אני רוצה להתחיל לפתח בתלת מימד - תכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

אני רוצה להתחיל לפתח בתלת מימד


X-Gamer

Recommended Posts

באיזה שפה אני יתחיל

אני חשבתי על C++ אבל כל קומפיילר שאני מוריד

אני כותה תקוד שיש במדריך אבל תמיד זה אומר לי התוכנית לא שלמה

וזה תמיד מייאש אותי ותמיד אני מפסיק בגלל זה אז אולי מישהו יעזור

לי?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

do it only with C++ coz it`s the best for Gaming devlopers.

now you have 2 options:

1.Bulid an Engine

2.Use an allready build engine

if you choose 1 you have another 2 options

1.build it using OpenGL(open Grpahic Library GPL prject works on Windows linux mac and more

2.build it using diretX(windows Graphic Library works only on Windows and i think mac)

now for compiler you can choose a regular one like MSVC++

or G++ GCC and more

and you have another think you need to think :where you will devloping it (windows,linux,mac)

which is your target(Gaming,Demostraion and so on).

and if you will using a Engine your options are:

Nebula 2

and more you can see in this web:http://www.devmaster.net/engines/

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא מבין הכי טוב אנגלית אבל אני חושב שהבנתי מה שאמרת

אני בינתיים לא יבנה מנוע כי אין לי עדיין תידע אבל אני רוצה ללמוד

אני צריך מנוע DX7 או OPENGL 1.3 כי בינתיים יש לי MX עד שאני

יקנה כרטיס מסך חדש ואלה הקומפיילרים היחידים שאני יכול להשתמש בהם?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם אתה רוצה לפתח מנוע בעצמך , ושים לב שמדובר בעבודה מפרכת למדי. קודם כל אתה צריך ללמוד C++ ברמה גבוהה.

בנוגע לבעיה שהצגת אגב, זה ככל הנראה בעיה של ה linker לזהות את הספריות הנדרשות.

בכל מקרה אני אמליץ על שימוש במנוע קיים , מומלץ ביותר הוא המנוע של WildTangent, שתומך ב C, VB, JAVA ואפילו שפות סקריפט. וממש קל לשימוש.

http://www.wildtangent.com/

כמו כן אני אמליץ על שימוש במנוע קיים לדוגמת המנוע של Unreal שידוע ביכולותיו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דבר ראשון אתה צריך ללמוד C/C++ ברמה מאוד גבוהה, דבר שני מלבד C אתה צריך ללמוד DX או OpenGL, בתכלס DX פשוט יותר, אולם עם OpenGL אתה תקבל תוצאות מהר יותר(יקח לך פחות זמן להגיע לדבר שיאפשר לך להראות משהו על המסך), אחרי זה אתה צריך לבחור קומפיילר גראפי מתאים ושפת שיידרים מתאימה, יש לך כרטיס של לכן אתה יכול ללכת על CG לנבידיה יש קומפייל משלה, לDX HLSL או LLSL יש לך קומפייל בSDK של דיירקט איקס. למידת שיידרים בלבד אפשרית ע"י שימוש קומפיילרים גראפיים כמו ASHLI וRendemonkey וכמובן שכתיבת שיידרים בתוכנות כמו maya. בנוסף לזה לגרסאות ישנות של OGL וDX תצתרך ללמוד אסמבלר גם ברמה גבוהה.

אבל שוב אתה לא יודע C אפילו ברמה בסיסית, לכן אני ממש אבל ממש לא מבין למה אתה מציב לעצמך מטרות כאלה גבוהות.

ועל כל זה אתה צריך לשלוט על תכונה לעיצוב תלת מימדי כלשהי בשביל המודלים, למרות שלAPIים יש פקודות של יצרת צורות פרמיטיביות זה לא משהו שאתה יכול לעשות איתו דברים מעבר לקוביה מסתובבת...

