מטען סוללות AA למטען סוללות LI-ION -CANON S400 בבנייה עצמית ( +תמונות) - צילום דיגיטלי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מטען סוללות AA למטען סוללות LI-ION -CANON S400 בבנייה עצמית ( +תמונות)


ice2k

Recommended Posts

פרויקט חדש ופשוט עלה לאוויר והושלם : מטען של AA למטען של LI-ION למצלמות דיגיטליות :),

למי שזוכר קניתי לא מזמן מצלמת CANON S400 שכידוע מישתמשת בסוללת LI ION מיוחדת ומעצבנת במקום ה CANON A70 שניגנבה לי. ולמי שזוכר עוד יותר טוב אני כרגע כבר חצי שנה מטייל בדרום אמריקה ולפעמים שוהה בטבע מספר ימים ללא אפשרות הטענה לחשמל או שמגיע לעיירות שכוחות אל בהם יש גנרטור במיקרה הטוב.

למצלמה בעלת סוללות AA רגילות יש יתרון ברור כאן כי פשוט אפשר לקנות כמות של סוללות AA חד פעמיות רגילות במחיר נמוך ובכך לספק חשמל למצלמה אפילו מספר רב של ימים בטבע. עם כמו הS400 הדבר היחיד שאפשר לעשות במיקרה ואין חשמל זה פשוט לקנות כמה שיותר שלרוב הן מאוד יקרות.

הפתרון שמצאתי (בעצם נושא "הפרוייקטון") הוא פשוט לטעון את סוללת הLI-ION "בטבע" בעזרת אותן הAA הפשוטות והזולות שמהוות את היתרון למצלמות כמו הCANON A70.

ברשותי מטען מהיר אוניברסלי לסוללות LI-ION של מצלמות שבו יש פלאג מיתפרק לטרנספורמטור או לפלאג לרכב שאיתו אני טוען את הסוללה (כרגע אחת) של הS400 , העובדה שיש לו פלאג אוניברסלי מיתפרק עושה את החיים פשוטים ומה שעשיתי פשוט קניתי:

- שני בתי סוללות פשוטים של 4 סוללות AA כל אחד,

- פלאג בגדול המתאים למטען

וזה הכל - בעלות של 9 ריאל (בערך 13 שקל) ניקנו כל הרכיבים. אחריי קצת חיבורים של החוטים , 3 הלחמות , בידוד ההלחמות בפלאג , ליפוף של הכבלים והסרת הלחץ מההלחמות במיקרה של משיכה, וחיבור שני בתי הסוללות בעזרת טייפ - "המטען של המטען" היה מוכן , הצורה הסופית שלו מאוד קומפקטית - הוא לא תופס הרבה מקום , הוא קל מאוד , ואין לו חוטים בולטים שיכולים להיסתבך.

המטען עוד לא ניבדק בפועל בטעינה שלמה , אבל נעשתה לו בדיקה לראות שהוא עובד - הוכנסו 8 סוללות של פנסוניק (לא אלקליין - שהן שוקלות פחות וזה יתרון בטיול) שעלו לי פה בריו דה ג'נרו 2.40 ריאל (שזה בערך 3.5 שקל) נורית המטען נידלקה , הוכנסה הסוללה של המצלמה - ונורית ההטענה נידלקה בדיוק כמו בטעינה רגילה - הכל עובד. כרגע רק צריך לקוות שבפועל הטענה תיתבצע כמו שצריך. ההערכות כרגע ש 8 הסוללות יחזיקו בערך שתי הטענות , אבל זה יכול להיות כל דבר מהטענה אחת (או אפילו לא זה) עד 3 או 4. אחריי שאנסה זאת בעתיד אדווח כאן.

הערות:

כדאי לציין שצריך בטריות 1.5 וואט בשביל המטען - מה שאומר לא בטריות נטענות (במיקרה של נטענות צריך 10 בטריות למטען שלי - שהוא 12V) , ותמיד חשוב לשים לב לקוטביות כשבונים דבר כזה כי במקרה של חיבור קוטביות הפוכה המכשיר יכול לההרס. עוד הערה - טעינה מסוג זה לאורך זמן יכולה ליצור (אני לא יודע עד כמה בדיוק כי אני לא מומחה גדול לעניין) פגיעה מסויימת באורך החיים של הסוללה (איך אומרים "במקום שלוש שנים יחזיק רק שנתיים") אבל המטען שניבנה הוא רק למקרים בודדים של שהייה בטבע של מספר ימים לאחר שניגמרו כל הסוללות של המצלמה - מה שאומר מספר נמוך מאוד של הטענות בשנה (אלא אם כן אתם טיילים רציניים) שבפועל לא ממש ישפיע על אורך החיים של הסוללה.

וזהו - אני מאמין שאנשים שמבינים קצת יותר בחשמל יוכלו לתת מידע מפורט יותר מבחינה חשמלית של הטענה מסוג זה - אולי על בעיות אפשריות (למרות שהסיכוי לכך נמוך מאוד) על ההבדל בשימוש בין סוללות שלקליין לסוללות פשוטות , הערכה מדוייקת של כמות הטעינה שהסוללות מספקות וכו'.

וזהו - בעזרת קצת מחשבה יצירתית וסכום פעוט של כסף אפשר ליצור פיתרונות לכל בעיות החשמל והסוללה - לא הכל רע כמו שהוא ניראה :) כמו כן לכל מי שעלה בראש בניית מטען כזה למכשירים אחרים - כמו האייפוד וכו' - אז הכל אפשרי - צריך רק לבדוק שנצוני החשמל מתאימים - ודבר כזה גם קצת יותר בעייתי כי זה מצריך פתיחת המטען (מטען שבו הטרנספורמטור כבר בפנים) מציאת הנקודות הנכונות והלחמת חוט שיוצא מחוץ למטען ומספק חיבור פלאג אוניברסלי. יותר מיזה למצלמות שלהם יש פלאג חשמל חצןני - אשפר פשוט לחבר את המטען (דומה שזה שניבנה) ישירות למצלמה ולקבל אפשרות צילום מיידית במיקרה של סיום הסוללה , ובאמת - עם קצת יצירתיות אפשר למצוא מלא פתרונות מהסוג הנ"ל.

לגבי תמנות - אני אנסה לשים כאן שתי שהועלו לאתר של וואלה. אני מנחש שהם יחסמו אותם (ספיימק בכלל לא העלו לי אותן) - אז במיקרה שייחסמו - מי שיכול לתת לי אתר שיסכים להעלות את התמונות ולתת לינק כאן בפורום - אשמח לקבל לינק.

להיתראות 8)

project1.jpg

project2.jpg

*התמונות צולמו עם CANON S400 ;D

[attachment deleted by admin]

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לדעתי אתמה צריך לחבר את זה קודם כל למייצב (780X) ורק אח"כ למצלמה

ככה שברגע שהעוצמה של הבטריות תגיע לסף מסויים (איזה מייצב שתבחר) הוא יתנתק לגמרי

במקום לדעוך ולהרוס לך את המעגלים הרגישים במצלמה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לדעתי אתמה צריך לחבר את זה קודם כל למייצב (780X) ורק אח"כ למצלמה

רעיון טוב

אבל לדעתי זו בעיה קטנה למצוא חנות אלקטרוניקה שבה אפשר להשיג מייצב באמצע טיול לדר"א..... :-X

BTW: עבודה יפה! וסחטיין על הרעיון ;)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

its actually shouldnt be so hard to find that here , but why?

there is no need to no meyatzev - its a charger for a charger it has to do with a camera only with the battery and the charger , and i tried it- got aroud 2 charges from a cheap 8 aa batteries that cost less than 4 shekels together and its can still charge

.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...