הכניסוני לעולם ה-AMD - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

הכניסוני לעולם ה-AMD


johny

Recommended Posts

יש לי הרבה ניסיון בעבודה עם חומרה בסביבת אינטל.

מעולם לא התעסקתי עם AMD.

בקרוב אני רוכש מחשב חדש וחשבתי לנסות

את מה שכולם כאן מדברים עליו.

אני רוצה ללמוד קצת ולהבין על עולם ה-AMD.

יש לי כמה שאלות:

1. למה בעצם AMD?

האם באמת (בהסתכלות כוללת) סביבת הAMD

עדיפה על זו של אינטל?

אשמח אם תצרפו תוצאות בדיקות של אתרים רציניים.

2. האם הצ'יפסטים של AMD לא נחותים מאילו של אינטל?

האם הם תומכים בדואל מוד לזיכרון?

מה מהירות הבאס המקובלת והמהירה בלוחות AMD?

3. איזה מעבד של AMD הוא ההמלצה החמה לאנשים

שרוצים להשקיע בסביבות ה-4000 שקל במחשב? (בערך 1000

שקל למעבד)?

מה נותן לי שהמעבד עובד ב64 סיביות? הרי מערכת ההפעלה

לא תומכת בזה...

4. אני מאוד אוהב את . שמתי לב שכאן בפורום

הרוב ממליצים על EXPO. אפשר לקבל הסבר לזה

מלווה בקישור למבדקים כלשהם.

5. מהם ההבדלים העיקריים בין סביבת הפנטיום (אינטל) לסביבת AMD?

תודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוקיי , בוא נתחיל ככה , אין כזה דבר "עולם אינטל" ו"עולם AMD" , זה אותו הדבר בידיוק... , רק מה? , שAMD , כאשר פיתחה את המעבדים שלה , הצליחה לייצר מעבדים שיתנו תמורה יותר טובה למחיר... , ומזה אומר? , מעבד 2500 של AMD , עולה כיום 550שקל בממוצע , וה2.53 של אינטל שעבר מן העולם , עלה 1000שקלים פלוס מינוס אם לא יותר , זה למה AMD עדיף , כי בחצי מחיר , אתה מקבל את אותם הביצועים כמעט , ואין כזה דבר סביבת AMD , או סביבת אינטל , אנחנו מדברים על רכיב מחשב , שנקרא "מעבד" , וזה לא כל המחשב! , המחשב מורכב לידיעתך מזיכרון\לוח אם\כרטיס מסך וכ"ו וכ"ו , וכל הדברים האלו גם קובעים את מהירותו של המחשב... , בעיקרון , כל עוד תיקח מעבד סביר(נגיד 2.4\2500) , הוא יספק לך את הביצועים הדרושים למשחקים וכמעט בוודאות שלא תראה הבדל בינו לבין 3000 או 2800...

את הצ'יפסטים כמובן אי אפשר להשוות כי הם שניהם למעבדים שונים , אבל מה שכן , אם אתה שואל על פיצ'רים , אז הצ'יפסטים למעבדי AMD באים עם אותם פיצ'רים כמו באינטל ואפילו יותר טובים(כרטיס קול איכותי הנקרא "SoundStorm" , או GIGA LAN) , וכן , הם תומכים בדואל צ'אנל בזיכרון , אבל זה לא מה שעושה את ההבדל בAMD , ההבדל בAMD בין עם דואל ובלי דואל זה סביבות ה3-5אחוז.

מהירות הבאס המקובלת בלוחות\מעבדי AMD , היא -133\166\200 , וכמו שאמרתי , אז בוא נחקור את זה ככה , מעבדי AMD Athlon XP עם ליבת טורוברד\פאלומינו , יבואו עם 256KB קאש ובאס של 133 , מעבדי Athlon XP עם ליבת בארטון , יבואו עם 512KB קאש ועם באס של 166 , כאשר בשני המקרים הבאס מוכפל(266\333) , אם יש לך מעבד עם ליבת בארטון דגם 3000\3200 אז ל3200 בטוח יש באס 200 , ול3000 או 166 או 200.

שמגיעים לAMD Athlon 64 , כל המעבדים בלי יוצא מן הכלל , עובדים על באס של 200MHZ.

להשקיע 1000שקל במעבד לדעתי זאת שטות , שכן אפשר לקנות ב570שקל AMD 2600 שיספק את הסחורה מעולה... , אבל אם אתה רוצה מעבד של AMD ב1000שקל פלוס מינוס , אז יש לך את הAMD Athlon 64 2800\3000 ששניהם במשחקים יותר טובים מהאינטל המקבילים(ומתחממים פחות).

בקשר ל64סיביות , אני לא מבין גדול בנושא , ככה שאני לא יעקב אותך , אז אני רק יפנה אותך לכתבה מאוד מקצועית באתר : http://www.hwzone.co.il/reviews.php?file=athlon64

בקשר ללוחות אם , אין דבר כזה "אני מאוד אוהב את אביט" , אנחנו כאן , קונים לוח , לפי ההמלצות עליו , לא חשוב איזה חברה יצרה אותו , אם הדגם עצמו מוצלח , אז קונים אותו , החברה היא לא משנה , אבל למה אנחנו ממליצים על EPOX? , כי פשוט יש לה כרגע דגמים משתלמים כמו של אביט\יותר טובים , אבל גם לאביט יש לוחות מעולים כרגע(ותמיד)

ומה ההבדלים בין הסביבות , אין הבדלים! , שני המעבדים פועלים כמעט אותו הדבר , ואם אתה מתקין 32ביט על שני המעבדים , שניהם יעבדו בידיוק אותו הדבר ולא יגבילו אותך בכלום.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...