עבור לתוכן

2080ti ב- 500$

Featured Replies

פורסם
ציטוט של Moon-Mage

 

תודה על ההפניה..

התשובה של אנווידיה מאוד מוזרה..

כבר היום יש משחקים שתופסים יותר מ6 גיגה ב1080p...ובטוח עוד תהיה קפיצה עכשיו כשיש דור חדש של קונסולות..משחקים עוד שנה,שכבר לא יהיו קרוס ג'ן..ידרשו הרבה יותר..

עזבו 20 ג'יגה,אני בטוח שאנשים היו מעדיפים שה3080 יעלה 50 דולר יותר ויגיע עם 12 ג'יגה

  • תגובות 83
  • צפיות 11.2k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

צפית בסרטון?

פורסם
ציטוט של Moon-Mage

צפית בסרטון?

כן..וטוב לדעת שזה ככה(אף פעם לא השתמשתי בכלי ניתור חיצוני..רק מה שהמשחק מראה שהוא דורש),ובכל זאת..הכיוון הוא לעליה בדרישה הזאת..

בדורות הקודמים לא בדקו באנווידיה את הדרישה וסתם שמו 11 ג'יגה על ספינת הדגל ועכשיו פתאום החליטו לרדת?כבר לפני 3 שנים הם שמו יותר זיכרון..נשמע תמוה הסיפור..בהחלט נראה כמו הכנת קרקע לסופר עתידי..

פורסם
ציטוט של amit14

כן..וטוב לדעת שזה ככה(אף פעם לא השתמשתי בכלי ניתור חיצוני..רק מה שהמשחק מראה שהוא דורש),ובכל זאת..הכיוון הוא לעליה בדרישה הזאת..

בדורות הקודמים לא בדקו באנווידיה את הדרישה וסתם שמו 11 ג'יגה על ספינת הדגל ועכשיו פתאום החליטו לרדת?כבר לפני 3 שנים הם שמו יותר זיכרון..נשמע תמוה הסיפור..בהחלט נראה כמו הכנת קרקע לסופר עתידי..

 

אני לא אתפלא אם נראה גרסאות super/ti עם יותר זכרון.

אבל מה שסטיב טוען בסרטון זה מאוד מעניין שהקריאות על שימוש בזכרון שאנו רואים בכלי הניטור לא באמת משקף את השימוש בפועל, ולא ניתן להסיק על הביצועים.

 

דעה אישית שלי, אני חובב שאנחנו רואים פה תוצאה של מספר דברים.

א. המעבר לייצור בפסי היצור של סמסונג אכן הוזיל עלויות.

ב. נתוני המכירות הנמוכים של סדרת 20x0 היו נמוכים יחסית ראה - https://www.pcgamesn.com/nvidia/nvidia-turing-gpu-price-share-outlook

ג. להשאיר מרחב תמרון לאחר השקות של intel/amd במידה ויהיה צורך, וגזירת קופון עתידי על כאלה שיהיה חייבים לשדרג.

 

לכן לדעתי nvidia החליטה להוזיל עלויות, ולכן קיבלנו כרטיסים עם מעט זכרון, עכשיו רוב האנשים מאושרים ומשבחים את nvidia ואם עוד שנה או פחות ישיקו כרטיסי משודרים עם יותר זכרון ובמחיר גבוה יותר 50 - 100 דולר אז זאת תהיה תגובה מתבקשת או שידרוג רגיל ואף אחד לא ירים גבה.

פורסם

עזבו עוד שנה קדימה..

קרייסיס רימסטר דורש במומלץ 8 ג'יגה של vram ב1080p!

 

IMG_20200907_180209.jpg

פורסם
ציטוט של amit14

עזבו עוד שנה קדימה..

קרייסיס רימסטר דורש במומלץ 8 ג'יגה של vram ב1080p!

 

IMG_20200907_180209.jpg

ה מוזר שהם ממליצים על 1660ti שיש לו רק 6 ג'גה.

הכי טוב לחכות למבחני ביצועים

פורסם
ציטוט של k534d

ה מוזר שהם ממליצים על 1660ti שיש לו רק 6 ג'גה.

הכי טוב לחכות למבחני ביצועים

לא מבין למה שמישהו יקנה את המשחק הישן והחרוש הזה, נראה לי שהמקור לרימאסטר הזה הוא נטו מהMEME של "But can it run Crysis?"

אשכרה עבר לי בראש ששיחקתי בו לפני איזה עשור, כשהיה לי עוד GTX 285.

משחק עם יכולות ויזואליות שהקדים את זמנו בהרבה, אבל הגיימפליי שלו כזה meh. הוא כזה אוברייטד, אשכרה היה מתפקד כבדיקת עומס לאנשים שהיו מריצים Triple SLI מימים ימימה.

 

פורסם
  • מחבר
ציטוט של k534d

 

אפשר סימוכין?

כי ממבחני ביצועים של dlss 2.0 שאני ראיתי יש חסכון בזכרון, אלה היו מקרים פרטיים לכן אם יש מסמך מסודר שמדבר על העניין אשמח לקבל קישור.

מעבר לכך זה הגיוני שיהיה חיסכון מרנדרים תמונה ברוזלציה עם טקסטורות ברזולציה נמוכה, ואת אותה תמונה דוחפים למודל שיוציא תמונה טובה יותר.

 

 

 

יותר מזה, תקבל הסבר באהבה :)

 

DLSS זה ראשי תיבות של deep learning super sampling. הטכניקה מחליפה באלגוריתם super sampling ,

את האלגוריתם המסורתי שלה, בפונקציה יעודית שמעביר אליו ה- API, אשר חושבה על ידי מחשב העל של נוידיאה.

מחשב העל מוצא פונקציה בשיטת deep learning בטכנולוגיית AI  (*אפשר הרחבה על זה אם תרצה בנוסף).

 

התוצאה:

הפלט של DLSS קרוב מאד ויזואלית בתוצאתו ל- super sampling הקלאסי, אלא שהוא מבוצע בפחות מההספק

החישובי הנחוץ לשם השלמתו. קוראים לזה גם, "קירוב" ל- super sampling.

 

מי שמגיע ממדעי המחשב מבין מהאמור, שלא נחסך לנו במקרה דנן "המשטח" הנחוץ לשם הפקת הפלט, אלא נחסכה

לנו "כמות החישובים" על מנת להשלימו.  עורכים שמוש בפונקציה שהיא "קלה יותר" מבחינה חישובית.

 

סיכום:

DLSS היא איפה שיטת קירוב ל- SS , אשר מחד חוסכת בחישוביות, ומאידך אינה חוסכת ב- RAM.

*התוצר זהה מבחינת גודל הפלט והקלט.

 

נ.ב

לשאלתך מעלה אודות טקסטורות, אלו נטעות מראש מהדיסק הקשיח ל- buffer של כרטיס המסך, והן אחד מחומרי הגלם

שעימו הכרטיס מייצר את התמונה. הטקסטורות משתנות במשקלן לפי הגדרות האיכות המבוקשת, low, mid, hi וכדומה,

ואינן תלויות בנפחן כפונקציה של רזולוציית ה- target (שזה משהו שהתבלבלת עימו).

 

בהנתן איכות גראפית מבוקשת קבועה, נגיד ultra:

מה שמשתנה איפה (ולכן משנה את נפח הזכרון הנחוץ בכרטיס עבור אותו מצב) הם חישובי הביניים בתהליך הרנדור מקצה

לקצה, וגודל הפלט הסופי, שהוא תלוי מטבע הדברים בכמות הפיקסלים שמצוים בפלט ובמשקלם (שהם הרזולוציה ועומק הצבעים).

פורסם
ציטוט של nec_000

 

 

יותר מזה, תקבל הסבר באהבה :)

 

DLSS זה ראשי תיבות של deep learning super sampling. הטכניקה מחליפה באלגוריתם super sampling ,

את האלגוריתם המסורתי שלה, בפונקציה יעודית שמעביר אליו ה- API, אשר חושבה על ידי מחשב העל של נוידיאה.

מחשב העל מוצא פונקציה בשיטת deep learning בטכנולוגיית AI  (*אפשר הרחבה על זה אם תרצה בנוסף).

 

התוצאה:

הפלט של DLSS קרוב מאד ויזואלית בתוצאתו ל- super sampling הקלאסי, אלא שהוא מבוצע בפחות מההספק

החישובי הנחוץ לשם השלמתו. קוראים לזה גם, "קירוב" ל- super sampling.

