עבור לתוכן

2080ti ב- 500$

Featured Replies

פורסם
ציטוט של nec_000

 

הפער בגובה 20% הוא הפער בחומרה:

 כמות המעבדים (8704 לעומת 10496)

 רוחב פס הזכרון (760GB לעומת 936GB)

 וההספק החישובי ב- teraflops שהם (30Tera לעומת 36Tera).

 

למי שאינו מודע זה הזמן להשלים פערים, השבב עצמו של 3080 ו- 3090 בדור הנוכחי, הוא אותו השבב בדיוק.

אותה פיסת סיליקון זהה. ה- 3080 הוא גרסאת cut down של כ- 20% מנפח השבב.

נעלו כ- 20% ליבות, וחסמו בקר זכרון מתוך ה- 6, כדי לתת 320 סיביות פעילות מתוך 384.

 

הדבר היחידי שאינו ביחס של 20% זהו נפח הזכרון כמובן, 24GB לעומת 10GB.

עורכים ב- 3090 שמוש בשבבי double density (בנפח 2GB האחד), לעומת שבבי single density (בנפח 1GB האחד)

בכרטיס 3080.  יתכן כדבריך שהנפח הענק רלוונטי לצרכי עבוד כלשהם - שאינם משחקים או סימולטורים, ובהחלט הגיוני

בתרחישים רלוונטיים.  אך האמור פחות קשור/רלוונטי לנושא שאנו דנים עליו, והוא האצה גראפית לצרכי משחק ו/או

סימולטורים. בהם הפער עומד על סדר גודל של 20% לרעת ה- 3080. בגלל שזה כל הפער - בשעה שהמחיר פחות מחצי,

ה- 3080 הוא למעשה המנצח הבלתי מסויג בתחרות הזו במשוואת העלות תועלת אל מול ה- 3090 ובפער שאינו ניתן לגישור.

 

אך הערה אחת קטנה לי בהקשר הזה והיא אינה זניחה, משום מה וזה מרגיש לי שנעשה בכוונה, שידחו ל- 3080 זכרון קטן

מדי בימנו של רק 10GB - מה שגוזר על הכרטיס אורך חיים קצר יחסית. כבר היום כותרי משחק מודרניים בהגדרות

גבוהות מגרדות צריכת זכרון של 8-9GB. דום החדש הוא אחד מהם. ואם זה המצב, לא ירחק היום שבו נשאר מחד עם ליבה

מאד חזקה שיש ב- 3080, אך בלי תשתית נפח זכרון מספק על מנת לשרתה. לכן אני מדליק לפנינו היום נורית כתומה קטנה,

לשים לב, שיתכן וכדאי לנו להמתין לגרסאות 3070Ti ו- 3080Ti שעל פי כל ההדלפות והשמועות, הן אלו שתצאנה לשוק עוד

מעט, אבל בהרכב זכרון ההולם את הליבות הללו, הפעם עם 16/20GB כמו שצריך, על מנת לתמוך בליבות הללו 3 שנים קדימה על ציר הזמן.

המחירים הצפויים הם 600$ ו- 850$ בהתאמה.  אל תגידו שלא קבלתם התראה מוקדמת על הסוגיה הזו.

אל תאשימו אף אחד אם חלילה תתקעו באמצע 2021 עם כרטיס בעל ליבה חזקה מאד שרכשתם ממש עתה, אך מלווה

מפח נפש על כך שאינו מאפשר בכותרים חדישים, לשים הגדרות על ultra רק כי חסר להם זכרון ו- 10GB doesn't cut it.

 

הדבר דומה קצת ל- 2016 עת כרטיסי gtx1060 יצאו בגרסאות מקוצצות ומוזלות של רק 3GB.

כל עוד כותרי המשחק שהיו אז הסתדרו יפה עם 3GB הבעיה הזו לא הורגשה ולא צפה על פני השטח, אך מהר מאד השוק

הוכיח שדרישת הסף היא מעל 4GB, מה שגרם לכרטיסים הללו להנטש בהמוניהם, ולהביא למצב שאין להם שום בקוש

במשומשים.  גיימר שמבין את השוק, לא מתסכל עליהם בכלל.

זכרון הינו משאב בכרטיסי מסך, שאל לאף גיימר שמחשיב את עצמו כמבין, לזלזל בו.

מי שמזלזל ומתעלם מהנושא הזה של זכרון בכרטיסי מסך, מגלה לעיתים דרך הכיס (ו- 700$ זה כאב לא מבוטל), כי הרצון

שלו לחסוך קצת כסף ביום הקניה, מביאו לגלות לעיתים לא הרבה אחרי, שהוא זרק כסף לפח, וכי מוטב היה מלכתחילה

להוסיף עוד קצת ולרכוש את הגרסא הנכונה. במקרה הספיציפי הזה של זכרון במאיצים גראפיים, האימרה "שזה הזול הוא

היקר יותר בסופו של דבר", אינה יכולה להיות מתאימה יותר.

