רפורמות בבתי הספר - עמוד 3 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

רפורמות בבתי הספר


alexta-z

Recommended Posts

  • תגובות 108
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

אני זוכר שפעם הייתה לי איזו מורה לאנגלית

שממש ממש אהבה את הסמכות הזו של "מורה"

זה היה פשוט פתטי

בעקרון בתור מורה יש לה"כוח" כלשהו להוציא מהשיעור וזה...

והיאכ"כ נהנתה מזה

לא מהקטע של להוציא את התלמיד

אלא מהקטע שהיא אומרת לו לצאת הוא צריך לצאת

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הרפורמה הזאת ממש לא טובה, וגם השיטה עכשיו לא טובה בלשון המעטה.

ידעתם ש50% מהילדים במערכת החינוך על רטלין? (כדור הרגעה כזה)

המערכת פשוט לא יודעת להתמודד עם הילדים.

אם יש לילד בעיה כלשהי זאת ישר הופכת להיות בעיה איתו ולא עם השיטה

זה מפחיד לחשוב איך ניראה עוד 10-20 שנה. גם עכשיו המצב לא נראה טוב - יצא לי לשמוע כמה פעמים שיחות של ילדים ביסודי ולא האמנתי למה שאני שומע

:-\

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שמעו סיפור על "לעזור לחלשים"

יש לנו בשכבה 2 כיתות

כל כיתה לומדת עם מורה אחר אזרחות

פתאום באמצע השנה צץ למישהוא הרעיון ה"מבריק" (תתארו אני אומר את המילה הזאת בכל הסארקסטיות שיש)

לחבר את 2 הכיתות ולהפריד את החלשים ל"תת-כיתה"

ומה יצא בסוף

לקח לנו חודש כמעט להשתלב ולנסות להשלים פערים (והיתה לנו עוד בגרות השנה)

ואת ה"תת-כיתה" של ה3-4 בקושי עושים משהוא בשביל לעזור להם , וגם לא בטוח אם יתנו להם לעשות בכלל בגרות

בקיצור לנסות לשנות מצב קיים דופק את כולם

צריך לעשות את השינויים מכיתה א'

מי שכבר נמצא במערכת יותר מ6 שנים , כלום לא יעזור

רק ידפוק אותו

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רפורמה? LOL. שרת ה"חינוך" בסך הכל מנסה לכבות שרפה אחרי שהמחקר הבינלאומי דירג אותנו אחרי אירן.

הבעיה האמיתית במערכת החינוך היא המחויבות הכל-כך מזויפת שלה "לא להשאיר אף אחד מאחור". הרפורמה הזו קבעה פעם נוספת שלא מעיפים ילדים מבית ספר, לא משנה עד כמה הציונים שלהם מזופתים, ועד כמה ההתנהגות שלהם מחורבנת. במקום להתעסק בשטויות כמו עיצוב מחדש של תעודת הבגרות, או מעבר 5 ימי לימוד, מערכת החינוך צריכה לפנות לערסים ולפרחות ולהגיד: "או שתתחילו ללמוד, או שתלכו לעבוד בשוק ביחד עם אבא שלכם". במילים אחרות מערכת החינוך צריכה להתחיל להעיף תלמידים עוד בכיתה ז'. לא לומדים? מפריעים? להתראות. 

תנו למורים ולמנהלים סמכויות אמיתיות, ותראו איך המצב במערכת משתפר משנה לשנה.

אה, כן, והשם מערכת "חינוך" מפריע לי, כי חינוך בבתי ספר אין. צריך לשנות את השם למערכת לימוד, למרות שגם את זה לא עושים.

גם נכון, בבית ספר יסודי צריך לחנך וצריך לחנך טוב ומחטיבות הביניים צריך ללמוד, לא לחנך, נמאס מהיחס המפגר של המורים כאילו אתה תינוק, צריך ללמוד רציני ולהפסיק לבזבז לאנשים את הזמן, אין לי זין להיות בבית ספר 9/8 שעות בשביל זיוני שכל של מורים כשהם מבזבזים את הזמן שלהם ושלי ושל כל הכיתה על חינוך עלק.

