ראוטר - רשתות ואינטרנט - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ראוטר


maor1212
 Share

Recommended Posts

היי

מתכנן להתחבר לסיבים של פרטנר, אחרי שבזק לא הצליחו להעביר את הסיב.

כמה שאלות:

1. הבנתי שבזק לא יכולים להעביר את הסיב דרך הצינורות של הכבלים רק דרך השקעים של הטלפון, והם אמרו שאם חברה אחרת עושה את זה דרך הכבלים אפשר אחרי להתחבר אליהם. אם פרטנר יעבוד טוב שווה להוסיף עוד 40 שקל ולעבור בזק?

2. ממליצים על הסיבים של פרטנר? יש ניתוקים?

3. איך הראוטר שלהם?

4. נראה לי שהראוטר שלהם בסדר, אבל חושב שזה כבר הזדמנות לקנות יותר טוב

א. ממליצים לקנות?

ב. מה נותן לי להשקיע ב ax היום, מעבר לזה שזה טוב לעתיד? זה יעשה משהו אם המכשירים שלי הם על ac?

ג. מצאתי כמה דגמים, אשמח אם תעזרו לי לבחור - לא אוכל להשקיע יותר מזה, ונראה לי שאלך או על השני או השלישי, תגידו אם זה מצדיק את ההפרש

TP-Link Archer AX10 AX1500 Dual-Band 6 1500Mbps

TP-Link Archer AX20 AX1800 Dual-Band 6 1800Mbps

Asus RT-AX56U AX1800 Dual Band 6 MU-MIMO

Asus RT-AX58U AX3000 Dual Band 6 MU-MIMO

389, 475, 550, 650 שקל

 

ד. כמה מסובך להתקין אותו עם הסיבים? אני יודע להתעסק כשיש לי מדריך, אבל לא ממש מבין בהגדרות של הראוטר. אם מישהו עשה את זה ויכול להסביר לי איך כשאקנה אשמח

ה. האם בראוטרים האלה ה 2.4 וה 5 אחודים? מעבר אוטומטי?

 

5. ראוטר פרטי אפשר לחבר לסיבים של בזק?

נערך על-ידי מאור צוברי
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. עד עכשיו נהגה להתקין רק עד הנקודה הראשונה הקרובה בבית של איפה שהטלפון (אפשר להפעיל את הטלפון וזה לא בא במקום). כיום הם גם מאפשרים בתוספת תשלום חיבור עד לנקודות נוספות בתוך הבית.

לגבי ובזק בינלאומי אז היתרון שלהם זה סוג של מונופול עם כל חברות הcdn לpop's שיש לחברות בארץ. כלומר רוב האתרים הגדולים בעולם משתמשים בשירות שמאחסן חלקים מאתרים בנקודות שונות בעולם. כך כשאתה פותח אתר אז במקום לפתוח ולטעון מהשרת בארה"ב, יש יותר סיכוי שזה ייפתח מישראל או מקסימום מאירופה. רוב הספקי תקשורת בארץ בכל מקרה יתנו לך גישה לאירופה, לבזק יש יתרון שחלק יפתחו משרתים בארץ. בכללי זה אומר בעיקר פחות זמן שיהוי וכדומה.

 

2.אפשרי להשתמש בראוטר שלהם אבל הוא מאוד בסיסי בהגדרות שהוא נותן לך להגדיר. הוא סוג של פשוט פועל וזהו, ואם אתה מאלה שאוהבים להגדיר דברים מסובכים יותר, אז אין לך אופציה. המלצה שלי אם אתה הולך לעשות סיבים אופטים עם , זה חודש ראשון לקחת את הראוטר שלהם. כך הוא מגיע עם איזשהו חלק שאתה לא חייב להחזיר שעולה 100 שקל. את החלק הזה תוכל לחבר לממיר סיבים אופטי  ולראוטר חלופי במקרה הצורך.

לגבי אם שווה לך להתעסק עם ראוטר חלופי - אז תלוי באיזה ראוטר תיקח ועד כמה תדע להתעסק איתו.