 

מספיק להתבונן היום מה קורה לגרסאות כרטיסים שיצאו פעם אחת עם 8GB ופעם שניה בגרסא מוזלת של 4GB.

הכותרים החדישים בהגדרות גראפיות ראויות, צריכים כיום 8GB מינ' שנעשה לדי מקובל בתעשיה. מי שברשותו

הגרסא של 4GB נאלץ להוריד הגדרות גראפיות בכותר, לעיתים עד למינ' ממש כי mid כבר לא מתכנס לערך הזה.

תעשיית הגיימינג זזה קדימה מהר לאחרונה, משעה שכרטיסי 8GB כבר הפכו לסטנדרט נפוץ ב- 4 שנים האחרונות.

דור פסקל של 2016 סימן את המהפך. 1070/1080/1080ti הביאו 8-11GB זכרון, ומשכך מפתחי הכותרים התפקסו

על הערכים הללו כדי לתת את הרף החדש של very hi ו- ultra fidelity. 

היום אנחנו 4 שנים קדימה יותר, וזה הסטנדרט. מכרטיסי 4/6GB די מתעלמים, מכוונים המפתחים את ההגדרות עבורם

למינ' או לכל היותר mid.

 

דור 2000 לא הביא לזירה יותר זכרון מדור 1000, משום שהוא נולד בתקופה טכנולוגית בטרנזיטורים, בעת שלא עלו כיתה

לצערנו. אך דור 3000 לא יכול להשאר פעם נוספת כבר אטרציה שלישית באותה משבצת. הליטוגרפיה זזה משבצת אחת 

קדימה. מה שאומר, שדור 3000 ולאחר שייצא לשוק במלוא תפארתו ובמלוא הארסנל שלו, יביא לנו את הקפיצה המיוחלת

בנפחי הזכרון להכפלה הבאה = 16GB. כותרי המשחק יאמצו את זה מהר, ומי שלא יהיה  לו את זה, יאכל אותה.

 

יכאב הלב לרכוש היום 3070/3080 עם נפח 8/10GB במחיר 500/700$, רק כדי לגלות, שדי מהר אין להם את זה,

ובמקביל ערכם בשוק היד השניה התרסק בהתאם כאשר 70ti/80ti יצאו לשוק בנפח זכרון כפול.

מה שאומר שנדרש לרכוש כרטיס חדש בשביל הגדרות גראפיות מלאות בכותרים חדישים, אבל את הכרטיס הקודם לא כל

כך נצליח להפטר ממנו במחיר סביר, ומבלי להוריד את התחתונים.

 

 

גם לי היה מאוד תמוהה כל נושא הזיכרון..לא רק שלא הלכו קדימה מבחינת נפח זיכרון אצל ספינת הדגל לגיימינג...אלא הלכו אחורה...

 

וכמה עוד מעט זה כבר יכול לקרות?ברגע שהם יכריזו על כרטיסים עם זיכרון כפול-הם ישרפו את הקיימים שרק עכשיו הוכרזו...

זה מן הסתם לא יקרה בחצי שנה-שנה הקרובות...זה יוציא אותם ממש ליצנים..

 

מעניין לראות אם בביקורות המקצועיות יתייחסו לנקודה הזאת ו"יזהירו" אנשים לגבי זה..

  • תגובות 83
  • צפיות 11.2k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

לא יזהירו כי זה לא רלוונטי ל99% מהאוכלוסיה.
לא רק שרוחב הפס עם הזיכרון גדול יותר, אלא גם כרטיסים מהעבר כמו ה 1080TI שקיבלו "בוסט" מול ה2080 עקב עודף זיכרון קיבלו אותו רק ב4K ועם העוצמה העיבודית שיש לנו פה נראה ש60HZ ב4K לא יהיה משהו שיהיה ל3080 קשה להגיע אליו ואנחנו מרחק שנים ארוכות מפריסה רחבה של מסכי 4K 144HZ שרק בהם תראה הבדל.
עדיף בהרבה מאשר שידחפו עוד זיכרון של99% מהאוכלוסיה לא יהיה שום שימוש בו ויעלו את המחיר.

ועוד נקודה, עם שימוש בDLSS זה לא רלוונטי כלל ואם תהיה במשחק את האפשרות להשתמש בDLSS לא רואה שום סיבה לא לעשות זאת בהתחשב בשיפור המדהים בביצועים.

פורסם

@nec_000  הנכבד ....

 

יש גבול עד כמה סר טעם אפשר להיות.

זה לא מחויב המציאות -

image.png.70b91f9692477c2dea5cae1b05ed6f9d.png

 

אז תמצא "פרזנטור" אחר,  בבקשה !

תודה.

פורסם
  • מחבר

הנה לנו הדגמה שמראה כי גודל השפור של 3080 מעל 2080ti הוא כ- 50% סדר גודל:

 

 

לקוסם ירח ולהערתך הקודמת השגויה,

ל- DLSS אין אפקט של חסכון בזכרון הנצרך ואם כבר להפך. הוא מעלה את הצריכה.

 

תחילה להבנה עקרונית, שני האלמנטים שצורכים הכי הרבה זכרון בתהליך הם:

הכבד שבינהם זוהי אגירת הטקסטורות, והיא מייצגת את הרזולוציה של הטקסטורות שהכניס מפתח הכותר.

השני בחשיבותו זו התוצאה הסופית שמוצגת למסך, ה- frame buffer.

 

חישובי הביניים שמבצעים "בדרך לשם", משפיעים בעיקר על ה- bandwidth ונפח הזכרון שהם צריכים הוא הקטן

מכולם והקל מכולם במשקלו (למעט SS קרא הלאה). נוסף על כך חישובי הביניים הם כל הזמן כותבים ומיד מוחקים מידע

חישובי מה- buffer. יש להם חותמת קטנה על סעיף נפח וחותמת גדולה על סעיף bandwidth , משום שהם התוצר (הפלט)

החישובי של כל אטרציה בחישוב הכולל. יותר חישובים משמעו יותר פלט שמשמעו יותר io.

 

כמו כן כשמבצעים upscale לרזולוציית היעד בסוף התהליך, זו כמות הזכרון הנצרכת בפועל ברגע נתון כי זה מה

שמוצג למסך.

 

כמו כן האלגוריתם של DLSS, לא רק שזה אינו מפחית נפח הזכרון הנצרך כי אם מעלה את צריכתו לעומת רנדור ללא שמוש

באלגוריתם upscale שהוא מבצע. שהוא אלגוריתם "יקר" במונחי זכרון כמו ש- Super sampling היה מאז ומתמיד.

 

3070/3080 יפגינו בעיה ברזולוציות גבוהות, ו/או עם כותרים חדישים שצריכים מעל 8/10GB זכרון זמין למשימה

בעיקר בשל איכות הטקסטורות שהם מכילים ו/או האפקטים המודרנים שהם מביאים לזירה. **נסיון לשפר ביצועים

באמצעות SS רק יעמיס על הפונקציה הזו עוד יותר.

 

אינני חושב אגב שמדובר פה "בטעות" מצד נוידיאה, אלא בכוונת מכוון (שקטה).

בהחלט נראה מה יגדו הסוקרים, ואחד מהם כבר התייחס לכך, סטיב מ-  hardwareunboxed כשמצא מקרים כאלו שכבר

היום 8GB begins to not cut it.

 

אז אפשר לטעון מחד שהבעיה תרים את ראשה יותר ברזולוציות הגבוהות, מה שיהיה נכון עקרונית, אלא שמאידך

עלינו לזכור, כי סדרה 3000 נולדה ונועדה לרזולציות הגבוהות מלכתחילה. הסתפקות ב- 1080P בכרטיסי 3000 נראית

לא סבירה. ומשכך, ברזולוציות הגבוהות שבהן יופעלו כרטיסים אלו טיפוסית, אכן בעיית הזכרון תרים את ראשה מהר הרבה

יותר ממה שאנו מבינים כרגע. דום כבר מפגין בעיה ב- 4K עת צורך מעל 9GB והוא אינו כותר המחר אפילו או מקרה

חריג בנוף כותרי 2020.

פורסם
ציטוט של nec_000

 

עוד אחד בסדרה ואין טוב מקצת הומור להזכיר לנו את השפיות:

 

 

 

זה לא הומור.

זו תת רמה, כהות חושים וזילות של 

כל העוולות  שנעשו לאנושות.

 

בקיצור,  זה גועל נפש וטימטום !

פורסם
  • מחבר

פעמיים לומר את אותו הדבר o.O ?

הייתי בטוח שלטמטום יש סף מסוים, שכבר אי אפשר לחצות אותו.

כל יום לומדים דברים חדשים ...

פורסם
ציטוט של nec_000

הייתי בטוח שלטמטום יש סף מסוים, שכבר אי אפשר לחצות אותו.

 

מה לעשות, אתה מדגים את זה ( כל פעם מחדש ) יפה !

פורסם
ציטוט של napoleon45

 

זה לא הומור.

זו תת רמה, כהות חושים וזילות של 

כל העוולות  שנעשו לאנושות.

 

בקיצור,  זה גועל נפש וטימטום !

