Posts

התנאים שיש לי השנה בתיכון מצויינים

יום אחד שאני חוזר ב-13:10, עוד יום שאני חוזר ב-11:30, יומיים שחוזרים ב-14:00 ורק יום אחד ארוך עד 15:00

ויום שישי אני ממילא לא לומד אז אם יקבלו את הפאקינג דוח הזה אני רק נדפק

איך הם רוצים שיהיה לנו זמן להכין שיעורים וללמוד למבחנים, כשחוזרים עייפים מבית ספר(תמיד ביום הארוך בשעה האחרונה כבר כואב לי הראש ואני לא מצליח לקלוט כלום)זה פשוט לא אנושי, לא יהיה לתלמידים זמן לעצמם בכלל :screwy:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 62
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

תלמידים בארה"ב לומדים ככה בלי שום בעיה...

סלח לי, אבל כל הטענות האלו על "חוסר ריכוז בשעות מאוחרות" זה פשוט שטויות או תירוצים. כמו ש-DXT אמר, תיקונים קוסמטיים שנועדו להוסיף עוד נפח ורושם למסקנות.

בתאכלס, זה לא מזיז לאף אחד.

חוצמזה, לפי כלמיני שמועות, גם ככה לא ממש ילמדו בשעות האלה, אלא הן יוקדשו לזמן של המורים עם התלמידים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ולעומתכם, אני דווקא חושב שזה צעד חשוב מאוד בכיוון החיובי.

מערכת החינוך בארץ חולה באין סוף תחלואים. אם אתם רוצים מספרים - תקציב החינוך באחוזים מתוך כלל התקציב הממשלתי הוא מהגבוהים במערב (אני חושב שחוץ מסקנדינבה זה היה בזמני), אבל שכר המורים בישראל הוא מהנמוכים בעולם. עוד? הגיל הממוצע של המורים בישראל הוא בסביבות ה-54-55, וזה רק בגלל ארגוני המורים החזקים שבגלל כוחם בעצם מחליטים מי ישאר להיות מורה ואת מי יפטרו כשיש קיצוצים - ומה יקרה בעוד 10 שנים? התקציב המנופח של משרד החינוך הולך על בזבוז במנגנון העצום שלהם (מישהו יכול לנחש כמה "מחוזות" ו"מפמ"רים" יש במשרד במקום 2 מחוזות כמו שמתבקש מהגודל של המדינה?) וחלק גדול מהכסף לא מגיע אל המורים ואל המנהלים - השטח... זאת בעצם ההמלצה הכי חשובה לדעתי של הוועדה - ההחלטה להעביר 90% (!!!) מהתקציב העצום של המשרד ישירות למנהלים (השאר יתחלק בין המחוזות למשרד בירושליים) שיקבלו את כל הסמכויות להעסקת מורים ולתקצוב בית הספר שלהם.

נקודה בעייתית אחרת שקיימת כרגע היא מעמד המורה. בתור אחד שסיים תיכון לפני שנה וחצי, לא יכולתי לראות את עצמי בתור מורה. כלמור יכולתי לראות את עצמי מצויין מעביר את החומר ומלמד יותר טוב מ99 אחוז מהמורים שלי - אבל בהחלט לא ראיתי איך אפשר להחזיק משפחה עם עבודה ראשית בתור מורה. הדוח כן מנסה להתמודד עם הבעיה הזאת - הגדלת מספר שעות העבודה של המורים וככה להגדיל את השכר שלהם. השאלה אם הם באמת יוכלו להפוך את מקצוע ההוראה למקצוע איכותי ומבוקש, האם זה מספיק לדעתי? לא. האם זה צעד לכיוון הטוב? כן. דבר אחר זה הדיבור שעל מנת להניות מורה תיהיה חייב להיות אקדמאי. בתיכון בו אני למדתי, בשביל להיות מורה לפיסיקה או מתמטיקה היית חייב תואר שני לפחות (!), ובהחלט רואים את ההבדל - אם הם יצליחו לממש את זה בגנים וביסודיים גם - אחלה בחלה.

תראו, הדוח לא מושלם. הוא מתעלם מהמון בעיות ולקח את הכיוון הכלכלי ובקושי התעסק באיך החינוכי.

לא יכול להיות שהוא לא עוסק באיך מורידים את האלימות. לא יכול להיות שאין בו רעיונות לפעילות לא פורמלית אחר"צ לתלמידים ובחינוך לערכים. אבל זה מה שהם כתבו, ואם הביררה היא זה או כלום - אני הייתי הולך על זה.

משהו אחד שאני ממש חושב שהוא שטות זה כל נושא הבגרויות שם. להגביל את כמות היחידות שתלמיד יכול לקחת? למה?!?! לתת למורים של היום עוד כוח בציוני המגן? יכול להיות מאוד בעייתי (אלא אם יחכו עם זה עד שבאמת יכנס דור חדש של מורים איכותיים ומקצועיים). אבל שוב, בכללי - זה דוח טוה לדעתי.

+1

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אל תשכחו שילדים בארה"ב מקבלים הסעה לבי"ס ו-5 ימי לימוד בשבוע ובתוך יום הלימודים הארוך הזה יש פעילויות מגוונות שלא כולן לימודים שנועדו לשפר את הסיבולת שלהם כגון פעילויות , חברה, ועוד. כל אחד לפי הקישורים שלו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יום לימודים ארוך זה עניין של הרגל. הם אבל מתחילים ללמוד ב-9, לא בכל מקום אבל בהרבה מקומות, בעקבות הצלחה בבריטניה, שם ההשקמה המאוחרת העלתה את אחוזי הנוכחות בכיתות ואת הציונים. רק שתדעו, מתבגרים מפרישים את ההורמון הגורם לעייפות ורצון לישון מאוחר, בסביבות 10-11 בערב לפחות, ולכן נרדמים יותר מאוחר ומתקשים לקום בבוקר, הם גם צורכים יותר שעות שינה. זה לא כמה זמן אתה לומד אלא מתי ובאיזו תדירות. עניין של הרגל.

אבל אכן, בעיית השעות היא רק על קצה המזלג המעוות של הדוח הזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אבל עדיין יש לימודים בשעות אחה"צ... האמריקאים מסוגלים להתרכז בשעות הללו ואנחנו לא?

השעות זו הבעיה הכי קטנה של הדוח הזה

זאת לא הבעיה בשעות...

הבעיה היא בתלמידים...

הם פשוט עצלניםםםםם רצחחח!!!

אם הם טיפה יפעילו את המוח הקטן ויחשבו על העתיד שלהם...הם יסכימו אפילו ללמוד עד 10! כמו בישיבות תיכוניות(שעושים אקסטרנים או משהו כזה).

אני למדתי בבית ספר כזה שמכתה א'!!! שימו לב כיתה א'!!! למדו איתנו עד שעה 4!

ומה היתה התוצאה?

הרמה היתה בין הגבוהות באזור!!!

אז בקיצור התלמידים בישראל סנובים שלא רוצים להרים את הראש ולחשוב טיפה בלימודים.

אני לא מדבר על הבנות כי להם יש את הראש ללימודים(אבל לא כולם...)

זהו...אמרתי את דעתי! :silly:

ודרך אגב אני תלמיד כיתה י' כרגע וועדת דוברת זה חרא של וועדה! :pissed:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חרא דבר לדעתי.

הכיתות עם יותר תלמידים.. ויותר שעות.

איפה ימצאו מקום בכיתות דמיט? אנחנו נחנק.

החופשים שיקחו יהיו יותר משיתנו.

ועכשיו לדעת המורים (אמא מורה, חייב להיות צד כזה):

יתנו להם שכר מועלה בקצת, על הרבה יותר שעות עבודה עם יותר תלמידים.

וככה הם רוצים להביא את המורים ואת האנשים הטובים לתחום? אוי דמיט.