 

מי שמגיע ממדעי המחשב מבין מהאמור, שלא נחסך לנו במקרה דנן "המשטח" הנחוץ לשם הפקת הפלט, אלא נחסכה

לנו "כמות החישובים" על מנת להשלימו.  עורכים שמוש בפונקציה שהיא "קלה יותר" מבחינה חישובית.

 

סיכום:

DLSS היא איפה שיטת קירוב ל- SS , אשר מחד חוסכת בחישוביות, ומאידך אינה חוסכת ב- RAM.

*התוצר זהה מבחינת גודל הפלט והקלט.

 

נ.ב

לשאלתך מעלה אודות טקסטורות, אלו נטעות מראש מהדיסק הקשיח ל- buffer של כרטיס המסך, והן אחד מחומרי הגלם

שעימו הכרטיס מייצר את התמונה. הטקסטורות משתנות במשקלן לפי הגדרות האיכות המבוקשת, low, mid, hi וכדומה,

ואינן תלויות בנפחן כפונקציה של רזולוציית ה- target (שזה משהו שהתבלבלת עימו).

 

בהנתן איכות גראפית מבוקשת קבועה, נגיד ultra:

מה שמשתנה איפה (ולכן משנה את נפח הזכרון הנחוץ בכרטיס עבור אותו מצב) הם חישובי הביניים בתהליך הרנדור מקצה

לקצה, וגודל הפלט הסופי, שהוא תלוי מטבע הדברים בכמות הפיקסלים שמצוים בפלט ובמשקלם (שהם הרזולוציה ועומק הצבעים).

 

מה שכתבת לא כל כך מדויק, ושוב תביא סימוכין ומבחני ביצועים שמראים ש DLSS לא חוסך זיכרון.

פורסם

נייס. אז ה-3080 עם DLSS לא יסבול מבעיית זיכרון כנראה

פורסם
ציטוט של captaincaveman

נייס. אז ה-3080 עם DLSS לא יסבול מבעיית זיכרון כנראה

נראה שעם DLSS לשחק על 4K 144HZ יהיה משהו שגם בתקציב של מתחת ל6000 למחשב תוכל להשיג( המסך עדיין יעלה 4+ בינתיים).
ולאלו שאולי יפספסו שימו לב שזה ב8K(!)

פורסם
ציטוט של Moon-Mage

 

תודה רבה, כמו שחשבתי DLSS יוריד את השימוש בזיכרון, ו מצב performance השיפור הרבה יותר ניכר לעין.

אמנם צריך לראות עוד מבחנים, אבל זה מתיישר עם מבחני ביצועים אחרים שראיתי.

מהניסיון של עם למידה עמוקה, ייתכן שעם הזמן Nvidia יצליחו לשפר את המודל שלהם (לא בטוח שניתן יהיה להשתמש בו בכרטיסים ישנים), ככה ידרוש פחות משאבים. אבל אסור לבנות על זה.

פורסם
  • מחבר

ומה יהיה במקרים שבהם אין תמיכה ב- DLSS ?

בנתיים את כמות הכותרים שכן תומכים בפונקציה זו, אפשר לספור כידוע לכל החובבים, על שתי כפות ידיים בקושי.

 

במקרה של המנוע של id tech למשל, זה שמפעיל את דום החדש (גרסתו השביעית של המנוע) אין תמיכה בפונקציה

והוא צורך מעל 9GB ב- 4K.

 

שוב, לטעמי זה מעט מסוכן להסתמך על פונקציה אחת שמבצעת (אולי) חסכון במידע (בשיטת דחיסת המידע שהיא משתמשת בו מסוג lossy),

ולקוות שכל הכותרים בשוק, יממשו את הפונקציה הזו. שכן היא אינה פונקציה "זולה", נוידיאה עובדת מאד קשה ליישם אותה בכותר בודד,

מדובר בהרבה כח חישובי שרץ משך תקופה ארוכה על שרת העל שלהם. עד שהוא מוציא פונקציה סבירה/איכותית דיה עובר זמן.

המחיר של הפונקציה יקר בהתאם. משכך לא סביר שהם יממשו את הפונקציה בכל כותר. לראיה, כמות הכותרים בהם הם כן הטמיעו אותה

עד כה במשך השנתיים שהם מבצעים אותה. סביר איפה שישמרו את התכונה היקרה הזו, רק לטובים והמפורסמים שבין כותרי המשחק,

אלו שימכרו בכמויות גדולות דיין בשוק על מנת להצדיק את פיתוחה.

 

לכן אני עדיין בדעה זהירה, שאל לנו להתסך על כמות כותרים מעטה כל כך, שאולי כמות הזכרון שיש בכרטיסי 8/10GB תספק עבורם

בהגדרות מקסימליות. אני בדעה שכדאי להמתין מעט לגרסאות 16/20GB, במיוחד לאור זאת שהשמועות/הדלפות שצצות ברשת, 

אומרות שכבר רצות גרסאות כאלו ב- prototypes . חלקן טוענות, שמחכים להשקתן לא הרבה זמן אחרי, קודם לתגובה של AMD ואחרי זה...

יש גם שמות: 70ti ו- 80ti ואפילו מחירים 100$ תוספת ל- 70 ו- 150$ תוספת ל- 80 בהתאמה.

לי זה נשמע יותר מדי מידע שרץ ברשת כדי שהוא יהיה לגמרי עשן בלי אש מאחוריו.

אם זה הפער הכספי, ואם הוא אוטוטו מעבר לסבוב, הייתי ממתין וקונה את הגרסאות מעושרות ה- VRAM.

בראיה ארוכת טווח זה יחזיר את עצמו בענק. לפחות ממתין עד להשקת RDNA2 ורואה מה נוידיאה מבצעת כתגובת נגד,

או בתמחור, או בדגמים. 3060 למשל מטורגת לנובמבר.

 

פורסם
ציטוט של nec_000

שוב, לטעמי זה מעט מסוכן להסתמך על פונקציה אחת שמבצעת (אולי) חסכון במידע (בשיטת דחיסת המידע שהיא משתמשת בו מסוג lossy),

ולקוות שכל הכותרים בשוק, יממשו את הפונקציה הזו. שכן היא אינה פונקציה "זולה", נוידיאה עובדת מאד קשה ליישם אותה בכותר בודד,

מדובר בהרבה כח חישובי שרץ משך תקופה ארוכה על שרת העל שלהם. עד שהוא מוציא פונקציה סבירה/איכותית דיה עובר זמן.

המחיר של הפונקציה יקר בהתאם. משכך לא סביר שהם יממשו את הפונקציה בכל כותר. לראיה, כמות הכותרים בהם הם כן הטמיעו אותה

עד כה במשך השנתיים שהם מבצעים אותה. סביר איפה שישמרו את התכונה היקרה הזו, רק לטובים והמפורסמים שבין כותרי המשחק,

אלו שימכרו בכמויות גדולות דיין בשוק על מנת להצדיק את פיתוחה.

 

אני לא בטוח שאתה מבין איך רשתות למידה עמוקה עובדות.

ראשית אין פה דחיסה של מידע, החסכון בזכרון ובביצועים זה תוצר של כך שלמחשב יותר קל לזייף תמונה 4k  באמצעות תמונה ברוזלציה נמוכה מאשר לרנדר אחת כזאת בעצמו, ומסתבר שברוב המקרים התמונות יוצאות גם יותר מוצלחות, אין פה שום דחיסה.

 

תתחיל בסרטון הזה, ויש פה השוואה של DLSS  הדור הראשון מול השני.

https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/nvidia-dlss-2-0-a-big-leap-in-ai-rendering/

שים לב הפתרון שהם מציעים כיום לא דורש אימון עבור כל משחק בנפרד, ולמעשה כל משחק ניתן להטמעה.

זה לא סוד ש NVIDIA דוחפת יותר ויותר את הטכנולוגיות שלה כאשר הם מנסים להפוך את תהליך ההטמעה לקל יותר.

 

עם זאת, אל תבלבל ואל תבין מדבריי שאני אומר ש10 ג'גה או 8 ג'גה זה מספיק, את זה אני לא יודע. ואת זה כולנו נדע בעוד מספר שנים.

דעה אישית שלי טכנולוגיות כמו DLSS הן העתיד.

 

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים