בעיה בנסיון לOC של הזכרונות - אוברקלוקינג וקירור - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

בעיה בנסיון לOC של הזכרונות


ohadbx

Recommended Posts

יש לי 2 סטיקים של 256 מ"ב , שרצים במהירות 266 (מהירות מקורית 133).

רציתי לעשות להם OC, כדי לבחון את זה קצת. עד היום עשיתי OC רק ללמעבד שלי, שהעליתי אותו בהצלחה יותר מ100 הרץ :P

בכל מקרה נכנסתי לביוס (לוח אם GA-8ST800 של גיגהבייט) ושם הייתה לי רשימה של מהירויות שעון אפשריות לזכרונות. הבחירה הנוכחית הייתה על 280 (אני מנחש שזה אמור להיות הכי קרוב ל 266) והבא ברשימה היה 350. קפיצה די גדולה חשבתי, אבל אמרתי שיהיה, בחרתי, שמרתי ויצאתי החוצה.

הבעיה: במקום שהווינדוס יעלה עלתה לי הודעה שהקובץ קרנל של פגום או חסר, וצריך להתקין אותו מחדש. לחיצת מקש הפעילה את המחשב מחדש עם אותה תוצאה. בפעם אחרי זה נכנסתי לביוס והחזרתי את הזכרון למהירות הרגילה, מה שאיפשר לווינדוס לעלות שוב.

מה הבעיה בדיוק? איך אפשר בכל זאת לעשות OC לזכרונות שלי?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבעייה היא שההגדרות שלך מוגבלות..

אולי הם היו יכולים לפעול טוב גם מעל ל280 אבל הלוח לא מאפשר קפיצות קטנות..

ככה זה במשוואות יחסים בעצם, הקפיצות דיי גדולות

אולי תנסה להוריד תזמונים, לעלות מתחים..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא חושב ש SubX הבין ממש מה קורה אצלך בBIOS. לא עושים לזיכרונות כדי שהם ירוצו יותר מהר, עושים להם כי כדי להעלות את המהירות של המעבד צריך להעלות את המהירות של הBUS והBUS הוא חצי מהמהירות שהזיכרונות עובדים בו. הזיכרונות שלך עבדו ב266 לפני שעשית למעבד. אחרי שהעלת את הבאס למעבד המהירות שלהם הייתה גם חייבת לעלות וזה למה הם היו על 280 ולא על 266.

אני אומר שאין טעם להעלות כאן את המהירות של הזיכרונות כי זה נעשה ע"י שינוי היחס בין המהירות של הBUS למהירות של הזיכרון. מקודם כתבתי שמהירות הזיכרון היא כפולה מזו של הבאס, אבל זה רק במצב הרגיל ככה. מה שאתה שינית בזה ששינית את המהירות שהזכרונות עובדים בה זה את המחלק. המחלק (או, היחס) הוא היחס בין המהירות של הבאס למהירות הבסיסית של הזיכרון (לפני הDDR). המצב האידאלי הוא 1:1 ובדרך כלל משנים את זה רק כשרוצים שהמעבד יעבוד מהר והזיכרון לא מספיק בשביל זה. להזכירך, המהירות של המעבד של הפנטיום 4 ניתנת לשינוי רק ע"י שינוי הבאס, והבאס, כמו שאמרנו, הוא במהירות של הזיכרון. אז אם נרצה לעבוד בבאסים גבוהים נצטרך או יותר מהיר או להשתמש במחלק כדי שהזיכרון יעבוד יותר לאט (זה גם גורם לפגיעה בביצועים). אצלך לא בוחרים מחלק אלא בוחרים את המהירות הסופית של הזיכרון, לדעתי זה יותר מבלבל.

יכול להיות, למשל, שאם תרצה להעלות עוד את המהירות של המעבד הזיכרונות שלך לא יתנו לך ותצטרך לבחור מהירות שונה בשבילהם בBIOS.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

"להוריד תזמונים, להעלות מתחים" זה די כללי, אכפת לך לפרט יותר?

אם אין פרטים , איך אני אפרט?

תגיד על אילו תזמונים הזכרון שלך עכשיו ועל כמה מתח.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוקיי תודה על ההסברים.

אזבעצם אני לא צריך לגעת במהירות של הזכרונות?

כלומר כשאני מעלה את המהירות של המעבד זה משפיע גם על הזכרונות.

המטרה שלי היא להגיע למהירות של 300+ בזכרונות. אם העלתי בערך 100 מה"ז במעבד וזה הבאתי אותי מ 266 ל 280 בזכרונות, אז אני מניח שעוד 100-200 במעבד יביא אותי ל300+?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המטרה היא שהמחשב יעבוד כמה שיותר מהיר ושיהיה 100% יציב. כדי לעשות את זה קודם מעלים את המעבד ואת הזיכרונות עד שאחד מהם מגיע למקסימום שלו. אצלך זה הזיכרונות בגלל שהם PC2100. אז מה שאתה רוצה לעשות זה להמשיך להעלות את המהירות של המעבד וכדי שהמחשב ישאר יציב תנסה להוריד את המהירות של הזיכרונות - לבחור מהירות נמוכה יותר בתפריט, אם יש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...