לגבי ax אז אין משהו מיוחד בטכנולוגיה הזאת שאני אגיד לך שזה סוף הדרך. מצד אחד חלק מהראוטרים שתומכים בax אז יש להם תמיכה בהצפנת wpa3  שהיא הצפנה חדישה מאשר wpa2 הותיק. בנוסף על כל אנטנה בשידור של 5ghz יש לך בערך 600 מגהביט מהירות אלא כן אתה משתמש ברוחב פס של 160mhz אז יהיה כפול.

אני אעשה לך סדר קצת ותבין שזה תלוי גם ברכיב wifi שלך או כרטיס pcie.  לגבי ax1800  אז אתה תקבל מקסימום 1200 מגה ביט בשידור של 5ghz.  לגבי ax3000 אז החיבור למעשה מאפשר רוחב פס כפול של 160mhz בערוץ וזה מאפשר עד 2400 מגהביט. פה מדובר על 2 אנטנות בחיבור.

לגבי הראוטרים שרשמת, הtp-link לא תומכים בwpa3 שזה לא דיל ברייקר לעכשיו, אבל בעתיד אולי. רק הasus ax58u תומך בעד 2400 מגהביט. אציין שוויפי בלי קשר לכמה אתה קרוב אליו תמיד יהיה פחות מהיר מהמספר הרשום. כך שתחתוך כל דבר בחצי או מקסימום עד 65 אחוז מהמהירות. למעשה בחיבור של ax1800 שאתה אמור לקבל 1200 אז אתה תקבל מקסימום כשאתה ליד הראוטר איזה 600 מגהביט. 

עכשיו לגבי הראוטרים של , לאסוס יש נישה שהיא מאוד חביבה על מי שאוהב להתעסק בהגדרות והיא נותנת יותר אופציות בחירה ושליטה בראוטרים שלה. בלי קשר היא מעדכנת לפרצות בקצב ובכמות גדולה יותר מאשר tplink. מלבד מערכות שאסוס הטמיעה בראוטרים האלה אז הראוטרים שלהם נחשבים ליותר מתקדמים בכל מובן. מצד שני אם אתה לא רואה את עצמך מסתדר אז לtp-link יש גישה יותר פשוטה בלי הרבה אופציות. עכשיו לגבי קליטה, ה2 דגמים הראשונים של tp-link לא מתפארים בשידור לטווח רחוק במיוחד. אפשר לראות בכל מיני מבחנים לדוגמא, אף שלא כל אתר שאכן בודק משווה עם כלל הראוטרים שאתה חושב עליהם.

 

3. לגבי התקנה של ראוטר חיצוני, אתה תדרש לרוב בממיר אופטי שאפשר לקנות בארץ ב150 שקל או דרך גרמניה ב20 יורו. אם אתה משלם חודש ראשון לבזק על הראוטר שלהם אז הם יתקינו לך רכיב שעולה בערך 100 שקל שממיר את הסיב לחיבור sfp (נראה לי קוראים לו ככה). ואותו אתה מחבר לממיר אופטי ומשם בכבל ethernet כלשהו אתה מחבר לwan של איזשהו ראוטר.

בהצלחה.

@

מאור צוברי

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. לא.

2. היתה לי פעם אחת בעיה, אבל נראה לי שהחוט קצת זז מהמקום

3+4. לא ניסיתי את הראוטר שלהם. רכשתי ax6000. לרוב אני לא משתמש בוואיפיי אז קשה לי לומר מה היכולות שלו בנושא. בחיבור קווי קיבלתי קרוב למקסימום (משהו כמו 280 מתוך 300)

עריכה: שכחתי לציין שהדגם הזה של הוא גדול פיזית

נערך על-ידי law89
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

במקרה ראיתי שעדכנת את השאלה והוספת עוד שאלות. אז במקום לערוך את שלי, אני אכתוב כאן את ההמשך.

לגבי התקנה אז לא אמור להיות יותר מדי מסובך להפעיל ראוטר חיצוני. אבל זה כמו שאמרתי זה דורש רכיב שממיר מסיב אופטי לחיבור SFP. את אותו עם אותו חיבור אתה צריך להכניס לממיר אופטי ומשם עם חיבור Ethernet לחיבור WAN של ראוטר. אם הראוטר תומך בחיבור Pppoe אז תוכל למעשה לשים את פרטי ההתחברות שלך בראוטר ולגלוש. בכל אופן זה קצת תהליך ורמת הקושי בלהרכיב מערך כזה היא אינדיבידואלית.

לגבי הראוטרים שציינת אז הם לא נותנים מצב של חיבור של ערוצים של 2.4  5 כברירת מחדל. זאת תכונה שאני לא סובל שקיימת כברירת מחדל בראוטרים של Be של ומיועדים למי שבכלל לא מתכוון לגעת בהגדרות. לרוב זה גורם לראוטר לשדר למכשירים חיבור 2.4 שחזק יותר אמנם, אבל על חשבון 5ghz שיהיה בהרבה יותר מהיר.

ולגבי השאלה האחרונה, אז כן - אפשרי לחבר ראוטר פרטי לבזק וזה מה שאני כרגע עושה. @מאור צוברי

נערך על-ידי N.R
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה

@N.R

1. שתדע שהם לוקחים תוספת רק על הוספה של עוד נקודה, אין להם בעיה להביא את הסיב עד לחדר, אצלי פשוט זה לא הצליח. בפרטנר מניח שינסו דרך הכבלים ואז אם אתנתק אוכל לבקש מבזק לבוא לחבר לשלהם.

2. כן אני יודע שהזמן שיהוי נמוך יותר, השאלה אם אני לא משחק, זה שינה לי משהו מבחינת מהירות בסיבים עצמם או דרך השרתים של בינלאומי? כרגע אני על 40 מגה, ותכלס פחות, אז בתור התחלה אעשה 600 בפרטנר, כי 1000 זה סתם עוד כסף לדעתי. חבל שאין דרך פרטנר ספק אחר. בקיצור, חושב שאם יעבוד טוב יהיה לי משמעותי לעבור לבזק? האם בפרטנר לדעתך יהיה לי הבדל גדול עם ה1000? מעבר לנייח - נטפליקס בטלוויזיה, , ויאודי של יס שמשודר לא דרך הראוטר. לפי מה שכתבת עם הוויפי, לקחת 1000 ייתן לי 500 לטלוויזיה וזה היתרון היחיד שאני רואה כרגע.

3. יכול להיות שלא הבנתי, אבל אם אני לא במהירות מעל 1000 אין הבדל לא? אני ממילא לא מגיע ליכולת המקסימלית גם של ה 1800

4. מה אני רוצה מראוטר? לא מחפש להתעסק בהגדרות. הגדרה ראשונית ושיעבוד. הסיבה שאני רוצה לקנות היא כדי לחסוך את השכירות, וגם כי הראוטר שאקנה יותר איכותי מזה שיביאו, והקליטה והכל יהיו טובים יותר. היתרון בשכירות זה שאם יוצא ראוטר חדש יותר, אפשר להחליף, אבל זה לא משנה אם קונים ראוטר טוב. ה be החדש של למשל, מבחינת מפרט נראה טוב, מבחינת הגדרות כנראה שלא. אם הייתי בבזק, כנראה הייתי לוקח אותו.

5. לגבי הרשתות - הבנתי, ואתה צודק. אבל זה לא דורש ממך יותר התעסקות בלבחור כל פעם לאן להתחבר? או שלמשל אתה יכול להגיד לי שתמיד את הטלוויזיה עם הנטפליקס כדאי לחבר ל 5, ואת האייפד ל 2.4? או שתמיד 5 יותר טוב? איך לבחור?

6. לגבי ההתקנה - זה באמת פשוט לחבר עם המתאם ולהגדיר את החייגן בראוטר? זה לא עושה בעיות וצריך להחליף מלא הגדרות? שוב, אין לי בעיה להתעסק עם הגדרה ראשונית, כשאני יודע מה לעשות, פשוט לא רוצה לשחק איתו כל הזמן. את האסוס יהיה לי קשה יותר להגדיר? זה רק למצוא את המקום בהגדרות של הראוטר וזהו לא? לא צריך התקנה פשוטה אם זו הכוונה. אחרי כל זה, אז איזה לקנות? סומך עליך. העיקר שתהיה קליטה איכותית. אם אין לי הבדל במהירות בין ה TP 1500 ל 1800 אז אקח את הזול יותר. וביניהם לבין האסוס 1800 - הוא עם שתי אנטנות, אז השאלה אם עדיין הוא יותר איכותי מה TP מבחינת קליטה.

 

תודה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בזק כרגע לוקחים תוספת תשלום על נקודה נוספת. לגבי זמן השיהוי שדיברתי עליו מדובר על latency בגישה לשרתים או אתרים. שלא תתבלבל לדוגמא מהצהרות של טכנולוגית ax שכל החברות מצהירות שיהיה עד 75 אחוז פחות השהייה ופינג. רוב החברות לא מספרות למי שלא מבין שהזמני השהייה הם לרוב בין 1ms לקצת יותר אם מדובר בכמות נרחבה של מכשירים שמחוברת. בשימוש ביתי קל עם כמות קטנה של מכשירים לרוב זמני השהייה עד לראוטר לעומת חיבור קווי הם 1-3ms.

לגבי 600 או 1000 זה תלוי בך. לרוב זה תלוי בכמה מכשירים יגלשו תוך כדי ומה הם יעשו. משהו אחד אבל שחשוב לדעת שגם העלאה יורדת מ100 ל60 לרוב.

יש הרבה בלבול אבל 1800 אומר 1200 בתדר 5ghz  ועוד 600 בתדר 2.4. בגלל שזה וויפי אז לרוב גם אם תהיה 30 סמ מהראוטר לא תקבל מהירות הורדה מקסימלית אלא עד כ60-70 אחוז מזה במרחק של 30 סמ.

כל ראוטר מלבד המהירות  וכל הbell and whistles יש לו כוח שידור שקשור לראוטר והאנטנות. שווה לך לעשות השוואות באתרים שבדקו את הראוטרים האלה במרחקים שונים. אם תגיע למצב שתקנה ראוטר שלא מגיע עד לחדר האחרון בדירה, זה יהיה מבאס.

לגבי חיבור של ערוצים, אז אין סיבה שתעבור מ5 ל2.4 במקרים סבירים. 

לגבי התקנה וחיבור - זה דורש חיבור מסוים שאם תיקח לחודש ראוטר של אז יתקינו לך אותו - משם לממיר אופטי שצריך לקנות ומשם דרך כבל Ethernet לראוטר שתומך בpppoe בחיבור WAN.

לגבי הקליטה והשידור בין הראוטרים קצת לחוץ לי בזמנים לחקור את זה, אף על פי שאני רוצה לעזור כמה שאני יכול. שווה לבדוק בגוגל השוואות של אתרים שונים עם ראוטרים אחרים. @מאור צוברי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זמן שיהוי משמעותי בטעינה של נטפליקס למשל? הרבה?

לגבי המהירות בגלל שפרטנר יותר זול כנראה אלך על 1000. בבזק לא. לסיכום, אם יעבוד טוב אשאר עם פרטנר.

כן התכוונתי לדגם של ה 1800, ששם 1200 זה בכל מקרה מעל המקסימלי שלי. ההבדל בינו ל 1500 זה שב 2.4 יש 600 לעומת 300. באמת משמעותי.

ערוצים - אתה את רוב המכשירים מחבר ב5? למרות שהאות ב 2.4 יותר חזק זה יוצא יותר טוב?

התקנה - לגבי המתאם והכל זה לא בעיה, במקרה של פרטנר הם גם מביאים את המתאם, אני מדבר על ההגדרה עצמה - אם אתה יודע, אם זה להיכנס לראוטר ולהגדיר לו את השם משתמש של החייגן או שצריך להתעסק עם עוד הרבה הגדרות?

לגבי הקליטה בראוטרים - אבדוק. מעבר להגדרות היותר מתקדמות יש עוד יתרון לאסוס?

 

תודה על כל העזרה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ההבדל בזמני השיהוי הוא לא משמעותי בכלל.

לגבי 2.4 אז הייתי מחבר אליו דברים כמו טלפונים או מדפסות ולא משהו שצורך בסטרימינג או דורש מהירות גבוהה יותר. בחיבור ה2.4 אני בכלל מוריד ערכים מסוימים בראוטר שנוגעים לזמני הסנכרון בין המכשירים וחוסך קצת כך לטלפונים.

לגבי חיבור לרוב מדובר בשם משתמש וססמה וזהו.

לגבי הראוטרים המתקדמים של אסוס אז הם זוכים לעדכוני בקצב וכמות יותר נרחבת מאשר שאר השחקניות בשוק.

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה!

נתחבר לפרטנר עם שלהם, נראה שהכל עובד ואז נחליף את הראוטר. רק שלא בסוף הראוטר שלהם יהיה יותר טוב מאלה.

אם לא יהיה טוב, ננצל את הסיב שלהם להתחבר לבזק.

 

@N.R

אם אתה יכול להסביר לי, לא חובה, יודע מה זה רוחב פס, פחות לגבי התדרים ואשמח להבין.

רוחב פס - כשאנחנו מחוברים קווית על כמה הוא? מניח שבסיבים זה הרבה יותר גדול מ ADSL. העניין עם wifi 6 זה שהם הגדילו את הרוחב פס ל 160 כך שאם יש לי טלפון עם wifi 6 המהירות בו תהיה כפולה?

תדר - מה בתדרים עצמם גורם לזה ש 2.4 חזק יותר ומהיר פחות ו 5 חלש יותר ומהיר יותר? למה דווקא התדרים האלה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני אעשה קצת סדר. דבר ראשון לא בהכרח כל ראוטר שתקנה בשוק הפרטי יהיה יותר טוב ממה שתקבל מהחברה.

לגבי רוחב פס אז יכול להיות שיש קצת בלבול ואני אתן קצת הסבר. אם אתה מדבר על ערוצים אז לא כל ראוטר של wifi 6 \ax תומך ברוחב פס של 160. לרוב הוא יתמוך בוודאות בעד 80mhz. כדי להנות מחיבור ערוצים ל160mhz צריך גם ראוטר תומך וגם רכיב wifi תומך. ככה שלרוב בטלפונים זה לא המצב. למעשה אם יש לך ראוטר של ax3000 אז בחיבור של 80 mhz תקבל מקסימום 1.2 חיבור תיאורטי (שאותו תחלק עוד לחיבור פרקטי). ובחיבור ערוצים של 160mhz אז תוכל לקבל עד Mbps2400 חיבור תיאורטי לwifi אבל גם אותו תצטרך לחלק כדי לקבל את החיבור הפרקטי לרשת. במקרה והראוטר תומך ב160 אבל הרכיב וויפי לא, אז תקבל עד 1200 אם יש 2 אנטנות לרכיב וויפי. אם יש לך רכיב וייפי או אם מדובר בטלפון עם אנטנה אחת - אז למעשה החיבור יהיה 600 תיאורטי ופחות פרקטי.

לגבי 2.4 ו5 אז למעשה ככל שהגל מהיר יותר בעליה וירידה שלו, כך הוא יהיה יותר רגיש לקירות וחפצים שבדרך שיורידו את החוזק שלו. לגבי 2.4GHZ אז מדובר בגל איטי יותר שטיפה פחות רגיש אבל לא בצורה שממש משנה סדרי עולם.

@מאור צוברי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הצטרפ/י לדיון

בשלב זה תוכל/י להצטרף לדיון, ולאחר מכן להצטרף לקהילה שלנו. אם כבר יש לך חשבון אצלנו, אנא התחבר/י עכשיו על מנת להגיב תחת שם המשתמש שלך.
לתשומת לבך: התגובה תופיע לגולשים לאחר אישור של צוות הנהלת הפורומים.

אורח
הוסף תגובה

×   התוכן שהודבק הוא עם עיצוב.   הסר עיצוב

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר אוטומטית.   נקה הכל

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • צור חדש...