חושב על מכירת המחשב הנייח והנייד ולעבור לנייד חזק יותר עם תחנת עגינה - ייעוץ לפני רכישת מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

חושב על מכירת המחשב הנייח והנייד ולעבור לנייד חזק יותר עם תחנת עגינה


Saar Namir
 Share

Recommended Posts

אז ראיתי את ההכרזה של ב-CES והאמת שהתלהבתי - לא מכוח העיבוד, אלא מהיעילות של המעבדים (APU - בדגש על התוספת של 2) שהם הציגו.

הנייח שלי כרגע הוא R3600 + + 32GB 3600MHz + 2080

והניידים שלי הם R5800U + 16GB 4200MHz + 3050TI \ 4C\8T Xeon + 64GB + M2000M

את הנייד האחרון קניתי ממש לאחרונה (Acer Swift X), הוא סופר קומפקטי, מחזיק לכמעט יום שלם, יכול להחזיק את כל התוכנות שאני צריך + משחקים קלים ונטען דרך C.

עכשיו, הנייד "המקצועי" - Precision שעלה לי הון בזמנו, הוא מחשב ממש טוב מבחינת בנייה, 5 שנים ועם 0 תקלות (כרגע על שנייה), אבל הוא כבד והסוללה שלו מחזיקה אולי 4 שעות, שזה דרעק.

הנייח מעולה, קניתי את ה-R3600 במחשבה שאעבור ל5800X\5800X3D, אבל האמת היא שאני כבר לא כזה פנוי למשחקים כמו שהייתי פעם, ואם אני משחק אז זה תמיד משהו oldschool שיכול לרוץ גם על נעל בית כמו (ואני מדבר על הגרסה של ה-MS DOS ולא התלת מימד, למרות שגם אותו אני ממש אוהב), נהייתי די Casual.

חשבתי אולי למכור את 3 המחשבים, ולהוסיף טיפה ולהביא את ה-FLOW X13 החדש (R6900\R6980) או את ה-FLOW Z13 - למרות שהוא אלדר לייק ואני לא כזה בטוח שלאינטל יש את האמצעים להתחרות ב- בכל מה שקשור ביעילות - כי אני מחפש באלאנס בין כוח לזמן .

אמרתי שאולי אקח את הסטאפ של הנייח ואצמיד אותה לתחנת עגינה (מסך 240 הרץ ומקלדת פול סייזד מכנית, גם אם אני לא משחק בכלום - התרגלתי ללוקסוס הזה ואני לא יכול להיפרד ממנו), ואשתמש מעתה והלאה רק במחשב יחיד במקום ב-2.

ה-Z13 נלקח בחשבון בגלל שהוא , ובדרך כלל מה שאני עושה זה מרחיק את המסך של הלפטופ ממני ומשתמש בעכבר ובמקלדת אלחוטיים (חייב מקלדת מכנית גם כשאני לא בבית), אז אמרתי שאם אני גם ככה לא מנצל את המקלדת והעכבר של הלפטופ (ויותר גרוע, אני לא אוכל ליד השולחן שאני עובד בו בגלל שאני לא מרגיש בנוח לאכול קרוב למקלדת), אז קורץ לי ה-Z13 ולהשתמש בו בלי המקלדת.

 

הבעיה היא שאני מפחד שאולי אני פזיז מדי עם המחשבה הזאת, כי זה ללכת ALL-IN, אם זו תהיה החלטה גרועה - אני נשאר בלי כלום.

כמובן שאחכה לביקורות וכו', כי הניידים רק הוכרזו לפני יומיים ומי יודע איך הם יתפקדו בפועל.

אבל הנסיון של החודשיים שלי עם ה-5800U אומר שהליבה החדשה צריכה להיות ממש gamechanger בקטע של יעילות, כי המעבד הנוכחי מדהים - אבל הליבה הגרפית שלו צולעת.

אז במקום מעבד של 15W וכרטיס מסך של 30-50 וואט, אני יכול להיות עם מעבד של 15-35 וואט שיעשה את העבודה של שני הרכיבים, כשהליבה הגרפית החדשה בשילוב הזכרונות המהירים (6400 ב-FLOW) אמורים לתת ביצועים של איזור ה-1050TI לפי מה שהבנתי. על פניו זה אמור להיות שיכול להחזיק כל מה שאזרוק עליו במהלך היום -עם שגם תחזיק למשך כל היום.

ולמחשבים האלו יש את האופציה לחיבור את התחנה הזאת של שמכילה 3080 \ 6850 ככה שבבית תמיד יהיה לי אקסטרה כוח עיבוד, אם אצטרך, אבל הן ממש יקרות ולא יודע כמה זה מדבר אלי במחשבה שלא השתמשתי ב-2080 שלי בחצי השנה האחרונה. אבל הפורט יהיה קיים במידה וארצה לנצל אותו.

מה נראה לכם? הייתי שמח לקבל את אותה "איכות החיים" שהתרגלתי אליה מהנייח, אבל בצורה ניידת, השאלה אם זה באמת יהיה ככה או שאמצא את עצמי 'לא מסופק' אחרי שינוי כזה דרסטי.

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הצהרות לא שוות כלום, חכה שהמוצרים יגיעו לשוק ושיהיו ביקורות צד ג' לפני שאתה שוקל משהו כזה בכלל.

ובקשר לכרטיסים חיצוניים זה פיתרון רע וכמעט תמיד יהיה עדיף לקנות מחשב נייח במקום כל עוד יש מקוםפ בשבילו.

נערך על-ידי Moon-Mage
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הצטרפ/י לדיון

בשלב זה תוכל/י להצטרף לדיון, ולאחר מכן להצטרף לקהילה שלנו. אם כבר יש לך חשבון אצלנו, אנא התחבר/י עכשיו על מנת להגיב תחת שם המשתמש שלך.
לתשומת לבך: התגובה תופיע לגולשים לאחר אישור של צוות הנהלת הפורומים.

אורח
הוסף תגובה

×   התוכן שהודבק הוא עם עיצוב.   הסר עיצוב

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר אוטומטית.   נקה הכל

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • צור חדש...