מה זה מקינטוש?.... - לינוקס, Mac ומערכות הפעלה אחרות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מה זה מקינטוש?....


oriel

Recommended Posts

זהו מחשב של חברת , בעל מערכת הפעלה שאינה מייקרוסופט ובעל מעבדים שונים מאילו של ה .

אילו מחשבים יפים ומעוצבים.

המק כוון כל השנים למשתמש המקצועי (בעיקר גרפיקה ועריכה), בעיקר עקב התימחור הגבוה שלו,בשנים האחרונות (4-5) הוא מתומחר יותר אגרסיבית ומיועד גם לשוק הבייתי.

[attachment deleted by admin - 90 dayss]

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 2 שבועות מאוחר יותר...

מחשב מקינטוש משפחת מחשבי המקינטוש, המיוצרים על-ידי חברת אפל האמריקאית, מופעלים באמצעות מערכת ההפעלה OS ויחד עמה מהווים החלופה המסחרית העיקרית לשוק המחשוב הביתי למערכת ההפעלה Windows ולמחשבי ה-. השם מקינטוש משמש כינוי גנרי לכל דגמי המחשבים האישיים שמוציאה חברת אפל, כולל דגמי מחשבי מחברת. מחשב המקינטוש הראשון יצא בשנת 1984, אחרי כשלוש שנים של פיתוח והציע בפעם הראשונה במחשב מסחרי שורה של חידושים מרעישים כמו מערכת-הפעלה גרפית, עכבר וכונן דיסקטים חדשני של 3.5 אינץ'.

בשנים שאחרי כן המשיכה אפל ליצור חידושים רבים בדגמי מקינטוש שהוציאה, ובין השאר הייתה הראשונה להציג במחשביה צג צבעוני, רישות פשוט להפעלה, חיבור מקלדת ועכבר פשוט (שהפך מאוחר יותר לבסיס לחיבור USB), חבר והפעל (Plug and Play), מחשב כף-היד הראשון, חיבור MIDI קל לשימוש, יציאות וכניסות קול ווידאו, ניווט באמצעות לוחית מישוש (במחשבי מחברת), עיגון מחשב נייד למחשב שולחני (docking), מארז שקוף וצבעוני, הנחת קרבי המחשב על דלת הפתיחה לגישה קלה, חיבורי כתקן, חיבורי FireWire, חיבורי HiFi, רישות מקומי בעזרת נקודות חמות, ועשרות חידושים נוספים. כל זאת, בלי להזכיר את החידושים הרבים שהביאה במערכת ההפעלה של המקינטוש.

במובנים רבים, ניתן לטעון כי אין חידוש משמעותי כלשהו בתחום המיחשוב האישי בעשרים השנים האחרונות שלא החל את דרכו באופן כלשהו במקינטוש. חלק גדול מהחידושים לא הומצא בהכרח על-ידי . למעשה, המציאה רק את מיעוטם. כשרונה הגדול של החברה התבטא ביכולתה להפוך המצאות וחידושים הקיימים בשטח לקלים לשימוש ומועילים לקהל משתמשים רחב.

פלח שוק משתמשי המקינטוש, שהיה בעבר כ10% נע כיום סביב כ5%, אך בשנים האחרונות החלה התייצבות ועלייה מחודשת במספר המשתמשים. מחשבי המקינטוש ידועים כמועדפים על יוצרים, כמו מוסיקאים, עורכי ומעצבים, וכן כמחשבים המשמשים במערכת החינוך ובשוק הביתי.

עריכה: זה מהאתר ויקיפדיה(מומלץ ביותר אם הסקרנות שלכם גבוהה ביותר ואתם רוצים לדעת הכל)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...