חינוך זה איך להתנהג ותקשורת עם אנשים והליכות, בחטיבות הביניים צריך ללמוד ערכים דרך שיעורי היסטוריה , אזרחות וגם אפילו תנ"ך בחלק מהפרקים ולא בקטע של דת אבל צריך ללמוד ולא להעביר כל היום שיעורי חינוך מטופשים ועוד צריך לתת דגש על מתמטיקה ומדעים ברמה גבוהה, היום לא עושים את זה ואני למשל נמאס לי ללכת לבית ספר, מלמדים אותי אנגלית ברמה כל כך נמוכה ובשביל מה ? אני היום יכול לעשות את הבגרות (עולה ליב'), במתמטיקה מורחים את הזמן כל כך לאט שאפשר להשתגע וככה גם בעוד הרבה מקצועות, ילדים מפריעים ? פשוט אומרים להם, לא רוצים ללמוד אז ביי !

וגם המורים ברמה נמוכה, לא אינטילגנטים, מלמדים לאט, לא מתיחסים בכבוד לתלמידים הרבה פעמים, השיעורים עוברים כהראש שלך בוהה במספרים הדיגטלים שעוברים לאט לאט עד לסיום 45 הדקות המיגעות וככה עוברות להן 6 שנים בלי להרגיש.

צריך לעשות מזה מהפכה... ובאמת, אם זה מה שיש לבית ספר להציע אפשר לסגור את המערכת כבר בכיתה י', כי הזמן כל כך מבוזבז...

אני בסוף שנה החלטתי שאין לי פשוט למה להיכנס לשיעורי אנגלית ומעוד כמה מקצועות מיאשים פשוט נשבר לי הזין מכל המערכת הזאת ולמרות שהיו כמה מורים מצוינים ושיעורים אחלה אני כבר ראיתי שאת הבגרות שלי אני לא עושה שם, פרשתי מהתיכון ושנה הבאה אני עושה בלחמן, רק מלראות את מערכת השעות שם יש לי חיוך על הפנים.

זה לא בית ספר, אתה בא לעשות בגרות וללמוד נטו וככה צריך בתיכון, 4 מקצועות בסימסטר, שני סימסטרים ואני גומר את הבגרות שלי.

מקצוע כמו חיבור אני מתחיל רק בדצמבר, ספרות אני לומד יום שני וחמישי מ19:30 עד 22:30, אזרחות יום ראשון 19:00 עד 22:30 ומתמטיקה יום שישי מ8 בבוקר עד 14:00 וזהו, זאת המערכת שלי לחורף הזה.

יום רביעי ושלישי אני בעקרון לא לומד בכלל, את הלימודים אני עושה בערב בשקט ויש לי המון זמן לכל מה שאני רוצה לעשות, יש לי את כל הבוקר + כמה ימים חופשיים ומה שיפה פה זה שהלימודים ברמה גבוהה ואין עומס מבחינת שעות הלימוד.

אז תהנו במערכת החינוך שלכם, אני כבר בחוץ ואני נהנה מכל רגע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה שכולכם אומרים הוא עצוב ונכון וכנראה שצרת החינוך לא תצא מהבועה שלה עד שתלמידים לא יצאו מבתי הספר בכמויות ויחליטו שהם ניגשים לבגרויות אקסטרניות ויזרקו עליה מולוטוב. המכרים הכי סטלנים שלי עזבו את הבי"ס בכיתה י', עבדו ובילו שנתיים ושנה עשו אקסטני וכל אחד הוציא ציונים בזמן שאני הייתי במחרשת הציונים שקוראים לה בי"ס תיכון וסתם סבלתי. רק חשבו על היתרונות. אין מורים דפוקים, כולם מקצוענים. אין התעסקויות עם משמעת כי כל מי שבא לשם בא ללמוד והוא משלם על כך הרבה כסף אז הוא לוקח את העסק מאד ברצינות (כל הערסים נשארים מאחור במע' החינוך הרגילה). חוצמזה, מה שאתם טוחנים בבי"ס במשך 5 שנים, שם לומדים בתוך 5 חודשים. נכון שזה עולה הרבה אבל בשביל זה שווה לשכנע את אמא לקחת הלוואה. זה העתיד שלכם, וצרייך לקחת אותו בידיים. ללימור לבנת לא אכפת, היא נראה לי לא סיימה 12 כיתות אבל מנסה ללמד אותנו לחיות. הילדים שלה מסודרים אז מה אכפת לה? תחשבו על זה. אני עד היום מצטערת שלא הלכתי ועשיתי אקסטרני.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא בשביל זה יש בית ספר.

