רשת ביתית - חלונות טוען שNetwork cable unplugged למרות שהוא מחובר היטב - רשתות ואינטרנט - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

רשת ביתית - חלונות טוען שNetwork cable unplugged למרות שהוא מחובר היטב


Drx

Recommended Posts

שלום רב! יש לי שני מחשבים מחוברים ברשת, שניהם עם מערכת הפעלה SP1, מחשב 1 (לפי המפרט שלי) מחובר לאינטרנט עם מודם של ADSL- Ale070 (בחיבור USB). אתמול החליטה הרשת משום מה שהיא לא עובדת יותר (עד עכשיו היא עבדה בשיתוף ולא שיתוף קבצים, אז החלטתי שזו כבר הזדמנות לסדר את שני השיתופים). ניסיתי להגדיר הכול מחדש לפי שני המדריכים המצויינים שבאתר (אז אין כ"כ טעם להפנות אותי אליהם כי קראתי את שניהם בעיון רב) וחלונות טוען ש Network Cable is unplugged למרות שלא נגעתי בכבל רשת, וגם בדקתי בשני המחשבים שהוא מחובר (יש לזכור שעד לפני יומיים זה עבד...  :'(  ).

ניסיתי להגדיר מחשב א' (מחובר לאינטרנט) עם IP:

192.168.0.1 ומחשב שני 192.168.0.2, Subnet Mask כ255.255.255.0 בשניהם כמובן, ו Default Gateway במחשב השני (ב') כIP של מחשב א' - אני מקבל את ההודעת שגיאה שהכבל רשת לא מחובר. כאשר אני מנסה לעשות Network Setup Wizard הוא מודיע לי ש Cannot complete network setup wizard, ושהיה ERROR, שאני יכול או להגדיר את הרשת ידני או להגדיר אותה עם הגדרות אחרות. ניסיתי עם הגדרות אחרות באשף והצלחתי להשלים את האשף, עשיתי Network Setup Disk להריץ במחשב ב' והוא כביכול עובד אבל אז הוא מודיע לי שConnection Failed! מה יהיה?

יש לי Norton Personal Firewall 2003, והIP המצויינים למעלה מוגדרים כTrusted Zone בהגדרות רשת בפיירוול, ככה שזה גם לא הפיירוול לדעתי...

אגב כאשר ניסיתי לעשות Ping אני מקבל את ההודעה שRequest Timed Out.

כמו כן שני המחשבים באותה Workgroup- ברירת מחדל של MSHOME

מה לעשות? מה אני עושה לא נכון? לא בא לי לפרמט (אלא אם כן יכלו כול הקיצין) כי מחשב א' הוא מחשב חדש יחסית שפועל כמה חודשים, ואת מחשב ב' פירמטתי ממש לא מזמן - לפני חודש, אז עדיף שזה לא יהיה פיתרון אלא רק אופציה אחרונה, אם אפשר...

אשמח מאוד אם תוכלו לעזור לי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

:-[ WTF... זה טעות אחי, מחשב שני מוגדר כ192.168.0.2 ולא 1 בסוף, אבל שם זה מוגדר טוב (בדקתי שוב עכשיו שם, אולי גם שם טעיתי אבל שם זה בסדר). תודה רבה שהסבת את תשומת ליבי, שיניתי את זה בהודעה המקורית, ככה שאנשים ידעו שזה מוגדר, כביכול, כמו שצריך ועדיין לא עובד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שלום לכם!

בסוף הסתבר שהייתה זאת בעייה בכבל, הקצה שלו שאיתו הוא מתחבר לאחד המחשבים הנה רופף כזה ולא היה מגע טוב בינו לבין הכרטיס , הכבל הוחלף ועכשיו הכול עובד מצויין. תודה רבה רבה לכול העוזרים!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

Drx, קודם כל אני שמח שהבעייה נפתרה.  :D

רק רציתי להוסיף ולהדגיש נקודה מסויימת, שאני מניח שכעת אתה יודע בעצמך ע"פ הנסיון הקטן שהיה לך:

כשרואים בווינדוס את הסמל של הרשת עם איקס אדום עליה, ביחד עם הודעת השגיאה "A network cable is unplugged", אין שום טעם לנסות הגדרות כלשהן על המחשב. זוהי 99% בעיית חומרה ולא תוכנה. לכן, כל הגדרת אייפים על המחשב או עבודה עם הפיירוול או כל דבר שהוא ברמת התוכנה לא קשור ולא יעזור במקרה כזה. השגיאה הזאת מראה על בעייה עוד הרבה לפני כל זה, ברמת החומרה.

אז מה צריך לעשות במקרה של הודעה כזאת?

א. לבדוק תקינות כרטיס והסלוט שעליו הוא מחובר בלוח אם. לנסות להחליף סלוט או כרטיס ולראות מה קורה.

ב. לבדוק תקינות כבל . יש לוודא שכבל הרשת הוא מוצלב וכל הגידים בו תקינים ומחוברים כיאות. ולמרות שזה נשמע מצחיק, כדאי לבדוק שהכבל מוכנס לתוך כרטיס הרשת עד הסוף. כבר קרו מקרים פה בפורום שאנשים באו לחוצים עם שלא עובדת, ובסוף כל מה שהם היו צריכים לעשות זה לדחוף את הכבל עוד קצת פנימה. חבל על הפאדיחות...  :P

ג. הדבר הכי קרוב לתוכנה שיכול להיות קשור זה הדרייברים של כרטיס הרשת במחשב. לעיתים נדירות מאוד הווינדוס מזהה כרטיס רשת תקין אך אומר שהכבל לא מחובר. אך זה יכול לקרות. אז כדאי לבדוק גם את תקינות הדרייבר, אם אפשר להוריד חדש מאתר היצרנית.

שוב, כל זה נאמר בדיעבד, אבל חשוב לי שזה יהיה רשום פה למקרה שמישהו בדורות הבאים ( :P) יחווה את אותה הבעייה וימצא את הת'רד הזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חסכתם לי עבודה :)

אותו דבר קרה לי בסופשבוע, ואכן מסתבר שזו בעיית חומרה - כרטיס onboard הלך... (לוח אם מאוד ישן)

טוב שהיה לי PCI ספייר..

אולי כדאי להוסיף את הת'רד הזה לרשימת הקישורים השימושיים ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...