עבור לתוכן

סוגי בולמי ברכבים

Featured Replies

פורסם

שמעתי שיש פון סוגים של בולמים : מקפרסון , לוליני וכו'

איפה יש הסבר לעניין ?

פורסם

אינטרנט ומגזינים (אוטו)

פורסם
  • מחבר

השאלה שלי היא האם מישהו מכיר כאלו אתרים

אינטרנט ומגזינים (אוטו)

וחשבתי על זה בעצמי .... רק שבמגזינים לא נכנסים כ"כ עמוק ...

פורסם

לתקן טעות.

אתה מדבר על מתלים.

בולמים ישנם שני סוגים, פניאומטי והידראולי.

מתלה הוא מערך של זרועת שנועד ללמעשה להצמיד את הצמיג לכביש ככל שניתן.

כמובן שישנן פשרות: גודל, אחיזה, נוחות, בידוד וכו'.

לגבי איך נראים מק'פרסון, לוליני, מתלה Z של ב.מוו. וכו'.

זה ממש לא חשוב. אלו פשוג כל מיני גיאומטריות.

התוצאה היא חשובה. למשל המתלה הכי מתקדם נחשב למוט עצה (Wishbone). הונדה משתמשת בו לרוב ולא מוציאה ממנו יותר מדי.

לעומתה, פיז'ו משתמשת בפשוט ביותר, מק'פרסון. ומוציאה ממנו פלאים ע"י גיאומטריה והנדסה מופלאים.

פורסם

אף פעם לא התעמקתי בבולמים

אבל במה משתמשת פורש?

פורסם

פורשה.

ככה, רוב מכוניות הספורט והמירוץ (גם פורמולה 1 אמנם שם המתלה אופקי) משתמשות במוטות עצה כמתלה.

בולמים, ככה, כיום בג'יפים וב-911 החדשה היא תשתמש במערכות פניאומטיות לשינוי הגובה.

עד היום, בבולמים הידראולים.

שוב, איכות החלק היא לא העיקר, הגיאומטריה, הזוויות והתכנון הן הקריטיים להתנהגות הרכב. ובזה פורשה מהטובות ביותר.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים