בעיה בצילום לילה עם CANON A80 - צילום דיגיטלי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

בעיה בצילום לילה עם CANON A80


BlackTalon

Recommended Posts

יש לי את המצלמה 4 ימים ונתקלתי איתה בכמה בעיות:

1. נצילמתי תמונות בלילה ממרפסת של בית. במצב אוטומטי התמונות יצאו כהות ולא מוצלחות ואז התחלתי לשחק עם המהירות צמצם, ISO וכ'ו וכל התמונות יצאו מטושטשות.

2. בעיה נוספת צצה כשניסיתי לצלם אוביקט שזז מהר. האובייקט נמרח בתמונה. כששמתי מהירות צמצם גבוהה יותר התמונה יצאה כהה מדי. לאחר מכן ניסיתי עם אבל הייתי קרוב מדי והיא יצאה מאוד בהירה.

תודה מראש!

[attachment deleted by admin - 90 dayss]

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. צילום לילי אני מצלם רק ב-M, עם ISO 50\100 (לא יותר!), וחשיפות תלוי מה אני רוצה לצלם.

2. בחושך תהיה לך בעייה לצלם אובייקט שזז והוא לא יימרח. מבהיר ולא מומלץ לשימוש אלא אם אתה מצלם אנשים.

בתמונה הנ"ל הייתי מצלם את המכונית שמגיעה מצד ימין ונמרחת על התמונה,

לפני שהיא נכנסת לפריים הייתי מתחיל את הצילום עם הגדרות: 6-7sec, F/2.8, ISO 50 עם פוקוס לאינסוף כמובן וטיימר של 2 שניות לפני שהיא נכנסת לפריים. ותעמיד את המצלמה על משהו כדי שהיא לא תזוז (חצובה?)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ISO גבוהה זה נותן יותר רגישות לאור אבל מצד שני הוא יוציא לך תמונה יותר מגורענת, באיזורים פתוחים כמו התמונה הזאת הוא חסר משמעות, חבל על הבטריות.

חשיפה ארוכה ללא חצובה או תמיכה מסוימת שתשמור על המצלמה יציבה, כמובן שיתכניס יותר אור לתמונה אבל התמונה תצא מתושתשת מאוד בגלל שאתה תזוז והאורות יקלטו כל פעם במקום קצת אחר במצלמה וזה יגרום למריחה אחת גדולה, אותו דבר גם עם צילום דברים בתנועה בחשיפה ממושכת, הם יצאו מרוחים, צמצמים גבוהיים יאפשרו לך לצלם דברים שנעים (וגם... במהירות לא גבוהה מידי) בלי למרוח אותם אבל יקלט פחות אור כי החשיפה תהיה קצרה... אם למשל צילמת מישהו על אופניים נוסע קרוב אילך ונגיד הייתה לו חולצה לבנה, החזר האור יכול לגרום לבוהק חזק שקצת ידפוק את התמונה.

קשה לי להגיד לך מה לעשות בכל מצב אבל אתה צריך תמיד למצוא איזה איזון שיאפשר לך צילום טוב, לפעמים באמת אי אפשר לצלם בכל מצב, כך את זה בחשבון.

אני רק יכול לומר לך שה"בעיות האלו" הם בעיות של צילום בכלליות ולא בעיה ספציפית של הA80.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה רבה על ההסברים, עכשיו אני מבין יותר מה אני עושה ואיך עובדת המצלמה...שמחתי לדעת שאלו בעיות כלליות, לרגע חשבתי שאולי אלה מגבלות של המצלמה. התמונה צולמה ב-ISO 400, F\8, SHUTTER SPEED 1 SEC ללא והמצלמה היתה מונחת על משהו כדי למנוע תזוזות. ברור לי שפלאש לא יועיל לתמונה ואני רואה שהיתה טעות לשים ISO גבוה כ"כ. בקשר לסגירה ופתיחה של הצמצם שמופיעים לי במצלמה כ-F4.2 ו-1\8 (לדוגמא) אני לא בטוח כי אני לא יודע למה הם כתובים בצורה כזאת ומה המהירויות שהיו מוגדרות אם כתוב במאפיינים של התמונה F\8, SHUTTER SPEED 1 SECאשמח אם תבהירו לי יותר מה ההשפעה של מהירות פתיחה וסגירה של צמצם על התמונה, למה צריך להגדיר את שניהם ולא מספיק אחד, ומה היו המהירויות אם כתוב לי במאפיינים של התמונה F\8, SHUTTER SPEED 1 SEC.

תודה רבה!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה לא חייב להגדיר את שניהם - יש את מצבי TV ו AV במצלמה שלך.

לגבי גודל הצמצם - לרוב עדיף לא להתעסק עם זה אם אתה לא רוצה לשחק בעומק הפוקוס של התמונה (קרא בחוברת לגבי זה), המצלמה עושה לרוב בחירה מצויינת של גודל הצמצם בעצמה כשאתה בוחר לבד את זמן פתיחת הצמצם (או זמן החשיפה בעברית פשוטה) , ככה שתמיד כדאי לראות אם מרוצים ממה שהמצלמה בחרה לבד - ורק אם לא - אז לעבור למצב ידני מלא. ככה שאני ממליץ צילומים כאלו להתחיל עם מצב של שינוי זמן חשיפה ידני וגודל צמצם אוטומטי.

לגבי הISO - צריך ללמוד עם הזמן והנסיון את היחס של המצלמה בין זמן חשיפה לרגישות (ISO) וגם לגודל צמצם שמשפיע (אך בין היתר גם על דברים אחרים) , בעיקרון עדיף לצלם מה שאפשר עם ISO 50 וכשצריך להעלות ל 100. מעבר לזה כדאי רק אם באמת אין ברירה. ויש לא מעט צילומים שמצריכים ISO 400.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...