יש מספיק מקומות נורמאליים לפגוש חברים ולבלות איתם, להכיר חברים והכל זה חשוב ובאמת בקטע הזה יש לך בית ספר יסודי וחטיבה אבל בתיכון אתה כבר בנאדם מספיק גדול, יש לך (כנראה) מספיק חברים ומספיק מקומות לבלות עם חברים במסגרות כמו צופים וחוגים ומליון דברים וגם בגיל הזה לא צריך יותר מדי מסגרות בשביל חברים, לך שחק כדורגל, צא לבלות... לא יודע מה.

הקטע החברתי בבית ספר זה ההפסקות, שיעורי וחינוך ואולי גם חלק מהשיעורים וגם אם אתה יושב ספסל אחורי עם החברה ומריץ צחוקים כל השיעור זה סבבה, אבל בסוף אתה יוצא עם חרא ציונים (בדרך כלל) ומה שקורה זה שהמורים לא מלמדים וכל העסק זז ממש לאט כי מפריעים להם...

אבל ת'אמת אם המורים היו טובים היו פחות הפרעות והיו מתרכזים בשיעור אז בגלל זה -אקסטרני, תלמד אינטנסיבי ורציני ובלי שטויות, קצת זמן והרבה הישגים ונשאר לך פוווול זמן לכל מה שאתה רוצה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה לא רק המורים, זה החממה הזאתי באמת, שם יש לך פירות באושים ועשבים שותים. כל מיני ערסים ופריחות וסתם ילדים מטומטמים שלא יכולים לשבת על התחת דקה ורק חושבים "יא, מה אני אעשה הפעם כדי שכל הכיתה תחשוב שאני מצחיק ומגניב ואיך אני גורם למורה לברוח בבכי?!" וזה לא רק הם, גם התלמידים ה"נורמאליים" נגררים אחריהם כדי להיות "מאגניבים" ולא ללמוד כמו איזה חננות... עזבו אותי חממה, תמיד הייתי חוליגנית אבל בבי"ס מה שלא יהיה, מה שלא ניסיתי, תמיד הייתי חביבת המורים (זה היה כמעט עלבון) והסתובבתי בעיקר עם חננות ויושבת או בספריה או במחששה או מתפשרת באמצע ומביאה ספר למחששה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כל כך נכון. לא סבלתי את התיכון כי הכריחו אותי ללמוד בקצב איטי ומשעמם. עוד בכיתה י' נמאס לי לשמוע את המורה לספרות לועסת יצירות, רק בגלל שתלמידים בכיתה שלי לא רצו מחזה באורך 30 ע"מ. בכלל, עצוב לראות איך טובחים במקצוע הומני חשוב כמו ספרות. אפילו יצירות לא קוראים בשיעור. בסך הכל משננים פירושים של מישהו אחר ליצירות. ברצינות, אם ככה מלמדים אז עדיף שלא ילמדו בכלל.

אני מצטער שסיימתי תיכון במקום לנשור ולפתוח תיק אקסטרני. בשנה הייתי יכול לגשת לכל בגרויות בלי ציוני מגן מגעילים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בדיוק!!! אני כבר התעקשתי שהמורה תיתן לי עבודות בנפרד והייתי לוקחת יצירות קצת יותר כבדות ומגישה עליהן עבודות. כשכולם הורידו עבודה מסכנה ברשת על חצוצרה בוואדי (כי כולם התעצלו לקרוא, אני עשיתי את זה בשביל הכיף), אני הגשתי עבודות על התפוז המכני ועל 1984.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...