הא ועוד משהו לפיתוח אתה צריך מתמטיקה, ומתמטיקה אני מתכוון ברמה של קורסים של תואר במדעי המחשב...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם אתה רוצה עזרה, קודם כל תכתוב מה הבעיה באופן מפורט... אתה לא יכול להגיד, יש לי בעיה להריץ וזהו... אנחנו לא נביאים... תפרט באיזו סביבת עבודה אתה משתמש, איזה מדריך, איזה שגיעות אתה מקבל...

אם אתה משתמש בתוכניות תלת-מימד, כדאי לך להסתכל על BLENDER3D זוהי תוכנה ברמה לא פחותה מ 3DSMAX, MAYA וכו', רק שזה חינם ובא עם קוד פתוח, ככה שאתה יכול להסתכל ממש בתוך הקוד ולראות איך זה עושה דברים ולשנות את זה, אתה יכול להוריד את זה מפה:

http://www.blender3d.com/

דרך אגב, זה גם מאוד שונה לשלוט בתוכנת ולכתוב משהו שקשור לזה (לא כל אומן הוא תכנת)... אני הייתי ממליץ לך אם אין לך ניסיון קודם בתוכנות, לעשות משהו הרבה יותר פשוט לפני דברים מסובכים כאלו...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני רוצה להתחיל ישר בפיתוח תלת מימד

כמו שאמרתי אני רוצה קודם ללמוד את השפה

הייתי מתכנת פעם ב-JS ובPHP לא יודע אם זה יכול לעזור לי איכשהו

אני לומד מהמדריך הזה את הבסיס

http://vlib.eitan.ac.il/cplusplus2/guide2-1.html

כל קומ]יילר אומר לי שהתוכנית לא שלמה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא יודע לגבי המדריך הזה, אבל אם כבר התוכנית הראשונה לא עובדת, סימן שאולי כדאי להחליף למדריך מקצועי...

דבר שני, למה אתה הולך דווקא על C++ ולא מנסה שפות כמו PYTHON או דומות... נראה לי שה LEARNING CURVE שלהם יותר פשוט ואפשר להתחיל לעשות איתם דברים יותר מהר (ויש להם תמיכה בספריות לא פחות טובה, יש הרחבות ל OPENGL ב PYTHON)....

לגבי התוכנית HELLO,WORLD, הנה איך שהיא אמורה להיות כתובה באמת (לא כותבים IOSTREAM.H פשוט IOSTREAM), וצריך להוסיף using namespace std;:הנה

#include <iostream>

using namespace std;

int main()

{

cout << "HEY, you, I'm alive! Oh, and Hello World!";

return 0;

}

הנה ספריית ה OPENGL של PYTHON:

http://pyopengl.sourceforge.net/

הנה גם כל מני דוגמאות לשימוש ב OPENGL ב PYTHON:

http://www.pygame.org/gamelets/#NEHE

הנה התוכנית מקודם רק ב PYTHON:

print "HEY, you, I'm alive! Oh, and Hello World!"

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

האמת אין לי מושג לגבי כל הנושא של ה SHADER COMPILER, אך למיטב הבנתי הם כתובים בשפה משלהם (מעיין סוג של C מאוד מוגבל), ומכיוון שהמטרה שלהם הם כמובן לרוץ על המעבדים הגרפים בכרטיס, אין הם יכולים לעזור לך בכתיבת תוכניות רגילות....

שוב, נראה לי נושא הקופמיילר הגרפי לא הכי קשור כרגע... קודם כל תגיע לשלב שיש לך תוכנית רגילה שיכולה לשלוח דברים תלת מימדיים לכרטיס המסך, ואז תתעסק בדברים האלו אם בכלל (שוב, להבנתי, הם לא "קומפילרים גרפיים" זהו בסה"כ קוד נוסף שאתה יכול לשלוח לכרטיס כדי שיעשה אפקטים, אתה עדיין צריך תוכנה רגילה שכתובה בשפה רגילה ששולחת את שאר המידע (לא את האפקטים) לכרטיס ).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...