המשך בפעם אחרת..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אל תשכחו שילדים בארה"ב מקבלים הסעה לבי"ס ו-5 ימי לימוד בשבוע ובתוך יום הלימודים הארוך הזה יש פעילויות מגוונות שלא כולן לימודים שנועדו לשפר את הסיבולת שלהם כגון פעילויות , חברה, ועוד. כל אחד לפי הקישורים שלו.

עוד אחד הדברים הלקויים מהיסוד בארץ, שישירות מהם נובע המצב של הספורט בישראל (ע"ע ליגת ה"על" בכדורגל, וכל ענף אחר חוץ מכדורגל וכדורסל - אין ליגות מקצועניות לכלום, מלא מקצועות שלא מעוגנים בחוק והרשימה עוד ארוכה). הרי מתחיל מהילדים ומטיפוח כשרונות צעירים, מה שבארץ שואף לאפס.

נראה לי כשאומרים שישראל היא מדינה מערבית מתכוונים רק להיבט הטכנולוגי, ומה עם שאר תחומי החיים? גורנישט :s07:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אבל עדיין יש לימודים בשעות אחה"צ... האמריקאים מסוגלים להתרכז בשעות הללו ואנחנו לא?

השעות זו הבעיה הכי קטנה של הדוח הזה

כל מה שmerrymoon אמרה למעלה +

בארה"ב קיימת תרבות של קפיטריה... יש מקומות מסודרים ויש מספיק אוכל ותשתית להאכלת כל הבית ספר בהפסקות... במרבית בתי הספר בארץ יש רק קיוסק עם כמה שולחנות, ובתי הספר עם "קפיטריה" הם לא בעלי תשתית בסדר גודל הזה, אלא יכולים לשרת כמה עשרות תלמידים מקסימום פר הפסקה.

צריך לזכור שאכילה נכונה ומספקת היא תנאי הכרחי לריכוז, ותלמידים בארץ לא באמת מקפידים על זה בגלל שאין את העניין של "בהפסקה הגדולה הולכים לחדר אוכל" שזה כבר מבטיח שתאכל לפחות פעם ביום, בד"כ, ארוחה משביעה ומספקת שתתניע אותך למשך המשך היום.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז לסיכום...

נדפקנו.

עכשיו מי רוצה להיענות ובאמת לכתוב דוח מטעם התלמידים? קשה לי להאמין שלמועצת התלמידים (סליחה, מועצת הלפלפים) יש מילה בזה, הם אמורים לייצג אתכם, התלמידים. מה יש להם להגיד על זה? :pissed:

מועצת תלמידים זאת לא תחרות פופולריות, זה פוליטיקה לכל דבר - הם צריכים לייצג את בתי הספר ואת התלמידים הלומדים בהם ולעמוד על האינטרסים שלהם, במקום לשבת כמו פלוץ עם ה-TITLE ולנאום בטקסי כמו אידיוט מתוך דף כתוב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש לנו שעות אפס למרות שביטלו את זה, אני מניח שאם יעברו ללימודים עד 4 יבטלו את שעות האפס. אם לא - מארגנים כמה חברים בזוקה רימוני רסס וכ-60 קילו C4 ומורידים את בית ספר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לנו היו 5 שעות אפס בשבוע. כל הכיתה ישנה וכמעט תמיד נכשלנו והמורים עוד היו צועקים עלינו שאנחנו לא בסדר ולא משתדלים מספיק כשפשוט לא ישנו מספיק. :s07:

עדיין... מישהו מוכן לענות לי על השאלה - היכן לכל הרוחות מועצת התלמידים בכל הסיפור הזה? הם אמורים לייצג את התלמידים, הגזירה הזאת מאאאאד מתקשרת אל התלמידים, גם להם צריכה להיות מילה בזה ומועצת התלמידים היא זאת שמחובתה לייצג את התלמידים. איפה popularity whores האלו?!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...