מצלמת 4מגה פיקסל , יש צורך ביעוץ :) - צילום דיגיטלי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מצלמת 4מגה פיקסל , יש צורך ביעוץ :)


nas

Recommended Posts

אז ככה , אחותי נוסעת לדרום אמריקה לשנה והיא מחפשת איכותית לקחת איתה ..

מצלמה באיזור ה 4מגה פיקסל , אפשר לחרוג פחות או יותר לא עקרוני ביותר ...

כמה דברים חשובים ,

בטריות AA , זום גדול ואיכותי , עדיפות למבנה בסגנון של ה S5000 ואיכות תמונה מעולה ככל האפשר :)

תודה :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מצאתי שם רק תZ1 לא ת Z2 , אבל נראה שהם דיי צמודות , המינולטה עולה על הקנון בכל איזורים קטנטים , לא רציני מידי ..

מה הוסיפו בZ2 ?

במה הZ2 עולה על הS1? ועוד אפשרויות שאתה יכול להוסיף זה אולי האולימפוס 765 או אפילו המינולטה Z3 והפנסוניק FZ3

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא היתי משקיע יותר מדי במצלמה שהולכת לצלם בדרום אמריקה.

הכל תלוי ברמת הידע ורמת הצילום של אחותך.

אני כרגע חזרתי מדרום אמריקה ואני יכול לתת לאחותך כמה טיפים בנוגע לרכישה ולצילום שם.

אז בהנחה שאחותך לא צלמת מקצועית או חובבנית אלא היא משתמש ממוצע כמו רוב האנשים , אז ככה:

- דבר ראשון אני מכיר טוב מאוד את ההתלהבות של מטיילים ישראלים צעירים ממצלמות ריפלקס עם עדשות מתחלפות (שהם לעולם לא מחליפים) ואיכות מעולה , הרבה קונים אותם , לא ממש מנצלים אותם ובגלל הגודל וה"מחיר" מצלמים הרבה פחות כי מפחדים או לא יכולים לקחת אותה בכל מצב. בעצמי הסתובבתי בפאראגוואי בשוק של מהגרים פלסטינים עם שוטגנים ברחובות בשביל למצוא איזו EOS300 שאנשים קונים שם רק בגלל האופנה של הריפלקס.

ובהקשר הזה - דיגיטלית ברמה זהה זה לא פחות מ 4000 ש"ח - כדאי שאחותך תבין זאת , לרוב זה גם בין 5000 ל 8000 ש"ח. וזה שיש מצלמות מעוצבות דומה כמו הפוגי המוזכרות - זה לא אומר שהיא אפילו תקבל משהו שדומה לריפלקס פילים , צילמתי כבר עם ה 7000 של פוג'י בהחלט אחת המצלמות היפות שראיתי אבל זה לא EOS300 או ריפלקס.

- דבר נוסף שקשור למה שדיברתי לגבי השקעה הבמצלמה - כשיוצאים לדום אמריקה יש לקחת בחשבון שהמצלמה לא תחזור איתך לארץ (ולקוות שזה רק המצלמה) , אמנם להמון אנשים לא היו בעיות , אבל להמון אחרים כן , המון מצלמות נגנבות שם - צריך להבין שזה לא ישראל או אירופה, כמות הגניבות היא מטורפת , וגם שם לא דופקים חשבון - יש מקומות שבשביל פחות כאב ראש פשוט תוקעים סכין כששודדים. אפילו לי - שאני האדם שהכי מקפיד לשמור על המצלמה גנבו מצלמת קאנון A70 עם כל הציוד - וזה עוד מתוך לוקר נעול בהוסטל ששהיתי בו בברזיל, אז כל עוד היא לא צלמת מיתקדמת - לא היית קופץ ומשקיע המון כסף במשהו שיש מצב שלא היהי בו שימוש.

לגבי מצלמות עם זום גדול (כמו פי 8 או פי 10) בזה צריך להשקיע הרבה מחשבה - מצד אחד זה המקום הכי שימושי לזום גדול - טיולים מדהימים והרבה נופים מרחבים ובעליי חיים , מצד שני טיול כזה זה התנאים הכי גרועים למצלמה - היא תחטוף הרבה מכות טילטולים נפילות חשיפה למים , גשם , אבק - ולפעמים זה גם לא יהיה בשליטתה , לחלק מהמצלמות שלהן זום גדול יש מנגנון זום יותר רגיש , המצלמות עם ה זום הקטן יותר לרוב פחות רגישות , וחבר שלי שגם כן בדרום אמריקה קנה Z1 של מינולטה והפילה שלה דפקה את מנגנון הזום , זה לא חוק אבל כדאי לבדוק (הA70 שלי שרדה מעולה גם נפילות וה S400 שלי אפילו קיבלה נפילה חדה מגובה הידיים לריצפה במפגש באחרון בעזריאלי - וחוץ מפתיחה של תא הבטרייה שקצת הבהילה אותנו - המצלמה צילמה ועבדה מעולה כיאילו כלום לא קרה - טפו טפו טפו 8) ). אז זאת נדוקה שכדאי לשקול.

בכל מיקרה אם יוצאים עם מצלמה יקרה - לבדוק טוב טוב שיש ביטוח מטען ואיך הוא מכסה מצלמה דיגיטלית ואת הציוד שלה.

דבר נוסף הוא הגודל - מצלמה גדולה היא תקח לפחות מקומות ותצלם פחות רגעים ודברים (בדרום אמריקה בלילה אתה לא מסתובב עם מצלמה - בטח לא בתיק בולט של מצלמה), אני עשיתי חצי טיול עם A70 שדרשה תיק קטן ואת החצי השני עם S400 שנכנסה לכיס , עם ה S400 צילמתי הרבה יותר דברים ומצבים.. זאת עוד נקודה.

אז כפי שאתה רואה העסק לא פשוט ואין הכי טוב - צריך לעשות שיקול דעת מה כדאי , וכל ההמלצות כאן נעשו כשאני משער שאחותך לא צלמת מיתקדמת אלא הידע שלה והרצונות שלה מצילום ממוצעים כמו של רוב האנשים שמטיילים שם.

אם זה כך - ההמלצה שלי היא לחפש עיסקה טובה ל קאנון A80 שמשתמשת בסוללות רגילות שזה יתרון עצום בטיול כזה (אני יכול להפנות אותך לתרד הזה שמדבר על פיתרון שמצאתי לבעית הסוללה המיוחדת שהיתה לקאנון שלי בטיול http://www.hwzone.co.il/community/index.php?topic=70525.0;topicseen ). כדאי מאוד שהמצלמה לא תהיה בעלת מיוחדת. בלי שום קשר לקאנון A80 איכות מעולה והיא בהחלט מתאימה להפקת מדהימות בטיול כזה - אתה מוזמן לראות את ה שלי שם מהקאנון A70 - תחפש אותם בתרד התמונות הראשי וברחבי הפורום (בעזרת חיפוש).

בהצלחה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...