לא בקטע רע או משהו, אבל מפתיע לראות מישהו שלא מכיר את הסצנה הזאת שלקוחה מהסרט 'הנפילה' - בין אם מהסרט עצמו או ממליארדי הMEMES שעשו עליה.

הסרט הזה יצא באיזה 2005 ואני זוכר שהוא היה ממש טוב, ממליץ לך לצפות בו. והסר דאגה מליבך, אין בו הלל כלפי הבחור המשופם, אלא רק מציג את נקודות המבט מתוך הבונקר שלו בימיו האחרונים.

פורסם

הסרט מוכר וכך גם הסצנה.

זה צד אחד של המטבע.

הצד השני  הוא - 

לא כל זבל שרץ ברשת צריך להעלות כאן בפורום.

ועוד לקרוא לזה הומור.

לי יש עם זה בעיה.

אני מניח שגם לאי אילו אחרים יש בעיה /אי נוחות  מהעניין.

 

זה ממש לא חיוני /נחוץ / מוסיף משהו לדיון המאגלומני 

מימלא, שחוץ מלהעלות גירה לא ממש מוסיף משהו,

ואם כבר, מטעה ( כרגיל ) בכמה נושאים, כמו עם זיכרונות GDDR6X.

 

באתר שמגביל קישורים לחנויות ומקשה על מתן שרות לגולשים,

ובאתר שפועל בארצם של יהודים, אבל לא רק, כדאי לגלות טיפת רגישות

לסוג ההומור עם ובלי מרכאות.

לא פעם דיונים מהאתר עולים בחיפושים בגוגל.

אז 5 יצחקו מהסרטונים, וחמישה ירגישו "לא הכי נוח" בלשון המעטה.

וכל זה בשביל מה ?

פורסם

בנתיים זה הסירטון הכי טוב:

 

פורסם
ציטוט של nec_000

לקוסם ירח ולהערתך הקודמת השגויה,

ל- DLSS אין אפקט של חסכון בזכרון הנצרך ואם כבר להפך. הוא מעלה את הצריכה.

 

אפשר סימוכין?

כי ממבחני ביצועים של dlss 2.0 שאני ראיתי יש חסכון בזכרון, אלה היו מקרים פרטיים לכן אם יש מסמך מסודר שמדבר על העניין אשמח לקבל קישור.

מעבר לכך זה הגיוני שיהיה חיסכון מרנדרים תמונה ברוזלציה עם טקסטורות ברזולציה נמוכה, ואת אותה תמונה דוחפים למודל שיוציא תמונה טובה יותר.

 

פורסם
ציטוט של k534d

 

אפשר סימוכין?

כי ממבחני ביצועים של dlss 2.0 שאני ראיתי יש חסכון בזכרון, אלה היו מקרים פרטיים לכן אם יש מסמך מסודר שמדבר על העניין אשמח לקבל קישור.

מעבר לכך זה הגיוני שיהיה חיסכון מרנדרים תמונה ברוזלציה עם טקסטורות ברזולציה נמוכה, ואת אותה תמונה דוחפים למודל שיוציא תמונה טובה יותר.

 

לא התעמקתי באיך זה עובד, אבל מהמשפט שכתבת נראה שצריך לשמור בזיכרון שתי תמונות, אחת עם טקסטורות ברזולוציה נמוכה ואחת עם רזולוציה גבוהה יותר (בנוסף למודל שבעצמו יכול להיות גדול מאוד מבחינת זיכרון)

פורסם

גם אני זוכר שראיתי בביקורת שאמרו שהשימוש בזיכרון פוחת, אבל אני לא מוצא סימוכין לא לכאן ולא לכאן.
אין לי שום ספק שNec בדה את המשפט שלו מליבו ולו בטוח אין סימוכין.


וגם אם צריך לשמור את התמונה האחרונה פעמיים, את כל הטקסטורות אתה שומר ברזולוציה נמוכה יותר ולדעתי זה רוב השימוש בזיכרון ולא הפריים האחרון שנשלח, אבל שוב תקנו אותי אם אני טועה.

פורסם
ציטוט של amit14

גם לי היה מאוד תמוהה כל נושא הזיכרון..לא רק שלא הלכו קדימה מבחינת נפח זיכרון אצל ספינת הדגל לגיימינג...אלא הלכו אחורה...

 

וכמה עוד מעט זה כבר יכול לקרות?ברגע שהם יכריזו על כרטיסים עם זיכרון כפול-הם ישרפו את הקיימים שרק עכשיו הוכרזו...

זה מן הסתם לא יקרה בחצי שנה-שנה הקרובות...זה יוציא אותם ממש ליצנים..

 

מעניין לראות אם בביקורות המקצועיות יתייחסו לנקודה הזאת ו"יזהירו" אנשים לגבי זה..

 

פורסם

פיצ'ר נחמד מאסוס:

 

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים